Raskaaksi 2019

Minä mietin, että ylihuomenna kun meillä on ensikäynti, niin pitäisi myös alkaa menkkojen, ainakin viimeistään viikonloppuna. Mitä te tekisitte, testaisitteko aamulla ennen lähtöä? Entä, jos jonkun ihmeen kaupalla olisikin plussa? Miten silloin ilkeäisi mennä lapsettomuustutkimuskäynnille? Ja jos peruisi ajan, niin mitä jos vuoto alkaisi vaikka parin päivän päästä?

Jannn ja Jukkis :Heartbigred

Feel you! Toki ei kai sitä enää sais kun on vauvay, muttei ne tunteet oo unohtuneet.
Mun tuttu sai 4 (!!!) lasta meidän yrityksen aikana ja sit vielä kertoi kuinka ymmärtää mua hyvin kun yhtä joutuivat odottamaan 6kk:scratch:bag:

Siis... Ai ymmärtää.... o_O Kenenkään tuskaa vähättelemättä, mutta on se piina pitkittyessään ehkä vähän eri sfääreissä... :wideyed:

Jannn ja Jukkis :Heartbigred

Feel you! Toki ei kai sitä enää sais kun on vauvay, muttei ne tunteet oo unohtuneet.
Mun tuttu sai 4 (!!!) lasta meidän yrityksen aikana ja sit vielä kertoi kuinka ymmärtää mua hyvin kun yhtä joutuivat odottamaan 6kk:scratch:bag:

No ei varmasti unohdu :Heartpink
Ja joo ei ymmärrä todellakaan..

Minä mietin, että ylihuomenna kun meillä on ensikäynti, niin pitäisi myös alkaa menkkojen, ainakin viimeistään viikonloppuna. Mitä te tekisitte, testaisitteko aamulla ennen lähtöä? Entä, jos jonkun ihmeen kaupalla olisikin plussa? Miten silloin ilkeäisi mennä lapsettomuustutkimuskäynnille? Ja jos peruisi ajan, niin mitä jos vuoto alkaisi vaikka parin päivän päästä?

Voihan sen toki testaan, mut eihän sille mitään mahda mikä kierron vaihe menossa :) Oli mulla just alkanut menkat ennen meidän julkisen ensikäyntiä, eihän siinä mitään parasta kokonaiskuvaa saa yhdellä kertaa. Yksityisen ensikäynnillä se pystyi jopa arvioimaan millon ovis mahd vois olla tulossa, kun uutta kiertoa oli jo mennyt siinä vaiheessa jo..

Minä en testaisi. Mielummin menisin ihan tietämättömänä sinne. Jos käy ensikäynnin, niin on sen jälkeen heillä asiakkaana ja saa mm. varhaisultran vaikka tulisikin raskaaksi ennen hoitoja.

Kiitos vastauksesta Aida, ja Jukkapalmukin, joka olit samaa mieltä. Tuossakin näkökulmassa on varmasti itunsa. Sillä minä kyselinkin, kun molemmissa tapauksissa olisi puolensa ja puolensa.

Ehdin jo testata tänä aamuna. :facepalm: Mutta sanoisinko vähän sarkastisesti, että ei huolta sen takia käynnin suhteen. Dpo12 ja puhdas, valkoinen negahan se siellä. :sad001 Onneksi ollaan huomenna menossa oikeaan paikkaan. Sitä ja menkkoja odotellessa. Tuntuu mahassa, että vuoto voi alkaa jo tänään.

Dpo 14 ja puhdas nega se oli edelleen. Nyt vaan toivon että pms migreeni nivelkipuineen jäis välistä, meinaan oon nyt kaksi extra pitkää iltaa töissä :meh: viime kierrossa ei ollut, joten toivoa on :rolleyes:

Dpo 14 ja puhdas nega se oli edelleen. Nyt vaan toivon että pms migreeni nivelkipuineen jäis välistä, meinaan oon nyt kaksi extra pitkää iltaa töissä :meh: viime kierrossa ei ollut, joten toivoa on :rolleyes:

Pahoittelut negasta! Minullakin on usein migreeniä juuri kierron vaihtuessa. Toivottavasti et joudu nyt töissä kärsimään siitä!

Tää on just hauska kierto. Tietää, että ei voi olla raskaana, koska jätettiin yritykset tieoisesti välistä. Ja nyt tulee niitä ihan samoja juttuja, joista yrityskierroissa ollut silleen "Heeeeeei, mähän oon ihan varmasti raskaana!" :hilarious: Ei. Näkee vaan, miten silloin ylitulkitsee kaiken.

Dpo6 ja dippi aamulämmöissä. Yrityskierroissa = varma kiinnittyminen. No ei ole, kun estrogeenin lisääntyminen luteaalivaiheessa. Ja tapahtuu myös negakierroissa (tai kun ei ole edes teoreettista mahdollisuutta raskauteen.)
Dpo5 ja migreeni keskellä luteaalivaihetta. Yrityskierroissa = ihan varmaan oon raskaana kun ei tälleen oo normaalisti! No et ole. Se migreeni todennäköisesti myös johtuu tuosta estrogeenista, olit raskaana tai ei.

