Raskaaksi 2020

Meillä myös ei tärppää kovin helposti, esikoinen ilmoitti 2 vuoden jälkeen positiivisella raskaustestillä tulostaan. Nyt hän on 4v.

Hänen syntymän jälkeen lähdetiin jossain kohtaa julkisen kautta lapsettomuustutkimuksiin ja siellä selvisi että mä en juurikaan luomusti ovuloi, en ainakaan silloin kun tutkimuksiin lähdetiin ollut 5kk ovuloinut. Tutkimuksissa kesti ennenkuin pääsin aloittamaam letrozolit, joista ei ollut apua eikä hyötyä. Niitä söin 2-3 kiertoa muistaakseni ilman vastetta, munasarjat oli täysin lepotilassa silloin.

Siitä siirytiin pistoshoitoseen ovulaatioinduktioon. Käytössä oli Gonal-F ja ovitrelle, luteaalivaihetta tuki lugesteronit. Näitä hoitokiertoja oli ainakin 5, saatiin ovulaatio tapahtumaan mutta ei raskautta. Seuraavaksi lähdetiin oi+ inseminaatioon miehen siittiöt ruiskutettiin mun kohtuonteloon, ensimmäisellä ei vielä onnistunut mutta toisesta inseminaatiosta sitten onnistui ja siitä alkunsa saanut toinen poikamme on pian 8kk vanha.

Ehkäisyä meillä ei ole mieheni kanssa ollut käytössä meidän yhdessäolon aikana. 7vuotta ollaan kohta oltu.

Kolmas tulee jos tulee, julkiselle ei enää hoitoihin päästä ja yksityiselle ei oo varaa varmaan mihinkään inseminaatioon lähteä ellei säästetä. Nyt ovis oli justiinsa su-ma ja eletään päivä kerrallaan. Ihme että oon nyt 2 kertaa ovuloinut jo tässä muutaman kuukauden sisään ilman apuja. Tää on suoranainen ihme! :D

Meillä myös ei tärppää kovin helposti, esikoinen ilmoitti 2 vuoden jälkeen positiivisella raskaustestillä tulostaan. Nyt hän on 4v.

Hänen syntymän jälkeen lähdetiin jossain kohtaa julkisen kautta lapsettomuustutkimuksiin ja siellä selvisi että mä en juurikaan luomusti ovuloi, en ainakaan silloin kun tutkimuksiin lähdetiin ollut 5kk ovuloinut. Tutkimuksissa kesti ennenkuin pääsin aloittamaam letrozolit, joista ei ollut apua eikä hyötyä. Niitä söin 2-3 kiertoa muistaakseni ilman vastetta, munasarjat oli täysin lepotilassa silloin.

Siitä siirytiin pistoshoitoseen ovulaatioinduktioon. Käytössä oli Gonal-F ja ovitrelle, luteaalivaihetta tuki lugesteronit. Näitä hoitokiertoja oli ainakin 5, saatiin ovulaatio tapahtumaan mutta ei raskautta. Seuraavaksi lähdetiin oi+ inseminaatioon miehen siittiöt ruiskutettiin mun kohtuonteloon, ensimmäisellä ei vielä onnistunut mutta toisesta inseminaatiosta sitten onnistui ja siitä alkunsa saanut toinen poikamme on pian 8kk vanha.

Ehkäisyä meillä ei ole mieheni kanssa ollut käytössä meidän yhdessäolon aikana. 7vuotta ollaan kohta oltu.

Kolmas tulee jos tulee, julkiselle ei enää hoitoihin päästä ja yksityiselle ei oo varaa varmaan mihinkään inseminaatioon lähteä ellei säästetä. Nyt ovis oli justiinsa su-ma ja eletään päivä kerrallaan. Ihme että oon nyt 2 kertaa ovuloinut jo tässä muutaman kuukauden sisään ilman apuja. Tää on suoranainen ihme! :D
ihana kuulla ihmisten kertomuksia näistä kuinka on lapsia saatu. varmasti raskasta, mutta onneksi on useampi palkinto tullut :Heartred
kuulostaa mahtavalta, että nyt oot ovuloinut noin hyvin lähiaikoina :hello2 toivotaan samanlaista jatkoa ja että saatte luomutärpin aikaan!

