Raskaaksi 2020

Eilen ja tänään pyyhittäessä paperiin verta mutta ei nää kyllä ihan menkoilta tunnu,ei mitään menkka tuntemuksia suuntaan tai toiseen. :banghead: onkohan kohtu niin kuiva vaan koko Kkm jälkeen ettei oo mitään mitä tulis ulos..
Mulla oli aivan järkyttävän runsaat menkat ne ensimmäiset lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeiset. Ja pitkät. Seuraavat sitten taas niukat. Nyt toivottavasti niitä ei tule ollenkaan :smiley-angelic001. Ikävästi alaselkää särkee, kuten ennen menkkoja. Mutta painon tunne alavatsalla on edelleen vahva. Tänään kp 26.

Heissan! Oon lukenut kaikki tämän ketjun 105 sivua, vauvakuumetta, ehheh:happy:

Liityn nyt viimein mukaan, koska mies antoi viimein vihreää valoa, joten jätin pillerit pois. Olen siis 28v, syyskuussa 29v ja esikoista molemmille toivotaan. Raskautumista saattaa vaikeuttaa aiemmin sairastettu vaikea anoreksia, jonka aikana tosin hormonitoiminta pysyi e-pillereillä matkassa. Nyt parisen vuotta olen ollut turvallisesti normaalipainossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta on myös, mutta se on hyvässä hoitotasapainossa (arvot oli viimeksi tsh 0.5 ja t4v 21 luokkaa, itselle nämä mainioimmat) raudanpuute hoidettu viime vuoden puolella ja ferrrit nyt 80.

Tällä hetkellä siis yk1 menossa, mikäli sitä voi siksi sanoa, koska kuukautisia ei ole e-pillereiden jälkeen näkynyt:sorry:oviksen onnistuin bongaamaan tikuilla ja vatsakipujen perusteella mennään nyt dpo7. Mahdollisia kuukautisia pillereitä edeltävän kierron mukaan saa odottaa siis viikon päästä:woot:

Söin 8 vuotta pillereitä, joten nää oireet voi olla ihan mitä vaan, mut huomattavimpana oon huomannut nännien järjettömän kipeytymisen! Eilen oli pahoinvointia ja miehen juoma olut haisi tosi pahalle. En nyt ota stressiä vielä (enpä) :smiley-angelic006
Tervetuloa mukaan. Menemme samoilla dpo päivillä. Olen hyvin oireeton. Nautin oikeastaan olostani, koska minulla on aika ajoin myös KYSTA ongelmaa:mad: ja sillon on kyllä ollut vaikka ja mitä plus pms oireet.. Että jos saan pari kiertoa olla ilman oireita vaikka ilman raskautumistakin olen happy

Tervetuloa mukaan. Menemme samoilla dpo päivillä. Olen hyvin oireeton. Nautin oikeastaan olostani, koska minulla on aika ajoin myös KYSTA ongelmaa:mad: ja sillon on kyllä ollut vaikka ja mitä plus pms oireet.. Että jos saan pari kiertoa olla ilman oireita vaikka ilman raskautumistakin olen happy
Mulla myös kun kystia puhkee niin jäätävät olot

Onkohan noissa aina pakko käydä seuranta ultrassa? Jos esim syö tosi pienellä annostuksella avittamaan ovulaatiota

Ei ainakaan sovittu, et tarvisi käydä. Riippuu kai siitä kuinka pitkään yritystä ollut taustalla. Meillä nyt vasta yk4.

Täällä dpo 7 eikä mitään oloja. Ei edes niitä mitä normaalisti oviksen jälkeen... :confused005 Mietin et oonkohan edes ovuloinu tai eikö keltis ny vaan jostain syystä toimi, vai miks ei tunnu mitään missään? :think005

Dpo 10 ja tyylipuhdas nega. En ole kyllä koskaan saanut mitään haamuja tai viivan paikkoja, mutta esikoisesta plussa tuli jo n. dpo9. Normaalista poikkeavia vatsakipuja edelleen, vitutuskynnys on erittäin matala (tosin saattaa johtua kyllä myos stressistä ja väsymyksestä) ja imetys tuntunut viime päivät jotenkin inhottavalta. Lisäksi lapsi tänään oikeen herutteli maitoa mitä ei kyllä enää tee ja se vasta inhottavaa oli. Mutta ei kyllä yhtään enää ole olo että plussaa sieltä tulisikaan :mad:

Ehkä pitäisi nyt taas alkaa miettiä jos radikaalimmin vähennetään imetystä, jos se tässä on se joka tihkaisee :confused005 Ja yli kolme vuotta ikäeroa tulossa, joten sen puoleen voisi imetys jo loppuakin. Mutta kun ne on niin ihania hetkiä ja toisaalta sen lopetus ei ole mikään tae raskautumisesta... :sad010

Meillä tais lähteä peräti yk 24 käyntiin eilen eli tänään siis kp 2 :sad001

Olihan se tiedossa, että folli oli irtoamassa vasemmalta ja vasen puoli tukossa mutta vitutaa se silti kaikkien muitten plussien keskellä. :banghead:
Meillä pitäis olla 30.6 ivf-suunnittelukäynti mutta jos tää hiton korona pitkittyy niin eihän me sinnekään päästä, hoidoista puhumattakaan. :sad001

Tsemppiä ja lämpöiset halaukset kaikille uuteen kiertoon joutuneille :Heartbigred kökkö korona sanon minä, kun vaikuttaa sitten niin moneen asiaan. Harmittaa niin teidän puolesta, joiden hoitoihin pääsyyn ym. se vaikuttaa :sad001

Mä en ymmärrä tätä omaa oloani, jännitetään Jesbe yhdessä et alkaako menkat milloin:dontknow lämmöt pysyy korkealla ja nyt alkanu viluttaa (tää aina ollu aiemmissa raskauksissa) ja välillä naama helahtaa kuumottavaksi :dontknow

Tsemppiä ja lämpöiset halaukset kaikille uuteen kiertoon joutuneille :Heartbigred kökkö korona sanon minä, kun vaikuttaa sitten niin moneen asiaan. Harmittaa niin teidän puolesta, joiden hoitoihin pääsyyn ym. se vaikuttaa :sad001

Mä en ymmärrä tätä omaa oloani, jännitetään Jesbe yhdessä et alkaako menkat milloin:dontknow lämmöt pysyy korkealla ja nyt alkanu viluttaa (tää aina ollu aiemmissa raskauksissa) ja välillä naama helahtaa kuumottavaksi :dontknow

Eläpä muuta sano:sad001ja tiedä edes varmaksi miten kauan tätä tilannetta kestää, toivotaan ettei sentään ulkonaliikkumiskieltoon mennä.

Vähän omaa napaa. Kauheeta kun tänään oksettava olo meni nii pahaksi, et melkeen oksensin :wideyed:mieskin kyseli, et onko tää sitä raskaus pahoinvointia, mut tietäisin! Salaa toivon, että kroppa toimis ja raskautuminen toimis helposti, mut tiiän ettei se mee aina nii helposti:sorry:

Ps. Kiitos kaikille tervetulleeksi toivoteille. Tsempit kaikille

Millä perustein noita letroja saa? Tai siis voisko niitä saada esim ovulaation vahvistukseen :facepalm: musta tuntuu et sain kunnon Ovis viivat kerran puolessa vuodessa :eek: noh onneksi tilasin nuo digi ovikset jos niillä ei nyt ens kierrosta saa kiinni ovista niin marssin kyllä gynelle

Itselle letrot määrättiin että saataisiin se ovulaatio edes aikaan :smiley-ashamed004 Pco-tyyppiset munasarjat niin voi olla vähän hakusessa.. Ekassa letrokierrossa oli ultraus ja koska näytti tulleen vastetta ko. lääkemäärällä niin jatkossa ei tarvitse ultrata. Lääkäri sanoi että 3-4 kiertoa voi käyttää ja katsotaan mitä sitten tehdään jos raskaus ei ala sitä ennen. :)

Mua kummastuttaa kun on omasta mielestä suht vähäistä ollut vuoto vaikka lääkärikin varoitteli että saattaa tulla hirmuisesti. Isoja hyytymiä jne tuli kyllä mutta muuten ei menkkoja kummempaa oo tullut ja vaikuttaisi vähitellen jo loppuvan.

