Raskaaksi 2020

Viime kierrossa oli ihan varma jossain vaiheessa, ettei koko ovista tule ollenkaan. Sit kuitenkin kp27 oli outoja vihlaisuja ja ajattelin testata, silloin hymynaama tuli ovistestiin ja olin siitä yhtä innoissani, ku positiivisesta raskaustestistä :hilarious:

Meillä onnistui kyllä tallettelut oikeaan aikaan, mutta viime kierto ei ollut meidän kierto. Josko tämä kierto olisi se The kierto :angelic:

Mie luulin että ovulaatio tuli jo aikaisemmin, kun oli niin selkeät limat ja kaikkea. Sitten aloin epäillä, kun uudestaan oli limoja loppukierrossa taas o_O Jotain hormonisekoiluja kai. En ymmärrä miten on mahdollista. Melkein oli tasavahvat viivatkin ekojen oireiden aikaan. Kai se estrogeeni ei noussut tarpeeksi ja ovis feilasi ekalla yrityksellä? :confused005 Sitten kun menkat oli "myöhässä", niin tiesi ettei oo voinut olla ovis kierron keskivaiheilla.

Jospa tää olisi molemmille The kierto. Ois ihan nastaa päästä uudestaan helmikuisiin :grin Voisi ehkä samalla kertaa juhlia molempien naperoiden synttäreitä. Tykkäisin niin kovasti saada lapsia alkuvuodesta tai keväällä. Talvella ihan mukava olla viimeisillään. Enpä suotta pety, jos ei nyt onnistu :joyful:

Heippa!
Oon tässä muutaman päivän aikana lukenut tän koko viestiketjun Siinä olikin pieni homma.. Mutta eihän sitä malttanut keskenkään jättää! Musta on ollut niin ihanaa seurata teidän vaiheita ja tikutuksia ja plussia ja nyt tänään tein omankin tunnuksen ja päätin tulla mukaanne jännittämään! Toki oon myös myötäsurrut ikäviäkin uutisia mitä täälläkin on sattunut.
Oon siis 28-vuotias ja kierukka jäi pois muutama viikko sitten. Clearbluen digitaalinen ovistesti ja 20 puikkoa odottelee kaapissa seuraavaa kiertoa. Vielä en raaskinut alkaa tikuttelemaan kun kierukan jäljiltä mulla mun kierto vielä tosi epäselvä.
Tai no myönnettäköön että uteliaisuudesta kokeilin kaks viime viikolla mutta ei kai sitä lasketa.. :smiley-ashamed005
Sen verran ahkeria ollaan kyllä oltu että on väkisinkin jokunen siittiö ollut siellä munasolua odottelemassa siitäkin huolimatta ettei päiviä olla laskettu joten jos oikein hyvä tuuri käy niin ei tikuille käyttöä tule ollenkaan.
Mutta varautunut oon siihen seuraavaan kiertoon ja sitä tässä odotellaan niin päästään kunnolla laskemaan ja piinailemaan!

Oih kauheaa. Koko foorumin:woot: wau... Pitäisi saada jonkin moinen tunnustus urakasta.

Jos plussaan olisin kans jo toistamiseen Tammimamma. Mutta ihan kaikki kuukaudet käy. Mutta ajatuksissa talvivauvat on :Heartbigred

Anteeksi kun kyselen, mutta en ihan saa koppia tästä sun tilanteesta. En tosin ole lukenut koko foorumin viestejä,että jos olet aikaisemmin selittänyt. Onko nyt siis mikä tilanne? Yritys vai ei? Ja mihin hoitoihin olet menossa?
Joo eli yritys poikki kun mä pääsen kohta hoitoihin mun reuman ja muiden autoimmuunisairauksien vuoksi joten en haluaisi sinä aikana olla raskaana tai pienen vauvan kanssa et ku saa tämän tulehduksen kuriin niin uskaltaa taas toivoa.. eli ei olis maailmanloppu miks muuten täällä hengailisin mutta ei ole aktiivinen nyt . Aiemmin siis oli joten keskustelin hyvin aktiivisesti täällä hoidoista tms mutta kun sairaus paljastui niin prioriteetti ykkönen muuttui. Toivottavasti tämä sepostus auttaa :) ja toki saa kysyä jos hämmentää nää mun jutut, oon vähän kuplassa vauvasta edelleen ja puhun paljon kun mulla on ollut vain km,kkm ja tm tai kemiallisia useampi niin heilun täällä puhumassa

