Raskaaksi 2020

Hyppään mukaan niin pääsee purkamaan vähän tuntoja :happy: Ei siis olla oikeastaan kellekään kerrottu että yritetään tällä hetkellä esikoista, niin ei "pääse" asiasta tarpeeksi puhumaan vaikka kuinka tekee mieli.

Pillerit on jätetty pois marraskuun lopussa, menkat alkoi 19.12 ja siitä siis alkanut yk1

Flo Appin mukaan ovulaatio olisi tänään, saattaa kuitenkin hieman olla heittoa päivässä sillä kierto vaihtelee 29-32 välillä. Ovis oireita en ole pongannut ja tikutkin näyttäneet negaa viimeiset 4 päivää.

Vauvakuumetta olen potenut melko kovana jo vuoden päivät mutta nyt tilanne se että lapsi voi syntyä 2020 loppupuolella jos niin suodaan. Nyt sitten kun tätä yritystä tässä aloitettu on iskenyt aikamoiset pelot omasta hedelmällisyydestä jne. Ja tiedän ettei asiaa saisi nyt murehtia tai stressata kun yk1 on vasta menossa ja senkään tulosta ei vielä tiedä mutta varmaan monet pystyy samaistumaan tähän tunteeseen kun ajatuksissa vauva pyörii päällimmäisenä jatkuvasti. :oops:

Pistänpä itseni vielä listan jatkoksi.

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut marraskuussa, kkm 8/2019 (yhdestä varomattomasta kerrasta alkanut raskaus)

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

Tiarella / 25/kolmas/yritys alkanut 12/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Plussanneet:

Sofia2016 / 25/ toinen tulossa, LA 9/20

Hyppään mukaan niin pääsee purkamaan vähän tuntoja :happy: Ei siis olla oikeastaan kellekään kerrottu että yritetään tällä hetkellä esikoista, niin ei "pääse" asiasta tarpeeksi puhumaan vaikka kuinka tekee mieli.

Pillerit on jätetty pois marraskuun lopussa, menkat alkoi 19.12 ja siitä siis alkanut yk1

Flo Appin mukaan ovulaatio olisi tänään, saattaa kuitenkin hieman olla heittoa päivässä sillä kierto vaihtelee 29-32 välillä. Ovis oireita en ole pongannut ja tikutkin näyttäneet negaa viimeiset 4 päivää.

Vauvakuumetta olen potenut melko kovana jo vuoden päivät mutta nyt tilanne se että lapsi voi syntyä 2020 loppupuolella jos niin suodaan. Nyt sitten kun tätä yritystä tässä aloitettu on iskenyt aikamoiset pelot omasta hedelmällisyydestä jne. Ja tiedän ettei asiaa saisi nyt murehtia tai stressata kun yk1 on vasta menossa ja senkään tulosta ei vielä tiedä mutta varmaan monet pystyy samaistumaan tähän tunteeseen kun ajatuksissa vauva pyörii päällimmäisenä jatkuvasti. :oops:

Tervetuloa mukaan jännittämään kanssamme :nailbiting::grin
Toivottavasti saatte nopean tärpin :angelic: Eikä tosiaan tuossa vaiheessa vielä kannata olla huolissaan, mahdollisuudet ovat hyvät vielä monen kierron osalta, jos nyt ei osu kohdalle. :cool14

Mulla tää törky migge jatkaa eloaan.. hävisi oikealta puolelta päätä ja siirtyi vasemmalle nyt illasta, just kun luulin et ois mennyt jo ohi. :banghead::sad001 valvoskelemiseksi siis menee tämäkin yö.. kp 24 ihan pian ovella ja en tiedä mitä odottaa, ja jos ei menkat ala niin en tiedä, miten jaksan odottaa :dead:

Tervetuloa mukaan jännittämään kanssamme :nailbiting::grin
Toivottavasti saatte nopean tärpin :angelic: Eikä tosiaan tuossa vaiheessa vielä kannata olla huolissaan, mahdollisuudet ovat hyvät vielä monen kierron osalta, jos nyt ei osu kohdalle. :cool14