Me ei olla miehen kanssa aiemmin edes yritetty vauvaa, vaikka minä oonkin jo kuumeillut vuosia. Nyt kun takana on aiempi keskenmeno ja tämä kohdunulkoinen, mieskin on sitä mieltä että parempi ruveta oikeasti yrittämään. Mulla itselläni on jo kauan ollut semmoinen olo, että mulle raskaaksi tulo, saati raskaana pysyminen, tulee olemaan haastavaa. Nyt oma stressi siitä alkaa helpottaa, kun mies on nyt tässä mukana Ja ollaan asioista samaa mieltä

Täällä dpo 7 eikä mitään oloja. Ei edes niitä mitä normaalisti oviksen jälkeen... :confused005 Mietin et oonkohan edes ovuloinu tai eikö keltis ny vaan jostain syystä toimi, vai miks ei tunnu mitään missään? :think005
Täällä samoilla 7-9 dpo mennään. Ei oikeastaan oireita, mitä nyt rinnat hitusen aristaa, niinkuin jossain kierron vaiheessa yleensä ennenkin. Olen ajatellut että ei taida nyt mitään olla siellä valmistumassa

Olen kirjoittanut ja pyyhkinyt, kirjoittanut ja pyyhkinyt. Tuntuu typerältä valittaa. Ei olla edes koko vuotta vielä yritetty. Tuntuu typerältä valittaa, kun en ole edes varma miten jaksaisin toista lasta, kun nykyinenkin arki tuntuu välillä tosi, TOSI kuormittavalta. Siltikin. Kaikesta huolimatta. Joka tapauksessa haluaisin toisen lapsen ja elää vielä kerran vauva-arjen. Haluan istua yöllä imettämässä sohvan nurkassa. Haluan työntää vaunuja kaupungilla. Haluan jonglöörata kahden lapsen kanssa ruokaa laittaessani.
Minua pelottaa, että joudun kohta pakkaamaan säilömäni esikoisen vaatteet ja laittamaan ne myyntiin.

Mies sanoi eilen, että ei usko, että me saadaan koskaan lasta. Epätoivoinen lausahdus, varmastikin, mutta voi pojat, kuinka se tuntui sydänjuurissa asti. Juuri nyt tarvitsisin uskoa ja jonkun, joka lohduttaa. Mieheni ei ole koskaan ollut empaattisin ihminen ja olen sen varmasti kerennyt jossain vaiheessa sanomaankin, mutta nyt kaipaisin tukea. Noin niinkuin muutenkin elämässä. Tuntuu pahalta, että oma mies ei osaa sitä antaa. Tiedättekö sen tunteen, kun herää aamulla ja tietää itkeneensä edellisiltana? No tänään on juuri sellainen olo. Että naama on turvoksissa ja silmät väsyneet. Että sisuksia kalvaa tyhjyys, joka johtuu asioista, joita ei olla saatu keskusteltua loppuun. Ja että vaikka keskusteltaisiinkin, ei saisi niitä kaikkia sisällä myllertäviä tunteita puettua järkeviksi sanoiksi. Väsyttää. Tuskastuttaa. Ensi kierrosta haluaisin pitää taukoa ja jatkaa seuraavasta. Saisin olla yhden kierron ihan täysin ajattelematta asiaa ja kuukautisten tullessa pettymättä.

Miten on, jos kesän loppupuolella hakeudutaan selvittelyihin, pitää kai ovulaatiot olla tikutettu? En ole tikutellut, sillä stressiä siitä tulisi kuitenkin, mutta kai ne haluaa terveydenhuollon puolelta tietää, että olenko saanut ovulaatiota kiinni ollenkaan. Raskauskeijulta sai isompia paketteja vähän halvemmalla?

Onko kukaan samassa tilanteessa? Saikulla tai työttömänä, joten tuntuu et tää vauvahaave vie kaiken energian päivästä. Googlettelen päivät pitkät vauvajuttuja, enkä pysty olemaan testaamatta noita raskaustestejä, vaikka dpo on arviolta vasta 8!! Ja sekös vasta mielen vetää matalaksi kun näkee vaan viivan paikkoja ja negoja, vaikka tiedän järjellä ettei siinä ois mahdollista nähdä ees mitään ja yk on vasta 1:smiley-angry017

Tänään aamulla saatu haalea ylläri plussa Keskiviikkona vasta pitäs alkaa kuukautiset mutta liian kova halu oli jo testata kun erilaisia oireita ollut mitä aikasemmin ei ole ollut. Onneks mies ei tyrmännyt heti asiaa vaan on realisti ja uskoo vasta kun kuukautiset myöhässä.

