Raskaaksi 2020

En taas tiedä mistä aloittaisin. Vasta kirjoitin, kuinka ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla ja vauva saa tulla. Olin onneni kukkuloilla. Eilen selvisi, ettei asia olekaan niin. Mies ei tahdo lasta. "vielä." kysyin, kuinka pitkästä ajasta on kyse, enkä saanut vastausta. Pelottaa, että tuo vielä on vuosia kestävä aika ja nämä keskenmenot saavat pelkäämään, että yrittämisessä tulee menemään vuosia.

Mies ei tosiaan ollut halunnut pahoittaa mieltäni heti sen kohdunulkoisen jälkeen. Keskustelimme silloin ja kerroin oman kantani, kuvittelin miehen olleen samaa mieltä. En muutenkaan ymmärrä tätä, miksei voida yrittää. Meillähän ei ole mitään ehkäisyä käytössä, ollaan kohta 3 vuotta menty pelkästään keskeytetyllä yhdynnällä. Kuulemma jos raskaaksi tulen, asia ok ja lapsi on tervetullut, mutta ei kuitenkaan voida yrittää. Pää on ihan sekasin ja itkettää ja harmittaa.

En taas tiedä mistä aloittaisin. Vasta kirjoitin, kuinka ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla ja vauva saa tulla. Olin onneni kukkuloilla. Eilen selvisi, ettei asia olekaan niin. Mies ei tahdo lasta. "vielä." kysyin, kuinka pitkästä ajasta on kyse, enkä saanut vastausta. Pelottaa, että tuo vielä on vuosia kestävä aika ja nämä keskenmenot saavat pelkäämään, että yrittämisessä tulee menemään vuosia.

Mies ei tosiaan ollut halunnut pahoittaa mieltäni heti sen kohdunulkoisen jälkeen. Keskustelimme silloin ja kerroin oman kantani, kuvittelin miehen olleen samaa mieltä. En muutenkaan ymmärrä tätä, miksei voida yrittää. Meillähän ei ole mitään ehkäisyä käytössä, ollaan kohta 3 vuotta menty pelkästään keskeytetyllä yhdynnällä. Kuulemma jos raskaaksi tulen, asia ok ja lapsi on tervetullut, mutta ei kuitenkaan voida yrittää. Pää on ihan sekasin ja itkettää ja harmittaa.

Meillä oli vähän sama tilanne tässä ennen tätä toisen yrittämistä, minä kuumeilin heti kun esikoisen kanssa kotiuduttiin synnäriltä, mutta mies halusi katsoa asiaa sitten myöhemmin tulevaisuudessa. Kun esikoinen oli reilu 1 v, alettiin keskustella asiasta enemmän ja pohtia miten se muuttaa arkea. Ja kun asiaa oli pyöritelty yhdessä ja mies sai pohtia sitä vielä rauhassa itsekseen, niin sitten tuli häneltäkin vihreää valoa. Tsemppiä sinne, tiedän miten raastavalle tuo voi tuntua.

Meillä kans mies vähän tahkosi vastaan..
Vaikka yhteisestä sopimuksesta ei otettu synnytyksen jälkeen ehkäisyä käyttöön. Tammikuussa kun plussasin, mies oli järkyttynyt että se tällä kerralla kävikin ”näin nopeasti”, kuopus syntyi siis maaliskuussa eli oli 10kk.. aikaisempia yritetty 2-4v..

Mutta sitten kun raskaus keskeytyi 6+ niin mieskin oli allapäin ja tuli toisiin ajatuksiin.. hänkin alkoi haaveilla kolmannesta ja jatkettiin samalla tavalla ilman ehkäisyä. Yksi kierto välissä ja nyt taas raskaana :Heartred
Mutta sovimme että tämä on meidän viimeinen. Helpompi sisäistää asia kun tietää jo nyt, että tämä jää viimeiseksi raskaudeksi, viimeiseksi synnytykseksi, viimeiseksi vauva-ajaksi jne.. osaa asennoitua ja nauttia kaikesta täysillä.

