Raskaaksi 2020

Oi miten ihanaa, niin paljon plussia siitä kun viimeksi olen käynyt lukemassa. Onnea kaikille plussanneille sekä extrapaljon plussaonnea myös vielä sitä odottaville. :Heartred

Minä pidin tietoisesti taukoa täältä, koska tuntui ettei mikään muu enää pyörinyt mielessä kuin raskaushaaveet. Töissäkin oli todella stressaava aika ja viime kierto päättyikin sitten menkkoihin. Tämä kuukausi meni sen kummemmin ajattelematta koko asiaa, paitsi ovulaation ympärillä pupuiltiin ihan huolella. :happy8

Eilen sitten tulin lukemaan tänne miten teillä on mennyt, olette olleet paljon mielessä kuitenkin. Kerkesin selata 20 sivua (yli viidestäkymmenestä!!!, ootte ollut ihanan aktiivisia :gen014) ja tuli tunne et pakko tehdä testi! Kiertopäivä oli kuitenkin vasta 27/30 ja ei mitään odotuksia, mutta tämmöinen sieltä sitten tuli. Mun laskujen mukaan 3+4, mutta aika selkeältä tuo näyttää vaikka ei ole vielä edes menkat myöhässä :Heartred Nyt toivon että matkassa pysyy.

Olin ihan varma että negaa sieltä tulee, koska ei ollut mitään yleisimpiä oireita, esim. rintojen arkuutta tai lämpöjen nousua. Ainoat oireet ovat olleet päivittäinen KAMALA närästys sekä nuha. Eli oireisiinkaan ei ole täysi luottaminen näköjään.:laughing002

Edit. Unohtui tosiaan kertoa kaikki ”apuvälineet” mitkä oli tässä kierrossa käytössä. Gelee royaleja söin ovulaatioon asti, Lifen Protector monivitamiinijuomaa join sekä macaa söin reilulla annoksella. :smiley-bounce012

ihana kuulla! Onnea <3

niin tässä yleensä käy että plussaa kun vähiten odottaa. Ja jos liikaa yrittää niin ei onnistu mitenkään. Itsellä sama käynyt pari kertaa! <3

Olen kirjoittanut ja pyyhkinyt, kirjoittanut ja pyyhkinyt. Tuntuu typerältä valittaa. Ei olla edes koko vuotta vielä yritetty. Tuntuu typerältä valittaa, kun en ole edes varma miten jaksaisin toista lasta, kun nykyinenkin arki tuntuu välillä tosi, TOSI kuormittavalta. Siltikin. Kaikesta huolimatta. Joka tapauksessa haluaisin toisen lapsen ja elää vielä kerran vauva-arjen. Haluan istua yöllä imettämässä sohvan nurkassa. Haluan työntää vaunuja kaupungilla. Haluan jonglöörata kahden lapsen kanssa ruokaa laittaessani.
Minua pelottaa, että joudun kohta pakkaamaan säilömäni esikoisen vaatteet ja laittamaan ne myyntiin.

Mies sanoi eilen, että ei usko, että me saadaan koskaan lasta. Epätoivoinen lausahdus, varmastikin, mutta voi pojat, kuinka se tuntui sydänjuurissa asti. Juuri nyt tarvitsisin uskoa ja jonkun, joka lohduttaa. Mieheni ei ole koskaan ollut empaattisin ihminen ja olen sen varmasti kerennyt jossain vaiheessa sanomaankin, mutta nyt kaipaisin tukea. Noin niinkuin muutenkin elämässä. Tuntuu pahalta, että oma mies ei osaa sitä antaa. Tiedättekö sen tunteen, kun herää aamulla ja tietää itkeneensä edellisiltana? No tänään on juuri sellainen olo. Että naama on turvoksissa ja silmät väsyneet. Että sisuksia kalvaa tyhjyys, joka johtuu asioista, joita ei olla saatu keskusteltua loppuun. Ja että vaikka keskusteltaisiinkin, ei saisi niitä kaikkia sisällä myllertäviä tunteita puettua järkeviksi sanoiksi. Väsyttää. Tuskastuttaa. Ensi kierrosta haluaisin pitää taukoa ja jatkaa seuraavasta. Saisin olla yhden kierron ihan täysin ajattelematta asiaa ja kuukautisten tullessa pettymättä.

