Raskaaksi 2020

Mulla tänään tän kaiken känkkiksen keskellä alkoi runoilu taas luistamaan. Pakko jakaa teidän kanssa, vaikka kuuluisi enemminkin km. ryhmään, sori tästä, en enää päivitä jatkossa tänne mut nyt on pakko :hilarious:

" Sinä suuri sekä salattu toive,
Olit meidän haave,
Aivan ikioma aarre.

Niin pienoinen ja hentoinen,
meidän kuvan kaltainen.

Oli matkalla tähtösiä,
mut myös enkeleitä kultasiipisiä.
Heidän kanssaan kuiskuttelit,
kun he sut uneen huiskutteli.
Eikä mikään oo niin pimeää,
et se sun tarvitsee yksin ylittää,
Sul on monta saattajaa.

oli kosketus meidän kaltainen.

Sulle sänky pedattiin,
Kaikki vaatteet viikattiin
ja huonees sun myös maalattiin.
Oi rakas, sua niin ootettiin.

Vaan kulki enkeli edellä,
ja piteli sua kädellä,
kun oli aika lähteä,
kohti omaa tähteä.

oli onnemme sinun kaltainen.
Vaan tätä ikävää, eikä surua painavaa,
Mikään voi pois koskettaa.
Vaik kaikki sul hyvin on nyt siel`,
murtunut on meidän miel`.

Ja niin jäi huoneesees kukkasia,
valkoisia ja punaisia,
Taivaan tähtitomua ja
ripaus kultapölyä.

Pienoinen ja hentoinen,
jäi kosketus sydämeen ainainen. "

Vaikka itse teinkin, tää kyllä taas vähän kirpaisi :smiley-ashamed008 ehkä mä voisin tehdä runokirjan joutessani :grin

Muokattu viimeksi:
@zarar_ mua ei ainakaan haittaa sun runoilut, niitä on miellyttävä lukea ja osaat tehdä ihanan herkkiä :Heartpink
Itse myös varsinkin teini-ikäisenä kirjoittelin paljon runoja. Jotenkin niihin on niin helppo saada omia ajatuksia ulos päästä!

Mulla tänään tän kaiken känkkiksen keskellä alkoi runoilu taas luistamaan. Pakko jakaa teidän kanssa, vaikka kuuluisi enemminkin km. ryhmään, sori tästä, en enää päivitä jatkossa tänne mut nyt on pakko :hilarious:

Olit meidän haave,
Aivan ikioma aarre.

meidän kuvan kaltainen.

Oli matkalla tähtösiä,
Sul on monta saattajaa.

Sulle sänky pedattiin,

ja piteli sua kädellä,
kun oli aika lähteä,
kohti omaa tähteä.

Ja niin jäi huoneeseesi kukkasia,
valkoisia ja punaisia,
Taivaan tähtitomua ja
ripaus kultapölyä.

Pienoinen ja hentoinen,

Vaikka itse teinkin, tää kyllä taas vähän kirpaisi :smiley-ashamed008 ehkä mä voisin tehdä runokirjan joutessani :grin
Täällä kyyneliä pidättelen. Niin kaunis runo... Jos kirjoittaisit runokirjan, niin mukaan lähtis :Heartred

Olit meidän haave,
Aivan ikioma aarre.

meidän kuvan kaltainen.

Oli matkalla tähtösiä,
Sul on monta saattajaa.

Sulle sänky pedattiin,

ja piteli sua kädellä,
kun oli aika lähteä,
kohti omaa tähteä.

Ja niin jäi huoneesees kukkasia,
valkoisia ja punaisia,
Taivaan tähtitomua ja
ripaus kultapölyä.

Pienoinen ja hentoinen,

Mä tykkään kun teet noita:):Heartbigred

Tääl muuten lämmöt tipahti 36.2.. On muuten matalin lämpö hetkeen. Epäilen et menkat alkamassa viimeistään huomenna kun mulla migreenin tyyppistä särkyä vähän ilmassa. :meh:

Posia on se, et aineenvaihdunta palasi ihan itsekseen 4 lepopäivän jälkeen eli hyvä juttu! :rolleyes:
Kyllä tää mun keho on vaan niin kovilla ollut, että huh. Mun täytyy kyllä nyt myöntää, etten osaa sanoa ovuloinko, vai oliko nuo lämmöt sitä, että kroppa sietokyvyn rajoilla tän ylikunnon ja allergioiden takia. Limoja tuli pitkin kiertoa, mut ilman mitään logiikkaa ja tikut näytti mitä sattui, mut raskaana tuskin oon. Ihan seko kierto. :oops:

Mitäs oloja muilla?

