Raskaaksi 2020

Ihan selvä luteaali. Nyt muka tiedän. Oli ihan hurjat kivut ja ne loppu, poltteli oikeella eilen ja nyt on vaan rinnat kipeet eli ei mitään oiretta mihinkään suuntaan oviksesta.

Ovistesti ei näytä yleensä täys plussaa jos ei ovis mutta voi näyttää. Mulla usein just ettei digi hymyile mut liuska plussa ja sillon ei oo esim lämmöt noussut vaan sahaa eestaas.. tunnistan muutenkin ku ei tuu limaa eikä muita juttuja mitä ovulatorisessa mulla on oireita eli nyt alko ja loppu ku viime kierrossa kesti koko ajan ku yritti irrota niin koko hiton kaks viikkoa!

Mä taas oon ollut aina tyytyväinen hormonikierukkaan, Jaydess mulla on ollut kahdesti. :) Ei minkäänlaisia haittaoireita, helppo ja huoleton. Kuukautis- ja endokivut helpottui ja kuukautiset jäi välillä kokonaankin pois. Miinukset lähinnä kipeä laittaminen (tosin synnytyksen jälkeen laitto ei tuntunut oikeastaan lainkaan, kai oli kohdunsuu vielä niin auki jälkitarkastuksessa) ja sit se riski, että voi lähteä tosiaan pois paikaltaan. Sit kun lapsiluku on täynnä, niin aion pitää hormonikierukoita vaihdevuosiin saakka.

E-pillerit ja minipillerit on mulle olleet taas katastrofaaliset. E-pillereistä tuli ihan järkkyä alakerran kuivuutta ja tosi veemäisiä toistuvia hiivatulehduksia. Minipillereistä taas iho-oireita ja aivan jatkuva tiputtelu sekä pms-oireet 24/7.

Mut nää ehkäisyt on vähän tälläisiä, et kaikki on jollain tavalla huonoja ja sitten pitää vaan toivoa et jokaiselle löytyy se oma vähiten huono ratkaisu. :grin

Mulla oli kans esikoisen jälkeen hormonikierukka mirena. Esikoinen tuli pillereiden läpi, joten en olis koskaan saanu enää seksiä (miehellä meni luotto niihin ihan täysin) jos olisin jatkanu niillä :hilarious:
Kierukka asennettiin 2 kk synnytyksen jälkeen ja siihen loppu menkat (pari kk tuli ihan pientä vuotoa) ja 3v se sielä oli ilman mitään tuntemuksia/ongelmia. Sitten poiston aikaan menin vaan hoitajalle, joka vetäsi sen pois ja siihen meni max 20 sek.
Eli kaippa seki siis yksilöllistä on mutta itselläni ei oo pahaa sanottavaa :angelic:

Aamun toka pissa.. Vahvempi, kun ekasta, kuten aina. Mutta dpo 13 ei tarpeeksi vahva :/ kuvassa näyttää jotenkin tummalta viiva, mut ihan punertava haamu. Taitaa menkat myöhästyä pari päivää.

Edit. Meni sutuksi taas.

Liitteet

• IMG_20200518_100918.jpg
    IMG_20200518_100918.jpg
    21.1 KB · Katsottu: 176
Muokattu viimeksi:
Dpo 8 ja tekis ihan hirveästi mieli testata vaikka en ehkä kumminkaan tärppiin taas usko. Mulla on nyt kahtena aamupäivänä ollut tosi huono olo, tullut vasta joku aika aamupalasta ja toispuoleista alavatsaa on vihlonut välillä. Ja kauhea nälkä kokoajan :wideyed:

Mä en ole koskaan saanut mitään haamuviivoja tai kemiallisia bongannut. Esikoisesta plussasin dpo 9 Rfsun liuskalla (meni ehkä kyllä roskiahaamun puolelle) pari tuntia myöhemmin sain digiin 1-2. Ja itseassa NT-ultrassa vielä sanottiin että oli kooltaan päivän pienempi. Luotan jotenkin siihen että samalla tavalla menis toisessakin (vaikka tiedän ettei välttämättä mene) niin sitten piinailun kannalta helpottavaa yleensä jo kun dpo 10 kun nega pärhtää testiin niin tietää ettei tarvitse enää odotella muuta kun menkkoja. Että ehkä kuitenkin parempi näin vaikka välillä toivoisi edes jotain merkkiä siitä että jotain edes yrittää tapahtua :sorry:

Aamun toka pissa, vahvempi kuten aina ekasta, mutta dpo 13 ei tarpeeksi vahva :/ kuvassa näyttää jotenkin tummalta viiva, mut ihan punertava haamu. Taitaa menkat myöhästyä pari päivää.

Edit. Meni sutuksi taas.

Voi onpa harmi. :sorry: Piinaavia nuo kemialliset, kun toivo ehtii just herätä ja sit vaan kauhea pettymys päällä venaamaan seuraavaa kiertoa. :sad001

Mikä mun kroppaa vaivaa.. Kuvassa alempi lauantailta. Haamu ilmestyi testaajan jälkeen. Ylempi tämän aamuinen paljon vahvempi viiva. Mutta eilen alkoi tiputteluvuoto. Esikoisen kanssa ei ollut mitään tällaista vuoto ongelmaa joten en yhtään osaa sanoa onko nyt menossa kesken vai ei :sorry: tänään olisi 4 päivää kuukautiset myöhässä. Testi on tavallinen precheck eli ei herkkä...