Kiitos tsempistä, olen täällä optimistisena :wacky:. Äsken vessassa käydessä mietin että tuliko sieltä pyyhkiessä kananmunan valkuaista vai siemennestettä. Pieni toivonkipinä siis täällä kyllä heräsi. Ei haissu miltään, eli ehkä kumminkin ovislimaao_O. Vois osua hyvin touhujen kanssa yhteen. Mun lima-tutkimukset jäi vähän kesken, kun vessan ovi oli auki ja lapsi kysyi mitä teen :shy:.
Hei mul oli toi sama miete tänä aamuna ja uskon että ovis koska niin on kivut että.. en tosin tiedä et onko keltis joka nyt jo tykyttää ku lämmöt tosiaan nousi 36,3 37 asteeseen tänään! Korjaan eilen illalla oli ei tänä aamuna!! Eli eilen illalla tosiaan tuli outo lima jota oli juuri silloin kun clomit aiheutti yhden ovulaation muutoin ei ollut hyötyä enkä raskautunut kyseisestä kierrosta vaan ilmeisesti seuraavasta mut nyt eilen illalla tuli semmoinen mitä mietin et ohhoh mitkä limat ja aamul kipui mut lämmöt koholla ja sit vähän jo väsynyt olo minkä just esim progesteroni tekee mulle

Ainiin, mäkin lisäilen itseni tänne.. :) Toivottavasti meni nyt oikein, kopsasin vaan uusimman version tästä

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Dooris / ensimmäinen / ya 7/19

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Mamiliksi / 30 / Toinen / Yritys alkaa 5/2020

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Vaiana / 30 / kolmas / tjot ( kk-kierto ei ole alkanut) 5/20

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

kajo. / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19 / LA 1/21

Hmm mua nyt hiukan epäilyttää oliko ovulaatio sittenkään vielä. Oireiden puolesta kyllä. Limoja tuli kyllä eilen ja tänään todella paljon. Tänään ovistesti kuitenkin ihan nega, yleensä 2 päivää plussalla. Eilisen testin jouduin tekemään siis pissaamalla suoraa liuskaan kun en ollut kotona, voiko se silloin näyttää väärin, kokemuksia? Saattoi nimittäin vähän mennä sen max viivan ohi :grinYleensä testaan kertsi mukin kautta. Eilen oli myös sellaista ihme turvotusta ja arkuutta vatsalla kuten edellisessä kierrossakin dpo 0, mutta sitten olisi kyllä todella aikainen ovis jos jo eilen irtosi. No testailen vielä varmaan muutaman päivän varmuuden vuoksi. Tallettelut kuitenkin jatkuu normaalisti.

Tervetuloa kajo. ja respektit ketjun läpikahlaamisesta! :smiley-bounce012

Täällä alkoi nyt menkat. Tässä kierrossa bongasin ekaa kertaa lämpöjen laskemisen ennen menkkoja. Hieman yllätti tämä kuukautisten ajoitus kuitenkin. Edellisissä kierroissa lueaalivaihe on ollut tasan 13 päivää, mutta nyt oli 11 päivää. Uusi kierto ja uusi mahdollisuus starttasivat siis vähän aiemmin kuin odotin. :wink

Olen alkanut nyt hieman huolestua, kun meillä ei tärppää. Hieman alle vuosihan me ollaan vasta yritetty, mutta silti alkaa huolettaa, ehkä se on ihan luonnollistakin. Jotenkin mulla on vaan sellainen tunne, että jotain on pielessä, vaikka tottahan se ei välttämättä ole. :confused005 Ollaan kumpikin käyty muiden syiden takia verikokeissa, ja tiettyjen arvojen alhaisuus ja niiden vaikutus hedelmällisyyteen huolettaa sekä minulla että miehellä.