Niin ja niistä runoista - kiitos tasapuolisesti kannustuksesta! :Heartred On ollut loistavaa huomata, että näistä sanoista on myös muille apua. Mulla on nyt sellanen fiilis meneillään, et oon aivan varma, että kirjoitan vielä runokirjan (enkä vain keskenmenosta vaan elämästä yleensä) ja ilmoitan teille sitten kun se on valmis ja jos saan kustantajan :grin:grin:grin
Kirjoittelen vissiin jossain Flow tilassa niitä :hilarious:
Joo, mä oikeastaan heräsin tässä runoillessani huomaamaan, että ilman synkintä surua, ei olis syntynyt mitään uutta ja vahvaa, ei mitään niin voimakasta ja elämänkokoista. Että suru tavallaan avasi mulle oven ihan uuteen maailmaan, sellaiseen, jossa on paljon värejä ja omannäköistä elämää :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Tääl muuten lämmöt tipahti 36.2.. On muuten matalin lämpö hetkeen. Epäilen et menkat alkamassa viimeistään huomenna kun mulla migreenin tyyppistä särkyä vähän ilmassa. :meh:

Posia on se, et aineenvaihdunta palasi ihan itsekseen 4 lepopäivän jälkeen eli hyvä juttu! :rolleyes:
Kyllä tää mun keho on vaan niin kovilla ollut, että huh. Mun täytyy kyllä nyt myöntää, etten osaa sanoa ovuloinko, vai oliko nuo lämmöt sitä, että kroppa sietokyvyn rajoilla tän ylikunnon ja allergioiden takia. Limoja tuli pitkin kiertoa, mut ilman mitään logiikkaa ja tikut näytti mitä sattui, mut raskaana tuskin oon. Ihan seko kierto. :oops:

Mitäs oloja muilla?

Niin ja niistä runoista - kiitos tasapuolisesti kannustuksesta! :Heartred On ollut loistavaa huomata, että näistä sanoista on myös muille apua. Mulla on nyt sellanen fiilis meneillään, et oon aivan varma, että kirjoitan vielä runokirjan (enkä vain keskenmenosta vaan elämästä yleensä) ja ilmoitan teille sitten kun se on valmis ja jos saan kustantajan :grin:grin:grin
Kirjoittelen vissiin jossain Flow tilassa niitä :hilarious:
Joo, mä oikeastaan heräsin tässä runoillessani huomaamaan, että ilman synkintä surua, ei olis syntynyt mitään uutta ja vahvaa, ei mitään niin voimakasta ja elämänkokoista. Että suru tavallaan avasi mulle oven ihan uuteen maailmaan, sellaiseen, jossa on paljon värejä ja omannäköistä elämää :rolleyes:
Kaunista runoilua sulla ja jatka ihmeessä! Hyvää terapiaa ja tapa purkaa tunteita! Ja jaa myös ihmeessä tänne! En usko, että ketään häiritsee vaan päin vastoin voi samaistua sun ajatuksiin! :shy:

Lääkäri sanoi näin ja kirjasi kertomukseenkin että kuukautisten jälkeen voi alkaa yritys. Sekä tays:n kirjallisissa ohjeissa kerrotaan näin. Eri ohjeita eri puolella suomea.
Minä sain ohjeen että heti kun vuoto loppuu saa yrittää. Nyt on vuoto loppunut, kesti sitä 2 viikkoa. Ovistestit käytössä, saa näähdä menikö miten sekaisin koko kierto. Eilen jo tunsin oikealla munasarjalla repiviä nippailuja, mut ovistestissä ei vielä yhtä vahva viiva, tosin koskaan oviksessä se ei yhtä vahvaksi aiemminkaan mennyt :happy:

