Raskaaksi 2019

Huhhuh mitä juttuja :smiley-angry019
Toi on siis ihan käsittämätöntä että tullaan onnittelemaan jos vatsa jotenkin "pömpöttää" tai ihan vaan on normaalisti oikeesti,
kenellä tulee mieleen onnitella vauvasta??????
Onneksi ei ole tapahtunut omalla kohdalla, ehkä jotain etua siitä että oon muutenkin vähän pyöreempi.
Jukkapalmu siis... mua alko raivostuttaa niin paljon
siis miten joku voi käyttäytyä noin :bag:
ai jumankautaaaa........ ai että oikeen vielä vahinko :devil10

tsempit kaikille:Heartred

Missä kierronvaiheissa täällä mennään?
mulla kp22

Täällä kp14, en oo tikut
Ei oo täällä kaikki tosiaan mennyt kuin Strömsössä. Mulla tosiaan sit on myöhäinen lievä hyperi, oon klinikan seurannassa. Kaikki ihan hyvin, tilanne rauhallinen ja olo alkoi eilen hiljalleen paranemaan. Huomenna saan tietää hcg:n. Siihen asti kyllä jännittää. Tänään kotitestiin plussa.

Tsemppiä ihan kauheasti jokaiselle teistä omiin tilanteisiin❤️

Paljon onnea vielä. <3 toivotaan että hyperi helpottaa kokonaan. Oliko sulla mitä oireita siis? Mielenkiinnosta kyselen kun itseäni jännittää. Oliko niin että riski on suurempi laihoilla ihmisillä?

Ei oo täällä kaikki tosiaan mennyt kuin Strömsössä. Mulla tosiaan sit on myöhäinen lievä hyperi, oon klinikan seurannassa. Kaikki ihan hyvin, tilanne rauhallinen ja olo alkoi eilen hiljalleen paranemaan. Huomenna saan tietää hcg:n. Siihen asti kyllä jännittää. Tänään kotitestiin plussa.

Tsemppiä ihan kauheasti jokaiselle teistä omiin tilanteisiin❤️

Toivottavasti olo paranee pian ja saat huomenna hyviä uutisia. Tsemppiä.:Heartred

Täällä kp14, en oo tikut

Paljon onnea vielä. :Heartred toivotaan että hyperi helpottaa kokonaan. Oliko sulla mitä oireita siis? Mielenkiinnosta kyselen kun itseäni jännittää. Oliko niin että riski on suurempi laihoilla ihmisillä?

Kiitos❤️ Kova pahoinvointi ja turvotus oireena. Turvotus tosiaan on näkyvää, näyttää että oisin jo pitkällä raskaudessa ja tuskainen olo sitten tuosta turvotuksesta johtuen. Mutta mitään kipuja ei ole ja virtsaa yms. tulee normisti. Ja olo onneksi on tasoittumaan päin.

Matala bmi, korkea amh-arvo ja suuri punktioitujen munasolujen määrä lisää riskejä. Onneksi näitä arvioidaan jo ennakolta ja matkan varrella. Mulla ei ollut mitään riskitekijöitä ja maltillinen määrä punktiossa soluja, ei mitään nesteiden kertymistä yms. eikä
mikään indikoinut hyperiä. Joudun nyt pistää vielä tukosten varuilta pistoksen kerran päivässä, joten en päässyt piikeistä vielä eroon. Alkaa mennä jo rutiinilla, voin sit kertoa omat pistosvinkit jahka joku kaipaa:)

Kiitos❤️ Kova pahoinvointi ja turvotus oireena. Turvotus tosiaan on näkyvää, näyttää että oisin jo pitkällä raskaudessa ja tuskainen olo sitten tuosta turvotuksesta johtuen. Mutta mitään kipuja ei ole ja virtsaa yms. tulee normisti. Ja olo onneksi on tasoittumaan päin.

