Raskaaksi 2020

Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996
/23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut marraskuussa, kkm 8/2019 (yhdestä varomattomasta kerrasta alkanut raskaus)

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

Tiarella / 25/kolmas/yritys alkanut 12/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Plussanneet:

Sofia2016 / 25/ toinen tulossa, LA 9/20

Meillä ei käytetä ovistikkuja. Olen ajatellut, että riittää että pupuillaan kuukautisten lopusta parisen viikkoa. Olen jälkikäteen laskeskellut, että sen olisi yhtä kiertoa lukuunottamatta pitänyt riittää. Toki voi olla, että kohta pitää ruveta tikkuilemaan. Tiedän vaan, että se lisää sitä yrittämisen stressiä.

En ole käynyt verikokeissa ennen yrityksen alkua. Esikoinen tarttui mukaan kolmannessa kierrossa. En aikanaan edes tehnyt kuin yhden positiivisen raskaustestin, enkä tajunnut edes oikeasti huolehtia siitä, että raskaus menisi kesken. Jotenkin sitä vaan eteni paljon rennommin sitä raskautta yrittäessä ja eläessä. :D

Meillä mies meni sanomaan vanhemmilleen, että me yritetään, koska olivat jo varaamassa ensi syksylle appiukon 60v matkaa, mihin meidänkin piti lähteä. Jos olen viimeisillään raskaana/juuri synnyttänyt, ei tietenkään voitaisi lähteä, niin mies päätti omavaltaisesti sitten kertoa asiasta. Ei olla muuten hirveästi asiasta huudeltu, eikä edellisessäkään raskaudessa kerrottu raskaudesta vasta kun oli rv10 (oli joulu ja olisivat arvanneet, joten oli sama kertoa pari viikkoa aikaisemmin kuin haluttiin). Minä en liiemmin välitä appivanhemmistani, joten tämä lipsautus ärsyttää tavanomaista enemmän. Nyt ei tee kyllä yhtään mieli mennä mummolaan tarkkailtavaksi. Asiasta olisi voinut kysyä miulta, mutta suu kävi nopeammin kuin aivot. Mies pahoitteli, mutta ei se niitä sanoja takaisin kelaa. Pfffft.

Joo, eteis-ja kammioperäisiä, jäi filmille. Epäiltiin johdinvikaa (ei sydänvika, vaan sähkötysongelma niissä johtoradoissa) mut eipä ollut mitään sellasta onneksi, täysin terve ja vahva sydän :smiley-bounce012
Mulla saattaa tulla kymmenittäin niitä ja joka päivä putkeen, voi olla satojakin ilmeisesti ilman et niistä on haittaa, jos sydän terve. Muutoin tulee useammin levossa kuin rasituksessa, joskus silloinkin. Ruokavaliolla ja stressaamattomuudella pysyy kurissa, refluksi pahensi tilannetta ja samoin mun laajat allergiat - helpotti kun ne oli tasapainossa.
Nyt siis aika hyvin hollillaan kaikki.

Niin ja siis Viivi92 piti vastata, en tajunnut viitata :whacky011 kun luuri näyttää näitä viestejä vähän miten sattuu

Muokattu viimeksi:
Joo, eteis-ja kammioperäisiä, jäi filmille. Epäiltiin johdinvikaa (ei sydänvika, vaan sähkötysongelma niissä johtoradoissa) mut eipä ollut mitään sellasta onneksi, täysin terve ja vahva sydän :smiley-bounce012
Mulla saattaa tulla kymmenittäin niitä ja joka päivä putkeen, voi olla satojakin ilmeisesti ilman et niistä on haittaa, jos sydän terve. Muutoin tulee useammin levossa kuin rasituksessa, joskus silloinkin. Ruokavaliolla ja stressaamattomuudella pysyy kurissa, refluksi pahensi tilannetta ja samoin mun laajat allergiat - helpotti kun ne oli tasapainossa.
Nyt siis aika hyvin hollillaan kaikki.

Niin ja siis Viivi92 piti vastata, en tajunnut viitata :whacky011 kun luuri näyttää näitä viestejä vähän miten sattuu

mulla on kammioperäisiä, parhaimmillaan muutama kymmen, pahimmillaan tuhansia. Ilmaantu ihan tyhjästä, stressiä kaupataan syyksi. Sydän mulla kans terve ja tällä hetkellä diagnoosina sympatikotonia. Mulla kans levossa ja rasituksessa.

tää on kyllä niin inhottava vaiva. Toivon enemmän ku mitään, et nää loppuis, varsinki ku on raskaussuunnitelmia. :smiley-angelic001

kuinka kauan sulla meni, että ne loppu?

Mulla nyt testissä vahvaa Mg sitraattia, josko auttais...