Miten on, jos kesän loppupuolella hakeudutaan selvittelyihin, pitää kai ovulaatiot olla tikutettu? En ole tikutellut, sillä stressiä siitä tulisi kuitenkin, mutta kai ne haluaa terveydenhuollon puolelta tietää, että olenko saanut ovulaatiota kiinni ollenkaan. Raskauskeijulta sai isompia paketteja vähän halvemmalla?

niin ja tosiaan, meillä ei ovista tarvinnut bongata ennen hoitoihin pääsyä, eikä hoidoissa. Sanoivat että sillä stressaa vaan itseään.

Tunnistatko oviksen ilman tikkua?

Polilla katsotaan ultralla ja siinä näkyy milloin ovis on ollut tai millon tulossa. Folli kasvaa 1-2mm päivässä ja puhkeaa kun on 19-20mm. Siitä voi päätellä koska olis ovulaatio.

Jos oviksen tikuttelu stressaa enemmän niin en suosittele :)

Tsemppiä ja lämpöiset halaukset kaikille uuteen kiertoon joutuneille :Heartbigred kökkö korona sanon minä, kun vaikuttaa sitten niin moneen asiaan. Harmittaa niin teidän puolesta, joiden hoitoihin pääsyyn ym. se vaikuttaa :sad001

Mä en ymmärrä tätä omaa oloani, jännitetään Jesbe yhdessä et alkaako menkat milloin:dontknow lämmöt pysyy korkealla ja nyt alkanu viluttaa (tää aina ollu aiemmissa raskauksissa) ja välillä naama helahtaa kuumottavaksi :dontknow
Mietityttää et missä ne menkat luuraa ku tunnistan luteaalin kun kehoa vuodesta 2014 tarkkaillut ja käytetty luomuehkäisyy vuosia ensin joten tämä vv on outoa. Muistuttaa loppukierron vv mut ei kuitenkaan. On liian valkoinen ja outo silkkinen koostumus... Ihan kumma siis ja seksin aikana välillä koskee yhteen kohtaan ja samaa kohtaa repii ku nousee nopeeta. Edelleen ilmavaiva olo mut ei tuu ilmavaivoja. Tissit kasvaa silmissä totesi naispuolinen karanteenikaveri (lisäksi on 2 miestä ja koira täällä) kun hän leikkasi mun hiukset ja katsoi ohimennen niin sano et onhan noi kasvanut nyt entisestään ja nännipiha on kuulemma outo. Ollaan siis parhaat ystävät joten saunottu on.

Tää korona alkaa painaa päälle mut ootan et mitä tästä kierrosta seuraa kun ei tuu menkkoja vielä ja ihme oireet

Mietityttää et missä ne menkat luuraa ku tunnistan luteaalin kun kehoa vuodesta 2014 tarkkaillut ja käytetty luomuehkäisyy vuosia ensin joten tämä vv on outoa. Muistuttaa loppukierron vv mut ei kuitenkaan. On liian valkoinen ja outo silkkinen koostumus... Ihan kumma siis ja seksin aikana välillä koskee yhteen kohtaan ja samaa kohtaa repii ku nousee nopeeta. Edelleen ilmavaiva olo mut ei tuu ilmavaivoja. Tissit kasvaa silmissä totesi naispuolinen karanteenikaveri (lisäksi on 2 miestä ja koira täällä) kun hän leikkasi mun hiukset ja katsoi ohimennen niin sano et onhan noi kasvanut nyt entisestään ja nännipiha on kuulemma outo. Ollaan siis parhaat ystävät joten saunottu on.

Tää korona alkaa painaa päälle mut ootan et mitä tästä kierrosta seuraa kun ei tuu menkkoja vielä ja ihme oireet

olitko sä siis testiä jo tehnyt ja mikä kp ja dpo?