Täytyy vähän selvitellä, josko käytäisiin yksityisellä tekemässä jotain pieniä tutkimuksia jo ennen ekan yritysvuoden täyttymistä ja julkiselle jonoon menoa. Rahallisesti tuo ei houkuttele, mutta toisaalta, jos löytyisi jokin syy tai useampi, voisi niitä alkaa jo edistämään. :wideyed:

Jos jollakulla on tällaisesta kokemuksia, niin olisi ihana kuulla. Suurkiitokset kaikille myös tsemppikommenteista ja -reaktioista. :Heartred
Tästä foorumista on tullut tosi tärkeä ja jotenkin sellainen kanava, mikä ei kuitenkaan lisää ahdistusta tästä vauva-asiasta, vaikka aiheen ympärillä pyöriikin. Toivottavasti myös itse pystyn lisäämään tsemppihenkeä muille täällä kirjoitteleville ja lueskeleville. :hello

Täällä alkoi nyt menkat. Tässä kierrossa bongasin ekaa kertaa lämpöjen laskemisen ennen menkkoja. Hieman yllätti tämä kuukautisten ajoitus kuitenkin. Edellisissä kierroissa lueaalivaihe on ollut tasan 13 päivää, mutta nyt oli 11 päivää. Uusi kierto ja uusi mahdollisuus starttasivat siis vähän aiemmin kuin odotin. :wink

Olen alkanut nyt hieman huolestua, kun meillä ei tärppää. Hieman alle vuosihan me ollaan vasta yritetty, mutta silti alkaa huolettaa, ehkä se on ihan luonnollistakin. Jotenkin mulla on vaan sellainen tunne, että jotain on pielessä, vaikka tottahan se ei välttämättä ole. :confused005 Ollaan kumpikin käyty muiden syiden takia verikokeissa, ja tiettyjen arvojen alhaisuus ja niiden vaikutus hedelmällisyyteen huolettaa sekä minulla että miehellä.

Täytyy vähän selvitellä, josko käytäisiin yksityisellä tekemässä jotain pieniä tutkimuksia jo ennen ekan yritysvuoden täyttymistä ja julkiselle jonoon menoa. Rahallisesti tuo ei houkuttele, mutta toisaalta, jos löytyisi jokin syy tai useampi, voisi niitä alkaa jo edistämään. :wideyed:

Jos jollakulla on tällaisesta kokemuksia, niin olisi ihana kuulla. Suurkiitokset kaikille myös tsemppikommenteista ja -reaktioista. :Heartred
Tästä foorumista on tullut tosi tärkeä ja jotenkin sellainen kanava, mikä ei kuitenkaan lisää ahdistusta tästä vauva-asiasta, vaikka aiheen ympärillä pyöriikin. Toivottavasti myös itse pystyn lisäämään tsemppihenkeä muille täällä kirjoitteleville ja lueskeleville. :hello
Meillä tosiaan meni se vuosi tärpätä ja yksityisellä kun kävin, niin ei mitään vikaa munasarjoista tai kohdusta löytynyt. Oli kyllä hyvä käydä, niin helpotti omalta osalta sitä epävarmuutta. Mulla on myös veriarvot ollut tosi hyvät, joten siinäkään ei ollut mitään vikaa. Mies on hyväkuntoinen ja hoikka sekä syö vitamiineja, joten en usko että siinäkään mitään ois. Itsellä ainoa ongelma on ylipaino, joka hidastaa raskautumista puolella.