Matala bmi, korkea amh-arvo ja suuri punktioitujen munasolujen määrä lisää riskejä. Onneksi näitä arvioidaan jo ennakolta ja matkan varrella. Mulla ei ollut mitään riskitekijöitä ja maltillinen määrä punktiossa soluja, ei mitään nesteiden kertymistä yms. eikä
mikään indikoinut hyperiä. Joudun nyt pistää vielä tukosten varuilta pistoksen kerran päivässä, joten en päässyt piikeistä vielä eroon. Alkaa mennä jo rutiinilla, voin sit kertoa omat pistosvinkit jahka joku kaipaa:)

Toivotan pikaista toipumista! :) oliks sulla mikä jarrulääke? Mulla määrätty fyremadel ja vähän jännittää etukäteen sen pistäminen.. Kokemusta vaan gonalista ja ovitrelle.

Noniin, sain tänään hoidosta kipeän lapsen, jonka vien huomenna näyttämään korvia hengitysoireisten "flunssaklinikalle":pale kylläpä kuulostaa hyvältä ajatukselta just alle viikko ennen kontrolliultraa, mutta minkäs tietty teet:angry7

Kiitos kaikille teille ihanille tsempeistä ja minun puolellani olosta! :Heartbigred Minä jo mietin, että pitääkö tämmöinen vain hyväksyä, jos niin moni kerran sanoo samalla tavalla, että jos olenkin vain liian herkkä. Ihana ja rohkaiseva kuulla, että olen oikeassa siinä, ettei pitäisi kenenkään mennä sanomaan toisen mahasta mitään. Itse en olisi mennyt aikaisemminkaan sanomaan, mutta en varsinkaan nyt. Kiitos ihan älyttömän paljon myötätuntoviestitulvasta! :Heartbigred

Ei ollut siinä tilanteessa tiukka paita päällä, vaan päinvastoin löysempiä olen pitänyt, koska olen havainnut "mahakatseita" joidenkin ihmisten taholta. Painoa on tullut kevään jälkeen kolme kiloa lisää, ihan suruun syömisestä, ja kun valmiiksi oli hieman vyötäröllä tavaraa, ja uusi tuli vanhan päälle... Töissä tiedetään minun keskenmenosta, koska raskaus näkyi silloin jo selvästi ennen sitä. Ehkä toivovat hekin minulle uutta tärppiä, ja suurin osa työkavereista osaa olla hienotunteisia, eikä kysele. Tämäkin tapaus ilahtui selvästi, että jes, uusi raskaus... :bag: Jotenkaan se ei vähennä paineita, kun ympäristö seuraa silmä kovana tilannetta, miten positiivisesti tahansa. :oops:

Sininen Kirahvi, onnea plussasta!!! :woot: Ja parempaa vointia!

Hieno juttu, Hillis, että viiva vahvistuu!

Pahoittelen, kun en osaa kommentoida noita teidän hoitojuttuihin liittyviä viestejä, kun en aina ymmärrä termejä. Mutta hengessä olen mukana ja toivon kaikille ihanaa lopputulosta!

Minulla pitäisi olla tänään kp1, jos kierto olisi 28 päivää. Se on ollut sen mittanen keskenmenon jälkeen muutaman kerran, mutta 2 viime kertaa se on ollut 35 päivää. Vuoto ei ole alkanut vielä. En uskalla testata vielä. :nailbiting:

Noniin, sain tänään hoidosta kipeän lapsen, jonka vien huomenna näyttämään korvia hengitysoireisten "flunssaklinikalle":pale kylläpä kuulostaa hyvältä ajatukselta just alle viikko ennen kontrolliultraa, mutta minkäs tietty teet:angry7

Toivotaan ettei suhun tartu :smiley-angelic001 Mulla ei ole olo pahentunut, taisi olla lähinnä väsymystä. :rolleyes:

Omppu, ehkäpä plussa yllättää pian :joyful:

Googlailin tässä huvin vuoksi ja päätinkin kysästä onko kellään muulla taaksepäin kallistuva kohtu? Netissä viitataan että taaksepäin kallistuvalla ois yhteyttä endoon ja lapsettomuuteen ja sit toiset toista mieltä. Kun menin aukkariin niin silloinen gyne sanoi että mun kohtu kallistuu taakse vasemmalle..

