Raskaaksi 2020

Keskenmeno kyllä sekoittaa kroppaa. Mulla oli kkm joulukuun lopussa ja sen jälkeen kierrot ovat heitelleet 26-33pv välillä, kun ennen kkm oli aina 28pv. Mutta voihan sinulla vielä plussaksi muuttua.

Okei kiitos, hyvä tietää että kierto voi alkaa heitellä. Mullakin aina ollut tarkka 27 päivää, mutta saa nähdä mihin suuntaan tämä nyt on menossa. Hirveesti en enää usko, että plussaa enää tulisi, mutta silti varmaan testaan siihen asti, että ne menkat taas ilmestyy:biggrin

Okei kiitos, hyvä tietää että kierto voi alkaa heitellä. Mullakin aina ollut tarkka 27 päivää, mutta saa nähdä mihin suuntaan tämä nyt on menossa. Hirveesti en enää usko, että plussaa enää tulisi, mutta silti varmaan testaan siihen asti, että ne menkat taas ilmestyy:biggrin

Pahoittelut kokemuksesta. Siskolla meni muutama kuukausi km jälkeen että kierto normalisoitui. Mulla tuli kemiallisen jälkeen kysta ja muutamaan kuukauteen en ilmeisesti ovuloinut lainkaan ja menkat vaan vähäistä vuotoa yhtenä päivänä. Tiedä sitten meneekö enemmän kystan vai kemiallisen piikkiin. Palautuminen on yksilöllistä, toisilla jatkuu heti normaalisti ja joillain kestää. Ei siis tarvi vielä stressata.

Dpo 15 ja menkat virallisesti päivän myöhässä ja viiva hitusen vahvistunut mutta ei tosiaankaan tarpeeksi. Toivottavasti ei tarkoita mitään kohdunulkoisen mahdollisuutta :sad001

Kokeile jotain eri merkkistä testiä? Apteekin omasta tykkään itse, ei turhia viivanpaikkoja eikä maksa maltaita vaikka ostaisi useamman.

Kokeile jotain eri merkkistä testiä? Apteekin omasta tykkään itse, ei turhia viivanpaikkoja eikä maksa maltaita vaikka ostaisi useamman.

Minäkin ehdottaisin toista merkkiä.
Itselläni myös tummeni viiva hitaasti kun odotin esikoistani. Muistaakseni en saanut mtn leffaviivaa

Muuten kyllä kokeilisin, mutten pääse apteekkiin ennen ens viikkoa, ja kauppaankaan en ihan heti. Ollaan siis mökkeilemässä.

Tuo Sofin 25 herkkyinen on ollu aina mun luottotesti, vahvistunut aina ripeämmin kuin muut merkit. Apteekin oma taas ei oo ollu mun suosiossa sen jälkeen kun säikäytti mut esikoisen aikaa ku näytti niin haamua ku muut testit näytti leffaviivoja :grin tein sen vaan sen takia ku mies halus että teen sen testin, ku aatteli et se ois jotenki varmempi ku mun tekemä sillonen sofinpuikko :hilarious: siitä tosin on 8 vuotta, mutta sen jälkeen ne on jääny hyllylle. Tein siihen Pregcheckin puikon samasta pissasta vielä nii se oli testiviiva vahvempi ku kontrolli :grin

Muokattu viimeksi:
Minäkin ehdottaisin toista merkkiä.
Itselläni myös tummeni viiva hitaasti kun odotin esikoistani. Muistaakseni en saanut mtn leffaviivaa

Mut se just tässä on, kun mulla on 3 raskautta näkynyt jo viimestään dpo 13 lähes leffaviivat. Mulla on kaikki hormonaaliset muutokset niin rajuja ja nopeita ollu, niin en jotenkin usko että yhtäkkiä sit ei oliskaan :/ jos kyseessä olis normaali raskaus.

Moikka.

