Raskaaksi 2020

Mä aloitin taas VHH ruokavalion, nyt pitäis yrittää pysyä tiukkana tämän ruokavalion kanssa. Mut en tiiä miten kestän, oon sellanen sipsin ja suklaan ystävä... :arghh:

Mä aloitin taas VHH ruokavalion, nyt pitäis yrittää pysyä tiukkana tämän ruokavalion kanssa. Mut en tiiä miten kestän, oon sellanen sipsin ja suklaan ystävä... :arghh:
Mä oon kans semmonen herkkuperse että... mut nyt koitan pidättäytyä niistä.

Täällä kans suklaan, sipsin ja JÄÄTELÖN ystävä ilmoittautuu :grin Itsekin nyt yrittänyt vähentää turhia hiilareita esim. leivän ja pastan oon jättänyt ruokavaliosta pois. Perunaa ja riisiä olen toistaiseksi vielä syönyt.

Tänään käväsin naistentaudeilla ja sain tyhjennyslääkkeet. Positiivista on että tyhjennys alkanut spontaanisti käyntiin, kohdunsuulla näkyi verta ja ultraamalla myös kohdussa. Sain kuitenkin sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja perjantaina otan cytotecit. Helpottavaa kun saa tän prosessin käyntiin ja alkas kp 1. Sitten 4 viikon päästä olis kaikki ohi :smiley-angelic001 Neuvolaan varaan jälkitarkastusajan.

Ehkä minäkin täältä taka-alalta uskaltaudun kirjoittamaan :greet025

Olen muutamana päivänä nyt lukenut kaikki aikaisemmat kirjoitukset, ihanaa kun on aktiivinen keskustelu!

Omasta tilanteestani sen verran. Olen itselleni asettanut tavoitteeksi nuorempana, että ennen 30-vuoden rajapyykkiä haluaisin äidiksi tulla. 30-vuoden ikä tulee kesällä täyteen, joten näitä tavoitteita tulee nyt hieman eteenpäin siirtää. Lähinnä syynä on ollut se, että sitä oikeaa parisuhdetta ei ole kohdalle osunut. Nyt kuitenkin tilanne on toinen, ja se oikea tuossa vierellä on :Heartred

Sain keskenmenon 9/19 ja lääkkeellisellä tyhjennyksellä silloin asia hoidettiin. Viikkoja oli muistaakseni 6+2, kun keskenmeno oli tapahtunut, joten hyvin varhaisessa vaiheessa. Ensimmäisen negatiivisen raskaustestin tein lääkkeellisestä tyhjennyksestä noin kahden viikon jälkeen ja ensimmäiset kuukautiset tulivat vasta marraskuussa. Sen jälkeen kierto on heitellyt 32-44 päivän välillä "normaalin" 29 päivän sijaan. Myös ovulaation tunnistaminen ollut haastavaa keskenmenon jälkeen.

Viime kierrosta päätettiin jättää ehkäisy pois, koska nyt tuntuu että mieli on viimein selvinnyt keskenmenosta. Nyt on kp 36 ja tuntemuksia kuukautisten alkamisesta ollut jo viikon, joten niitä odotellessa. Raskautuminen olisi käytännössä mahdollista myös tästä kierrosta, koska ahkerasti ollaan toimittu useamman viikon ajan. Testit ovat kuitenkin olleet hyvin negatiivisia tai viivan paikka on ainoastaan näkynyt, kun on kunnolla etsinyt :grin

Raskautumista hidastaa varmasti myös oma ylipaino ja keskenmenon jälkeen kiloja tuli vielä 6 lisää. Niitä tässä samalla yritän nyt saada pois, jotta raskautumisen edellytykset paranisi :cool:
Tervetuloa! Otan osaa keskenmenoon. :Heartred Mäkin täällä kilojen kanssa kamppailen. Reilusti ylipainoa mullakin ja varmasti vaikuttaa raskaaksi tuloon. :happy: Mulla tärppäsi yllättäen ja luulen että autto kun pudotin 4kg lapsettomuustutkimuksia varten. Eli pienikin pudotus jo vaikutti. Nyt 5kg tullu takasin ja niitä tässä pudottelen... Plussatuulia sinne.