Tänään tuli pitkästäaikaa syvä huokaus sille että syli ja maha on vieläkin 1,5v jälkeen tyhjä.. Mua oikeen ärsyttää kun miehen sisko niin uskoo että nyt ennen hoitoja voi natsaa mutta ei vaan jaksa enää uskoo :(

Googlailin tässä huvin vuoksi ja päätinkin kysästä onko kellään muulla taaksepäin kallistuva kohtu? Netissä viitataan että taaksepäin kallistuvalla ois yhteyttä endoon ja lapsettomuuteen ja sit toiset toista mieltä. Kun menin aukkariin niin silloinen gyne sanoi että mun kohtu kallistuu taakse vasemmalle..

Tänään tuli pitkästäaikaa syvä huokaus sille että syli ja maha on vieläkin 1,5v jälkeen tyhjä.. Mua oikeen ärsyttää kun miehen sisko niin uskoo että nyt ennen hoitoja voi natsaa mutta ei vaan jaksa enää uskoo :sad001

Mulla luultavasti on. Se selvisi varhaisultrassa, kun kätilö joutui pyörittelemään sitä ultrausanturia ja painamaan mun mahan päältä ennen kuin sai alkion näkyviin. Mutta ei se maininnut mitään siitä, että siinä olisi jotain ongelmaa. Voihan se olla (vain mun oma ajatus, ei tietoa) raskautumista hidastava tekijä, samoin kuin esim Pcos, joka ei kuitenkaan välttämättä lopullista lapsettomuutta aiheuta, jos luomujuttuja pelkästään ajatellaan. Mullakin on ollut vain yksi raskaus puolentoista vuoden aikana. Olen kuitenkin onnellinen siitä yhdestä, koska se todistaa, että se on mahdollista, vaikka hedelmällisyys olisikin alentunut.

Ymmärrän väsymyksen ja epätoivon... Mutta hoidoilla viimeistään, eikös vaan! :Heartbigred

Toivotan pikaista toipumista! :) oliks sulla mikä jarrulääke? Mulla määrätty fyremadel ja vähän jännittää etukäteen sen pistäminen.. Kokemusta vaan gonalista ja ovitrelle.

Kiitos! Just toi sama jarru oli mulla. Mä pelkäsin sitä ihan sikana kun piikki on paksumpi. Mut ei se oo kovin paha, paitsi lääke kirvelee. Jääpalakikka on mulla auttanut hyvin. Turruttaa jääpalalla pistettävää kohtaa vajaan minuutin ja sit pistää. Puolimakaava mukava asento sohvalla auttaa myös:)

Toivottavasti lapsi paranee pian eikä tartu pöpöt❤️

Kiitos! Just toi sama jarru oli mulla. Mä pelkäsin sitä ihan sikana kun piikki on paksumpi. Mut ei se oo kovin paha, paitsi lääke kirvelee. Jääpalakikka on mulla auttanut hyvin. Turruttaa jääpalalla pistettävää kohtaa vajaan minuutin ja sit pistää. Puolimakaava mukava asento sohvalla auttaa myös:)

Kiitos vinkistä! :)

Kp11 ja valmistaudun henkisesti taas viikonlopun rutistukseen :hilarious: Jos ovis on ajallaan. Hieman skeptisenä nimittäin kun juuri minkäänmoisia kasvukipuja ole tuntunut... :nailbiting:

Olipas muuten kiva kun ostin ketotestiliuskoja niin saa vaikka joka vessareissu pissailla johonkin tikkuun :hilarious: Ilmeisesti pätkäpaastoilu aiemmin (en siis harrasta ilta- tai aamupalaa) auttoi ja syvä ketoosi saavutettu jo kahdessa päivässä! Nyt menossa neljäs päivä ja nesteiden myötä lähtenyt 1,3kg. Positiivisesti yllättynyt, millään muulla tavalla saanut tästä rungosta lähtemään grammaakaan :shifty:

Takaisin