Raskaaksi 2019

Noista ultratuista munista (antraafollikkeleista?) Pulinaketjussa törmäsin just keskusteluun siitä, siellä sanottiin että pitäisi olla n. 10kpl per puoli, sit oli pakko katsoa oma tilanne kesäkuulta, toisella puolella oli 10kpl ja toisella 15kpl.
Eli siis oletettavasti, mitä vähemmän, sitä lähempänä ollaan vaihdevuosia. Mutta hyvä jos näkyy joitakin :Heartpink

"Olennainen asia hoidon onnistumisessa on munasarjojen kapasiteetti. Se on heikentynyt, mikäli munasarjat näyttävät ultraäänessä hyvin rauhallisilta (antraalifollikkeleita 2-3/munasarja) ja AMH-verikoe on matala (<0,2 ug). Tämä tilanne on usein yli 40-vuotiaalla naisella, mutta poikkeuksiakin toki on."

https://www.psshp.fi/hoitopalvelut/naistentaudit/lapsettomuus/kenelle-ja-milloin

Varmaan kyllä vaihtelee kierroissa paljonko niitä follikkeleja näkyy milloinkin o_O

Mun piti ihan kattoa mitä mulla oli, kun kyllähän niitä sillon ekalla käynnillä laskeskeltiin. Toisella puolella oli n. 5 ja toisella n. 7, ei kukaan oo mistään vaihdevuosista, tai niiden mahdollisuudesta tms. Puhunutkaan.

Sori jos painelin jotakin outoja reaktioita, puhelin sekoilee.

Nipanderi Joo kyl itsekin oon enemmän saanut kun on ollut avoin, välillä itkettää mut nyt koen että kun on taivallettu tätä matkaa niin kaikkihan kääntyi kuitenkin parhain päin vaikka onkin kestänyt..

Mulla on tietääkseni ollut hyvin antraalifolleja mutta silti 30vuotiaana amh "vaan" 1,5 ja toisella mittauksella ~2,2. Lääkäri sanonut että enemmän luottavat antraalifolleihin kuin amh-arvoon arvioidessaan reserviä jos siis nää on ristiriidassa keskenään. Mutta vaikka folleja ois vähemmän niin yleensä viimeistään ivf auttaa mut voi myös luomusti onnistua.

Jotenkin vaan epätoivo syvenee kun luki täällä.. Ei meillä oo varaa mihinkään hoitoihin lähteä. Oon esikoisen omaishoitajana kotona.
Ehkä pitää henkisesti jo alkaa varautumaan siihen ettei meille vauvaa enää tule..
En oo löytäny vielä missä Päijät-Hämeen alueella sais amh:n mitattua.

Edelleen tulee punertavaa limaa pyyhkiessä ja kp jo 11. Eiköhän taas viimeistään ovikseen lopu. En tiiä. Mä oon jotenkin maani myyny.

Muokattu viimeksi:
Jotenkin vaan epätoivo syvenee kun luki täällä.. Ei meillä oo varaa mihinkään hoitoihin lähteä. Oon esikoisen omaishoitajana kotona.
Ehkä pitää henkisesti jo alkaa varautumaan siihen ettei meille vauvaa enää tule..
En oo löytäny vielä missä Päijöt-Hämeen alueella sais amh:n mitattua.

Edelleen tulee punertavaa limaa pyyhkiessä ja kp jo 11. Eiköhän taas viimeistään ovikseen lopu. En tiiä. Mä oon jotenkin maani myyny.

Päijät-Hämeessä mulla mitattu lapsettomuuspolilla. Ette ole ilmeisesti sen asiakkaita?

En oo löytäny vielä missä Päijöt-Hämeen alueella sais amh:n mitattua.

Puhdin kautta luulis saavan senkin verikokeen? Niillä on synlabin labroja aika kattavasti ympäriinsä... Ainakin kannattaa katsoa onko teidän lähellä:happy:

Puhdin kautta luulis saavan senkin verikokeen? Niillä on synlabin labroja aika kattavasti ympäriinsä... Ainakin kannattaa katsoa onko teidän lähellä:happy:
Lahdessa eli n.35km ois lähin piste missä saa puhdin kautta testejä ja amh:ta ei ainakaan haulla löydy?

Muokattu viimeksi:
Täällä kp1. Ensimmäinen ivf-kierto alkaa. Hitsit, että jännittää ja kauhistuttaa ja pelottaa! Paheneva koronatilanne ei edesauta asiaa.

Aloitan huomenna Bemfola-pistokset ja ensi viikon alkupuolella ultra. Oon jotenkin ihan kauhean pessimistisillä mielin just nyt. Oon varma, että antraalifolleja ei ole eikä nekään vähäiset, jos niitä on, kasva tasaisesti. Huoh! Jostain pitäisi nyt löytää zen-mieli ja positiivisuus ja mitä kaikkea ja yrittää ulkoistaa ajattelu minua hoitaville tahoille.

Ps. pahoittelut täysin omanapaisesta tekstistä

Musta teillä on toivoa kun kuitenkin 1-2 raskautta alkanut (anteeksi en muista kumpi) vaikka ymmärrän kyllä toivottomuuden tunteetkin.

Täällä kp1. Ensimmäinen ivf-kierto alkaa. Hitsit, että jännittää ja kauhistuttaa ja pelottaa! Paheneva koronatilanne ei edesauta asiaa.

Aloitan huomenna Bemfola-pistokset ja ensi viikon alkupuolella ultra. Oon jotenkin ihan kauhean pessimistisillä mielin just nyt. Oon varma, että antraalifolleja ei ole eikä nekään vähäiset, jos niitä on, kasva tasaisesti. Huoh! Jostain pitäisi nyt löytää zen-mieli ja positiivisuus ja mitä kaikkea ja yrittää ulkoistaa ajattelu minua hoitaville tahoille.

Ps. pahoittelut täysin omanapaisesta tekstistä

Tsemppiä ivf:ään! Teillä on kuitenkin nyt paljon paremmat mahdollisuudet onnistua kuin aiemmin. Onko sulla siis syytä epäillä ettei olis antraalifolleja? Ja silti vaikka oiskin vähän niin ihmisiä onnistuu!

Tuikkii ja on semmosta ovismaista kipua vasemmalla puolellao_O oikealta tuli ovis nii jännä et ei siltä puolelta tunnu keltsi? Tai sit se vaa heijastuu vasemmalle puolelle se tunne:rolleyes:

Tuikkii ja on semmosta ovismaista kipua vasemmalla puolellao_O oikealta tuli ovis nii jännä et ei siltä puolelta tunnu keltsi? Tai sit se vaa heijastuu vasemmalle puolelle se tunne:rolleyes:

Oijooiii:cheers mikä dpo?

Huiii, jännää, voisko tarkoittaa jotain:rolleyes::happy::Heartred

Hyvin voi vielä tulla:Heartred siellä kuitenkin näkyi antraaleja:Heartred kultamunan muninta vaan voi kestää ehkä pidempään. Ei vielä hanskoja tiskiin:Heartred

Takaisin