Näin. Jos muistaisi sitten yrityskierrossa taas katella mitä on ihan samoista "oireista" tänne satuillut näin "väli"kierrossa :shy:

Meidän vessan katossa on kolme spottivaloa ja niistä kaksi on jo kauan ollut sammuneena. Vessassa on siis ollut pimeää, yksi spotti ja peilin valot. Kovin on huono tulkita raskaustestejä ja haamuja niissä :hilarious: Testi on aina pitänyt viedä suoraan sen ainoan toimivan spotin alle.

TÄNÄÄN KÄVI SÄHKÖMIES! Ja vessassa on miehen mukaan nyt valaistus "Näkyy varmaan luutkin ihon läpi" Jessss! :hilarious: Toisaalta ollut kauheen kiva kun kaikkea pienempää tiputtelua ei välttämättä oo nähnyt :shifty:

Voin sit avata haamujen tulkintapalvelun heti ensi kierrosta laughing7

Kävin eilen hakemassa alkion kyytiin. Seitsemän soluinen hyvänlaatuinen alkio sieltä saatiin. Yksi jäi vielä pakkaseen.

Käytiin ihan mielenkiintoinen keskustelu lääkärin (kokenut, osaston ylilääkäri) kanssa siinä sitten kun mietittiin miten jatketaan, jos tämä siirretty ei nyt tärppää. Kysyi vähän minunkin olojani, että siirretäänkö samalla tapaa kolmipäiväisenä kuin aiemmat vai haluanko että kasvatellaan pari päivää lisää. Sanoin, että omien (naudan)alkioiden kasvatuskokemuksella sanoisin, että paremmat olosuhteet siellä kohdussa on kasvaa kuin maljalla. Edellyttäen, että meidän lapsettomuuden syy ei ole niissä kohdun olosuhteissa. Mutta eipä se silloin tartu se pidemmällekään kasvatettu.
Lääkäri innostui sitten ihan pidempään keskusteluun käsiteltyjen alkioiden (esim. biopsoidut) kestävyydestä ja kyseli minunkin mielipidettä onko pitkä kasvatus käytännössä kemiallista käsittelyä alkiolle. Hoitaja katsoi vieressä ihan ihmeissään.:hilarious:

Keskustelun oleellinen anti oli tiivistettynä se, että pitkään kasvatettujen (blastokystivaiheen) alkioiden on tutkimuksissa havaittu useammin hajoavan niin, että identtisten kaksosten riski kasvaa tilastollisesti merkittävästi. Yhdellä istukalla kasvavat kaksoset ovat vielä suurempi riski raskaus kuin tavan kaksoset. Ja toki varmasti hajoamista tapahtuu myös siten, että koko kehitys pysähtyy. Sitä vain on tutkimuksissa vaikeampi havaita kun niitä syitä on vaikea selvittää. Ajattelin, siksi teillekin asiasta infota kun herkästi sitä ajattelee, että olisi parempi siirtää niitä blastoja.

Itse siis tulin siihen lopputulokseen, että seuraava alkio siirretään heti eikä jatkokasvateta. Minä annan mielummin alkiolle ne hitusen paremmat mahdollisuudet tuolla kohdussa vaikka jouduinkin sitten mahdollisesti pettymään taas yhden "turhan" siirron jälkeen. Toki tässä päätöksessä punnitsin myös omaa mielenterveyttäni. Mutta totesin, että pettymys tulee kyllä silloinkin, jos alkio ehtii kuukahtaa jo maljalle.:bored:

Mutta kaikkea sitä joutuu miettimään kun lasta haluaa.:hilarious:

Tää on mielenkiintoista. Paljon olen pohtinut meidän 2pväistä, että mahtavatko siirtää suoraan sulatettuna vai viljelläänkö vielä. Jos sais itse päättää niin en tiedä mikä järkevintä. Kun kokemusta on sen yhden 2 päiväisen siirrosta ni miettii et oisko voinut kuukahtaa maljalle. Mut eihän näitä tiedä. Jostain syystä oon pohtinut tätä, että mikä järkevintä. Kaipa ne lääkärit tietää:rolleyes:

Tsemppiä piinapäiviin ja nyt vihdoin sitä plussaa! Oliko sulle tehty eraa tms.?
Ei ole tehty muuta kuin perus verikokeet silloin ennen ensikäyntiä. Ja nyt pyysin ferrititiinin, osittain muistakin syistä, niin otettiin koko perus verenkuva vielä uudelleen. Tuloksia odotellessa.
Noista muista testeistä ei ole ollut edes puhe. Minulla toimii kierto hyvin ja yksi lapsi on saman miehen kanssa jo saatu, joten ovat sitä mieltä että kaikki pitäisi olla ok. Raskaus vain puuttuu.:rolleyes: Taitavat yksityisellä tehdä enemmän noita tutkimuksia.

Muoks. Unohdin sen vielä sanoa, että yhden yön yli yleensä siis ainakin viljellään sulatuksen jälkeen. Yksi alkio on siirretty minulla suoraan sulatuksen jälkeen mutta se tehtiin vain siksi kun toinen alkio ei selvinnyt sulatuksesta.

Takaisin