Mulla tää törky migge jatkaa eloaan.. hävisi oikealta puolelta päätä ja siirtyi vasemmalle nyt illasta, just kun luulin et ois mennyt jo ohi. :banghead::sad001 valvoskelemiseksi siis menee tämäkin yö.. kp 24 ihan pian ovella ja en tiedä mitä odottaa, ja jos ei menkat ala niin en tiedä, miten jaksan odottaa :dead:

Juu, kyllä se rationaalinen puoli aivoista on kartalla että ei mitään huolta vaikka ei moneen kuukauteen vielä tärppäis mutta sitten on se hätähousu puoli aivoista joka ei kyl tässä kohtaa olis yhtää tervetullut tähän keskusteluun

Toivottavasti sun migreeni alkaisi väistymään mahdollisimman nopeasti ja toivotaan että olisi tärpännyt teillä tällä kertaa :happy:

Tervetuloa Freesias! Mieheni kanssa emme myöskään huutele vauvasuunnitelmastamme, joten täällä minun on hyvä purkaa ajatuksia. On vaikea kuvailla sitä vauvankaipuuta, se on voimakas tunne, jolla ei ole mielestäni järjen kanssa paljoakaan tekemistä. Moni meistä ymmärtää tunteesi vaikka yritys kerta olisi varhainen tai kuinka mones vaan.

Mä oon ruvennut inhoamaan menkkojani entistä enemmän. Ei ne koskaan oo kivat olleet, mutta nyt yrittämisen aikana ne jotenkin tuntuu epäonnistumisena. Että ei, tälläkään kertaa sun kehosi ei onnistunut ottamaan vastaat sitä rakasta taakkaa.
VAIKKA yritystä takana vasta kaksi kiertoa :hilarious:

Vauvakuume mulla on ollut enemmän tai vähemmän viimeiset kaksi vuotta. Noin vuoden olen miehelle puhunut, että kyllä mun mielestä mahtuisi kolmaskin. Ja yli puoli vuotta sitten kysyin ekan kerran ihan tosissani, että yritetäänkö.
Mies ei ollut kolmannen kannalla ja pikkuhiljaa mun kaikki haaveet kolmannesta alle 3v ikäerolla karisi.

Meillä oli kesällä yksi varomaton kerta ja siitä tarttui heti. Mutta meni elokuussa kesken ja jouduin tyhjennykseen. Lääkkeellinen epäonnistui ja jouduin kaavintaan.
Yrityksen alku tietysti venyi, koska eihän toista raskautta voi yrittää kun kohdussa on materiaalia. Vasta lokakuussa kohtu oli tyhjä, jälkivuoto ohi ja raskaushormonin taso laskenut.

Ja tuon jälkeen musta tuntuu, että oon jotenkin epäonnistunut, koska en saanut pidettyä sitä lasta ja uutta raskautta alkamaan...

Jos ei muuta, niin ainakin sen jälkeen mies lämpeni ja päästiin oikeasti yrittämään :)

Mä oon ruvennut inhoamaan menkkojani entistä enemmän. Ei ne koskaan oo kivat olleet, mutta nyt yrittämisen aikana ne jotenkin tuntuu epäonnistumisena. Että ei, tälläkään kertaa sun kehosi ei onnistunut ottamaan vastaat sitä rakasta taakkaa.
VAIKKA yritystä takana vasta kaksi kiertoa :hilarious:

Vauvakuume mulla on ollut enemmän tai vähemmän viimeiset kaksi vuotta. Noin vuoden olen miehelle puhunut, että kyllä mun mielestä mahtuisi kolmaskin. Ja yli puoli vuotta sitten kysyin ekan kerran ihan tosissani, että yritetäänkö.
Mies ei ollut kolmannen kannalla ja pikkuhiljaa mun kaikki haaveet kolmannesta alle 3v ikäerolla karisi.

Meillä oli kesällä yksi varomaton kerta ja siitä tarttui heti. Mutta meni elokuussa kesken ja jouduin tyhjennykseen. Lääkkeellinen epäonnistui ja jouduin kaavintaan.
Yrityksen alku tietysti venyi, koska eihän toista raskautta voi yrittää kun kohdussa on materiaalia. Vasta lokakuussa kohtu oli tyhjä, jälkivuoto ohi ja raskaushormonin taso laskenut.

