Raskaaksi 2020

Tsemppiä @KatMa loppurutistukseen! :Heartred Hassua, miten erilaisia ohjeita annetaan. Meillä kkm:n hoidossa kerrottiin, että kunhan negatiivinen raskaustesti niin saa heti lähteä yrittämään. Ei tarvitse edes odottaa kuukautisia väliin ellei itse tahdo :confused:

@NuuNuuh äläpä muuta sano! En tajua miksi on ikinä mennyt sen ensimmäisen tupakan sytyttämään. Muistan kuinka jo ala-asteikäisenä maisteltiin kavereitten kans! Ihan hullua! Ja yläasteella menikin jo aski viikossa. Mulla on käytössä zonnic annospussit (nämä on mulle parhaimmat), eli samanlain käytetään kuin nuuskaa, laitetaan huulen alle. Purkasta tulee huono olo, niitäkin löytyy mutta eipä tule juuri käytettyä. Nyt ostin vielä tuon inhalaattorin, että pääsen aamukahvin kanssa terassille "polttamaan". Mikään näistä ei tunnu samalta kuin aito tupakki! Nyt mietin jos ostaisin sähköröökin että sais edes sitä vesihöyryä imeskellä. Sen ja noiden annospussien kanssa voisin kuvitella olevan mulle loistava combo, saa sekä nikotiinit että sen "tavan". Keskeytyneessä raskaudessa keskustelin neuvolassa tupakoinnista ja silloin sanottiin, että laastarit on kiellettyjä koska ne on liian pitkävaikutteisia. Joskus ilman raskautta olen niitä kokeillut ja eipä ne ainakaan mulla toiminut.
Lääkäri sanoi näin ja kirjasi kertomukseenkin että kuukautisten jälkeen voi alkaa yritys. Sekä tays:n kirjallisissa ohjeissa kerrotaan näin. Eri ohjeita eri puolella suomea.

@zarar_ selkeästi et ole yksin tuon äijän vitutuksen kanssa, ei vissiin ole helppo pääsiäinen tänä vuonna meijän miehille :grin Oon koittanut mahdollisimman paljon olla näyttämättä vitutusta, mutta pakostakin sieltä jotain paistaa aina läpi. Mua äsyttää myös sellaiset asiat siinä, mitkä ei oo ikinä ennen ärsyttäny :laughing001 Jospa se tästä, ehkä ensi viikolla jo kääntyy kelkka ja se on taas se maailman ihanin eikä kiukusta oo tietookaa. Ei oo helppoa olla nainen! :p

Jep, ihan hurjaa kuinka helppoa tupakoinnin aloittaminen oli. Etenkin kun se lopettaminen on niin hemmetin vaikeaa!! Oma mielipide on, että jos mahdollista niin sais luokitella huumausaineeksi ja laittomaksi kamaksi että myynnin saa pois kaupoista ja vaikeammaksi saada kuluttajan käsiin.

@Maiconii lupaavan kuuloisia oireita! Muutama päivä kiertoa jäljellä niin voi taas testailla :grin Peukkuja täältä, että muuttuu plussaksi vielä!

Tupakoinnin lopettaminen on ihan kauheeta... Itse esikoisen aikaan lopetin seinään plussatestistä ja oli meinaan pinna kireällä pari ekaa viikkoa.. Mun kaveritkin sanoi jo, että soitellaan uudestaan, kun oot rauhottunu :hilarious::hilarious:

Ja kiitos! Katsotaan kuinka käy.. :smiley-ashamed004

Lääkäri sanoi näin ja kirjasi kertomukseenkin että kuukautisten jälkeen voi alkaa yritys. Sekä tays:n kirjallisissa ohjeissa kerrotaan näin. Eri ohjeita eri puolella suomea.

