Raskaaksi 2020

Tänään kp 1 ja näitä kuukautisia on odotettu :blob7

Koska kierto ei ole säännöllinen ja raskaustestiin ei kahta viivaa tule, niin siinä vaiheessa alkaa kuukautisten odotus. Viime kierto nyt 36 päivää ja edellinen 32, joten eiköhän tämä kierto ala hiljalleen taas palautumaan. Keskenemenon jälkeen kierto on pahimmillaan ollut 44 päivää.

Nyt on siis mahtavaa, että voi aloittaa yk2. Tähän kiertoon ajattelin ottaa ovulaatiotestit tueksi.

Onko muilla ristiriitaisia tunteita kuukautisia kohtaan? Ensin niitä ei odota ja sitten niitä odottaa, jotta voi aloittaa yrityksen uudestaan :grin
Mullakin kierto on lyhentyny kivasti. Flo sovellus laski, että nyt oli 31 päivää. Mäkin olin onnellinen kun menkat alko ja kierto lyheni, vaikka petyinkin kun en ollut raskaana. Se oli muuten jännä, että mun kuukautiset tuli 4 viikon päästä synnytyksestä. Varmistettiin vielä ultralla, että näin todella kävi. Olin ihan puulla päähän lyöty, sillä vuosi ennen vauvaa kuukautiset ei meinannu millään tulla ja sitten kun tuli niin hävis. :bored:

kp 27/30-32. testaajahullua ei pidättele muu kuin verinen vuoto.

edit:kuka oikeesti malttaa olla testaamatta joka toinen pv saatikka viikon välein mitä sanotaan et pitäis? en ymmärrä.

lopetan nämä turhat viestit tänne, kun ihmisiä taitaa ärsyttää.
:grin mulle käy aina niin että jokaisen nega pettymyksen jälkeen vannon että seuraavan kerran testaan vasta kun menkat on myöhässä. Ja kuitenkin sorrun testaileen dpo 10. :p

Täällä kp 34.. mulla oli kp 23-30 itseni mielestä selkeät oireet että menkat alkaa: alaselän jomotus, ilmavaivat, makean himo, turvotus, mielialan vaihteluja.. no nyt muutaman päivän ajan olo ollut normaali, mutta eipä ole kuukautisia kuulunut.. niin ja minipillerit lopetin helmikuussa ja näin ollen 1 yk. Eli kierohan voi olla hyvinkin sekainen pitkään mutta kun malttamaton mieli :D

Mulle ei annettu lupaa yrittää uutta heti negan jälkeen, piti odottaa vähintään yksi kierto, sillä mulla oli niin huono limakalvo ja se ei olisi ehtinyt vahvistua riittävästi, jos olisin tullut raskaaksi. Ja varmaan muutenkin oli tarkempaa kun se ku epäily. :blackeye:

Mua jänskättää, tän ja eilisen oon nukkunut tosi hyvin eikä tänään tullut yhtään paniikkia, ainakaan vielä! Mut kohta se sh aika ja se tosiaan jännittää. Toivottavasti olis mukava tyyppi siellä vastassa :smiley-angelic001
Miehelle uskalsin vasta tänään sanoa et meen juttelemaan ammattilaisen kanssa ja se oli vaan sillee iisisti, että okei :grin olis yleensä ollut niin et tuskin mä mitää terapiaa tarviin, mut tais tilanne kuormittaa jo sitäkin niin paljon, että se tajus et ainoo keino päästä mun kaheloinnista on avun hakeminen :hilarious:

Täällä kans yks herkkuperse laughing6 Siksi tein lupauksen uutenavuotena, ei sokeria vuonna 2020! Vielä on pitäny, mutta kyllä on aina oviksen aikoihin ja etenkin menkkojen edellä niiiin vaikeaa, että en tiedä mahdanko selvitä vuoden loppuun... :help

Täällä kp 7 eikä mitään ihmeitä, seuraava ovis odotettavissa pääsiäisen tienoilla.

Kiitos vastauksesta. Kyllä joo selkeitä plussia. Mutta nyt jo mielessä uusi yritys, vuoto ja sisällön poistulo helpottaa, enää ei ole edes raskausoireita, viiva on eiliseltä vähän haalistunut. Toivottavasti tämä tulisi pian pois niin pääsee uuttaa miettimään :rolleyes:

Musta tuntui kans samalta, kun keskenmenoa kävin läpi. Että olispa jo ohi ja pääsis yrittämään uutta! Tuntui vaan "ajan tuhlaamiselta", kun tiesi, että ei siitä lasta saa. Vasta nyt myöhemmin on tullut enemmän ne harmituks- ja surufiilikset, kun alkaa laskettu aika lähestyä, ja näkee raskausvatsoja joilla on suunnilleen samoihin aikoihin LA kuin itsellä olisi ollut.