Antakaa puolisolle aikaa, keskustelkaa.. tehkää kompromisseja. Itse olisin halunnut neljä lasta, mies sanoi aiemmin että meille riittää kaksi. Tehtiin kompromissi yhteistuumin ja kolmas jää viimeiseksi :D :Heartred

tsemppiä :Heartred

Tänään oli kp30, ja eilisestä alkaen on tullut vähän vuotoa ja ollut vähän kipua, mutta huomattavasti vähemmän kuin normaalisti. Onkohan kyseessä nyt sitten valekuukautiset vai kuukautiset, en tiedä. Pitää seurata tilannetta :happy4

Tsemppihalit:3some
Mistäs sen tietää, onko mieskin murtuneena vain km jälkeen ja pelkää saman tapahtuvan uusiksi, mene ja tiedä kun nuo kaksilahkeiset on yleensä niin huonoja puhumaan.

Omanapa:

Lauantaina alkoi kp1 Kkm jälkeen. Ei oikeestaan harmita niin hirveesti kun valmistautu tähän. Vuoto on aika runsasta verrattuna normaaliin. Yritän pysyä positiivisena ja nyt himmailla näitä vauva juttujakun tuntuu ettei päivässä enään mitään muuta mietikkään. :sorry:

Mieskin jo mietti onko mulla jotain muuta meneillään kun kännykällä pyörin, kerroin vaan olevani täälä ja googlettelemassa kaikkea. Totesi vaan että sit se vauva ei ainakaan tuu kun niin kovasti sitä stressaa. Yritän nyt saada ajatuksia vähän muualle. Sen oviksen haluan vielä tikuttaa digillä mutta sit yritän olla pari kiertoa tikuttelematta sitä jos digillä sen saan kiinni. Yritän ajatella positiivisesti tai repiä niitä positiivisia asioita että vaikka oli Kkm niin nyt ehkä sit kesälomalla voi touhuta kaikkee mihin raskaana ei olisi ehkä pystynyt viimeisillään. :sorry:

Tänään oli kp30, ja eilisestä alkaen on tullut vähän vuotoa ja ollut vähän kipua, mutta huomattavasti vähemmän kuin normaalisti. Onkohan kyseessä nyt sitten valekuukautiset vai kuukautiset, en tiedä. Pitää seurata tilannetta :happy4

ootko testiä tehnyt? :)
Miten pitkä kierto normaalisti?

Ihanasti tullut taas plussa uutisia :love7 Onnea ja vauvaliimaa jokaiselle matkaan!

Täällä dpo9 ja ostin raskaustestin niin voin huomenna aamulla kiusata itseäni :oops:

Nyt on ollu kaks päivää tuntemuksia alavatsalla... Vähän kuin supistelis, mikä on tietty huono, kun eikös se voi estää alkiota kiinnittymästä kunnolla?

Hajuaisti on herkistynyt, vatsahapot nousee suuhun, ruokahalu vähentynyt, lievää pahoinvointia, flunssanen olo tai sit oikeesti flunssa :rolleyes:

Mut ne tissit! Ei mitään kipuja\tuntemuksia. Ennemminkin tuntuvat aiempaa tyhjemmiltä, jos joltain...

ootko testiä tehnyt? :)
Miten pitkä kierto normaalisti?

Jätin tosiaan joulukuussa hormonikierukan pois. Kierron pituus on siis auki: ensin se oli muistaakseni yli 30 päivää, sitten 27. Teinkin kp 27:nä eli perjantaina raskaustestin, joka oli negatiivinen (ei aamuvirtsasta).