Mä olen nyt tikutellut ovista tässä ja edellisessä kierrossa, ehkä vähän turhankin ahkerasti. Viime kierrossa sain oviksen tikkuun, mutta nyt ei tunnu tummenevan millään. Oon miettiny kans just sitä, että tuo tikuttelu taitaa vaan lisätä mun stressiä ja tekee seksistäkin melkein pakkopullaa. Oon muutenkin aina tämmönen stressaaja, pitäisi kai opetella rentoutumaan.
Viime kierrossa tein jonku miljoona raskaustestiäkin kun en vaan kyenny hilitsemään itseäni. :hilarious: Nyt lupasin itselleni etten kiduta itseäni sillä tavalla, enkä tee testin testiä ellei menkat ole myöhässä. (niin vissiin)

Ei nää nyt kokonaan oo loppuneet, vaikka mäkin toivoisin, että niin kävis mut helpottaneet huomattavasti :) en oikeestaan tiedä, mitä tapahtui :grin vaihdoin ruokavalion maidottomaan ja luontaisesti gluteenittomaan sekä lopetin stressailut ja vähensin kahvia :thumleft lisäravinteina menee monivitamiinit ja kalkkimagnesium..
Toivotaan, että rauhottuis sullakin tilanne. Rytmihäiriölääke on mulla varalla mut ei oo tarvinnu toistaseks käyttää :)

Mun peli on pelattu tän kierron osalta, kyllähän se itku taas pääsi:sad010
Musta mulla oli ihan selkeä kiinnittymisyritys, se kipu oli niin erilaista, syvää ja keskelle särkevää, sitten alavatsaa kutitti törkeästi, sellaista ei vielä tähän mennessä ole ollut. Yksi samankaltainen kierto oli kesän jälkeen elokuussa, jolloin vuoto alkoi myös kp. 23, vaikka yleensä kierto sen 32pv..
Huoh. Ei se auta, kun mennä yk 7 kohti. :bounce
Sitä vaan tuntee itsensä ja oman kehonsa ihan epäonnistuneeksi, ja mitä enemmän toivoo sen useammin on ihan rikki :sorry:
Mutta elämä jatkuu.

Muille toivotan oikein paljon plussaonnea, plussailkaahan munkin puolesta! :):notworthy:angelic:

Ootteko aikanaan käyny ennen yritystä verikokeissa tarkistamassa, että kaikki ok?/ aiotteko mennä?

Itse taas vauvakuumepäissäni ja malttamattomuuksissani varasin ensi viikolle ajan laajaan naisille tarkoitettuun verikokeeseen :happy: Noh tulee ainaki tsekattua, että onko kaikki ok ja jos jotain korjattavaa niin mahis vielä vaikuttaa ennen raskautta :bookworm:

mulla kokeita otettu viimeks maaliskuussa -19 ja ihan mielenkiinnolla odotan tuloksia, että näkyykö viime vuoden kova stressi verikokeissa:bookworm:

Näistä verikokeista tuli mieleen, et onko ne jotka käyneet ennen yrittämistä/ yrityksen aikana hakeutuneet yksityiselle, vai onko julkisella puolella esim. tyyliin terveyskeskuksen tai jopa neuvolan kautta mahdollista saada testattua? :scratch

Ja jos yksityiseltä, niin voiko johonkin vaan varata aikaa verikokeisiin, vai pitääkö käydä ensin esim gynellä ja sit lähetteellä labraan? :dontknow

Kyllä kroppa pitää taas hullua jännityksessä, niinkun joillakin muillakin. Eilen tuhruvuotoa ja kerran pyyhittäessä kunnolla verta ja tänään koko päivän vaan tuhruttanut. Miksi vaan ei ala kunnolla ne menkat? Nää pari kiertoa nyt olleet tämmösiä poikkeuksellisia. Kroppa varmaan oikeen tahallaan kiusaa mun mieltä :banghead:

Kyllä kroppa pitää taas hullua jännityksessä, niinkun joillakin muillakin. Eilen tuhruvuotoa ja kerran pyyhittäessä kunnolla verta ja tänään koko päivän vaan tuhruttanut. Miksi vaan ei ala kunnolla ne menkat? Nää pari kiertoa nyt olleet tämmösiä poikkeuksellisia. Kroppa varmaan oikeen tahallaan kiusaa mun mieltä :banghead:

Mulla tätä samaa sorttia ja liian aikaisinkin vielä, voi miten ärsyttävää.. o_O mitenköhän kauan tätä kestää, ei jaksais millään tällästä ihme tippatouhua. :hungover: enkä kyllä mihinkään kiinnittymisiin tms. jaksais kauheasti uskoa, kun tätä menkkakipuakin on jonkin verran, mut vaan toisella puolen.. Enkä kyllä tajua et mistä se vuoto tulee, jos siis olisi raskaana :facepalm::nailbiting:
Tosin negalta tää kierto kyllä vaikuttais.

Mones yk siellä?

Kkm jälkeen tämä oli kai 5 yk. Kkm raskaus alkoi yk 3. Ja se kierto oli semmonen josta itse ajattelin, että ei varmasti natsaa, mutta ilmeisesti osuikin kohdalleen.