Juu näin oon myös ymmärtänyt, että vähän paikkakuntakohtainenkin saattaa olla ohjeistus. Eipä sillä loppu peleissä mitään merkitystä ole, kuitenkin yhdestä kierrosta ero. Mutta se odotus keskenmenon jälkeen oli jotenkin niin raastava, että jokainen päivä tuntui loputtoman pitkältä :inpain:

Tupakoinnin lopettaminen on ihan kauheeta... Itse esikoisen aikaan lopetin seinään plussatestistä ja oli meinaan pinna kireällä pari ekaa viikkoa.. Mun kaveritkin sanoi jo, että soitellaan uudestaan, kun oot rauhottunu :hilarious::hilarious:

Ja kiitos! Katsotaan kuinka käy.. :smiley-ashamed004

Hienoa kuitenkin, että pääsit eroon! Jotkut polttaa normaalisti koko raskausajan, mitä en itse ymmärrä. Tuntuis sen raskauden olevan sellainen motivaatio, että edes radikaali vähennys onnistuisi vaikka ei täysin lopettamaan pystyisikään.
Ootko pystynyt olemaan polttamatta raskauden jälkeen, vai aloititko uudestaan? Voisin kuvitella, että itselläni taas savuaa kun raskaus päättyy. Toki toivon että näin ei ole.

Hienoa kuitenkin, että pääsit eroon! Jotkut polttaa normaalisti koko raskausajan, mitä en itse ymmärrä. Tuntuis sen raskauden olevan sellainen motivaatio, että edes radikaali vähennys onnistuisi vaikka ei täysin lopettamaan pystyisikään.
Ootko pystynyt olemaan polttamatta raskauden jälkeen, vai aloititko uudestaan? Voisin kuvitella, että itselläni taas savuaa kun raskaus päättyy. Toki toivon että näin ei ole.

Juu ei siinä ollut itselle vaihtoehtoa. Raskauskin tuli yllätyksenä, niin en osannut ees vähentää alkuun. Jos yritin lopettaa ilman raskautta, ei siitä tullut itään mutta heti kun oli kyseessä se pieni ihminen, ketä sillä tupakalla satuttais, nii ei tullut mieleenkään ottaa savuakaan. Olin 2 vuotta polttamatta mutta kun palasin töihin, aloin polttamaan uudestaan... lähinnä kuitenkin vaan töissä ja viihteellä :banghead:
Nyt toki lomautuksella kun oon, niin poltan ehkä 1-3 parissa päivässä. Onneksi ne lopettaa tuon mentolitupakan myynnin, ei puhettakaan että pystyis muun väristä polttaan.. :rolleyes:

Juu ei siinä ollut itselle vaihtoehtoa. Raskauskin tuli yllätyksenä, niin en osannut ees vähentää alkuun. Jos yritin lopettaa ilman raskautta, ei siitä tullut itään mutta heti kun oli kyseessä se pieni ihminen, ketä sillä tupakalla satuttais, nii ei tullut mieleenkään ottaa savuakaan. Olin 2 vuotta polttamatta mutta kun palasin töihin, aloin polttamaan uudestaan... lähinnä kuitenkin vaan töissä ja viihteellä :banghead:
Nyt toki lomautuksella kun oon, niin poltan ehkä 1-3 parissa päivässä. Onneksi ne lopettaa tuon mentolitupakan myynnin, ei puhettakaan että pystyis muun väristä polttaan.. :rolleyes:
Mä oon nimenomaan innoissani tosta mentolisavukkeide myynnin lopetuksest ku siihe viimeistää loppuu mun tupakointi. Punasest ja siniset tulee nii huono olo jotenki:confused: ja maistuu muutenki niin shaibalt

Mä oon nimenomaan innoissani tosta mentolisavukkeide myynnin lopetuksest ku siihe viimeistää loppuu mun tupakointi. Punasest ja siniset tulee nii huono olo jotenki:confused: ja maistuu muutenki niin shaibalt

Sama mulla.. oon mieluummin ilman ku että polttaisin muuta ku vihreää.. Tulee vaan huono olo :wtf:

@zarar_ selkeästi et ole yksin tuon äijän vitutuksen kanssa, ei vissiin ole helppo pääsiäinen tänä vuonna meijän miehille :grin Oon koittanut mahdollisimman paljon olla näyttämättä vitutusta, mutta pakostakin sieltä jotain paistaa aina läpi. Mua äsyttää myös sellaiset asiat siinä, mitkä ei oo ikinä ennen ärsyttäny :laughing001 Jospa se tästä, ehkä ensi viikolla jo kääntyy kelkka ja se on taas se maailman ihanin eikä kiukusta oo tietookaa. Ei oo helppoa olla nainen! :p

Joo ei oo helppoa olla nainen ja näyttää tulevan taas astetta rankempi viikonloppu :hilarious:
Että se siitä munakkaasta pääsiäisestä, kun itse lähinnä haluaisin jahdata tuota äijää paistinpannu olalla pitkin kämppää :laughing002 :smiley-angry003

