Raskaaksi 2020

Liityn mukaan keskusteluun. Jonkin aikaa olen käynyt täällä jo lueskelemassa, ja tällä viikolla rohkaistuin liittymään mukaan foorumille. Moi vaan kaikille siis! :cat:

Täällä alkoi juuri aamulla menkat, eli viidettä yrityskuukautta kohti mennään. Toivon kovasti, että joululomaan liittyisi tänä vuonna ekstra-annos taikaa ja vuosi 2020 alkaisi ihanilla uutisilla.

Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19
 
Niin se vain kierto vaihtui miten eilinen lääkäri arveli. Nyt odotellaan labra tuloksia ja lääkärin soittoa viimeistään maanantaille menee soitto.Jos tämä pitkä kierto tulee jatkumaan silloin lisäälabroja joka tapauksessa vaikka näistä labroista ei löytyisi selitettävää syytä.
 
Mulla dpo6 tai 7 eilen tosi kovat vihlova krampit alavatsalla ja kova vääntö ja vv lisääntyy vaan, tuntuu et on outoa, semmosta valkoista tahmea liukasta kuin loppukierrossa.. Ja hitusen venyvä eilen jopa. En tiedä miten tämä edistyy ny et onko hyvä vai huono merkki. Kyl on sillee et toivoo et olis raskaus, toisaalta toivoo et olis vaan esim uus ovis niin olis kiertokin pidempi eikä mikään 20 päivän pikku kierto mitä Flo kovin ennustaa et rätti housuissa joulu ja uusi vuosi.. Oinevoine ku ei tiedä haluunko tässä sit miettiä et onko vaiko eikö mut nämä krempat on ihan menkkamaiset
 
Ennen kun tein plussatestin mulla oli heti aamusta heikko olo ja oli pakko heti syödä jotain. Ja rinnat kipeyty ja oli kipeät tyhjennykseen asti (tuulimuna). Sitten oli myös närästystä, ja mulla ei ikinä ole närästystä. VV oli vetistä ja runsasta. Tein plussatestin rv 3+4. Nyt jännitetään, tärppääkö tässä kierrossa (yhdet menkat tyhjennyksen jälkeen takana). :angelic:

Nyt kiinnostaisi kovasti kuulla millaisia oireita teillä muilla on ollut ennen plussaa / aivan alkuraskaudessa
/ oviksen jälkeen?
Tällä taas kuumeillaan onko tärpännyt, kovasti olen yrittänyt kuunnella kehoa josko jotain muutosta tapahtuisi.
Tässä nyt hieman omia tuntemuksia, kertokaa toki voisiko kyseessä olla raskus?

- Ovis ollut noin 25.11 - 27.11

- Noin viikko oviksesta, oli parina päivänä nippailuja / vihlaisun tunteita alavatsassa sekä parina päivänä pyyhkiessä paperiin jäi pariin otteeseen vaalenpunaisen sävyistä / kerran verensekaista vuotoa. (onko kyseessä ollut kiinnittyminen? o_O)

- Parin päivän ajan ollut välillä kummallinen olo, jollain tavalla heikottaa.

- Yleensä jaksan valvoa helposti pitkään ilman ongelmia, mutta nyt parina päivänä olen väsynyt ihmeen aikaisin.

- Tänään ollut toisella puolella alavatsaa kipuilua nippailua / vihlontaa, ei ihan samaa kuin menkoissa mutta vastaavaa.


Menkkojen pitäisi alkaa noin 1-3 päivän päästä joten jännitetään sinne asti..
Vieläkään ei ole tullut mitään menkka kipuihin liittyvää särkyä tai kipua,
aina ennen menkkoja sellaiset on ja aina saa juosta vessassa tarkistamassa onko alkanut.
Nyt kuitenkaan mitään sellaista en ole havainnut, edelleen välillä tuntuu vihlontaa tai nippailua alavatsassa
tai vain vasemmalla puolella alavatsaa.
Yleensä myös menkkojen aikaan nännit kipeytyy, mutta nyt sitäkään ei ole.