Tänään käväsin naistentaudeilla ja sain tyhjennyslääkkeet. Positiivista on että tyhjennys alkanut spontaanisti käyntiin, kohdunsuulla näkyi verta ja ultraamalla myös kohdussa. Sain kuitenkin sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja perjantaina otan cytotecit. Helpottavaa kun saa tän prosessin käyntiin ja alkas kp 1. Sitten 4 viikon päästä olis kaikki ohi :smiley-angelic001 Neuvolaan varaan jälkitarkastusajan.

Voimia! Toivottavasti ei olis kamalan kivuliasta :Heartred

Voimia! Toivottavasti ei olis kamalan kivuliasta :Heartred
tyhjennyslääkkeet otin 10.12. fyysinen kipu oli suunnilleen samaa särkylääkkeiden kanssa kuin menkkajomotukset. kannattaa napata sairaalan isoja siteitä laukkuun mukaan pari. itsellä kunnon vuoto alkoi vasta toisena päivänä. onneks sulla lähteny spontaanisti vuoto.
tsemppiä :Heartred
meillä ei ollut jälkitarkastusta. pelkkä hcg-labrat siihen saakka kun oli nollissa.
toivottavasti kierto tasaantuu pian tyhjennyksen jälkeen.

Inhottava km, onneksi spontaanisti vuoto lähtenyt, tiedän tunteen. Toivon että pahemmilta kivuilta säästyy <3

ON. Täällä ne lämmöt koholla, flunssa. Rinnat rauhoittuneet nyt onneks ja jonku verran tuntuu et menkat tulos nyt. Jos ei niin kp40 proget. Ja jos nyt joku ihme raskaus olis ni eipä ne haittaa tee.. toivon että saan vuodon alkamaan. Viime yönä itkin ihan typeriä, oon energinen mut väsy ja itkuinen ja vihainen eli PMS. Oli kiva hetken aatella et olisko tärppi tullu noin yllättäen. Kuitenkin maha ihan turvoksissa ja selkää sattuu niin vuoto varmasti tulee

Tsemppiä paljon! :hug013Mulla helpotti lämpö pullo paljon kipuja ja panacodi ja Burana. Kivut kesti aamu 10-17.

Mä oon kans semmonen herkkuperse että... mut nyt koitan pidättäytyä niistä.

Täällä kans miusta on tullu kauhee herkkupylly esikoista odottaessa ja jatkunut vaan tän 2 vuotta! Pitäis itekkin johonkin lakkoon rueta :angelic:

KatMa toivottavasti ei oo kivuliasta ja pääsis uuteen kiertoon :Heartred

Onko kellään ollut kohdun ulkopuolista raskautta? Tai kovia kipuja raskauden alkuvaiheessa? Mua alkaa jo epäilyttää et kaikki ei oo ok kun niin kovat menkkamaiset kivut ja säryt on :angelic: vai onko vaan kivulias kierto, vielä viikon jos malttasin olla testaamatta kuitenkin.

Hei kanssaolijat :rolleyes: onko millaisia kokemuksia km-vuodoista. Alkutilanne oli tämä että dpo9 aloin tuhruttamaan rusehtavaa vuotoa, sitä enemmän ja vähemmän, 5 päivää myöhemmin tein positiivisen testin, ei täysin vahva, vuotelut lakkasi, paperiin välillä jotain. Eilen sitten veristä vuotoa ihan, neuvolaan soitin, käski odotella ja seurailla. Ehdotin hcg- verikokeella, ei ottanut siihen kantaa, sanoi että odottele pari viikkoa ja ota yhteys uudestaan. Ja jos toispuoleista kramppia niin lääkäriin.

Tänä aamuna (3pv ekasta testistä) tein taas testin ja viiva on samaa vahvuutta, hailakka mutta tunnistettavissa vaaleanpunaiseksi. Ei siis ole vahvistunut lainkaan. Vuoto on nyt päivällä taas loppunut, käytössä tarvinnut vain pikkusuojan, sekin pysyy puhtaana. Pyyhkiessä vain tulee eritettä,välillä rukeaa välillä punaista.
Mitä ihmettä tämä nyt on, olo on niin maassa että ahdistaa. Nyt siis dpo 16, kp 32/28-32. Tietenkin pienesti toivoisin että jospa vielä olisikin joku siellä mutta realisti olen ja ymmärrän että varhainen km kyseessä.

