Raskaaksi 2020

Täällä kans miusta on tullu kauhee herkkupylly esikoista odottaessa ja jatkunut vaan tän 2 vuotta! Pitäis itekkin johonkin lakkoon rueta :angelic:

KatMa toivottavasti ei oo kivuliasta ja pääsis uuteen kiertoon :Heartred

Onko kellään ollut kohdun ulkopuolista raskautta? Tai kovia kipuja raskauden alkuvaiheessa? Mua alkaa jo epäilyttää et kaikki ei oo ok kun niin kovat menkkamaiset kivut ja säryt on :angelic: vai onko vaan kivulias kierto, vielä viikon jos malttasin olla testaamatta kuitenkin.

Meillä oli kohdunulkoinen raskaus joka leikattiin 09/2018 rv 7.
Vasta tuolloin 7 viikolla alkoi olemaan selkä mielettömän kipeä ja sen jälkeen vasta kipu siirtyi parissa päivässä etupuolelle.
Alkuraskaus oli kokonaan täysin oireeton, ei ollut mitään vuotoja tms.
Osasin arvata täydestä oireettomuudesta ettei kaikki ole kunnossa. :sad001

Meillä oli kohdunulkoinen raskaus joka leikattiin 09/2018 rv 7.
Vasta tuolloin 7 viikolla alkoi olemaan selkä mielettömän kipeä ja sen jälkeen vasta kipu siirtyi parissa päivässä etupuolelle.
Alkuraskaus oli kokonaan täysin oireeton, ei ollut mitään vuotoja tms.
Osasin arvata täydestä oireettomuudesta ettei kaikki ole kunnossa. :sad001

Okei :angelic: no huomenna yrittämään töihin, välillä tulee semmosia kipupiikkejä et joutuu pysähtyy ja olee kaksin kerroin. Ei houkuta lääkärit ton koronan takia mut joa ei pysty kävelemään niin pakkohan se on :shifty::shifty:

Voi vitt*.. Tein äskön liuskatestin ja on haileempi kun kp11, onko se perkele nyt menny jo se Ovis. No eipä oo digi ainakaan näyttänyt missään vaiheessa Hymynaamaa   :arghh::banghead:että voi ottaa päähän. Kai se on pakko vielä testata huomenna ja perjantaina mutta nyt tekis mieli itkee heittä hanskat tiskii

Monestikko päivässä testaat? Mä testaan aamulla ja illalla kun ainaki viimeksi oli niin nopeasti ohi etten ois saanu muuten tikuilla kiinni, tässä kierrossa olin laiska ja tikuttelin kun muistin joten en oo nyt varma millon oli, jos edes oli..:rolleyes:

Monestikko päivässä testaat? Mä testaan aamulla ja illalla kun ainaki viimeksi oli niin nopeasti ohi etten ois saanu muuten tikuilla kiinni, tässä kierrossa olin laiska ja tikuttelin kun muistin joten en oo nyt varma millon oli, jos edes oli..:rolleyes:

Nyt tänään aloin testaan 2 kertaa päivässä. Laittaisin one stepin liuskasta kuvan mutta herjaa muisti täynnä :banghead: koitan pysyä positiivisena jos se Ovis nyt olis vielä tuloillaan :angelic: ekaa kertaa Ovis digi käytössä, kai mä vielä huomaan että oon lopetellut liuskoilla testaamisen aina liian ajoissa kun oon vaan ajatellut että "kohta se Ovis on" vaikka viivat ei ois olleetkaan tasa vahvat.

Mä aloitin taas VHH ruokavalion, nyt pitäis yrittää pysyä tiukkana tämän ruokavalion kanssa. Mut en tiiä miten kestän, oon sellanen sipsin ja suklaan ystävä... :arghh:
Mun pitäs kans alottaa mutta aina kun alotan selviän tyyliin 1-2 päivää ja sorrun herkutteluun. Viimeisen parin vuoden aikana hiipinyt lisäkiloja vähän turhan monta.