Oma tilanne arveluttaa ja ajattelinkin tulla kirjoittamaan siitä.
Edellinen raskaus kesti viikolle 8, sillä viikolla lääkäri diagnosoi heterotooppisen raskauden (tuulimuna+kohdunulkoinen yhtäaikaa). Tästä sain tyhjennyslääkityksen kotiin ja hcg seuranta kohdun ulkoisen poistumiseen asti. Tyhjennysvuoto kesti huimat 6viikkoa ja kahden viikon jälkeen tästä alkoi menkat, jotka olivat normaalipituiset. Hcgta seurattiin 9viikon ajan, niin kauan kesti, että arvo normalisoitui..
Kuukautisten jälkeen oletetun ovulaation aikoihin (En tikuttanut, mutta oli samankaltaista ja ehkä vähän voimakkaampia tuntemuksia ovulaatiosta kuin normaalisti) oli ensimmäistä kertaa elämässäni myös tosi niukkaa välivuotoa, vain tosin muutama veriviiru pyyhkiessä. Uutta raskautta olemme yrittäneet tällä kierrolla ahkerasti. Vielä ei ole täyttä varmuutta kierron pituudesta tämän keskenmenon jälkeen, mutta mikäli jatkuisi samanlaisena kuin aikaisemmin, niin nyt olisi kuukautiset myöhässä kaksi päivää ja oletetusta ovulaatiosta 12 päivää. Kaikki testit näyttävät negatiivista. Viiden päivän ajan on ollut kokoajan tuntemus siitä, että menkat alkaa hetkellä minä hyvänsä. Myös pieniä pistoja tuntuu välillä alavatsassa, mutta muita oireita ei ole.. Miten muiden kokemukset raskaaksi tulosta keskenmenon jälkeen? Mielessäni käynyt, että onkohan kiertoni vain pitkittynyt keskenmenon vuoksi ja ihan turhaa haaveilla testin muuttuvan vielä plussaksi. Taikka onkohan koko ovulaatiokin jäänyt välistä :sad001
Oonki kirjottanut tästä ainakin muissa keskusteluissa, mutta mulla tuli km 2/19 ja 3/19 olin taas raskaana. 11/19 terve vauva. Ei kerennyt sen koomin tasata kuukautisia, mutta keskenmeno sattu pitämään kierron samana, joten vauva synty 39+4. :)

Dpo 15 ja menkat virallisesti päivän myöhässä ja viiva hitusen vahvistunut mutta ei tosiaankaan tarpeeksi. Toivottavasti ei tarkoita mitään kohdunulkoisen mahdollisuutta :sad001
Kyllähän siinä näkyy, mutta ymmärrän jos aikaisemmin on antanut nopeammin paremmat viivat ja nyt joutuu odottelemaan päivästä toiseen.

Moikka.

Edellinen raskaus kesti viikolle 8, sillä viikolla lääkäri diagnosoi heterotooppisen raskauden (tuulimuna+kohdunulkoinen yhtäaikaa). Tästä sain tyhjennyslääkityksen kotiin ja hcg seuranta kohdun ulkoisen poistumiseen asti. Tyhjennysvuoto kesti huimat 6viikkoa ja kahden viikon jälkeen tästä alkoi menkat, jotka olivat normaalipituiset. Hcgta seurattiin 9viikon ajan, niin kauan kesti, että arvo normalisoitui..
Kuukautisten jälkeen oletetun ovulaation aikoihin (En tikuttanut, mutta oli samankaltaista ja ehkä vähän voimakkaampia tuntemuksia ovulaatiosta kuin normaalisti) oli ensimmäistä kertaa elämässäni myös tosi niukkaa välivuotoa, vain tosin muutama veriviiru pyyhkiessä. Uutta raskautta olemme yrittäneet tällä kierrolla ahkerasti. Vielä ei ole täyttä varmuutta kierron pituudesta tämän keskenmenon jälkeen, mutta mikäli jatkuisi samanlaisena kuin aikaisemmin, niin nyt olisi kuukautiset myöhässä kaksi päivää ja oletetusta ovulaatiosta 12 päivää. Kaikki testit näyttävät negatiivista. Viiden päivän ajan on ollut kokoajan tuntemus siitä, että menkat alkaa hetkellä minä hyvänsä. Myös pieniä pistoja tuntuu välillä alavatsassa, mutta muita oireita ei ole.. Miten muiden kokemukset raskaaksi tulosta keskenmenon jälkeen? Mielessäni käynyt, että onkohan kiertoni vain pitkittynyt keskenmenon vuoksi ja ihan turhaa haaveilla testin muuttuvan vielä plussaksi. Taikka onkohan koko ovulaatiokin jäänyt välistä :sad001
Mulla spontaanin keskenmenon (6+0) jälkeen kierto palautui heti normaaliksi ja 10kk meni uuteen plussaan.
Nyt lääkkeellisen tyhjennyksen (7+5) jälkeen kierto palasi myöskin normaaliksi nopeasti (30pv tyhjennys lääkkeestä ekat menkat) ja yk 3 menossa.