Täällä dpo 5-6 ja jossain tuolla hyvin alhaalla kutittelee jotenkin. pitäisiköhän tämä kahvinjuontikin lopettaa kokonaan jos se tekee hallaa kiinnittymisellekin... (kaikkea sitä taas miettii ja kuvittelee)

Pakko samaistua tuohon työ hommaan. Oli ennen plussasta työmotivaatio ihan 0. Plussauksen jälkeen olin ilonen että vihdoin mamma loma ja kesällä saa jäädä kesäloman jälkeen mammalomalle. Noh sit tuli Kkm eikä työt kiinnostanu yhtään mut hammasta purren mentiin. Noh nyt eilen kuulin että mut siirretään eri hommiin koronan vaikutuksien pakosta ja nyt vaan niin ärsyttää. Noh onneksi se on tuttua hommaa.
Kp5 ja vuoto jatkuu vieläkin, tosin vähän vähäisempänä. Hyytymiä tullut niin kaippa se kohtu nyt tyhjentyy sitten lopullisesti. Mietin nyt ton koronan takia pitäiskö mennä nyt sittenkin jo gynelle kun vielä pääsee :0

Hei! Onko kellään antibiootti aiheuttanu voimakasta pahoinvointia? Äsken olin pää pöntössä kun ihan hirveän huono olo yhtäkkiä. Tuskin mahdollinen raskausoire olisi kun vasta DPO 7. :sad001 Olen siis tässä samaan aikaan antibioottikurilla ja siksi kyselen.

Hei! Onko kellään antibiootti aiheuttanu voimakasta pahoinvointia? Äsken olin pää pöntössä kun ihan hirveän huono olo yhtäkkiä. Tuskin mahdollinen raskausoire olisi kun vasta DPO 7. :sad001 Olen siis tässä samaan aikaan antibioottikurilla ja siksi kyselen.

Voi aiheuttaa!! Sivuoireena saattaa esiintyä rajua ripulia tai oksentelua taikka molempia - kannattaa pyytää valmisteen vaihtoa, jos mahdollista eikä tilanne tasoitu.

Voi aiheuttaa!! Sivuoireena saattaa esiintyä rajua ripulia tai oksentelua taikka molempia - kannattaa pyytää valmisteen vaihtoa, jos mahdollista eikä tilanne tasoitu.

Kiitos. Täytyykin tässä sitten seurailla miten tän kuurin kanssa käy. Viime kuurissa ei ollut näet pahoinvointia, mutta hirveät vatsakivut kun vikan pillerin sai suuhun. Syön ihotulehdukseen joka toivottavasti nyt saadan taltutettua. Sama antibiootti kyseessä.
:)

Mä kävin tänään niissä labroissa, viisi putkiloa ottivat :wtf:
Muut kokeet saan tietää jo tän viikon aikana, aikaisintaan huomenna, mut kalkki, muutama muu ja b12 menee ensi viikkoon :nailbiting:
Kävin tänään apteekissa hakemassa kalkkid yhdistelmävalmisteen, kun musta jotenkin tuntuu, et se on kuitenkin kalkki, mistä mulla on puutosta. Helpottaa nimittäin näitä oireita tuo kalkkilisän syöminen. Mietin nimittäin, et voi olla, että mun kivutkin on luustokipuja, sillä jos kalkkia ei oo tarpeeksi veressä niin sillonhan se alkaa irrota nimenomaan luista. Mut hyvä, et selvitetään nii ei tarvii arvailla :shy: Jännittää silti ne tulokset :nailbiting: Syön nyt tässä odotellessa tuota kalkkia kuitenkin.
Muuten ei kuulu mitään uutta :grin