Minä sain ohjeen että heti kun vuoto loppuu saa yrittää. Nyt on vuoto loppunut, kesti sitä 2 viikkoa. Ovistestit käytössä, saa näähdä menikö miten sekaisin koko kierto. Eilen jo tunsin oikealla munasarjalla repiviä nippailuja, mut ovistestissä ei vielä yhtä vahva viiva, tosin koskaan oviksessä se ei yhtä vahvaksi aiemminkaan mennyt :happy:

Oon myös käsittäny että joillain ei ovistestit anna plussaa ollenkaan vaikka niistä kierroista on raskaus alkanut? :eek: Ja myös että keskenmenon jälkeen raskautuminen tapahtuu helpommin! :wink

Itsellä keskenmenon jälkeen vuoto kesti melkein 3kk ja ensimmäinen kierto normaalin 24 sijaan yli 30. Meinasin tulla hulluksi :grin Toki vuodon seassa saattoi olla parit menkatkin mutta en varmuudella niitä ainakaan tunnistanut. Ja tämän jälkeen kierto palautui 25, eli piteni yhdellä päivällä.

Itsellä usko alkaa kadota että raskaus alkais, testiviivat tuntuu haalistuvan vain. Rfsun herkällä tehty, toki kaikki ”eri aikaan”
D7754667-93F8-4F66-9495-73BEB0A82687.jpeg

• 1. Dpo11 iltapäiväpissa muutaman tunnin pidätys
  • 2. Dpo12 aamun eka pissa
  • 3. Dpo13 (tänään) päivän toka, tunnin pidätys.
Tein myös aamun ekasta rfsu:n normitestin tänään johon koitan nyt turvautua, tämä antoi edellisessä raskaudessa heikompia haamuja vaikka menkat oli myöhässä 3-4pv.
84768EB6-CA6B-4BA1-8C22-D1B0C95392EB.jpeg

Argh kuinka ärsyttävää, ei jaksais odottaa uutta päivää että vois tehdä taas uuden testin! :banghead::banghead::banghead:

@KatMa ja @Kevät20 , mulla sitten sanottiin vähän tuosta välistä. Suositeltiin odottamaan yksiä menkkoja väliin, muttei ollut pakollinen.

@BabyMama , älä vielä luovu toivosta, kaikissa kuitenkin näkyy toinen viiva selkeesti, ei tarvi edes tihrustella. Yritä ajatella et oot raskaana kunnes toisin todistetaan. Tiedän, helpommin sanottu kun tehty. Tsemppihaleja! :Heartpink

Babymama, tsemppiä:Heartred testin vahvuuteen voi vaikuttaa se, että ne on eri aikaan tehty. Selkeitä plussia jokainen siitä huolimatta.

Minä lupasin itselleni, etten tee testiä ennen kuin menkat on myöhässä. Noh eihän se lupaus pitänyt. Viime yönä heräsin pahaan oloon ja niin kumma olo ollut, että päätin testata. Negahan se :smiley-angry017 dpo 10 tänään... Hulluks on varmasti tulossa, kun oireet niin selvät, vaikka negaa näyttää.

Ähh joo. Silti päätin testata parin tunnin pidätyksellä vähä myöhemmin tänään. Ne on yleensä antanu paremmat plussat mulla ku aamun eka. Testihullu kun olen :wacky:

Ja @Reggie ymmärrän täysin malttamattomuuden!! Noin aikaisessa on onneksi vielä täysi mahollisuus plussaan. Kerro miten tilanne etenee!

Tänään oli suunnitelmissa lähteä tuttava pariskunnan kanssa hieman ulkoileen, ja ihan kammottava olo nyt tietenkin. Varsinaisesti ei kuumetta, 37,1 eli vain vähän lämpöö. Varmaan menee tämä(kin) päivä siis foorumilla pyöriessä :grin

Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20

Heidyli92 / 27 / ensimmäinen / yritys alkaa kesällä -20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

Hei kaikille! :happy: Päätin minäkin hypätä tänne teidän kanssa kuumeilemaan. Olen lukenut jo pidempään teidän juttuja ja nyt uskaltauduin itsekin mukaan. Täällä on ollut ihanan lämminhenkistä keskustelua!