Kai sitä vois sit pikkuhiljaa siirtyä tänne puolelle! Pitkän odottelun jälkee vihdoin alkoivat menkat ja kp 2 täällä ja yk 1 siis käynnistyy jänniä aikoja. Toiveessa olisi esikoinen.

27 v olen ja haaveillut jo vuosia vauvasta, mutta nyt vihdoin olisi sopiva tilanne antaa vauvan tulla.

Mulla alkoi tänään vuoto eli kp 1 taas täällä, niistä plussatesteistä huolimatta.

eikä!? ;( mitkä viikot tai mikä kp sulla oli? Vahvistuiko viivat kokoajan?
Testaa vielä lähteekö haalenemaan..

mulla esikoisesta alko vuotaa n viikko plussatestistä nutta viivat vaan vahveni ja varhaisultrassa 6+4 sydän sykki vaikka olin varma että oli mennt kesken.

mutta kaks kojemusta sen jälkeen ollu että n viikon jälkeen plussatestistä on alkanu viivat vaalenemaan ja sit alkanut vuoto n viikon päästä. ;/

tsemppiä <3

Voi korona :sad001 Noi samat oireet mulla myös, ja nyt taas äsken pitkän aikaa tuikki samaan kohtaan kuin aiemminkin. En tajua mitä tämä on:wtf:

Bambi nyt olisi vasta 4+0 ja plussat sain eilen ja toissapäivänä. Haaleat mutta selvät kuitenkin. Ehkä testaan vielä kerran, mutta kivutkin on tosiaan sellaiset, että eiköhän tämä mennyt kesken ennen kuin kunnolla alkoikaan.

Olen kirjoittanut ja pyyhkinyt, kirjoittanut ja pyyhkinyt. Tuntuu typerältä valittaa. Ei olla edes koko vuotta vielä yritetty. Tuntuu typerältä valittaa, kun en ole edes varma miten jaksaisin toista lasta, kun nykyinenkin arki tuntuu välillä tosi, TOSI kuormittavalta. Siltikin. Kaikesta huolimatta. Joka tapauksessa haluaisin toisen lapsen ja elää vielä kerran vauva-arjen. Haluan istua yöllä imettämässä sohvan nurkassa. Haluan työntää vaunuja kaupungilla. Haluan jonglöörata kahden lapsen kanssa ruokaa laittaessani.
Minua pelottaa, että joudun kohta pakkaamaan säilömäni esikoisen vaatteet ja laittamaan ne myyntiin.

Mies sanoi eilen, että ei usko, että me saadaan koskaan lasta. Epätoivoinen lausahdus, varmastikin, mutta voi pojat, kuinka se tuntui sydänjuurissa asti. Juuri nyt tarvitsisin uskoa ja jonkun, joka lohduttaa. Mieheni ei ole koskaan ollut empaattisin ihminen ja olen sen varmasti kerennyt jossain vaiheessa sanomaankin, mutta nyt kaipaisin tukea. Noin niinkuin muutenkin elämässä. Tuntuu pahalta, että oma mies ei osaa sitä antaa. Tiedättekö sen tunteen, kun herää aamulla ja tietää itkeneensä edellisiltana? No tänään on juuri sellainen olo. Että naama on turvoksissa ja silmät väsyneet. Että sisuksia kalvaa tyhjyys, joka johtuu asioista, joita ei olla saatu keskusteltua loppuun. Ja että vaikka keskusteltaisiinkin, ei saisi niitä kaikkia sisällä myllertäviä tunteita puettua järkeviksi sanoiksi. Väsyttää. Tuskastuttaa. Ensi kierrosta haluaisin pitää taukoa ja jatkaa seuraavasta. Saisin olla yhden kierron ihan täysin ajattelematta asiaa ja kuukautisten tullessa pettymättä.