Liitteet

• 20200518_102056.jpg
    20200518_102056.jpg
    16.9 KB · Katsottu: 184
Mikä mun kroppaa vaivaa.. Kuvassa alempi lauantailta. Haamu ilmestyi testaajan jälkeen. Ylempi tämän aamuinen paljon vahvempi viiva. Mutta eilen alkoi tiputteluvuoto. Esikoisen kanssa ei ollut mitään tällaista vuoto ongelmaa joten en yhtään osaa sanoa onko nyt menossa kesken vai ei :sorry: tänään olisi 4 päivää kuukautiset myöhässä. Testi on tavallinen precheck eli ei herkkä...

Tiputteluvuoto voi olla vaaratontakin ja toivotaan, että näin on tässä tapauksessa. Älä hätäänny vielä :Heartred
Muoks. viiva on todella hienosti vahvistunut ja näkyy ihan selvästi.. Toivotaan, että pieni jaksaa mukana!

Sora ja Maiconii, kiva kuulla että on niitä hyviäkin kokemuksia kierukoista :happy: Pillerit olen kokeillut, niihin en enää lankea. Ei taida mikään hormonipitoinen käydä. Kuparikierukka olisi varmaan ainoa. Mutta miestä ei onneksi haittaa keskeytettykään tai kumit. Nyt ei tarvitse yrittäessä onneksi ainakaan miettiä :grin

Tiputteluvuoto voi olla vaaratontakin ja toivotaan, että näin on tässä tapauksessa. Älä hätäänny vielä :Heartred
Muoks. viiva on todella hienosti vahvistunut ja näkyy ihan selvästi.. Toivotaan, että pieni jaksaa mukana!

Niinpä, samaa mieltä! Viiva on kyllä oikein selkeästi nähtävissä :happy: Toivotaan että on vaan harmitonta tiputtelua!

Voi onpa harmi. :sorry: Piinaavia nuo kemialliset, kun toivo ehtii just herätä ja sit vaan kauhea pettymys päällä venaamaan seuraavaa kiertoa. :sad001

Totta :sorry: toki se on riski, ku testailee etuajassa, mut en ikinä malta oottaa. Max dpo 12 asti. Mut tietääpä, että ainakin yrittää kovasti kiinnittyä. Että ainakin kroppa toimii, nää on niin yleisiä nää kemialliset, niistähän ei mitään tietäis jos ei olis tällänen hätähousu testaaja.

Mullakaan ei itsellä pahaa sanottavaa Mirena kierukasta. Eka kierukka toisen synnytyksen jälkeen asennettiin 4kk synnytyksestä ja tosiaan oli vain 4kk kun vauvakuume valtasi taas mielen liian kovaa ja päätettiinkin yrittää lisää lapsia. Gyne vaan rauhallisesti totesi ettei näy lankoja ja käy hakemassa vaan lisää työkaluja, kyllä se sieltä pois saadaan. Ehkä 5 min meni eikä pahemmin sattunut, ikävältähän se aina tuntuu kun tuolla sörkitään.
Seuraava kierukka asennettiin 1v synnytyksestä, oli 10kk ja menkat oli säännölliset, mutta kesti vain pari päivää ja selvisi pikkuhousunsuojalla. Tässä langat jätettiin pitkiksi ja poisto kesti juurikin joku 20sek.
Aion myöskin laittaa sitten mirenan taas kun tuntuu ettei enää lapsia meille. Seuraavan jälkeen täytyy varmaan pari vuotta odotella, ettei aina hommasi turhaan 5v ehkäisyä muutaman kuukauden takia..

Mun sylkiovistesti näyttää tältä tällähetkellä. Eli estrogeeni koholla, vielä, ennen menkkavuotoa. Noista täplistä huomaa et kahvin juomisesta oli vaan vartti, vaikka kurlasinkin vedellä sen jälkeen. Mut mulla kahvi yms. Ruoka ja juoma, paitsi vesi, tekee tuollasta "plakkia" sekaan.

Liitteet

• IMG_20200518_105046.jpg
    IMG_20200518_105046.jpg
    25.2 KB · Katsottu: 123
Muokattu viimeksi:
Mun sylkiovistesti näyttää tältä tällähetkellä. Eli estrogeeni koholla. Noista täplistä huomaa et kahvin juomisesta oli vaan vartti, vaikka kurlasinkin vedellä sen jälkeen. Mut mulla kahvi yms. Ruoka ja juoma, paitsi vesi, tekee tuollasta "plakkia" sekaan.
Onko tuo sylkiovistesti ns. ikuinen vai tarvitseeko siihen uusia jotain osia? Mietin vaan että voisi olla ihan järkevä hommata niin ei väliä milloin alkaa ovista metsästämään, vaikka läpi koko kierron

On kyllä monenlaisia kokemuksia kierukasta täällä! Saa olla onnellinen kun itse selvisi "vain" tulehduskierteellä sen kanssa. Mullekkaan ei ole sopinut mitkään pillerit eikä selvästi kierukkakaan joten en tiedä sitten mihin suuntaan kallistuu sitten kun on lapset tehty, jos niitä tässä siunaantuu. Ei onneksi siis pitkään aikaan ajankohtainen sen miettiminen.
Onko teillä vaikuttanut hormonikierukan poisto mieleen mitenkään? Mä oon ollu tosi itkunen ja mietin onko hormonit siitä vielä sekasin jotenkin.