En silti koe, että olisin sitä kauhean rankasti ottanut. Toki meillä yritystä ei ollut pitkään ollut ennen plussausta, ja pidemmällä yrittämisellä olisi varmasti tuntunut paljon pahemmalta. Sain vielä töissä mielettömiä projekteja, joihin tiedän että en olisi päässyt jos olisi ollut tiedossa että jään pian äitiyslomalle (tiedän kyllä, että laitonta työnantajalta moinen suosiminen, mutta mitenpä olisin todistellut jos asiat olisi mennyt toisin). Joten jos nyt sattuu tärppäämään ja äitiysloma alkaa loppuvuodesta/ensi vuoden alusta, noita vastuualueita ei enää pystyisi minulta ottamaan pois mammiksen päätyttyä. Loppupeleissä siis kaikki hyvin, vielä kun saisi sen tärpin!

Musta tuntui kans samalta, kun keskenmenoa kävin läpi. Että olispa jo ohi ja pääsis yrittämään uutta! Tuntui vaan "ajan tuhlaamiselta", kun tiesi, että ei siitä lasta saa. Vasta nyt myöhemmin on tullut enemmän ne harmituks- ja surufiilikset, kun alkaa laskettu aika lähestyä, ja näkee raskausvatsoja joilla on suunnilleen samoihin aikoihin LA kuin itsellä olisi ollut.

En silti koe, että olisin sitä kauhean rankasti ottanut. Toki meillä yritystä ei ollut pitkään ollut ennen plussausta, ja pidemmällä yrittämisellä olisi varmasti tuntunut paljon pahemmalta. Sain vielä töissä mielettömiä projekteja, joihin tiedän että en olisi päässyt jos olisi ollut tiedossa että jään pian äitiyslomalle (tiedän kyllä, että laitonta työnantajalta moinen suosiminen, mutta mitenpä olisin todistellut jos asiat olisi mennyt toisin). Joten jos nyt sattuu tärppäämään ja äitiysloma alkaa loppuvuodesta/ensi vuoden alusta, noita vastuualueita ei enää pystyisi minulta ottamaan pois mammiksen päätyttyä. Loppupeleissä siis kaikki hyvin, vielä kun saisi sen tärpin!

Mulla oli silloin sama, että kun alussa tieto keskenmenosta tuli, niin parin päivän päästä toivoi tilanteen vaan olevan ohi, jotta mahdollisuus olisi yrittää uudeestaan. Yritystä kuitenkin odotettiin tähän kevääseen vasta, mutta henkinen kuormituis johtui keskemenon lisäksi raskaasta ajanjaksosta töissä, enkä siinä tilanteessa olisi jaksanut käsitellä esimerkiksi toista keskenmenoa.

Kp2 ja taas pääsee pyykkiä pesemään, onneksi on kuivaava pesukone! Rätti ostoksille saa lähteä kun ei nää pitkät siteet näytä mitään pitävän. :smiley-angelic006

Kp2/?? yk2

Hei jos aamulla saa positiivisen ovistuloksen, kuinka pian tilanne on ohi? Eli missä ajassa pitäisi peittoa heiluttaa. Mulla tuli tänä aamuna sen oloinen viiva ovistestiin, että arvioisin huomisaamuksi positiivista tulosta. Mahdollisuus petipuuhiin olisi kuitenkin vasta iltapäivällä/illalla, joten onko silloin jo liian myöhäistä?

Hei jos aamulla saa positiivisen ovistuloksen, kuinka pian tilanne on ohi? Eli missä ajassa pitäisi peittoa heiluttaa. Mulla tuli tänä aamuna sen oloinen viiva ovistestiin, että arvioisin huomisaamuksi positiivista tulosta. Mahdollisuus petipuuhiin olisi kuitenkin vasta iltapäivällä/illalla, joten onko silloin jo liian myöhäistä?