Kuin teillä vuotelut edenneet?

tyhjennyslääkkeet otin 10.12. fyysinen kipu oli suunnilleen samaa särkylääkkeiden kanssa kuin menkkajomotukset. kannattaa napata sairaalan isoja siteitä laukkuun mukaan pari. itsellä kunnon vuoto alkoi vasta toisena päivänä. onneks sulla lähteny spontaanisti vuoto.
tsemppiä :Heartred
meillä ei ollut jälkitarkastusta. pelkkä hcg-labrat siihen saakka kun oli nollissa.
toivottavasti kierto tasaantuu pian tyhjennyksen jälkeen.
Vuosi sitten kkm, sillon jo terkka suositteli jälkitarkastusta sinne 4 vkon päähän eli hcg labrat ja lääkäri teki sisätutkimuksen. (no se oli ihan hyvä, koska ei mennyt eka tyhjennys ihan putkeen) Naistentaudeilta lääkäri sanoi, että raskaustesti riittää, mutta ajattelin kuitenkin sen jälkitarkastuksen varata.

Hei kanssaolijat :rolleyes: onko millaisia kokemuksia km-vuodoista. Alkutilanne oli tämä että dpo9 aloin tuhruttamaan rusehtavaa vuotoa, sitä enemmän ja vähemmän, 5 päivää myöhemmin tein positiivisen testin, ei täysin vahva, vuotelut lakkasi, paperiin välillä jotain. Eilen sitten veristä vuotoa ihan, neuvolaan soitin, käski odotella ja seurailla. Ehdotin hcg- verikokeella, ei ottanut siihen kantaa, sanoi että odottele pari viikkoa ja ota yhteys uudestaan. Ja jos toispuoleista kramppia niin lääkäriin.

Tänä aamuna (3pv ekasta testistä) tein taas testin ja viiva on samaa vahvuutta, hailakka mutta tunnistettavissa vaaleanpunaiseksi. Ei siis ole vahvistunut lainkaan. Vuoto on nyt päivällä taas loppunut, käytössä tarvinnut vain pikkusuojan, sekin pysyy puhtaana. Pyyhkiessä vain tulee eritettä,välillä rukeaa välillä punaista.
Mitä ihmettä tämä nyt on, olo on niin maassa että ahdistaa. Nyt siis dpo 16, kp 32/28-32. Tietenkin pienesti toivoisin että jospa vielä olisikin joku siellä mutta realisti olen ja ymmärrän että varhainen km kyseessä.

Kuin teillä vuotelut edenneet?
Hcg laskee aika hitaasti, joten sen ottaminen tuossa vaiheessa ei välttämättä kerro mitään. Turhauttavaa, mutta tässä vaiheessa ei auta kuin seurailla.

Voi vitt*.. Tein äskön liuskatestin ja on haileempi kun kp11, onko se perkele nyt menny jo se Ovis. No eipä oo digi ainakaan näyttänyt missään vaiheessa Hymynaamaa   :arghh::banghead:että voi ottaa päähän. Kai se on pakko vielä testata huomenna ja perjantaina mutta nyt tekis mieli itkee heittä hanskat tiskii

Voi vitt*.. Tein äskön liuskatestin ja on haileempi kun kp11, onko se perkele nyt menny jo se Ovis. No eipä oo digi ainakaan näyttänyt missään vaiheessa Hymynaamaa   :arghh::banghead:että voi ottaa päähän. Kai se on pakko vielä testata huomenna ja perjantaina mutta nyt tekis mieli itkee heittä hanskat tiskii
Viivan vahvuus saattaa vaihdella ennen ovista, välillä haalistua ja sitten taas voimistua.

Pakko nyt oli päivällä testata, vahvin viiva nyt tähän mennessä ja ei ole herkkä testi edes, rfsu kuitenkin. Tietääkö joku että jos tulee keskenmeno niin vahvistuuko hcg edelleen päivittäin?