Mutta siis pointti on se, että mua helpotti käydä yksityisellä selvittämässä omaa terveyttä. :hilarious:

Yksityiseltä saa lähetteen julkiselle ja kannattaahan siellä käydä näyttäytymässä jos huolettaa ja saa myös vähän ennakkotietoja itestään, ennenkuin edes hoitoja ruetaan miettimään. :happy:

Meidän piti hakeutua tutkimuksiin omien häiden jälkeen, eipä tarvinnut kun plussa tulikin juuri silloin yk 28. Toista yrittäessä mentiin yksityiselle jo yk 9 koska edellisessä kesti, eikä nytkään näyttänyt mitään tapahtuvan. Ei löytynyt kummastakaan mitään, mutta 1,5v yrityksen jälkeen laitettiin lähete ja yksityisen tulokset julkiselle inssiä varten. Lomalta palatessa plussa tikun kanssa tulikin naikkarilta kirje, että päästään sinne kun 3v yritystä täynnä. Onneksi ei siis tarvinnut julkisen aikaa odotella.
Kolmosesta ajattelin heti alkuun että pari vuotta menee niin yllätys oli suuri kun 3kk kierukan poistosta raskaana, ja nyt sama juttu 4kk jälkeen vaikka kesken menikin.

Dpo 12 menossa, enkä oo uskaltanut testata o_O
Lämmöt seilaa. Edellisessä plussa kierrossa ne oli pitkin päivää 36.9-37.4 väliä koko ajan, aina km vuodon alkuun asti. Nyt ne on ollu 36.7-37.1 äsken kokeilin mittailla kun vilu oli, nii 36.8. Jos ne ois koko ajan yli 37 olis aika varma fiilis raskaudesta. Aika kovat keltarauhasnippailut ollut, sekä selässä tosi jännää juilintaa tänää.
Huomenna testaan päivän tokasta pissasta. Se on kunnon tuomiopäivä. Saankohan ees unta, ku jännittää nii. :rolleyes::sorry:o_O

Tulipa sitten shoppailtua taas netissä.. Ostin Clearbluen digitaalisia kaksoishormoni ovulaatiotestejä :hilarious:

Nyt on puikkotestejä, sylkitesti ja pian noitakin sitten :oops::smiley-ashamed008:drunken_smilie

Täällähän onkin jo paljon tullut juttua! Oli pakko kommentoida ja rupean hetimmiten lukemaan! Koko viikko ollut kiirettä ja nyt viikonloppuna muutimme yrityksen toiseen liikehuoneistoon ja veljeni oli kylässä viikonlopun naisystävänsä kanssa. Olivat muutossa apuna! Nyt vasta ehdein istahtaa rentoutumaan :hungover:

Niin ja ovis oli alkuviikosti kp5 maanantaina ja nyt testailin vielä kuitenkin ovistikulla kp11 Ylempi kp5 ja alempi tänään

Liitteet

• EF1A8FC6-281A-4351-96E3-79D3552A8330.jpeg
    EF1A8FC6-281A-4351-96E3-79D3552A8330.jpeg
    36.6 KB · Katsottu: 128
  • 34F4FF69-AF96-489B-8E12-3CD8B30E8DC9.jpeg
    34F4FF69-AF96-489B-8E12-3CD8B30E8DC9.jpeg
    40.6 KB · Katsottu: 118
Heippa kaikki. Luin hieman viestejä ja päätin hypätä matkaan. Oon uutena naamana täällä kuumeilu-ketjussa, ja toiveena olisi siis tulla raskaaksi vielä tämän vuoden puolella :Heartred laitan tähän tämmösen esittelyn..

meillä on lapset 1/18 ja 2/19. Toisinaan tämä on niin vauhdikasta tää arki töineen ja kaikkineen että tulee ihan takapakkia vauvakuumeen kanssa, mutta ollaan puhuttu että syksyllä aletaan yrittämään. Hormonikierukka on ollut nyt pari viikkoa pois ja annan kropan palautua, muutama kuukausi pitäisi vielä malttaa ennen ko aletaan tosissaan yrittämään.. :shy: tällä hetkellä on ainakin menossa selkeä ovis! :joyful: aikaisemmat lapset on tullut vähän "pyytämättä", esikoinen nappasi pari kuukautta ehkäisyn jättämisestä ja kuopuksesta raskauduin imetyksen aikana, ilman että oli edes kuukautiset alkaneet. Nyt on jotenkin ihanaa, kun saa ihan kuumeilla ja haaveilla rauhassa! :love017