Ja tuon jälkeen musta tuntuu, että oon jotenkin epäonnistunut, koska en saanut pidettyä sitä lasta ja uutta raskautta alkamaan...

Jos ei muuta, niin ainakin sen jälkeen mies lämpeni ja päästiin oikeasti yrittämään :)

Osaanotot keskenmenosta, pystyn varmasti kuvittelemaan vain murto-osan siitä tuskasta mitä se tuo tullessaan.

Ne omat ajatukset ja pää tässä yrityksessä on varmaan osittain se oma "pahin vihollinen" ajoittain. Nyt itsellä tän reippaan kuukauden aikana mennyt aika laidasta laitaan. Välillä osaan olla ihan rennosti ja ottamatta asiasta mitään paineita, ja sitten taas yhtenä päivänä ajatus laukkaa tuhatta ja sataa ja haluaisi vaan pikakelata päiviä että vois koittaa testata :hilarious:

Toivotaan että ne menkat vaihtuisi sielläkin pian plussaksi :Heartred

Uusia mukaan, jee!

Mulla tänään pillereitä jäljellä 2 viikkoa ja 1 päivä. Enää :facepalm: Onneks koulut ja arki alkaa taas ens viikolla niin saa jotain muuta ajateltavaa. Mekään ei tosiaan olla kerrottu että aletaan yrittää vauvaa, kun halutaan olla rauhassa. Ainoastaan kahdelle ihmiselle oon kertonut, kun tiedän että he antaa meidän olla. Tän kirjoitinkin jossain aiemmassa kommentissa :rolleyes:

Mulla on ennenkin ollut vauvakuume, luulin että se oli pahimmillaan kun oon hoitanut työkseni pieniä sekä ystävillä on aika runsaasti niitä siunaantunut, mutta eihän se oo ollut mitään tähän verrattuna :excited001. Mieli on ihan pehmee, hormonit saa kropan tuntumaan ihan erikoiselta ja täälä mää googlaan vaunuja, että jos nyt tulis just jostain sellaset retrovaunut mitkä halutaan niin ostetaan heti. VAIKKEN VIELÄ EES OOTA :think005 Avaudun täällä teille, kun tiedän että ehkä joku ymmärtää.

Luojan kiitos mun mies on samassa veneessä :cheers

Heipä hei taas pitkästä aikaa ja plussa tuulia kaikille tähän vuoteen :Heartred

Ihan rupesi huvittamaan kun luki viime kertaisen oman viestinsä :D Tosiaan se aikaisempi niukka vuoto jota minulla oli joulukuun ihan alussa oli mitä ilmeisemmin oviksesta johtuvaa, tai näin sen olen nyt itselleni ajatellut, sillä menkat alkoivatkin siis 18.12 :) Nyt 1.1 oli aivan selvä ovulaatio (tikkujen testauksenkin perusteella) joten nyt jännätään muutamat päivät ennenkuin uskaltaa tehdä testejä / alkaako kierto taas alusta, hope not!! :hilarious: Mutta parasta tässä on tällä hetkellä tieto siitä, että ainakin pillereiden lopettamisen jälkeen näyttäisi nyt kroppa toimivan normaalisti menkkojen ja oviksen suhteen :)

Kuinka moni käyttää ovistukkuja apuna?
Pillereiden lopettamisen jälkeen olen taas alkanut tunnistaa ovulaation, ennen pillereitä huomasin sen myös. Tavallaan olisi kiva tietää missä kohtaa se ”huippu” on, mutta en tiedä tuleeko liikaa stressiä. Km raskaus alkoi myös siinä kohtaa, kun oletin ovulaation olevan jo ihan liian takana, eikä enää mahdollisuutta raskauteen.

