Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä oon kans semmonen herkkuperse että... mut nyt koitan pidättäytyä niistä.Mä aloitin taas VHH ruokavalion, nyt pitäis yrittää pysyä tiukkana tämän ruokavalion kanssa. Mut en tiiä miten kestän, oon sellanen sipsin ja suklaan ystävä... :arghh:
Mä aloitin taas VHH ruokavalion, nyt pitäis yrittää pysyä tiukkana tämän ruokavalion kanssa. Mut en tiiä miten kestän, oon sellanen sipsin ja suklaan ystävä... :arghh:
Tervetuloa! Otan osaa keskenmenoon. Mäkin täällä kilojen kanssa kamppailen. Reilusti ylipainoa mullakin ja varmasti vaikuttaa raskaaksi tuloon. Mulla tärppäsi yllättäen ja luulen että autto kun pudotin 4kg lapsettomuustutkimuksia varten. Eli pienikin pudotus jo vaikutti. Nyt 5kg tullu takasin ja niitä tässä pudottelen... Plussatuulia sinne.Ehkä minäkin täältä taka-alalta uskaltaudun kirjoittamaan
Olen muutamana päivänä nyt lukenut kaikki aikaisemmat kirjoitukset, ihanaa kun on aktiivinen keskustelu!
Omasta tilanteestani sen verran. Olen itselleni asettanut tavoitteeksi nuorempana, että ennen 30-vuoden rajapyykkiä haluaisin äidiksi tulla. 30-vuoden ikä tulee kesällä täyteen, joten näitä tavoitteita tulee nyt hieman eteenpäin siirtää. Lähinnä syynä on ollut se, että sitä oikeaa parisuhdetta ei ole kohdalle osunut. Nyt kuitenkin tilanne on toinen, ja se oikea tuossa vierellä on
Sain keskenmenon 9/19 ja lääkkeellisellä tyhjennyksellä silloin asia hoidettiin. Viikkoja oli muistaakseni 6+2, kun keskenmeno oli tapahtunut, joten hyvin varhaisessa vaiheessa. Ensimmäisen negatiivisen raskaustestin tein lääkkeellisestä tyhjennyksestä noin kahden viikon jälkeen ja ensimmäiset kuukautiset tulivat vasta marraskuussa. Sen jälkeen kierto on heitellyt 32-44 päivän välillä "normaalin" 29 päivän sijaan. Myös ovulaation tunnistaminen ollut haastavaa keskenmenon jälkeen.
Viime kierrosta päätettiin jättää ehkäisy pois, koska nyt tuntuu että mieli on viimein selvinnyt keskenmenosta. Nyt on kp 36 ja tuntemuksia kuukautisten alkamisesta ollut jo viikon, joten niitä odotellessa. Raskautuminen olisi käytännössä mahdollista myös tästä kierrosta, koska ahkerasti ollaan toimittu useamman viikon ajan. Testit ovat kuitenkin olleet hyvin negatiivisia tai viivan paikka on ainoastaan näkynyt, kun on kunnolla etsinyt
Raskautumista hidastaa varmasti myös oma ylipaino ja keskenmenon jälkeen kiloja tuli vielä 6 lisää. Niitä tässä samalla yritän nyt saada pois, jotta raskautumisen edellytykset paranisi
Tänään käväsin naistentaudeilla ja sain tyhjennyslääkkeet. Positiivista on että tyhjennys alkanut spontaanisti käyntiin, kohdunsuulla näkyi verta ja ultraamalla myös kohdussa. Sain kuitenkin sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja perjantaina otan cytotecit. Helpottavaa kun saa tän prosessin käyntiin ja alkas kp 1. Sitten 4 viikon päästä olis kaikki ohi Neuvolaan varaan jälkitarkastusajan.
tyhjennyslääkkeet otin 10.12. fyysinen kipu oli suunnilleen samaa särkylääkkeiden kanssa kuin menkkajomotukset. kannattaa napata sairaalan isoja siteitä laukkuun mukaan pari. itsellä kunnon vuoto alkoi vasta toisena päivänä. onneks sulla lähteny spontaanisti vuoto.Voimia! Toivottavasti ei olis kamalan kivuliasta
Tänään käväsin naistentaudeilla ja sain tyhjennyslääkkeet. Positiivista on että tyhjennys alkanut spontaanisti käyntiin, kohdunsuulla näkyi verta ja ultraamalla myös kohdussa. Sain kuitenkin sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja perjantaina otan cytotecit. Helpottavaa kun saa tän prosessin käyntiin ja alkas kp 1. Sitten 4 viikon päästä olis kaikki ohi Neuvolaan varaan jälkitarkastusajan.