Heippa kaikki. Luin hieman viestejä ja päätin hypätä matkaan. Oon uutena naamana täällä kuumeilu-ketjussa, ja toiveena olisi siis tulla raskaaksi vielä tämän vuoden puolella :Heartred laitan tähän tämmösen esittelyn..

meillä on lapset 1/18 ja 2/19. Toisinaan tämä on niin vauhdikasta tää arki töineen ja kaikkineen että tulee ihan takapakkia vauvakuumeen kanssa, mutta ollaan puhuttu että syksyllä aletaan yrittämään. Hormonikierukka on ollut nyt pari viikkoa pois ja annan kropan palautua, muutama kuukausi pitäisi vielä malttaa ennen ko aletaan tosissaan yrittämään.. :shy: tällä hetkellä on ainakin menossa selkeä ovis! :joyful: aikaisemmat lapset on tullut vähän "pyytämättä", esikoinen nappasi pari kuukautta ehkäisyn jättämisestä ja kuopuksesta raskauduin imetyksen aikana, ilman että oli edes kuukautiset alkaneet. Nyt on jotenkin ihanaa, kun saa ihan kuumeilla ja haaveilla rauhassa! :love017
Tervetuloa mukaan haaveilemaan! :welcome
Ihana, että nyt saat kuumeilla oikein olan takaa.
Plussapuhuri sinne.

Tulipa sitten shoppailtua taas netissä.. Ostin Clearbluen digitaalisia kaksoishormoni ovulaatiotestejä :hilarious:

Nyt on puikkotestejä, sylkitesti ja pian noitakin sitten :oops::smiley-ashamed008:drunken_smilie

Jos ei näillä ovulaatio ala löytyä, niin sitten sitä ei oo tulossakaan :hilarious: Sylkiovistestin mukaan ovulaatio lähenee, vähän saniaiskuvioo. Pienemmällä sylkimäärällä ei tullut yhtään saniaista, sitten kokeilin laittaa enemmän ja kuivattaa kauemmin.

Tänään koitin vähän perehtyä sen käyttöön. Kuuluukohan sen valon edes palaa nonstoppina? Itsellä se paloi vain nappia pohjassa pitäessä. Ja patterit laitoin ohjeen mukaan, mutta silleen ne eivät saaneet lamppua syttymään. Laitoin ne sitten toisin päin. Tulkinnanvaraiset ohjeet. Olen tottunut aukottomampiin ohjeisiin :happy: Ilmeisesti ei ole mitään suojakalvoja jotka pitäisi poistaa?

20200517_204054.jpg

Tässä alla kuva pienemmällä sylkimäärällä testatessa
20200517_204845.jpg

Mulla on kaikkien kiireiden takia jäänyt lukematta ja kommentoimatta ihan liian monta sivua. Nyt vois ryhdistäytyä. Toivottavasti ei tarvis pitkään enää roikkua kuumeilijoissa. Mulla ei oo mitään käryä missä mennään kun ei oo kierrot vielä alkanu synnytyksen jälkeen. Juilintaa on ollu muutaman päivän ja ihan vasta bongasin ekat lomat. Ensin eggiksen tyylisiä ja sen jälkeen vetisempää. Jos ovis ois ollut silloin eggiksen aikaan niin alkuviikosta vois testata.

Onko sulla menkkojen kanssa jotain häikkää ts. tuleeko ne joka kuukausi säännöllisesti? Tuo 11pv luteaali kuulostaa vähän lyhyeltä, onko sulla usein noin lyhyt? Jos jotain häikkää on (epäsäännölliset, niukat, et saa ovista kiinni tms) niin yksityisellä saa apuja jo aiemminkin kuin vuoden kohdalla. Ja jos mitään ongelmaa ei ole, saapahan ainakin mielenrauhan niin kuin Pingviiniemo sanoi.

Takaisin