Pakko samaistua tuohon työ hommaan. Oli ennen plussasta työmotivaatio ihan 0. Plussauksen jälkeen olin ilonen että vihdoin mamma loma ja kesällä saa jäädä kesäloman jälkeen mammalomalle. Noh sit tuli Kkm eikä työt kiinnostanu yhtään mut hammasta purren mentiin. Noh nyt eilen kuulin että mut siirretään eri hommiin koronan vaikutuksien pakosta ja nyt vaan niin ärsyttää. Noh onneksi se on tuttua hommaa.
Kp5 ja vuoto jatkuu vieläkin, tosin vähän vähäisempänä. Hyytymiä tullut niin kaippa se kohtu nyt tyhjentyy sitten lopullisesti. Mietin nyt ton koronan takia pitäiskö mennä nyt sittenkin jo gynelle kun vielä pääsee :0
Mä muistan kanssa aina kuinka se pettymys kun plussa ei pärähtäny ruutuun, laski työmotivaatiota jonkin verran seuraavalle viikolle, vaikka omassa unelma ammatissa ollaan. Sitten kun plussa tuli niin työ helpotti jaksamista, kun pelkäsin kokoajan, että menee kesken varsinkin kun vuosin verta alussa silloin tällöin. Fyysinen työ, niin sai unohtaan kaiken mikä vois olla pielessä.

Nämä neljännet kuukautiset IUD:n poisoton jälkeen ovat olleet helpommat kuin aiemmat. Ekat olivat aika lailla samanlaiset kuin muutama vuosi sitten (kun minulle viimeksi oli kuukautiset): kesto 5 päivää, kipuja oli sen verran, että joinakin päivinä otin särkylääkkeen ja kuukautiskuppi piti tyhjentää kahdesti vuorokaudessa. Seuraavat kuukautiset kestivät 7 päivää, sitä seuraavat taas 5 päivää mutta vuotoa oli selvästi enemmän. Nyt on taas huomattavasti niukemmin vuotoa, eikä kipulääkettä ole tarvinnut ottaa.

Onkohan mitään mieltä tehdä raskaustesti, kun se oli negatiivinen perjantaina eli 2 päivää ennen kuin nämä (vale?)kuukautiset alkoivat?

Nämä neljännet kuukautiset IU:arghh:n poisoton jälkeen ovat olleet helpommat kuin aiemmat. Ekat olivat aika lailla samanlaiset kuin muutama vuosi sitten (kun minulle viimeksi oli kuukautiset): kesto 5 päivää, kipuja oli sen verran, että joinakin päivinä otin särkylääkkeen ja kuukautiskuppi piti tyhjentää kahdesti vuorokaudessa. Seuraavat kuukautiset kestivät 7 päivää, sitä seuraavat taas 5 päivää mutta vuotoa oli selvästi enemmän. Nyt on taas huomattavasti niukemmin vuotoa, eikä kipulääkettä ole tarvinnut ottaa.

Onkohan mitään mieltä tehdä raskaustesti, kun se oli negatiivinen perjantaina eli 2 päivää ennen kuin nämä (vale?)kuukautiset alkoivat?
Mulla oli testi joku hailu viel viikolla 6. Toki yksilöllisesti joillakin ei mene virtsaan se hormoni niin nopeasti kuin muilla

Mulla kyl vaan kkm ja km

Mun eilinen testi oli ihan puhdas nega, vaikka kuinka yritin tihrustella edes haamun esiäitiä :oops: tää oli siis dpo 10.

Nyt sit kamppailen mielessäni sen asian kanssa, että monet saa jo vähintään jonkun viivanpaikan näillä viikoilla ja sit taas on omaa kokemusta siitä, että jopa pari päivää oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeen tehty testi on ollu nega ja vasta viikon päästä plus. Mutta silloin testi oli ihan tavis, ei mikään herkkä, toisin kuin nyt....