Täällä odotellaan ovista. Jomotteluita on ollut koko viikon, mut mun ovis tykkää oireilla pitkään ennen kun on the day. Mulla on aiemmin ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto n.50 päivää, mutta nyt on pitkään ollut 30-35. Viime kierto oli 48 päivää, toivottavasti nyt ei veny niin pitkäksi. Tänään kp 16.

Hei kanssaolijat :rolleyes: onko millaisia kokemuksia km-vuodoista. Alkutilanne oli tämä että dpo9 aloin tuhruttamaan rusehtavaa vuotoa, sitä enemmän ja vähemmän, 5 päivää myöhemmin tein positiivisen testin, ei täysin vahva, vuotelut lakkasi, paperiin välillä jotain. Eilen sitten veristä vuotoa ihan, neuvolaan soitin, käski odotella ja seurailla. Ehdotin hcg- verikokeella, ei ottanut siihen kantaa, sanoi että odottele pari viikkoa ja ota yhteys uudestaan. Ja jos toispuoleista kramppia niin lääkäriin.

Tänä aamuna (3pv ekasta testistä) tein taas testin ja viiva on samaa vahvuutta, hailakka mutta tunnistettavissa vaaleanpunaiseksi. Ei siis ole vahvistunut lainkaan. Vuoto on nyt päivällä taas loppunut, käytössä tarvinnut vain pikkusuojan, sekin pysyy puhtaana. Pyyhkiessä vain tulee eritettä,välillä rukeaa välillä punaista.
Mitä ihmettä tämä nyt on, olo on niin maassa että ahdistaa. Nyt siis dpo 16, kp 32/28-32. Tietenkin pienesti toivoisin että jospa vielä olisikin joku siellä mutta realisti olen ja ymmärrän että varhainen km kyseessä.

Kuin teillä vuotelut edenneet?

Mulla alkoi vaaleanpunainen reilu valkovuoto yövuoroissa ja muistaakseni seuraavana päivänä tuli jo verta pyyhkiessä. Kroppahan olisi pitänyt vauvasta kaikin ottein kiinni kun ei tyhjennys lääkkeillä edes tyhjentynyt kunnolla..

Tänään, digi ei vielä hymyile.

Liitteet

• IMG_20200401_223820.jpg
    IMG_20200401_223820.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 113
Kevät20: minä olen saanut useamman kesjenmenon. Parissa ekassa holahti verta kunnolla ja vuoto jatkui vähän pidempään kun menkat. Tuulimunaraskaudessa tuli vaaleapunaista vuotoa aina välillä. Kävin silloin yksityisellä ultrassa ja todettiin tuulimuna. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Toivottavasti sun vuoto on täysin harmitonta

Muokattu viimeksi:
Mun pitäs kans alottaa mutta aina kun alotan selviän tyyliin 1-2 päivää ja sorrun herkutteluun. Viimeisen parin vuoden aikana hiipinyt lisäkiloja vähän turhan monta.

Täällä odotellaan ovista. Jomotteluita on ollut koko viikon, mut mun ovis tykkää oireilla pitkään ennen kun on the day. Mulla on aiemmin ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto n.50 päivää, mutta nyt on pitkään ollut 30-35. Viime kierto oli 48 päivää, toivottavasti nyt ei veny niin pitkäksi. Tänään kp 16.

Siis tää just, mä kyllä onnistuin olee ketolla 2,5viikkoa ilman mitää ongelmia mut sitten. Siinä tammikuun lopulla oli esikoisen 4v syntymäpäivät ja siinähän mä sitten sorruin taas. Sitten jäi kierre päälle, helmikuun lopulla lähdetiin viikoksi Canarialle ja siellä varsinkin söi mitä mieli teki.

Nyt sitten pitäis yrittää olla tosi tiukka, plussaa että mies osti bulls all out valmennuksen niin ei sekään mun edessä herkuttele. :)

Yritän nyt mennä päivä kerrallaan.