Meillä taitaa olla toisinpäin, kun monilla muilla eli mies olisi ollut valmis uuteen vauvaan jo aikaa sitten ja hänellä haave useammasta lapsesta.
Mun haaveet monesta lapsesta kaikkosi jo ennen kun esikoinen oli edes kuukauden ikäinen :grin Toki nyt molemmilla on iso toive toisesta, mutta mä en esimerkiksi hoitoihin kovin helposti usko lähteväni...
Ylihuomenna pitäisi menkat alkaa. Ihmeellisiä alavatsakipuja edelleen, mutta negaa näytti tänäänkin kun testasin eli nyt sit niitä vain odotellaan :facepalm:

Ilmoittaudun myös siihen sakkiin jossa mies tahkoaa aikansa vastaan, tosin täällä tahkoaa vähän kaikki muukin kuin pelkkä mies. Meillä on ollut ihan aina selvää että halutaan lapsia jossain vaiheessa elämää, tai niin mä ainakin luulin. Sillä muutama vuosi sitten mies pamautti ykskaks ettei hän tiedä haluaako hän sittenkään lapsia ollenkaan, tai haluaako hän edes olla mun kanssa enää :eek:

Tuumasin että tämä selvä, mieti rauhassa ja tee päätös. Kyseessä taisi olla kuitenkin ihan vain se 5v kriisi koska naimisiin mentiin kuitenkin hieman yli vuosi sitten. Ja edelleen parisuhteessa kaikki hyvin. :rolleyes:
Lapsenteosta ei tuon episodin jälkeen puhuttu, mutta pieniä tossuja alkoi kantautua meille yhteisiltä kirppisreissuilta, joten päättelin hiljaa että tuskinpa tämä lapsiasia on tähän jäänyt. Naimisiinmenon jälkeen yksissätuumin päätettiin että ehkäisy saa jäädä pois ja lapsi saa tulla. :smiley-angelic003

Ei mennyt ihan niinku pilvilinnoissa joita olen aina itselleni rakennellut,:joyful: notta ehkäsy vaan vek ja paksuna ollaan. Niin vaan joudutaan tässäkin torpassa turvautumaan lääketieteen apuun, jahka nyt saadaan tämä terveydenhoito tasaantumaan koronan jäljiltä ja alkavat taas ottaa käyntejä vastaan. Lähete on mennyt jo perille ja hyväksytty omakannan mukaan, mutta muuta tietoa ei vielä asiasta ole.

#fuckcorona :finger:

Hei vaan, en oo varma koska viimeksi käynyt täällä kirjoittelemassa. Varmaan lähemmäs kuukausi siitäkin aikaa, mulla on nyt vissiin ovulaatio juuri päällä tai ohi justiinsa. Ovulaatiokivut on päällä, testin tein niin näyttää tältä... Että eihän toi kyllä ihan vielä ois positiivinen, mutta mietin jos se huippu kerkesi jo olla eilen tai toissapäivänä enkä viikonloppuna muistanut tikuttaa.

20200323_110154.jpg

Nyt on menossa kp53. Yk1

Silti kokeillaan onnea ja heilutetaan peittoa tänään.

Sepä se, kun mies ei puhu. Haluaisin keskustella asiat halki. En todellakaan tahdo toista painostaa lapsen hankintaan, jos ei ole siihen valmis. Olisi ihana tietää, mistä kenkä puristaa ja voisiko asiaa jotenkin helpottaa, mutta riita tulee heti. Onko ideoita, kuinka asia ottaa puheeksi?

Sepä se, kun mies ei puhu. Haluaisin keskustella asiat halki. En todellakaan tahdo toista painostaa lapsen hankintaan, jos ei ole siihen valmis. Olisi ihana tietää, mistä kenkä puristaa ja voisiko asiaa jotenkin helpottaa, mutta riita tulee heti. Onko ideoita, kuinka asia ottaa puheeksi?