Testihän sitten totuuden kertoo, mutta mitä mieltä te olette? :nailbiting:
 
Mulla on ihan outoja vihlasuita, nippailua ja paineen tunnetta alamasul. Oudointa on että se on koko ajan. Se ei siis poistu vaan se on jatkuvasti tuossa ja alkoi muutama päivä sitten jolloin oli vielä ummetus, nyt ei ja ihmettelen jos tärppi olisi mahdollista. Ovistestit mulla kyllä leikkineet et en usko niihin mutta 9s pv kaiken järjen mukaan oli ovis ku 7s pv digi hymyili ja tuossa haarukassa ne tuntemukset oviksesta oli. Nyt kipuaa molemmin puolin ja toisin ja tänään kun nauroin kovaa niin vihloi aika ajoin tai tuikki melko paikallistetusti ja rinnat on turpeemmat. Jos olis tullut niin toivon et nyt olis poraamassa itseensä kiinni kunnollisesti kun aiemmin on kesken tai kemiallinen tai tuulimuna joten hirveästi en lataa luottoa mutta pms kiukkua ja itkuherkkyys sun muut on kyllä kovin paikalla nyt niin en tiedä. Tuntuu että menkat tulla tupsahtaa mutta harvemmin omaan kahden viikon kiertoa, nyt flo ennustaa et 28 pv olis menkat mut oviksesta laskettuna jouluaattona. Olis melkoinen jouluilo
 
Mulla myös sattuu joululle menkat (paitsi jos toivottavasti tärppäsi), nyt dpo 2. Ollaan anoppilassa sekä omilla vanhemmilla yökyläilemässä useampia päiviä, kivaa sitten yrittää pärjäillä niagaramenkkavuodon kanssa reissussa. Mun on varmaan pakko käydä ostamassa palanen muovitettua froteeta ja ottaa se mukaan sänkyä varten, etten pilaa toisten patjoja vuodolla. :sad001

Tosi kurja olo muutenkin. Elokuussa kesken menneessä raskaudessa oli samoja oireita samoilla dpo:illa, kuin nyt, eli maha aivan sekaisin ilman syytä, itkettää ja suututtaa minkä puran läheisiin (harvinaista mulle) ja väsymys sitä luokkaa, että voisin nukkua useita vuorokausia putkeen. En silti usko, että olisin nyt raskaana, hormonit vaan heittelee pitkin kiertoa. Nämä samat oireet tuo keskenmenon pahasti mieleen, mikä pahentaa oloa entisestään ja saa kaiken hyvän, kuten joulun, tuntumaan aivan turhalta.

Anteeksi valitus ja hurjasti tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred
 
Mulla myös sattuu joululle menkat (paitsi jos toivottavasti tärppäsi), nyt dpo 2. Ollaan anoppilassa sekä omilla vanhemmilla yökyläilemässä useampia päiviä, kivaa sitten yrittää pärjäillä niagaramenkkavuodon kanssa reissussa. Mun on varmaan pakko käydä ostamassa palanen muovitettua froteeta ja ottaa se mukaan sänkyä varten, etten pilaa toisten patjoja vuodolla. :sad001

Tosi kurja olo muutenkin. Elokuussa kesken menneessä raskaudessa oli samoja oireita samoilla dpo:illa, kuin nyt, eli maha aivan sekaisin ilman syytä, itkettää ja suututtaa minkä puran läheisiin (harvinaista mulle) ja väsymys sitä luokkaa, että voisin nukkua useita vuorokausia putkeen. En silti usko, että olisin nyt raskaana, hormonit vaan heittelee pitkin kiertoa. Nämä samat oireet tuo keskenmenon pahasti mieleen, mikä pahentaa oloa entisestään ja saa kaiken hyvän, kuten joulun, tuntumaan aivan turhalta.