Liitteet

• IMG_20200401_183019.jpg
    IMG_20200401_183019.jpg
    15.4 KB · Katsottu: 163
Vuosi sitten kkm, sillon jo terkka suositteli jälkitarkastusta sinne 4 vkon päähän eli hcg labrat ja lääkäri teki sisätutkimuksen. (no se oli ihan hyvä, koska ei mennyt eka tyhjennys ihan putkeen) Naistentaudeilta lääkäri sanoi, että raskaustesti riittää, mutta ajattelin kuitenkin sen jälkitarkastuksen varata.
joo ei meillä ollu mitään mahdollisuutta jälkitarkille vaikka kysyin sitä. kävin onneks pahoinvoinnin takia vielä uusiks kun vielä vähän vuoteli. sillai sain vaivihkaa ultran. ehdottomasti ultraan jos mahdollista päästä.

Kevät20 jostain luin et varsinkin jos on vielä haamu ni se kyl nopeasti hälvenee testistä eli eikai hcg enää kasva km jälkeen, ainakaan alussa.
viivan vahvistumista sinne!

Pakko nyt oli päivällä testata, vahvin viiva nyt tähän mennessä ja ei ole herkkä testi edes, rfsu kuitenkin. Tietääkö joku että jos tulee keskenmeno niin vahvistuuko hcg edelleen päivittäin?

Mulla vahvistui viivat aluksi, vaikka oli jo vuotokin alkanut. Tosin vaati silti lääkkeellisen tyhjennyksen, että en tiedä johtuiko viivat aluksi siitä, että raskausmateriaali oli edelleen sisällä. Hcg nousi myös kahden ultran välillä, vaikka keskenemeno oli tapahtunut.

Itse en päässyt mihinkään jälkitarkastukseen ikinä. Ohjeistus oli ainoastaan, että kun raskaustesti näyttää negatiivista, on tyhjennys onnistunut.

Joku kyseli millainen vuoto oli km, mulla tosi niukka mut muutamana päivänä tuli kirkasta. Sitten oli pahat toispuoleiset kivut, siksi se ku epäilykin. Kipua kesti koko vuodon ajan eli sen 14 päivää. Jos raskaus on kohdun ulkopuolinen tunnet sen kyllä, eli kipu on sitä luokkaa, että edes särkylääke ei auta ja usein on niitä säteilykipuja olkapäähän niiden kramppikipujen lisäksi.

Mutta siis täällä tämä päivä ollut parempi nyt aamun jälkeen. Kovasti vaan väsyttää, turvottaa vieläkin vähän raajoja ja hikoilen välillä vielä, mutta paljon vähemmän kuin eilen. Vatsakin jo rauhoittunut. Yritän kovasti ajatella muita asioita oireideni tai tuntemusteni sijaan - miehen läsnäolo helpottanut mun oloa paljon. Keho varmasti aika sekaisin ja taustalla voi olla myös hormonaalisia tekijöitä.
Jaksoin kuitenkin vähän miehen kanssa puuhastella ja se oli kyllä kivaa, lisäksi rentoutti :hilarious: Mulla vaan vv tulee kyllä todella paksuna voiteena, mutta tiedä sitten tarkoittaako yhtään mitään, varmaan nää hormonitkin sekaisin. Mietin vaan et voisko alkuraskaudessa herkistyä kovasti uusille allergeeneille.. Mut tuskimpa on nyt raskaudesta kyse. Pms loistaa poissaolollaan, sitä vähän ihmettelen - edes rinnat ei ole kipeät, vaikka olen ovuloinut todistetusti :eek:
Nyt ois dpo 8, mut testi ei nyt luontaisesti vielä näytä mitään luotettavaa, testasin laimeasta päiväpissasta (joo en ainakaan oo hätähousu) ja olin valoa vasten näkevinäni jotain, noh ehkä sitä kuuluisaa viivanpaikkaa :grin
Tää on niitä harvoja kertoja, kun ois ns. "kiire" tietää onko raskaana, kun nuo allergialääkkeet sekä vatsansuojalääke on sellasia, mitä en saa käyttää, jos olen raskaana. Mut toisaalta, en kyllä usko olevani, mutta kummastuttaa vain tää hormonitoiminta :shifty:
Mulla on nyt niin paljon haastetta ollut tässä muutenkin, että vähän jännittäisikin jopa, jos olisinkin "vahingossa" raskaana, annoin kyllä miehelle luvan tulla tänäänkin, kun tuo ovis on tullut ja mennyt, ellei sit joku poikkeava kierto :hilarious:

Voimia tämän läpikäyntiin! :Heartred

Takaisin