Kyllähän siinä näkyy, mutta ymmärrän jos aikaisemmin on antanut nopeammin paremmat viivat ja nyt joutuu odottelemaan päivästä toiseen.

No se. Nyt se on ehkä ekaa kertaa ees vähän vahvistunut vs. Se dpo 10 testi. Ja oon testannut n. 2-3 kertaa päivässä(paitsi la-su) , nii ei virtsan vahvuudessakaan sillee väliä, ku testaillut vähän joka kohdassa.
No, eiköhän tämä vloppuun mennessä toivottavasti selkene.

Voimia sinne! :Heartpink

Täällä oli tm 10/19, tyhjennysvuoto kesti n viikon ja sitten tiputteli pitkään. Joka kk touhuttiin ahkerasti plussan toivossa. Kolmet menkat ehti tulla kunnes plussattiin uudelleen ja nyt menossa rv 13. Itse stressasin joka kk etten saanut plussaa. Suosittelen ottamaan clearbluen digitaaliset ovistestit käyttöön. Meillä käytettiin kaksi viimeistä kiertoa ja oli sen arvoista, ettei tarvinnut empiä hailakoita viivoja oviksen aikoihin.

Moikka.

Mulla kohdunulkoisen jälkeen hcg normalisoitui kans 9 viikon seurannan jälkeen, sain siis metotreksaattihoidon. Kun saatiin uudelleen lupa yrittää, tärppäsi kolmannesta kierrosta. Kiertojen pituudessa oli heittelyä, suuntaan ja toiseen, ennen kuin tuli tärppikierto. Tsemppiä!!

Moikka.

Iso kiitos teille kaikille viesteistä ja tsempeistä!:Heartred
Tää epätietoisuus on aina hankalin juttu, varsinkin kun nyt tuntuu, ettei tunne oman kehon toimintaa oikein ollenkaan. Toivon niin kovasti, että ne menkat nyt siltä tulis inhimillisen ajan sisällä ja pääsisi taas yrittämään uudelleen. Pahin skenaario itselle olis se, että niitä ei kuulu eikä näy ja senkin takia pitäisi vielä hakeutua lääkäriin. Taidan ostaa myös kokeiluun nuo Clearbluen ovistestit. Kiitos teille! :)

Kkm jälkeen mul keho oli sekaisin mut nyt on tasainen ei oo tullu kemiallisia mun tiedon mukaan..

Nyt nousi lämmöt mut uudet limailut alkoi whaat. Tää kyl toistuu joka kierrossa

Onko täälä ketään kuka ois saanu testeihin haaleaa haamua vielä dpo15?
Ja kohdunulkoisen kokeneita, et kuinka sillon nuo testit vahvistui?
Mulla nyt nippailee ja repii/pistelee oikealle, vaikka keltarauhanen on selkeesti ollu vasemmalla, ja sieltä tunsin oviksenkin tapahtuvaksi. Menkoista ei oo tietoakaan ja eilen niiden ois pitäny alkaa.
Ens viikolla pitää ottaa sit johki yhteyttä jos ei menkkoja näy.