Riippuu yksilöstä ja mistä lie... :rolleyes: Mutta yleensä plussasta ovis tapahtuu 12-48 tunnin kuluttua ja sen jälkeen munasolu on hedelmöitettävissä (jos ylipäänsä on) 6-24 tuntia. Siittiöillä taas kestää päästä munasolun luo puolesta tunnista kahteen päivään.. :eek: Että.. aina kannattaa yrittää! :p

Ovulaatio on 1-2pv päästä positiivisesta testistä. Jos siis tarkoitat tänään illasta, niin ei ole liian myöhäistä. Jos testi on positiivinen huomenna, niin ois hyvä touhuta pian positiivisen testin jälkeen. Monesti sanotaan, että 24 tunnin sisällä positiivisesta testistä.

Ja myös pari päivää ennen ja jälkeen positiivisen ovistestin lisää mahkuja

Onko kellään ollut kohdun ulkopuolista raskautta? Tai kovia kipuja raskauden alkuvaiheessa? Mua alkaa jo epäilyttää et kaikki ei oo ok kun niin kovat menkkamaiset kivut ja säryt on :angelic: vai onko vaan kivulias kierto, vielä viikon jos malttasin olla testaamatta kuitenkin.

Minulla todettiin sunnuntaina kohdunulkoinen raskaus. Menkoista laskettuna olisi pitänyt olla 7+1. Raskaustestien viivat vahvistuivat hitaasti ja sain viikoa aikaisemmin testiin raskaana 2-3. Viime viikon torstaina koitettiin ultrata, mutta kohtu oli tyhjä. Munasarjassa näkyi alkuraskauteen viittaava nestekysta. HCG oli tuolloin yli 2000. Vähäistä vuotoa oli loppuviikosta ja kivut alkoivat sunnuntaina. Kipu oli toispuoleista, eikä kohdussa ollut näkynyt mitään, joten alkoivat epäillä kohdunulkoista. Lähettivät minut yliopistolliseen sairaalaan, jossa gyne löysi alkion munanjohtimesta. HCG oli lähtenyt laskuun. Viikonlopun seurailivat labroja ja ultrailivat. Koska raskaushormooni ei lähtenyt nopeasti laskuun, annettiin metotreksaattipistokset maanantaina. Pääsin osastolta kotiin, mutta taikaisin täytyy mennä, jos tulee hartiapistoa tai muuta oiretta verenvuotamisesta vatsaonteloon. Pää ei ole ehtinyt vielä kunnolla käsitellä tapahtunutta. :sad010

Minulla todettiin sunnuntaina kohdunulkoinen raskaus. Menkoista laskettuna olisi pitänyt olla 7+1. Raskaustestien viivat vahvistuivat hitaasti ja sain viikoa aikaisemmin testiin raskaana 2-3. Viime viikon torstaina koitettiin ultrata, mutta kohtu oli tyhjä. Munasarjassa näkyi alkuraskauteen viittaava nestekysta. HCG oli tuolloin yli 2000. Vähäistä vuotoa oli loppuviikosta ja kivut alkoivat sunnuntaina. Kipu oli toispuoleista, eikä kohdussa ollut näkynyt mitään, joten alkoivat epäillä kohdunulkoista. Lähettivät minut yliopistolliseen sairaalaan, jossa gyne löysi alkion munanjohtimesta. HCG oli lähtenyt laskuun. Viikonlopun seurailivat labroja ja ultrailivat. Koska raskaushormooni ei lähtenyt nopeasti laskuun, annettiin metotreksaattipistokset maanantaina. Pääsin osastolta kotiin, mutta taikaisin täytyy mennä, jos tulee hartiapistoa tai muuta oiretta verenvuotamisesta vatsaonteloon. Pää ei ole ehtinyt vielä kunnolla käsitellä tapahtunutta. :sad010

Voimia, raskas tapahtuma sullakin :Heartred

kp 27/30-32. testaajahullua ei pidättele muu kuin verinen vuoto.

edit:kuka oikeesti malttaa olla testaamatta joka toinen pv saatikka viikon välein mitä sanotaan et pitäis? en ymmärrä.

lopetan nämä turhat viestit tänne, kun ihmisiä taitaa ärsyttää.