Okei :) toivotaan, että sulla pian tärppäis ja ei menisi kesken!
Rankkaa tämä odottelukin... Ja mulla nyt joku ihme hulabaloo mahassa, kauhee murina ja mölinä ja vessassa saa juosta :bored: ihme touhua sanon minä

Näistä verikokeista tuli mieleen, et onko ne jotka käyneet ennen yrittämistä/ yrityksen aikana hakeutuneet yksityiselle, vai onko julkisella puolella esim. tyyliin terveyskeskuksen tai jopa neuvolan kautta mahdollista saada testattua? :scratch

Ja jos yksityiseltä, niin voiko johonkin vaan varata aikaa verikokeisiin, vai pitääkö käydä ensin esim gynellä ja sit lähetteellä labraan? :dontknow
En osaa oisko mahista saada esim neuvolan kautta... jos laitat googleen raskautta suunnittelevan verikokeet tms. ni ainaki yks valmis paketti löytyy. Ite otin vaan terveystalolta naisen laajan verikoepaketin, sit vaan varaa labraan ajan ja toi ko. paketti maksaa 170e. Käyn ite myös yksityisellä gynellä (pieni firma) ja uskon ainakin, että häneltä ois lähetteenki mahdollisesti saanu, isoimmista paikoista en osaa sanoa :):bookworm:

Täällä kans alkoi uus kierto.

Millaisia kiertoja teillä on, onko monella kovin säännöllinen, ootteko seurannut kuinka pitkä lutaalivaihe on? Ite käytän flo:ta kierron seurantaan, puuhaa sekin tässä odotellessa..

Mulla on kyllä säännöllinen kierto. Otin nyt noi ovistikut viime kiertoon avuksi että bongaisin paremmin sen. Itse epäilin että luteaalivaihe jää lyhyeksi, mutta viime kierrossa se oli ihan ok ainakin. Saas nähdä miten seuraavassa.

Muoks. Käytän myös flo sovellusta seurannassa.

Muokattu viimeksi:
Heti pari vko synnytyksen jälkeen alko menkat ja siit lähtien 24 pv kierrolla menty. Aiemmin oli 26 nii ootan millon vaihtuis pidempään vai pysyykö tämmösenä. Aina ollu säännölliset poislukien minipilleriaika jolloin vuosin koko ajan :facepalm:

Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto, aika tarkkaan sen 28 päivää. (Paitsi sillon kun oli kierukka ja menkat jäi kokonaan pois.) Viime kierrossa ovis osui suht hyvin siihen, mitä flo ennusti. Tästä kierrosta en tiiä, en ehtinyt eilen tikuttaa ku oltiin reissussa. Flo itseasiassa ennustaa ovista tälle päivälle, olin ihan unohtanut. Täytyypä siis vähän ehdotella miehelle kunhan saan nappulan päiväunille. :rolleyes:

Liityn mukaan! Toinen toiveissa, esikoinen 9/18. Nyt yk 2 ja huomenna pitäis alkaa kp1.
Kaikenlaisia menkkajomotuksia ja tuntemuksia on ollut tässä kierrossa. Neljä päivää ovulaation jälkeen ihan kauheet juilimiset alavatsalla ja nyt parina iltana nivusia vihlonut.

Kuitenkin sen verran paljon menkkakipuja, etten usko tässä kierrossa tärpänneen.

Yks kaks mulla alkoikin ovis vissiin jo eilen ainakin vihloi ja särki vasemman puolen alavatsaa... Siinä innoissani yritin koko illan vihjailla ja kellistää miestä mut yhtäkkiä kesken puuhan hän ei halunnutkaan ilman ehkäisyä tehdä mitään ja sanoi jopa et hän ei halua sitä sotkua :wtf siinä kyllä aktin jälkeen pääs kyynel jos toinenkin kun istuin yksin vessassa ovet lukossa.. tuntuu niin pahalta et eikö hän yhtäkkiä haluakaan ollenkaan lapsia ja mitä hemmettiä tässä tapahtuu :sad001:sorry:

Kp 3 ja tein ovistestin. Melko vahva viiva, mutta ei ihan yhtä vahva kontrolliviivan kanssa. Taitaa olla pian uusi ovis ajankohtainen, täytyy alkaa puuhaileen, kunhan tiputtelu loppuu. Tai sit käy niin ku viime kierrossa, sain ennen myöhästyneitä menkkoja vahvan ovis plussan ja seuraavana päivänä alkoi varsinaiset menkat. Oi miksi kroppa teet mulle näin.... :arghh:

Mulla kierto yleensä ollut hiukan epäsäännöllinen.. Kuitenkin yleensä 29-32pv..sit tulee näitä 23pv heittoja et alkaakin etuajassa, itse epäilen et luteaalivaihe silloin liian lyhyt.
Mut tiputtelu jatkuu, kunnon vuotoa tää ei ole mut kolmatta päivää näin mennään. Koko ajan on se vuodon tunne, mutta juuri mitään ei tule.:banghead:
Kyllä osaa ottaa päähän.

Sumer89, jospa miehesi oli jotenkin stressaantunut yrittämisestä? Keskustelitteko tuon jälkeen mitenkään? :wideyed: kuulostaa kyllä tosi ikävältä :sad001

Takaisin