Onko täälä ketään kuka ois saanu testeihin haaleaa haamua vielä dpo15?
Ja kohdunulkoisen kokeneita, et kuinka sillon nuo testit vahvistui?
Mulla nyt nippailee ja repii/pistelee oikealle, vaikka keltarauhanen on selkeesti ollu vasemmalla, ja sieltä tunsin oviksenkin tapahtuvaksi. Menkoista ei oo tietoakaan ja eilen niiden ois pitäny alkaa.
Ens viikolla pitää ottaa sit johki yhteyttä jos ei menkkoja näy.
Mulla esikoisesta 2 viikkoa vaan haaleaa viivaa ja testasin pelkästään rfsu liuska testeillä melkein 7v sitten. Mulla oli tiputteluvuotoa ja mansarjassa (kysta) kipuja niin epäiltiin kohdunulkoista, mutta ei ollut vaan ihan terve lapsi siitä syntyi.

Nimittäin dpo 15 ja testi näyttää tältä. Ikinä en oo saanut dpo 15 enää tällästä oli kemiallinen tai keskenmeno tai normaali raskaus

Liitteet

• IMG_20200520_151859.jpg
    IMG_20200520_151859.jpg
    23.9 KB · Katsottu: 183
Moikka! Hetken aikaa keskustelua sivusta seuranneena voisin itsekkin vihdoin uskaltautua kirjoittelemaan.
Meillä alkamassa vasta yritys minulle kolmanteen (aiemmat lapset 2011&2014) ja miehelleni ensimäiseen pienokaiseen.
Kierukan poisto olisi maanantaina ja tunteet on kyllä vaihdellut laidasta laitaan näinä hetkinä sen jälkeen, kun päätös yrittämisestä tehtiin.
Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä mun kierrosta, kun kierukka vienyt kuukautiset kokonaan ja sitä ennen jo minipilleritkin. Eli aikalailla kuusi vuotta on ollut ihan pihalla omasta kierrosta. Vähän jännittää, että kauankohan menee aikaa jo pelkästään siihen, että kroppa tasaantuu ja alkaa toiminaan "normaalisti". :bookworm:

Mites muilla? Onko kierukan poiston jälkeen ollut paljon vuotoa tai kipuja ja kauanko on kestänyt, että kierto on tasaantunut normaaliin?

Hirveästi tsemppiä kaikille ja paljon plussia tietysti! :love017

Moikka! Hetken aikaa keskustelua sivusta seuranneena voisin itsekkin vihdoin uskaltautua kirjoittelemaan.
Meillä alkamassa vasta yritys minulle kolmanteen (aiemmat lapset 2011&2014) ja miehelleni ensimäiseen pienokaiseen.
Kierukan poisto olisi maanantaina ja tunteet on kyllä vaihdellut laidasta laitaan näinä hetkinä sen jälkeen, kun päätös yrittämisestä tehtiin.
Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä mun kierrosta, kun kierukka vienyt kuukautiset kokonaan ja sitä ennen jo minipilleritkin. Eli aikalailla kuusi vuotta on ollut ihan pihalla omasta kierrosta. Vähän jännittää, että kauankohan menee aikaa jo pelkästään siihen, että kroppa tasaantuu ja alkaa toiminaan "normaalisti". :bookworm:

Mites muilla? Onko kierukan poiston jälkeen ollut paljon vuotoa tai kipuja ja kauanko on kestänyt, että kierto on tasaantunut normaaliin?

Hirveästi tsemppiä kaikille ja paljon plussia tietysti! :love017
Tervetuloa kuumeilemaan! :welcome
Toivottavasti tärppää pian ja pääset jälleen vauvakuplaan :love7
Plussatuulia sinne!

Muoks. Niin ja mieskin pääsee vauvakuplaan :happy:

Takaisin