Anteeksi valitus ja hurjasti tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred
Hei, mulla on ihan sama olo. Tiedostan et nämä on ne kivut ja oireet mitä mul oli kun odotin ja se meni kesken 10 + joten niin.. Suoja-aika meni ja luulin et kaikki hyvin mut ei.

Mulla just toi et napsahdan turhasta ja itku herkkä oon.. Ja repiminen alkoi yllättäen jo dpo3 paikkeilla tai ei kipuilu mut oireilu et pms ja kipuilu sit jo dpo4/5. Ny ollu joka päivä ja seksin jälkeen oli pahin. Nyt tänään tosiaan oli se et ku nauroin ja pissatti niin tuli se outo kiristely tuikkiminen mikä oli sillon myös.. Oivoi, en uskalla edes testata kun ootan vaan et menkat. Oudoin on et rinnat on muka tosi raskaat ja muhkeet, vaikka pienet onkin ja suihkun vesi kipeytti ne. Miltäs kuulostaa joo... Testiä en tee ku jos ei ala niin ootan koska pelko et sama toistuu.

I feel you niin pura vain jos helpottaa. Mulla meni just laskettu aika tässä ja niin.. En tiedä.
 
Voimia jokaiselle :Heartred:Heartred:Heartred

Täällä kp45 ja nännit olleet kosketusarat viimeviikon keskiviikosta asti. Tiistaina tuli sellaista oranssia valkovuodossa ja olen odotellut et jospa ne menkat viimein alkaisi. Naamakin kukkii ihan vallattoman.
Teen testin ennen joulunviettoa, ettei sitä tarvitse miettiä turhaan ja saa "mielenrauhan" olishan se ihana yllätys jos vielä plussan tekisi:happy:

Mutta täällä jumissa tässä tilanteessa, tosin ihana et kroppa alkaa hormonitoiminnastaan kertomaan vaikka ei kovin ihanaa kun rintaliivit ja kaikki koskee nänneihin. :smiley-ashamed004
 
Täällä luulin että menkat olis jo ohi, mutta ikään kuin alkoi uudestaan..? :think005
Alkaa pikkuhiljaa olemaan jo niin kyllästyny... vuoto siis kestänyt päivää kahta lukuunottamatta putkeen 8.12. alkaen. Onko muilla kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, onko oikeesti vielä normaalia?
Huoh, toivottavasti teillä muilla tulis iloisia uutisia vielä ennen vuoden vaihdetta, itseä ei ainakaan kiinnosta edes yrittää. :dontknow
 
Täällä luulin että menkat olis jo ohi, mutta ikään kuin alkoi uudestaan..? :think005
Alkaa pikkuhiljaa olemaan jo niin kyllästyny... vuoto siis kestänyt päivää kahta lukuunottamatta putkeen 8.12. alkaen. Onko muilla kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, onko oikeesti vielä normaalia?
Huoh, toivottavasti teillä muilla tulis iloisia uutisia vielä ennen vuoden vaihdetta, itseä ei ainakaan kiinnosta edes yrittää. :dontknow
Mulla tiputteli pitkään, sellasta vanhaa verta. Mutta mulla ei kohtu tyhjentynytkään kunnolla ja sain toiset lääkkeet. Sen jälkeen tiputtelu väheni. Kun kohtu tyhjeni raskausmateriaalista, eli hcg oli alle 5, sinne jäi hematoomaa joka sitten poistui seuraavissa kuukautisissa.

Ei kannata murehtia ettei vielä huvita. Täytyy antaa aikaa itselle toipua ja surra. Voimia sinulle. :HeartredItse kävin juttelemassa psyk. hoitajan kanssa ekan jälkitarkastuksen jälkeen, kun itkin ihan hulluna. Mua jännitti sillon se tarkastus, kun tiesin ettei varmaan kaikki ollut poistunut kohdusta. Keskustelu helpotti ja käytiin läpi miten helpottaa oloani. Itse koin kirjoittamisen hyvänä keinona saada ajatukset ulos päästä.
 
