Toivon, että monet teistä plussaa pian
Mulla nyt kuitenkin jännät paikat - veriarvot oli vähän suoraan sanottuna persiillään, ei pahasti eikä todennäköisesti mitään kriittistä tai akuuttia, mutta erikoista. Ensinäkin hb oli pikkasen liian hyvä ja ferritiini 40. Muissa arvoissa ei mitään ongelmaa, mut kalsium arvo oli yli rajojen ja elimistön happoemästasapainoa mittaava arvo myöskin heitti. Lääkäri katsoo kokeet ensi viikon perjantaina ja päättää jatkoista. Hoitajan kanssa juttelin ja se sanoi mulle, että mitään selitystä oireilleni ei kokeista löytynyt ja heitot oli pieniä. Ei mitään henkeä uhkaavaa nyt siis, mutta joku häiriötila aineenvaihdunnassani on. B12 tulee vasta ensi viikon aikana. Kalium oli edelleen samoissa lukemissa, mutta rajoissa.
Itseasiassa kokeeni saattavat viitata hivenainepuutokseen nimeltä magnesium, sillä munuaiset täysin kunnossa. Magnesiumin puutos kun voi aiheuttaa kalium ja kalsium aineenvaihdunnan häiriöitä, erityisesti lihaskramppeja, levottomia jalkoja ja kivuliaita kuukautisia. Ja ottaen huomioon taustani (treeni, km, stressi sekä pitkäaikainen happosalpaajalääkityksen käyttö) ei olisi varmaan ihme. Huomasin, että olo huononee aina, kun söin vatsansuojalääkkeitä ja niiden pakkauselosteessakin tämä puutos luki haittana pidemmästä käytöstä
ja se, miksi kalkki virheellisesti tuntui auttavan johtui varmaan siitä, kun mun valmisteessa on myös magnesiumia.
En siis itse ollut keksinyt oireitani vaan ne oli todellisia ja vaikeita onkin, mutta nyt aloitan pelkän magnesiumin isommalla annoksella + sinkki-c. Katsotaan, miten vaikuttaa. Tarvitsee syödä varmaan nyt ihan säännöllisesti useamman viikon. Kalkit ja muut jätän pois, että se tästä itsetohtoroinnista - olipa hyvä, että tarkistettiin. B12 tuskin kyse, kun hb niin hyvä.
Parempaa viikon loppupuolta teille toivotan :)