En kestä! Saanko sitten 2020 vauvan.
Eilen roskishaamu ja tänään vähän vahvempi kuin eilinen tuli 3 min kohdalla. OLISPA :p:smiley-angelic002
kyllä se viiva on vahvistunut eilisestä. tänään jostain saatava lisää testejä.
ainakin näitä pc:tä että näkee vahvistumisen. olisko joku herkempi kuin tämä pc-liuska?
anteeksi en tiedä onko kysymys tänne huono, mutta onko täällä uudestisynnyttäjiä ja kokemusta rintojen maidon tihkumisesta? itsellä ei km raskaudessa rinnat kipeytyneet. nyt tuli maidonnousun tunne.. kuinkahan paljon maitoa tihkuu raskauden aikana, jos sitä tihkuu. toivottavasti taapero ei rupea himoitsemaan, kun vasta tammikuussa lopetin imetyksen (lapsi silloin 1v8kk).

Liitteet

• 46F1246E-BEC9-47E7-B2B9-08B63AC63E17.jpeg
    46F1246E-BEC9-47E7-B2B9-08B63AC63E17.jpeg
    10.7 KB · Katsottu: 184
Muokattu viimeksi:
Mikä helekate tätä kroppaa vaivaa. Nyt on kp 33/28 , jokainen testi minkä olen tehnyt (pc ja ultra) on antaneet jotain viivanpaikkoja (näkee vain kääntämällä tai katsomalla hyvin tarkkaan) ja näin ei ole koskaan ennen käynyt. Oireet ovat ,mutta suurimmasta osasta en tiedä onko kuukautis- vai raskausoireita. Oma arvioni on,että ovulaatio tuli myöhemmin tai jäi kokonaan välistä. Mutta en ymmärrä miten joka testi näyttää viivanpaikkaa. En ennen ole pc saanut yhtään mitään vaikka kuinka liuskaa kääntelee. En usko raskauteen ,kyllähän sen pitäisi jo antaa edes haamu.

kyllä se viiva on vahvistunut eilisestä. tänään jostain saatava lisää testejä.
ainakin näitä pc:tä että näkee vahvistumisen. olisko joku herkempi kuin tämä pc-liuska?
anteeksi en tiedä onko kysymys tänne huono, mutta onko täällä uudestisynnyttäjiä ja kokemusta rintojen maidon tihkumisesta? itsellä ei km raskaudessa rinnat kipeytyneet. nyt tuli maidonnousun tunne.. kuinkahan paljon maitoa tihkuu raskauden aikana, jos sitä tihkuu. toivottavasti taapero ei rupea himoitsemaan, kun vasta tammikuussa lopetin imetyksen (lapsi silloin 1v8kk).

Mikä Kp nyt menossa? :) :smiley-bounce013:smiley-angelic003

Mikä Kp nyt menossa? :) :smiley-bounce013:smiley-angelic003
kp 27/30-32. testaajahullua ei pidättele muu kuin verinen vuoto.

edit:kuka oikeesti malttaa olla testaamatta joka toinen pv saatikka viikon välein mitä sanotaan et pitäis? en ymmärrä.

lopetan nämä turhat viestit tänne, kun ihmisiä taitaa ärsyttää.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös piinapäivät kp 26/28, dpo ehkä 11. Eilen herkkä testi kera, ovistestissä viivaa. Tänään iski kauhea väsymys ja meinasin itkeä aamulla kun mietin aikaa koronan jälkeen :hilarious: En silti jaksa uskoa plussaan kun limis oli gynellä niin ohut.

Nyt plussia tänne!

Liitteet

• 20200401_174318.jpg
    20200401_174318.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 164
Tänään kp 1 ja näitä kuukautisia on odotettu :blob7

Koska kierto ei ole säännöllinen ja raskaustestiin ei kahta viivaa tule, niin siinä vaiheessa alkaa kuukautisten odotus. Viime kierto nyt 36 päivää ja edellinen 32, joten eiköhän tämä kierto ala hiljalleen taas palautumaan. Keskenemenon jälkeen kierto on pahimmillaan ollut 44 päivää.