Oi miten ihanaa, niin paljon plussia siitä kun viimeksi olen käynyt lukemassa. Onnea kaikille plussanneille sekä extrapaljon plussaonnea myös vielä sitä odottaville. :Heartred

Minä pidin tietoisesti taukoa täältä, koska tuntui ettei mikään muu enää pyörinyt mielessä kuin raskaushaaveet. Töissäkin oli todella stressaava aika ja viime kierto päättyikin sitten menkkoihin. Tämä kuukausi meni sen kummemmin ajattelematta koko asiaa, paitsi ovulaation ympärillä pupuiltiin ihan huolella. :happy8

Eilen sitten tulin lukemaan tänne miten teillä on mennyt, olette olleet paljon mielessä kuitenkin. Kerkesin selata 20 sivua (yli viidestäkymmenestä!!!, ootte ollut ihanan aktiivisia :gen014) ja tuli tunne et pakko tehdä testi! Kiertopäivä oli kuitenkin vasta 27/30 ja ei mitään odotuksia, mutta tämmöinen sieltä sitten tuli. Mun laskujen mukaan 3+4, mutta aika selkeältä tuo näyttää vaikka ei ole vielä edes menkat myöhässä :Heartred Nyt toivon että matkassa pysyy.

Olin ihan varma että negaa sieltä tulee, koska ei ollut mitään yleisimpiä oireita, esim. rintojen arkuutta tai lämpöjen nousua. Ainoat oireet ovat olleet päivittäinen KAMALA närästys sekä nuha. Eli oireisiinkaan ei ole täysi luottaminen näköjään.:laughing002

Edit. Unohtui tosiaan kertoa kaikki ”apuvälineet” mitkä oli tässä kierrossa käytössä. Gelee royaleja söin ovulaatioon asti, Lifen Protector monivitamiinijuomaa join sekä macaa söin reilulla annoksella. :smiley-bounce012

Liitteet

• 5A97E672-A582-428D-937A-0D207CE5DDB2.jpeg
    5A97E672-A582-428D-937A-0D207CE5DDB2.jpeg
    23.7 KB · Katsottu: 235
Muokattu viimeksi:
Olen kirjoittanut ja pyyhkinyt, kirjoittanut ja pyyhkinyt. Tuntuu typerältä valittaa. Ei olla edes koko vuotta vielä yritetty. Tuntuu typerältä valittaa, kun en ole edes varma miten jaksaisin toista lasta, kun nykyinenkin arki tuntuu välillä tosi, TOSI kuormittavalta. Siltikin. Kaikesta huolimatta. Joka tapauksessa haluaisin toisen lapsen ja elää vielä kerran vauva-arjen. Haluan istua yöllä imettämässä sohvan nurkassa. Haluan työntää vaunuja kaupungilla. Haluan jonglöörata kahden lapsen kanssa ruokaa laittaessani.
Minua pelottaa, että joudun kohta pakkaamaan säilömäni esikoisen vaatteet ja laittamaan ne myyntiin.

Mies sanoi eilen, että ei usko, että me saadaan koskaan lasta. Epätoivoinen lausahdus, varmastikin, mutta voi pojat, kuinka se tuntui sydänjuurissa asti. Juuri nyt tarvitsisin uskoa ja jonkun, joka lohduttaa. Mieheni ei ole koskaan ollut empaattisin ihminen ja olen sen varmasti kerennyt jossain vaiheessa sanomaankin, mutta nyt kaipaisin tukea. Noin niinkuin muutenkin elämässä. Tuntuu pahalta, että oma mies ei osaa sitä antaa. Tiedättekö sen tunteen, kun herää aamulla ja tietää itkeneensä edellisiltana? No tänään on juuri sellainen olo. Että naama on turvoksissa ja silmät väsyneet. Että sisuksia kalvaa tyhjyys, joka johtuu asioista, joita ei olla saatu keskusteltua loppuun. Ja että vaikka keskusteltaisiinkin, ei saisi niitä kaikkia sisällä myllertäviä tunteita puettua järkeviksi sanoiksi. Väsyttää. Tuskastuttaa. Ensi kierrosta haluaisin pitää taukoa ja jatkaa seuraavasta. Saisin olla yhden kierron ihan täysin ajattelematta asiaa ja kuukautisten tullessa pettymättä.