Tän raivon partaalla vois ne menkat ees alkaa, mua ärsyttää tämmöset kilometrikierrot, joissa ei mitään tolkkua. :shifty:

Jee viimein kp1. Viime kierto siis 46 päivää ja katkaisu teroluteilla. Yk4 täältä tullaan! Unelmien työpaikka ei auennut, joten pettymyksestä yritän nyt päästä yli sillä ajatuksella, et ehkä nyt sit elämän tarkoitus olis se pikkukolmonen:rolleyes:

Huomaan että tää korona ja ainainen kotona oleminen alkaa nyt ärsyttää. Vaikka eipä sitä kovin sosiaalinen ole aiemminkaan ollut :grin

Itse poltan sinistä, joten mulle se ja sama vaikka mentolin myynti loppuiski. :banghead: Mutta toivottavasti teille merkkaa suoraa lopettamista! Itse jatkan kärvistelyä :yuck:

On se naisen keho tosiaan mielenkiintone. Just sanoin, että täällä ei mitää oireita. Kappas kummaa, tuli ihme semmosia pistäviä nopeita tuikkasumaisia kipuja kohdun kohdil ja tuntuu tissitki jo vähän kipeemmiltä:hilarious::hilarious::hilarious: ja siis dpo 6

Mutta eiks tommosia tuntemuksia oo tullu just monelle vaikkei tärppi oliskaa käyny?:anyone

On se naisen keho tosiaan mielenkiintone. Just sanoin, että täällä ei mitää oireita. Kappas kummaa, tuli ihme semmosia pistäviä nopeita tuikkasumaisia kipuja kohdun kohdil ja tuntuu tissitki jo vähän kipeemmiltä:hilarious::hilarious::hilarious: ja siis dpo 6

Mutta eiks tommosia tuntemuksia oo tullu just monelle vaikkei tärppi oliskaa käyny?:anyone

En osaa sanoa muuta kuin, että mulla ei ainakaan ole ollut tuollaisia oireita muulloin kuin raskautumisessa :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Kaippa jokainen on yksilöllinen mutta mulla ei juurikaan mitään oireita oo ollu ovulaation ja menkkojen välissä oikeestaan ikinä.. :angelic:

@Juliet92 tissit on tulleet herkemmäksi ennen kuukautisia, kyllä. Mutta nippailuja tai vihlontaa ainakaan mä en ole koskaan tuntenut! Vain ovulaation kohdalla ja edellisessä raskaudessa, sekä nyt kun ainakin yrittää raskautua.
Toki nämä on aina yksilöllisiä, mutta lupaavan kuuloistahan tuo on :rolleyes:

Up

Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20

Heidyli92 / 27 / ensimmäinen / yritys alkaa kesällä -20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

@Juliet92 tissit on tulleet herkemmäksi ennen kuukautisia, kyllä. Mutta nippailuja tai vihlontaa ainakaan mä en ole koskaan tuntenut! Vain ovulaation kohdalla ja edellisessä raskaudessa, sekä nyt kun ainakin yrittää raskautua.
Toki nämä on aina yksilöllisiä, mutta lupaavan kuuloistahan tuo on :rolleyes:
No tein kyllä ovistestinki varuiks ja anto haaleen viivan vaa. Noh, pianhan se selviää onko tärppi käyny:angelic:

No tein kyllä ovistestinki varuiks ja anto haaleen viivan vaa. Noh, pianhan se selviää onko tärppi käyny:angelic:

Mulla kyllä ollut monessa negakierrossakin rinnat kipeät melkein aina. Joskus niissä, missä en oo ovuloinut rinnat ei oo myöskään olleet kipeät, eikä ollut siinäkään mistä plussasin. Mut rintakipu saattoi monesti alkaa jo kaksi viikkoakin ennen menkkoja, ja on olleet niin kipeät, et pienikin tärähdys tehnyt tuskaa :bored:
Samoin oli vessassa ramppaamista yms muuta vatsan väännettä myös niissä monissa nega kierroissa :grin
Että tosi yksilöllistä tämäkin.

Nyt mulla on niin hidas aineenvaihdunta et melkein voisin toivottaa ne menkat tervetulleeksi, jos ne vaan tulis o_O

Takaisin