Ei mua ainakaa ärsytä, kerro ihmeessä miten tilanne etenee! Jännittävää! Toivottavasti viiva vahvistuu! Ja jos menkatkaan ei vielä ole myöhässä niin hyvin ehtii vahvistuu! Jos mä saisin haamun niin kyllä mäkin hamstraisin testejä kaappiin ja testasin joka mallilla joka päivä :hilarious::)

Paljon voimia :sad015:Heartred

Voimia :Heartred

Mä kävin nyt sh vastaanotolla - jännitin ihan turhaan, meni tosi hyvin :hello2
Kuunteli tarkkaan ja keskusteli mun kanssa tilanteesta, kaikista elämäntapahtumista. Kun kerroin kaiken, sanoi lopulta hoitaja, että hänestä ei ole mikään ihme, että tilanne räjähti nyt käsiin kerralla, enemmän olisi ollut ihmeissään, jos kaikesta elämäni varrella koetusta olisin selvinnyt täysin ilman mitään kipua tai romahduksia. Taustalla kun on ortorexiaa, yleistä ahdistuneisuutta, pelkotiloja ja paniikkihäiriötä. Omaan yliaktiivisen hermoston, olen herkkä ja reagoin kehollisesti tosi voimakkaasti elämässä koettuihin hylkäämiskokemuksiin, turvattomuuteen ja ahdistukseen. Sain uuden ajan ensi viikon torstaiksi hoitajalle ja parin kolmen viikon päähän psykiatrille, jonka kanssa aletaan katsomaan jatkoja - että onko tarvetta pidemmälle sairaslomalle ja todennäköisesti aloitan jonkunlaisen terapian. :woot: Keskenmeno oli kohdallani vain se asia, joka lopulta räjäytti pankin eli olisi ollut varmaan ajan kysymys, milloin tilanne ois tullut näin pahaksi.
Vauva on kyllä mielessäni, enkä oikeastaan näe estettä raskaudelle, kun tiedän, että mulla on nyt hyvä tukiverkko, kunhan itseni saan vain rauhoitettua.
Mulla oli aamulla vielä turvonnut toinen puoli naamasta, silmäluomet ja huulet, aamupalan jälkeen turposi taas kieli ja otin kortisonia, joka vähän helpotti. Mietin kyllä tässä jo ruoka-aineen aiheuttamaakin vaihtoehtoa.. Ettei olis ollut soija, kun aloitin sen käytön kuukauden tauon jälkeen just 3 viikkoa sitten, jolloin kaikki oireet paheni :wideyed: viime kesänäkään en pystynyt käyttämään sitä enää siitepölykauden alkaessa..

Mä kävin nyt sh vastaanotolla - jännitin ihan turhaan, meni tosi hyvin :hello2
Kuunteli tarkkaan ja keskusteli mun kanssa tilanteesta, kaikista elämäntapahtumista. Kun kerroin kaiken, sanoi lopulta hoitaja, että hänestä ei ole mikään ihme, että tilanne räjähti nyt käsiin kerralla, enemmän olisi ollut ihmeissään, jos kaikesta elämäni varrella koetusta olisin selvinnyt täysin ilman mitään kipua tai romahduksia. Taustalla kun on ortorexiaa, yleistä ahdistuneisuutta, pelkotiloja ja paniikkihäiriötä. Omaan yliaktiivisen hermoston, olen herkkä ja reagoin kehollisesti tosi voimakkaasti elämässä koettuihin hylkäämiskokemuksiin, turvattomuuteen ja ahdistukseen. Sain uuden ajan ensi viikon torstaiksi hoitajalle ja parin kolmen viikon päähän psykiatrille, jonka kanssa aletaan katsomaan jatkoja - että onko tarvetta pidemmälle sairaslomalle ja todennäköisesti aloitan jonkunlaisen terapian. :woot: Keskenmeno oli kohdallani vain se asia, joka lopulta räjäytti pankin eli olisi ollut varmaan ajan kysymys, milloin tilanne ois tullut näin pahaksi.
Vauva on kyllä mielessäni, enkä oikeastaan näe estettä raskaudelle, kun tiedän, että mulla on nyt hyvä tukiverkko, kunhan itseni saan vain rauhoitettua.
Mulla oli aamulla vielä turvonnut toinen puoli naamasta, silmäluomet ja huulet, aamupalan jälkeen turposi taas kieli ja otin kortisonia, joka vähän helpotti. Mietin kyllä tässä jo ruoka-aineen aiheuttamaakin vaihtoehtoa.. Ettei olis ollut soija, kun aloitin sen käytön kuukauden tauon jälkeen just 3 viikkoa sitten, jolloin kaikki oireet paheni :wideyed: viime kesänäkään en pystynyt käyttämään sitä enää siitepölykauden alkaessa..
Hienoa että keskustelunne oli onnistunut ja saat apua! Kyllä se siitä :3some

Takaisin