Miten on, jos kesän loppupuolella hakeudutaan selvittelyihin, pitää kai ovulaatiot olla tikutettu? En ole tikutellut, sillä stressiä siitä tulisi kuitenkin, mutta kai ne haluaa terveydenhuollon puolelta tietää, että olenko saanut ovulaatiota kiinni ollenkaan. Raskauskeijulta sai isompia paketteja vähän halvemmalla?
onpa harmittavasti miehesi sanonut. en toivoisi itse kuulevani tuommoista siltä läheisimmältä kenen pitäisi tukea. selkeästi asia painaa miestäsikin (tue häntä?) keskustelua kehiin siellä (jos mahdollista) ja ovis ens kierrosta kiinni. itse sain elämäni ensimmäisen tikutetun oviksen ekasta kierrosta kiinni ja raskauskeijulta ostin jonkun halpispaketin.
tikutat joka pv ni varmasti saat kiinni. itsellä ei kerenny ressi tulla kun se tuli jo kp13 (tikutin kp9 lähtien). olen aina tuntenut oviksen mut kun ei tärppiä näy niin halusin varmistaa asian.
tää helpottaa itellä niin paljon oloa kun ei tarvii kokoaika olla pupuilemassa ja voi sitten hyvillämielin olla kun ovis on bongattu.

hazel ja kaikki muut plussanneet, onnea teille ja tarrasukkia :Heartred

mulla dpo2 ja oon taas jo ihan valmis testaamaan. joka kierto on yhtä maltin vaatimista ja oireitahan löytyy jo nyt :scratch

Mä tiedän tuon tuskan.
Mutta voin vain antaa neuvoksi, että unohda hetkeksi koko juttu.
Laita vaatteet ja tavara myyntiin, aloita joku uusi liikuntaharrastus tai joku muu, johon raskaus ei mahtuisi sitten lainkaan.

Ekalla kerralla aloin harrastaa kuntosalia ja mulla oli tavoitteet tosi korkealla... oltiin 4v yritetty, möin kaikki vauvakuumeessa ostamani tavarat ja siskolleni annoin osan koska hän oli juuri tullut raskaaksi... ja juuri kun olin lyönyt suunnitemia lukkoon, luopunut kaikista tavaroista ja olin niin hyvässä draivissa kuntosalilla, tulin raskaaksi ja piti vähän himmailla ja lopettaa laihdutus. Mutta olin niin onnellinen!! <3

Toista yritettiin 2v ja juuri kun olin saanut myytyä vauvatarvikkeet, koska ”ei meille koskaan tuu toista”.. menin takaisin töihin, aloin laihtua ja ruvettiin suunnittelemaan häitä.
Päästiin kevyisiin lapsettomuushoitoihin, söin pari lääkekuuria ja mulle tehtiin aukiolotutkimus ja sain metforemit pcosiin. Olin juuri ostanut häämekon johon ei saisi lihoa ja kapppas, tulin raskaaksi :D

Nyt tällä kolmannella kerralla ehdin taas myymään suurimman osan kaikesta, olen ollut kuntosalivamennuksessa tammikuusta lähtien, painoa on pudonnut n 10kg ja jatkot oli jo suunnitteilla, mutta tulinkin raskaaksi. Ensin km, jatkoin laihdutusta. Nyt taas raskaana.. mutta ei haittaa ollenkaan, jatketaan sitten kun on vauva maailmassa. :)

ite oon huomannut sen, että jos asiasta tekee itselleen pakkomielteen, asiaa stressaa kokoajan eikä ajattele muuta tai keskity muuhun, ei varmasti onnistu.
Mutta kun rahottuu ja aattelee että tulee se jos on tarkoitus niin, niin käy.

ja mua hoitanut kätilö siellä lapsettomuushoidoissa silloin, joka teki sen aukiolotutkimuksen, sanoi että kaikki joille hän on sen tehnyt, on seuraavaksi tulleet hänelle raskausultraan, joten suosittelen tosi paljon tota aukiolotutkimusta! :)

Toivon teille pikaista plussaa! <3

Takaisin