Heippa!
Täällä olen lueskellut jo useammin ja ajattelin nyt sitten lisätä itseni listaan mukaan :)
Vauvakuume on kova miehen kanssa, puhuttu jo useamman kuukauden ajan perheenlisäyksestä, mutta vasta marraskuussa oli sellainen hyvä hetki päättää viimeiseen ostettuun pillerilaattaan niiden syöminen :)
Olen tehnyt ovis testejä siinä toivossa, että saisi omasta kierrostaan jonkun näköisen kuvan, vaikka taitaa pillereiden jälkeen vielä kroppa aika paljon hakea "normaalia" :D
Lopetin pillerit 12.11, tyhjennysvuotoa ei tullut ollenkaan (mulla oli todella niukat/ ei ollenkaan vuotoa pillereiden kanssa viimeiseen vuoteen), 2.12 ajattelin että jahas nyt alkoikin vuoto, kaksi päivää tuli todella niukkaa veristä limaista vuotoa ja se oli siinä. Nyt maanantaina 16.12 tein ovis testin, joka oli haaleahko plussa ja siihen se sitten jäi.. Eilen alkoi alavatsa nippailla ja nyt taas ihmetellään mitähän sitä seuraavaksi sitten ilmenee :D


Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19
 
Tervetuloa ja toivomme lyhyttä visiittiä.. Ite oon vähän jos sun missä ku on nuita kemiallisia ja km ym taustaa ja 1 kkm. No joo, nyt taas oireita hyrymykke, tai ne raskausoireet ja olot mut testiä ei uskalleta tehdä ku pelko tuulimunasta muusta niiiin iso.
 
Tissit kipeytyy selkeästi iltapäivästä ja sitte nippailut kohdistuu iltaan. Jano on koko ajan mut niin on kyl muutenkin tässä kohti kuukautta. Nyt vaan miettii et olisko toi rintojen kipu oire. Joku metallinen maku vierailee suussa mut niin se on muutenkin aina. Jotenkin optimistinen olo mut en tiedä. Liekö vaan jotaki kuvitelmia mut oon suht varma et testi reagoi viimeksi tulevaan ovulaatioon koska ny se oli viimeksi ihan tyystin viivaton ja mietin josko uskaltaa testata et näkyykö mut ei kai jos vasta jouluaattona olis menkkojen alkamispäivä.. Oi voi, kylmä on ja väsynyt olo. En tiedä mistä johtuu mut kovin oireikas ja värikäs pari kk täs ollu
 
Maanantaina lääkäri soitti labroista kaikki kunnossa paitsi kilpisrauhaslabrassa lievää poikkeavuutta käski terveysasemalta pyytää uutta maksusitoumusta heille Mehiläiselle, tai mennä heidän kautta kilpisrauhas labroihin missä uusitaan sama labra kuin heidän ottama+ muita kilpisrauhas labroja.Kävin ti labroissa ja nyt odottelen terveysasemalta jatkosuunnitteluja.
 
Maanantaina lääkäri soitti labroista kaikki kunnossa paitsi kilpisrauhaslabrassa lievää poikkeavuutta käski terveysasemalta pyytää uutta maksusitoumusta heille Mehiläiselle, tai mennä heidän kautta kilpisrauhas labroihin missä uusitaan sama labra kuin heidän ottama+ muita kilpisrauhas labroja.Kävin ti labroissa ja nyt odottelen terveysasemalta jatkosuunnitteluja.

Kilpparikokeeet kannattaa kyl otattaa jos ei raskaudu. Ja seurata niitä arvoja. Millaiset arvot sulla oli?
 