Että onko vielä toivoa vai ei.. Enemmän masistelua tää nyt on kyllä  :sour: plaah

Mun eilinen testi oli ihan puhdas nega, vaikka kuinka yritin tihrustella edes haamun esiäitiä :oops: tää oli siis dpo 10.

Nyt sit kamppailen mielessäni sen asian kanssa, että monet saa jo vähintään jonkun viivanpaikan näillä viikoilla ja sit taas on omaa kokemusta siitä, että jopa pari päivää oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeen tehty testi on ollu nega ja vasta viikon päästä plus. Mutta silloin testi oli ihan tavis, ei mikään herkkä, toisin kuin nyt....

Että onko vielä toivoa vai ei.. Enemmän masistelua tää nyt on kyllä  :sour: plaah

Melkeen samalla dpolla mennään. Täällä kp 24/28, dpo10 eikä herkässä raskaus testissä näkynyt mitään, tosin se oli rfsun testi, eilen olin näkevinäni pienen haamun pcn testissä. Omalla kohdalla toivo meni tänään täysin tähän kiertoon, vaikka kyllähän noita päiviä on vielä jäljellä ja mitä tahansa voi tapahtua. Plussatuulia +++++++++:love7

Mä taas en malttaisi odottaa niitä kokeiden tuloksia, enkä sitä et saan jotain selvyyttä tähän ja päästään kunnolla yrittämään :hilarious:

Kalium-arvokin vähän kummittelee mielessä, kun oli viimeeksi alarajoilla ja lääkäri meinas, että tarvii tarkistaa uudelleen, kun nää lihaskrampit ja nykimiset voi johtua siitä. Syy kuitenkin pitää sit selvittää, ettei oo munuaisissa tms. vikaa :nailbiting:
Mut mä haluun ajatella nyt niin, että mä oon tehnyt kaiken voitavani tällä hetkellä ja loput on lääketieteen käsissä. Ja jos joku sairaus löytyykin, niin ainakin osaan suhteuttaa sen tähän raskautumishaaveeseen niin, että tiedän, mitä pitää ottaa huomioon.
Mut hienoinen toive ois, että olis vaan jotain vähemmän vakavaa, vaikka viimeiset 3kk on olleet vaikeita. Tosin mulle sattui niin monta asiaa päällekäin, et ei kai se ole ihmekään. Tuo kalkin puutos voi kyllä aiheuttaa näitä lihastuntemuksia ja jopa psyykkisiä oireita :eek: itseasiassa tutkin asiaa ja huomasin, että se voi aiheuttaa jopa hormonitoiminnan häiriöitä, kuten ovuloimattomuutta! Kalium-arvokin saattaa heittää pahassa kalsiumin puutteessa.

Mutta, mutta - jäädään katselemaan tilannetta. Kalkkia kun söin joku aika sitten, niin ainakin kynnet alkoi kasvaa ja ihokarvat :grin olin kai mennyt aineenvaihdunnaltani jo vajaatoiminnan puolelle, kun viime aikoina loppui nuokin.

Se, mitä haluan sanoa, niin näköjään vauvantekohommat voi olla kiinni jostain hyvin pienestäkin, kuten vitamiineista eli muistetaan, että etenkin naiset tarttee niitä elintärkeästi hormonitoiminnan ylläpitoon. :)

Tänään on kp 25/27-28 ja dpo 7 (luultavasti, en tehnyt ovistestejä). Limaa oli ainakin reilummin dpo-1 ja 0 nippaili. Ja eilen oli tunteet niin pinnassa kun voi olla. Itkin typerää juttua töissä kun olin niin ajatuksissa ja tein väärin työni. Tänään ollut vähän etovaa oloa,väsyttänyt ja paleltanut.. Saa nähdä sitten miten päättyy tää kierto. Outoja oireita on, liittyykö sitten mihin?

Muokattu viimeksi:
Takaisin