En muista kuka (oli tullut taas useampi viesti muutamassa päivässä, anteeksi :facepalm:), mutta joku sai ovisplussan nyt kolme päivää kuukautisten jälkeen? Itselläni on tosi lyhyt kierto, 23 pv ja mulla on ihan normaalia että ”ovulaatioaika” alkaa jo parin päivän päästä kuukautisista. Miten tilanne eteni? :)

Tervetuloa uusille :)

Mäkin noita ovistikkuja oon nyt käyttäny ja melkeinpä heti vuodon loputtua testaillut päivittäin ja joka kerta nega / todella haalea testi viiva.. Jotenki tuntuu et itellä tulee enemmän "paha mieli" näistä ku nyt alkaa sit miettii että ovuloinko ollenkaan vaikka pienen tutkinnan tuloksena löysin kokemuksia melko monelta kenellä ei ovistikut ole positiivista koskaan näyttänyt ja silti tulleet raskaaksi.

Pientä nippailua alavatsassa nyt ollut oletetun oviksen aikana joten ehkä se siellä on ja testit joutaa roskiin.. :rolleyes:

BabyMama, mä en käytä tällä hetkellä tikkuja, vaikka kovasti polttelisi :shy: olen käyttänyt, mut stressasin niiden käytön aikana tavanomaista enemmin, joten nyt kokeilen ilman. Huomasin myös et niissä tikuissa on jonkin verran eroja. Auttavat kuitenkin, jos ei mitään käryä ovuloiko tai milloin se mahd. ovis on. Mä en esim. koskaan mielestäni aiemmin juuri tunnistanut ovisoireita, mutta nyt kun aloitettiin yritys niin ne oireet opin tunnistamaan tikkujen avulla :grin
Aluksi, kun mun kierto oli sekaisin ja lyhyt, sain kanssa ovisplussan alussa, nyt kierto on tasoittunut eikä vastaavaa ole ilmennyt :grin

Pohdin aiemmin myös omaa hedelmällisyyttäni ja tietysti olin huolissani, vaikka siinä ei pitäisi olla mitään vikaa - täällä olen huomannut, että monilla on kestänyt plussauksessa tovi ja se on vielä ihan normaalia. Itse luulisin, että omalla kohdallani etenkin hormonit oli/on vielä niin sekaisin ja kierto etsi paikkaansa, joten yritän hillitä omia kauhuskenaarioita raskautumisen suhteen :angelic:

Mäkin noita ovistikkuja oon nyt käyttäny ja melkeinpä heti vuodon loputtua testaillut päivittäin ja joka kerta nega / todella haalea testi viiva.. Jotenki tuntuu et itellä tulee enemmän "paha mieli" näistä ku nyt alkaa sit miettii että ovuloinko ollenkaan vaikka pienen tutkinnan tuloksena löysin kokemuksia melko monelta kenellä ei ovistikut ole positiivista koskaan näyttänyt ja silti tulleet raskaaksi.

Pientä nippailua alavatsassa nyt ollut oletetun oviksen aikana joten ehkä se siellä on ja testit joutaa roskiin.. :rolleyes:

Mua kyllästytti kanssa tämä! Toki mulla oli yksi ovuloimaton ja hyvin lyhyt kierto, jossa en tietenkään ovista sit tikuilla kiinni saanut. Mut lopulta tajusin, että olin aina aloittanut testauksen kiertooni nähden liian aikaisin ja sitten, kun tämän käsitin, alkoi sitä plussaa tulemaan, joskin esim. rfsu:n liuskat oli kohdallani ihan onnettomia, siirryin apteekin omiin ja ne toimivat mulle hyvin - joskin hinta oli niin tyyris, että otti kupoliin :confused: siksikin varmaan ihan ok olla välillä ilman..rahaa saa näihin kyllä palamaan mukavasti :wideyed:
Oviksen mulla aloittaa nykyisin migreeni ja vatsaoireet, se onkin parempi mittari, kuin nuo tikut :hilarious:

Mua kyllästytti kanssa tämä! Toki mulla oli yksi ovuloimaton ja hyvin lyhyt kierto, jossa en tietenkään ovista sit tikuilla kiinni saanut. Mut lopulta tajusin, että olin aina aloittanut testauksen kiertooni nähden liian aikaisin ja sitten, kun tämän käsitin, alkoi sitä plussaa tulemaan, joskin esim. rfsu:n liuskat oli kohdallani ihan onnettomia, siirryin apteekin omiin ja ne toimivat mulle hyvin - joskin hinta oli niin tyyris, että otti kupoliin :confused: siksikin varmaan ihan ok olla välillä ilman..rahaa saa näihin kyllä palamaan mukavasti :wideyed:
Oviksen mulla aloittaa nykyisin migreeni ja vatsaoireet, se onkin parempi mittari, kuin nuo tikut :hilarious:

Tikkuja olen itse käyttänyt juuri että bognaisin sen oviksen koska enpä aiemmin oo oikein asiaa miettinyt niin en oo varma tunnistanko sen omasta kehostani kuinka hyvin.