Kilpparikokeeet kannattaa kyl otattaa jos ei raskaudu. Ja seurata niitä arvoja. Millaiset arvot sulla oli?
Mehiläisellä silloin iltapäivällä klo 15:00 otettu TSH oli 0,29.Ois pitänyt ottaa ennen klo 14:00, mutta lääkäri aika oli vasta 14:20 eikä tietty että labrassa joudun käymään. Nyt ti labrassa TSH 0,31 ja t4v 23. Meillä pääkaupunkiseurulla max viiteraja t4v on 23 ja tsh alkava viitearvo uudella viitearvolla asteilla on 0,50 eteenpäin. Meillä ei niinkään yritystä ole käytössä vaikka ehkäisyä ei ole. 9kk hätäsektiosta ja raskautumis kielto on 1v ajan.Raskauteen ilman hoitoja emme usko, kun yritimme 6-vuotta meidän poikaa, mikä syntyi keskosena lapsettomuushoitojen ivf tuloksena.
 
Otettiinko sulta tpoab vasta-aineet? Tsh ja t4v ei mielestäni viittaa vajikseen, enemmänkin liikatoimintaan (en tiedä miten vaikuttaa raskutumiseen). Onko sulla mitattu varasto-rauta (ferrit)?



Mehiläisellä silloin iltapäivällä klo 15:00 otettu TSH oli 0,29.Ois pitänyt ottaa ennen klo 14:00, mutta lääkäri aika oli vasta 14:20 eikä tietty että labrassa joudun käymään. Nyt ti labrassa TSH 0,31 ja t4v 23. Meillä pääkaupunkiseurulla max viiteraja t4v on 23 ja tsh alkava viitearvo uudella viitearvolla asteilla on 0,50 eteenpäin. Meillä ei niinkään yritystä ole käytössä vaikka ehkäisyä ei ole. 9kk hätäsektiosta ja raskautumis kielto on 1v ajan.Raskauteen ilman hoitoja emme usko, kun yritimme 6-vuotta meidän poikaa, mikä syntyi keskosena lapsettomuushoitojen ivf tuloksena.
 
Otettiinko sulta tpoab vasta-aineet? Tsh ja t4v ei mielestäni viittaa vajikseen, enemmänkin liikatoimintaan (en tiedä miten vaikuttaa raskutumiseen). Onko sulla mitattu varasto-rauta (ferrit)?
Vasta-aineita ei otettu. Yksityisen lääkäri sanokin, että liikatoimintaa epäilee, mutta käski pyytää labraan pääsyä uudestaan tuon labran ajankohdan takia, mutta ei näkynyt olevan vaikutusta vaikka miten ennen klo 14:00 menin. Hemoglobiini oli 146 ei otettu varasto-rautaa.
 
Hemoglobiinilla ei ole merkitystä varastoihin. Minulla oli myös hemo hyvä ja varastot tyhjät. Suosittelen siis pyytämään varasto-raudat, vaikka hemo on hyvä. Jos varastot ovat tyhjät on sillä iso merkitys raskautumiseen. Raudanpuute näkyi minussa mm jatkuvana väsymyksenä, koko ajan kylmä. Heti, kun sain rauta-arvoja lääkärin valvonnassa paremmaksi tulin raskaaksi. Yritystä oli ennen tätä takana useita kuukausia. Lisäyksenä vielä, että minulla ei ole mitenkään runsaat kuukautiset normaalisti. Sekin yhdistetään varastoraudan puutteeseen.

Minulta löytyy myös harmillisesti kilpirauhasen vajaatoiminta. En usko, että jos menet uudelleen mitattamaan tsh ja t4v ennen klo 10:00, että arvot muuttuisi hirveästi (kokeiltu on).



Vasta-aineita ei otettu. Yksityisen lääkäri sanokin, että liikatoimintaa epäilee, mutta käski pyytää labraan pääsyä uudestaan tuon labran ajankohdan takia, mutta ei näkynyt olevan vaikutusta vaikka miten ennen klo 14:00 menin. Hemoglobiini oli 146 ei otettu varasto-rautaa.
 
Takaisin
Top