Mieheni kanssa aloimme nyt maaliskuussa yrittämään. Haaveiltu ollaan molemmat jo pidemmän aikaa vauvasta, nyt tilanne olisi hyvä, mitä nyt korona hieman huolestuttaa. Vauvakuume on kova ja malttamattomana täällä piinaillaan. Nyt kp 25/25 ja ei tietoakaan vielä menkoista. Hätähousuna testattu dpo 10 ja negaa näytti. No nyt tosiaan vasta yk1 joten pitäisi hieman jäitä hattuun laittaa. :laughing002

Tänne on ihanasti tullut jo plussia, onnea kaikille! Ja plussatuulia meille yrittäville!

Itsellä usko alkaa kadota että raskaus alkais, testiviivat tuntuu haalistuvan vain. Rfsun herkällä tehty, toki kaikki ”eri aikaan”
View attachment 88008
  • 1. Dpo11 iltapäiväpissa muutaman tunnin pidätys
  • 2. Dpo12 aamun eka pissa
  • 3. Dpo13 (tänään) päivän toka, tunnin pidätys.
Tein myös aamun ekasta rfsu:n normitestin tänään johon koitan nyt turvautua, tämä antoi edellisessä raskaudessa heikompia haamuja vaikka menkat oli myöhässä 3-4pv.
View attachment 88009

Argh kuinka ärsyttävää, ei jaksais odottaa uutta päivää että vois tehdä taas uuden testin! :banghead::banghead::banghead:

Kaikissa on kuitenkin selkee viiva! Ei tarvi yhtään tihrustaa!! :) mä uskon että kaikki on hyvin :happy:

Heippa :greet025

Hetkeen en oo tänne kirjoittanut, mutta muille palstoille kyllä ja tätäkin seurannut säännöllisesti...

Vähitellen alan uskoa meidän plussaan! Dpo 13 menossa, ja testeissä vahvistuvia haamuja dpo 9 alkaen....
:happy093

Testihullu kun olen, niin näitä on nyt jo kulunut aikamoinen määrä :hilarious: En kehtaa enää edes laskea :laughing021 Jotenkin antaa mielenrauhaa nähdä, että kyllä siinä yhä on se viiva. Viimesyksyinen kkm rv 12 kummittelee niin pahasti mielessä, että mieli ei oikein anna lupaa iloita tästä, vaikka haluankin sydämeni pohjasta nauttia raskaudesta kesti tätä sitten viikon, kuukauden tai kaikki yhdeksän toivottua kuukautta :Heartred

Ohessa aina niin kiinnostavia testikuvia :bookworm:
Ensimmäisessä on onestepin liuskatestit dpo 9, dpo 10, dpo 11 ja dpo 12, sekä seassa yksi pc dpo 11. Tästä hyvin huomaa, miten toi pc näyttää paljon vahvemmin, kun se on samasta aamupissasta dpo 11 tehty kuin kolmantena oleva onestep... Toisessa kuvassa on clear bluen earlyt dpo 10 ja dpo 11. Lisäksi oon tehnyt digillä plussan dpo 11 ja tänään dpo 13. Tän päivän digi oli viikkonäytöllinen tuloksella raskaana 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä :love017

Vähän pohdin tota digin viikkotulosta, kun tosiaan kovinkin varma ovistestien ja kierron perusteella näistä dpo, mut ehkä se ei ole vaarallista että näyttää ns liikaa :confused005 Haluaisin uskoa, että se olisi ennemmin hyvä merkki, ettei nyt ainakaan kemiallista olis sit ehkä tästä tulossa :smiley-angelic001

Niin kovasti haluan nyt uskoa näihin pulssiin!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Liitteet

• B4C2F5F5-A332-4EC8-A4B4-2F9F5403361A.jpeg
    B4C2F5F5-A332-4EC8-A4B4-2F9F5403361A.jpeg
    17.8 KB · Katsottu: 148
  • 5793B2AE-2828-43DF-AB05-3EF24A659D32.jpeg
    5793B2AE-2828-43DF-AB05-3EF24A659D32.jpeg
    23 KB · Katsottu: 146
Takaisin