On kyllä reippaasti vahvistunut Vauvahaaveilija89 sun testi! Täältä myös toivotukset että ei ole vakavampaa tiputtelua vaan olis pieni matkalla :Heartred

Sora ja Maiconii, kiva kuulla että on niitä hyviäkin kokemuksia kierukoista :happy: Pillerit olen kokeillut, niihin en enää lankea. Ei taida mikään hormonipitoinen käydä. Kuparikierukka olisi varmaan ainoa. Mutta miestä ei onneksi haittaa keskeytettykään tai kumit. Nyt ei tarvitse yrittäessä onneksi ainakaan miettiä :grin

Mä oon ajatellut että oon herkkä noille hormonaalisille, kun pillerit on olleet niin kamalia pitkässäkin käytössä, mutta hormonikierukan pienestä, paikallisesta hormonimäärästä en ole tosiaan saanut mitään oireita. o_O

On kyllä monenlaisia kokemuksia kierukasta täällä! Saa olla onnellinen kun itse selvisi "vain" tulehduskierteellä sen kanssa. Mullekkaan ei ole sopinut mitkään pillerit eikä selvästi kierukkakaan joten en tiedä sitten mihin suuntaan kallistuu sitten kun on lapset tehty, jos niitä tässä siunaantuu. Ei onneksi siis pitkään aikaan ajankohtainen sen miettiminen.
Onko teillä vaikuttanut hormonikierukan poisto mieleen mitenkään? Mä oon ollu tosi itkunen ja mietin onko hormonit siitä vielä sekasin jotenkin.

On kyllä reippaasti vahvistunut Vauvahaaveilija89 sun testi! Täältä myös toivotukset että ei ole vakavampaa tiputtelua vaan olis pieni matkalla :Heartred

Mulla ei ollut mitään, mikä olis jäänyt mieleen. Ei mielialan vaihteluita eikä muutakaan.. Ainoa oli, että pinna oli vähän kireällä menkkojen aikaan, jotka alkoi vajaa viikon päästä kierukan poistosta :)

Mulla tuli heti kierukan poiston jälkeen menkat ja niihin liittyen pientä pms-settiä, voisko sellaisesta olla kyse? Hormonit varmasti alkuun hakee siinä uutta paikkaansa...

Niin mulla tuli kierukan kanssakin normaalisti kuukautiset ja ekat poiston jälkeenkin tuli nopeesti mutta voi kai se olla että nyt ois tulossa vahvemmin pms:t. Kaippa ne nopeesti tasottuu kun ei mullakaan hirveen kauaa se kierukka kerinnyt olemaan. Tai sitten on ihan vaan stressiä mikä aiheuttaa.

E-pillerit ja minipillerit on mulle olleet taas katastrofaaliset. E-pillereistä tuli ihan järkkyä alakerran kuivuutta ja tosi veemäisiä toistuvia hiivatulehduksia. Minipillereistä taas iho-oireita ja aivan jatkuva tiputtelu sekä pms-oireet 24/7.

Mut nää ehkäisyt on vähän tälläisiä, et kaikki on jollain tavalla huonoja ja sitten pitää vaan toivoa et jokaiselle löytyy se oma vähiten huono ratkaisu. :grin

Mulla e-pillerit ei toiminut yhtään, olin vaan yks iso hormonihirviö silloin :hilarious: Sen jälkeen kokeilussa ehkäisyrengas, joka alkoi muutaman vuoden käytön jälkeen aiheuttamana migreeniä ja kuivuutta. Tämän jälkeen minipillerit, jotka toimi hetken hyvin. Pidin niistä hetken taukoa ja sit aloitin uudestaan, jonka jälkeen kuukautiset oli kahden viikon välein... Joten ei enää muita ehkäisyjä tulevaisuudessa, niiden kokeilu saa nyt riittää :grin

Onko tuo sylkiovistesti ns. ikuinen vai tarvitseeko siihen uusia jotain osia? Mietin vaan että voisi olla ihan järkevä hommata niin ei väliä milloin alkaa ovista metsästämään, vaikka läpi koko kierron

Nappiparistot vaihtaa jos loppuu, ei muuta osia :) mulla on kotitestin 25€ maksava, ja on kyllä maksanut itsensä takas vs. Liuskatestit.

Edit. Ja täähän on siis perus pieni kokoinen mikroskooppi, eli voi halutessaan tutkia muutaki pientä :grin kuten mä yhdessä unessa muka tutkin miehen siittöiden liikkuvuutta :hilarious:

Takaisin