Miten on, jos kesän loppupuolella hakeudutaan selvittelyihin, pitää kai ovulaatiot olla tikutettu? En ole tikutellut, sillä stressiä siitä tulisi kuitenkin, mutta kai ne haluaa terveydenhuollon puolelta tietää, että olenko saanut ovulaatiota kiinni ollenkaan. Raskauskeijulta sai isompia paketteja vähän halvemmalla?

Voimiksia sinne :Heartred
Elämä on välillä tosi kurjaa, rumaa ja ikävän ärsyttävää, eikä miehet näytä aina ymmärtävän sitä naisen näkökulmasta (ehkä ymmärtävät, mut eivät vaan osaa suhtautua, en tiedä)..
Kyllä mä kuitenkin uskon, että te vielä sen toisen lapsen saatte :angelic:
Epätoivo iskee välillä meistä vahvimpaankin ja se on ihan okei, ainakin näissä hommissa. Toivon, että saisitte suhteenne solmuja auki, vaikka pikkuhiljaa ja pystyisitte puhumaan nuo ikävät tunteet toisillenne ja sanottua sen, mikä hiertää. :smiley-angelic003
Mä tiedän kyllä, mitä tuo itkeminen tarkoittaa, mä olen harrastanut sitä kohta kolme kuukautta ja en kyllä enää tiedä, onko tämä itku parantavaa.. Toivon, että on :Heartred
Voimahalit :Heartred

olitko sä siis testiä jo tehnyt ja mikä kp ja dpo?
Testin tein KP24 nyt kp28... Ja ovistunteet oli jo kp8-12 .. joten en tiedä mut on tietty ovis voinut tulla myöhemmin myös... Ootan tässä vielä ja parin viikon päästä testaamaan jos ei oo menkkoja näkynyt. Ne olisi pitänyt alkaa jo

Päivittelen vielä omaa tilannettani :grin

Eli siis mulle tuli ovis jo nyt tuossa pe etuajassa :hilarious: omituisinta oli et en ollut tuntevinani sitä juurikaan tai no tunnistin limoista, turvotuksesta ja vatsaoireista, sekä siitä et selkäkipu loppui kuin seinään ovikseen! Kierto on mulle epätavallisen lyhyt eli ennustelee jotain 23 päivän kiertoa ja pelottaa jo valmiiksi, kun tän pituisesta kierrosta olen aiemminkin raskautunut :hilarious:

Mutta mun pointti oli, että olen käyttänyt nyt vahvaa b12 ja magnesiumia ja nyt kävi niin et oviskivut, jotka aiemmin oli mulla tajuttomia väheni lähes olemattomaksi eli voin suositella hormonitoiminnasta johtuviin särkyihin tätä yhdistelmää :angelic:
Toinen potentiaalinen vaihtoehto on et mulla tasoittui hormonitoiminta vasta nyt sen km jälkeen. :grin

Huomenna se lääkärin soittoaika :) sitä oottelen. Muuten oon ottanut tosi kevyesti, syönyt hyvin ja tehnyt kotijumppaa. Varovasti painoja alkanut nostelemaan ja jestas, miten huono lihaskunto mulla on :hilarious: 2kg paino teki käsille todella tiukkaa.. Reeniä vaan, mut maltilla ja kunhan takareisikin toipuu kokonaan niin sit pääsee jo enemmän tekemään.

Mulla nousi nyt hetimmiten nuo lämmöt ja kävi niin, että kurkku tuli kipeäksi... Joko tää sit on megapms tulossa, korona tai mulle käy niin, kun tuurilla toimijoille, kun meillähän ei ollut edes aktiivista yritystä vaan sattui pieni "vahinko" ehkäisy yrityksistä huolimatta :grin

Päivittelen vielä omaa tilannettani :grin

Eli siis mulle tuli ovis jo nyt tuossa pe etuajassa :hilarious: omituisinta oli et en ollut tuntevinani sitä juurikaan tai no tunnistin limoista, turvotuksesta ja vatsaoireista, sekä siitä et selkäkipu loppui kuin seinään ovikseen! Kierto on mulle epätavallisen lyhyt eli ennustelee jotain 23 päivän kiertoa ja pelottaa jo valmiiksi, kun tän pituisesta kierrosta olen aiemminkin raskautunut :hilarious:

Mutta mun pointti oli, että olen käyttänyt nyt vahvaa b12 ja magnesiumia ja nyt kävi niin et oviskivut, jotka aiemmin oli mulla tajuttomia väheni lähes olemattomaksi eli voin suositella hormonitoiminnasta johtuviin särkyihin tätä yhdistelmää :angelic:
Toinen potentiaalinen vaihtoehto on et mulla tasoittui hormonitoiminta vasta nyt sen km jälkeen. :grin

Huomenna se lääkärin soittoaika :) sitä oottelen. Muuten oon ottanut tosi kevyesti, syönyt hyvin ja tehnyt kotijumppaa. Varovasti painoja alkanut nostelemaan ja jestas, miten huono lihaskunto mulla on :hilarious: 2kg paino teki käsille todella tiukkaa.. Reeniä vaan, mut maltilla ja kunhan takareisikin toipuu kokonaan niin sit pääsee jo enemmän tekemään.

Mulla nousi nyt hetimmiten nuo lämmöt ja kävi niin, että kurkku tuli kipeäksi... Joko tää sit on megapms tulossa, korona tai mulle käy niin, kun tuurilla toimijoille, kun meillähän ei ollut edes aktiivista yritystä vaan sattui pieni "vahinko" ehkäisy yrityksistä huolimatta :grin

Useinkin oon kuullut, et sillon kun sitä vähiten yrittämällä yrittää tulla paksuksi, niin se tapahtuu. Samoin noi flunssa oireetkin on hyvin tavanomaisia:wink

Useinkin oon kuullut, et sillon kun sitä vähiten yrittämällä yrittää tulla paksuksi, niin se tapahtuu. Samoin noi flunssa oireetkin on hyvin tavanomaisia:wink

Joo no mietintämyssy heräs eloon, kun tajusin et näinhän oli viime raskaudessakin :hilarious:
Mut hiukan pelottaa, et kun tää tilanne ja kaikkea.. Ja takana kuitenkin tuo km. :oops:

Mulla oireet lisänä hengästyminen ja seksin aikana taas kipu kaksi kertaa mutta lievempiä mut sama kohta. Vv tosi runsas (ällövaroitus) ja sit todella kuiva mutta runsas. Ei yhtään kuin yleensä käsivoidemainen tai jopa maitomainen ennen menkkoja

Oletko palautunut foorumille? :cat:

Joo ja en, mut täällähän mä roikun jatkuvasti :grin vaik taukoa piti pitää.. Mut ei sillä oo mitään merkitystä oloa ajatellen :grin kivempi vain teidän kuulumisia lukea.
Meillä ei oo aktiivista yritystä ollut nyt, kun haluun mielenrauhan näist terveysasioista ennen varsinaista yritystä mut pieni kämmi kävi tossa vähän ennen ovista :playful: ja onhan toi maailmantilakin taas aika stressaava et hyvään saumaan sattuu taas moni asia :nailbiting:
Mut täällä ollaan siis :hilarious:

Joo ja en, mut täällähän mä roikun jatkuvasti :grin vaik taukoa piti pitää.. Mut ei sillä oo mitään merkitystä oloa ajatellen :grin kivempi vain teidän kuulumisia lukea.
Meillä ei oo aktiivista yritystä ollut nyt, kun haluun mielenrauhan näist terveysasioista ennen varsinaista yritystä mut pieni kämmi kävi tossa vähän ennen ovista :playful: ja onhan toi maailmantilakin taas aika stressaava et hyvään saumaan sattuu taas moni asia :nailbiting:
Mut täällä ollaan siis :hilarious:

Pieni irtiotto teki varmasti vain hyvää. :happy119 mutta tottahan se on, että ihan sama roikkuuko sitä täällä vai ei, aina se vauva on mielessä samalla tavalla. :rolleyes:

Takaisin