Nyt on siis mahtavaa, että voi aloittaa yk2. Tähän kiertoon ajattelin ottaa ovulaatiotestit tueksi.

Onko muilla ristiriitaisia tunteita kuukautisia kohtaan? Ensin niitä ei odota ja sitten niitä odottaa, jotta voi aloittaa yrityksen uudestaan :grin

Kuinka keskenmenon jälkeen tietää milloin saa alkaa uudestaan yrittämään. Tässä on ihan öö aapisen laidalla, ei mitään tietoa mistään. Ja milloinkahan vuotojen jälkeen ovis on mahdollinen, sekavaa....

Mut hirmusesti plussatuulia teille, innolla odottelen ja seurailen täältä :smiley-bounce016

Kuinka keskenmenon jälkeen tietää milloin saa alkaa uudestaan yrittämään. Tässä on ihan öö aapisen laidalla, ei mitään tietoa mistään. Ja milloinkahan vuotojen jälkeen ovis on mahdollinen, sekavaa....

Mut hirmusesti plussatuulia teille, innolla odottelen ja seurailen täältä :smiley-bounce016

Mulle ohjeistettiin, että kun raskaustesti näyttää negatiivista, niin voi aloittaa uudestaan yrityksen. Yhdet kuukautiset varmasti ainakin helpottavat oviksen paikallistamista, varsinkin jos edellisistä on aikaa. Itsellä oli kuukautiset heinäkuussa ja seuraavat marraskuussa, niin kuukautisten odottaminen ainakin hieman helpotti siihen, että voi suunnilleen arvioida oviksen ajankohdan.

Toivottavasti sulla vuoto loppuu lyhyeen! :happy:

Juuri tänne foorumille tulleena niin en nyt muista, että oliko sulle tullut jo selkeä plussa?

Ikävä kuulla keskenmenostasi @Kevät20 :oops:
Itsellä todettiin keskeytynyt viikolla 12+0, vastasi viikkoja 9. Tyhjennys tapahtui myös cytotec kuurilla. Itsellä ei ollut vuotoja ennen sitä, ja lääkkeillä vasta alkoi. En halua pelotella, mutta itsellä kivut oli tosi kovat ja sikiöpussi tuli ulos vasta viikon päästä. Suosittelen varaamaan lääkkeitä reilusti että ei varmasti lopu kesken, ja ota jo tunti kaks cytojen jälkeen reilu setti. Itsellä lämpimässä suihkussa oli kaikkein paras olla.
Tsemppiä :Heartred

Niin ja mulle sanottiin myös että negasta r-testistä saa heti lähteä yrittämään, ei tarvitse odottaa kuukautisia tai käydä jälkitarkastuksissa. Mulla se vuoti vain kesti melkein 3kk niin kävin sen takia, syytä ei löytynyt ja loppui 2 päivää tarkastuksen jälkeen itsestään tietenkin laughing7

Mulle ohjeistettiin, että kun raskaustesti näyttää negatiivista, niin voi aloittaa uudestaan yrityksen. Yhdet kuukautiset varmasti ainakin helpottavat oviksen paikallistamista, varsinkin jos edellisistä on aikaa. Itsellä oli kuukautiset heinäkuussa ja seuraavat marraskuussa, niin kuukautisten odottaminen ainakin hieman helpotti siihen, että voi suunnilleen arvioida oviksen ajankohdan.

Toivottavasti sulla vuoto loppuu lyhyeen! :happy:

Juuri tänne foorumille tulleena niin en nyt muista, että oliko sulle tullut jo selkeä plussa?
Kiitos vastauksesta. Kyllä joo selkeitä plussia. Mutta nyt jo mielessä uusi yritys, vuoto ja sisällön poistulo helpottaa, enää ei ole edes raskausoireita, viiva on eiliseltä vähän haalistunut. Toivottavasti tämä tulisi pian pois niin pääsee uuttaa miettimään :rolleyes:

Takaisin