Nyt siis olen testaillut rfsu ja pregcheck testeillä päivittäin aina vuodon loppumisesta asti ja ei ainuttakaan pos. tulosta.. Normi kierto sellanen 30-32 päivää nyt mennään kp 16..

Nyt oon miettiny et kokeilenko vielä vähän tyyriimpiä apteekin testejä ja sitten jätän tikut pois vai annanko olla jo nyt.

Aloitin juuri tässä kierrosta käyttämään ovistikkuja ja pongasin huipun ilmeisesti hyvin kp 9, kun ennen ja jälkeen testit negoja.

Tänään alkoi tuhruvuoto, kp25/28-30... Viime kierrossakin alkoi, kun oli mitä luultavammin kemiallinen. (sain haamuplussan kp 29 ja negan kp 34) ja menkat alkoi sit useamman päivän myöhässä.

Tikkuja olen itse käyttänyt juuri että bognaisin sen oviksen koska enpä aiemmin oo oikein asiaa miettinyt niin en oo varma tunnistanko sen omasta kehostani kuinka hyvin.

Nyt siis olen testaillut rfsu ja pregcheck testeillä päivittäin aina vuodon loppumisesta asti ja ei ainuttakaan pos. tulosta.. Normi kierto sellanen 30-32 päivää nyt mennään kp 16..

Nyt oon miettiny et kokeilenko vielä vähän tyyriimpiä apteekin testejä ja sitten jätän tikut pois vai annanko olla jo nyt.

Aivan :think005 Hankala kyllä sanoa, onko sulla mitään ovisoireita? Jos ei niin voithan sä vielä kokeilla testausta, jos sen oviksen saisit kiinni tai sitten menet niin kun hyvältä tuntuu eli jätät pois testaukset ja kokeilet onneasi :thumleft

En käytä ovis tikkuja, ihan mennään mututuntumalla. Mulla kierto ja ovis oireet olleet koko elämän aina suht tarkkoja ja tunnistan mahan vihlonnasta oviksen.. tietystihän sekään ei aina mitään takaa että varmana ovulois mutta ehkä jos yrityksistä huolimatta ei kesään mennessä ala kuulumaan nyytistä mitään niin täytyy alkaa tarkemmin suunnittelemaan, testailemaan ja stressaamaan mikä itsessä on vikana... Ihan kun sitä ei miettis jo valmiiksi :rolleyes::sorry:

Aloitin juuri tässä kierrosta käyttämään ovistikkuja ja pongasin huipun ilmeisesti hyvin kp 9, kun ennen ja jälkeen testit negoja.

Tänään alkoi tuhruvuoto, kp25/28-30... Viime kierrossakin alkoi, kun oli mitä luultavammin kemiallinen. (sain haamuplussan kp 29 ja negan kp 34) ja menkat alkoi sit useamman päivän myöhässä.

Voin samaistua tunteeseesi :sad001 täällä alkoi tänään rusehtava vuoto etuajassa.. kai se olisi kauppaan mentävä ja jatkettava elämää :sorry: kyllä taas harmittaa, ei tätä oikein voi sanoin kuvata. Mies jaksaa kyllä tsempata, mutta itse väkisinkin miettii, että miten tälläinen biologinen perusasia voi olla näin vaikeaa? :sad010
Ensi kierrossa sitten, toivottavasti.

Mä käytän o-testejä jo tässä ootteluvaiheessa, mies ei juurikaan kondomeista välitä niin varmistellaan niillä vielä koska täytyy ehkäistä ja koska voidaan mennä ilman :rolleyes: oon tykänny sofin ja onestepin testeistä, niillä yleensä oon joka kierto bongannu oviksen ja kivut sit vielä varmistanut sen.

Takaisin