Mä oon kans semmonen herkkuperse että... mut nyt koitan pidättäytyä niistä.
Vuosi sitten kkm, sillon jo terkka suositteli jälkitarkastusta sinne 4 vkon päähän eli hcg labrat ja lääkäri teki sisätutkimuksen. (no se oli ihan hyvä, koska ei mennyt eka tyhjennys ihan putkeen) Naistentaudeilta lääkäri sanoi, että raskaustesti riittää, mutta ajattelin kuitenkin sen jälkitarkastuksen varata.tyhjennyslääkkeet otin 10.12. fyysinen kipu oli suunnilleen samaa särkylääkkeiden kanssa kuin menkkajomotukset. kannattaa napata sairaalan isoja siteitä laukkuun mukaan pari. itsellä kunnon vuoto alkoi vasta toisena päivänä. onneks sulla lähteny spontaanisti vuoto.
tsemppiä
meillä ei ollut jälkitarkastusta. pelkkä hcg-labrat siihen saakka kun oli nollissa.
toivottavasti kierto tasaantuu pian tyhjennyksen jälkeen.
Hcg laskee aika hitaasti, joten sen ottaminen tuossa vaiheessa ei välttämättä kerro mitään. Turhauttavaa, mutta tässä vaiheessa ei auta kuin seurailla.Hei kanssaolijat onko millaisia kokemuksia km-vuodoista. Alkutilanne oli tämä että dpo9 aloin tuhruttamaan rusehtavaa vuotoa, sitä enemmän ja vähemmän, 5 päivää myöhemmin tein positiivisen testin, ei täysin vahva, vuotelut lakkasi, paperiin välillä jotain. Eilen sitten veristä vuotoa ihan, neuvolaan soitin, käski odotella ja seurailla. Ehdotin hcg- verikokeella, ei ottanut siihen kantaa, sanoi että odottele pari viikkoa ja ota yhteys uudestaan. Ja jos toispuoleista kramppia niin lääkäriin.
Tänä aamuna (3pv ekasta testistä) tein taas testin ja viiva on samaa vahvuutta, hailakka mutta tunnistettavissa vaaleanpunaiseksi. Ei siis ole vahvistunut lainkaan. Vuoto on nyt päivällä taas loppunut, käytössä tarvinnut vain pikkusuojan, sekin pysyy puhtaana. Pyyhkiessä vain tulee eritettä,välillä rukeaa välillä punaista.
Mitä ihmettä tämä nyt on, olo on niin maassa että ahdistaa. Nyt siis dpo 16, kp 32/28-32. Tietenkin pienesti toivoisin että jospa vielä olisikin joku siellä mutta realisti olen ja ymmärrän että varhainen km kyseessä.
Kuin teillä vuotelut edenneet?
Viivan vahvuus saattaa vaihdella ennen ovista, välillä haalistua ja sitten taas voimistua.Voi vitt*.. Tein äskön liuskatestin ja on haileempi kun kp11, onko se perkele nyt menny jo se Ovis. No eipä oo digi ainakaan näyttänyt missään vaiheessa Hymynaamaa   :arghh::banghead:että voi ottaa päähän. Kai se on pakko vielä testata huomenna ja perjantaina mutta nyt tekis mieli itkee heittä hanskat tiskii
joo ei meillä ollu mitään mahdollisuutta jälkitarkille vaikka kysyin sitä. kävin onneks pahoinvoinnin takia vielä uusiks kun vielä vähän vuoteli. sillai sain vaivihkaa ultran. ehdottomasti ultraan jos mahdollista päästä.Vuosi sitten kkm, sillon jo terkka suositteli jälkitarkastusta sinne 4 vkon päähän eli hcg labrat ja lääkäri teki sisätutkimuksen. (no se oli ihan hyvä, koska ei mennyt eka tyhjennys ihan putkeen) Naistentaudeilta lääkäri sanoi, että raskaustesti riittää, mutta ajattelin kuitenkin sen jälkitarkastuksen varata.
Pakko nyt oli päivällä testata, vahvin viiva nyt tähän mennessä ja ei ole herkkä testi edes, rfsu kuitenkin. Tietääkö joku että jos tulee keskenmeno niin vahvistuuko hcg edelleen päivittäin?