Miehesi varmasti tarvitsee aikaa käsitellä tuota teidän kokemustanne, eikä osaa kertoa tunteistaan samoin kun ne kokee. Anna hänelle vain aikaa käsitellä tuo asia, ei hänen puhumattomuutensa johdu sinusta. :) Jos nyt hiukkasen saa asiassa yleistää, niin useinhan nuo miehet tuntuvat olevan sellaisia ettei haluta puhua tunteista tai asioista jotka nostaa tunteita pintaan. Mieluummin asiat halutaan käsitellä omassa mielessä ja sitten jatketaan taas uudella puhdilla eteenpäin.

Kerro miehellesi avoimesti omista tunteistasi niin kyllä hänkin siitä pikkuhiljaa raotta kuortaan. :) Tsemppiä!
:Heartbigred

Meillä taitaa olla toisinpäin, kun monilla muilla eli mies olisi ollut valmis uuteen vauvaan jo aikaa sitten ja hänellä haave useammasta lapsesta.
Mun haaveet monesta lapsesta kaikkosi jo ennen kun esikoinen oli edes kuukauden ikäinen :grin Toki nyt molemmilla on iso toive toisesta, mutta mä en esimerkiksi hoitoihin kovin helposti usko lähteväni...
Ylihuomenna pitäisi menkat alkaa. Ihmeellisiä alavatsakipuja edelleen, mutta negaa näytti tänäänkin kun testasin eli nyt sit niitä vain odotellaan :facepalm:

Meillä kanssa näin päin et mä jarruttelin :hilarious:
Mies nyt ois ollut vissiin valmis tositoimiin ajat sitten, kaipa silläkin biologinen kello tikittää lujaa vauhtia :grin
Mut mua piti kyllä lämmitellä tähän aiheeseen joku tovi ja kun raskauduin, oli se mahtavaa, mut kun tuli keskenmeno olin taas aivan sekaisin siitä haluanko vai enkö halua.. Mies tuntui saavan keskenmenosta vain lisää voimaa yrittää enemmän ja tuntui, että se kuumeili jopa pahemmin kuin mä.. Hoki jostain lastenrattaista ja suurperheestä :hilarious:
Mä melkein kerkesin katumaan jo sitä, että annoin lapsiasialle luvan, mutta tiedän nyt, että se on ihan turhaa. Asiat useimmiten järjestyy tavalla tai toisella ja kun km. tapahtui mä olin niin murtunut, että se tuntui hetkittäin henkilökohtaiselta maailmanlopulta. Tän valossa tiedän itsekin, miten paljon sitä pientä oikeasti toivoin, odotin ja rakastin, vaikka välillä mun mielen valtaa se ajatus, etten halua enää ikinä yrittää uudelleen - ei se tietysti niin ole, haluan mä, mutta tunteet oli tosi sekaisin, koska pelkäsin monia asioita kuollakseni. Alan näkemään myös sen, että tämä kaikki opetti mua jotenkin, ehkä valmistikin.
Nyt mä haluan vain tarkistaa et terveydellisesti kaikki olis ok, jotta yritys voisi taas alkaa. :)

Hei! Olen uusi täällä ja vielä melko kädetön foorumin kanssa. Olen kuitenkin seurannut keskusteluja tällä sivustolla jo ihan esikoisesta lähtien en vain ole uskaltanut mitään kirjoittaa. Voinko osallistua täällä teidän kanssa kuumeilemaan? Toinen lapsi olisi haaveissa ja juuri ehkäisy jätetty pois.:angelic:

Hei! Olen uusi täällä ja vielä melko kädetön foorumin kanssa. Olen kuitenkin seurannut keskusteluja tällä sivustolla jo ihan esikoisesta lähtien en vain ole uskaltanut mitään kirjoittaa. Voinko osallistua täällä teidän kanssa kuumeilemaan? Toinen lapsi olisi haaveissa ja juuri ehkäisy jätetty pois.:angelic:

Tervetuloa mukaan! :welcome
Mukaan mahtuu tietenkin :)

Takaisin