Raskaaksi 2019

Anteeksi en ehdi nyt muiden tilanteita kommentoida kun alan juuri pakkaamaan. Ollaan tehty pitkää päivää miehen kanssa ja tuntuu että oon ihan rikki. Oltiin sunnuntaina ristiäisissä ja kyllä teki pahaa kun mietti että voitaisiin viettää myös oman lapsen ristiäisiä :sad001

Tänään kp13 ja huvikseni tein ovis testin ja plussahan sieltä pärähti. On talleteltu ainakin eilen ja toissapäivänä ja jos tänään vielä. Vaikka tuskinpa se luomu plussa sieltä tulee.. Just sanoin miehelle että jos plussaa ei oo tullu tammikuuhun mennessä niin sit se on aika varmaa että ne tuubat on varmasti aikas tukossa.
 

Liitteet

  • IMG_20201020_171356.jpg
    IMG_20201020_171356.jpg
    24 KB · Katsottu: 70
Tsemppiä sofia muutto puuhiin!

Mulla on ollut tosi pitkiä päiviä töissä ja töiden jälkeen sitä on ollut ihan kuitti. En oo ehtinyt kun nopeasti käydä lukemassa täällä viestit mut en osaa vastailla mitään järkevää kellekään:rolleyes: viikko sitten oli se inssi, mitään oloja ei ole mihinkään suuntaan. Ajatukset jo ivf hoidossa ja tulevassa taukokierrossa.. Palaan asiaan kun olen vähän pirteempi ja ajatus juoksee paremmin:troll::happy:
 
Tänään on kp11. Jouduin kesken työpäivän lähtee kotiin ku tulin kipeeks. Koko aamun särki päätä ja oli veto pois sit n.12 aikaan kun pääsin tauolle nii vaan palelin, mittasin ihan huvikseen et onko kuumetta nii mittari näyttikin 38,1. Kotiin ku pääsin niin lämpö oli noussu jo 38,6. Koko loppupäivä on menny nukkuessa. Taitaa tän kierron ovis mennä ihan hukkaan:arghh:
 
Täällä kp8, onneksi jälkivuoto vaikuttaisi maltilliselta, niin pääsee oviksen aikaa tallettelupuuhiin. Nyt olis taas limakalvossa skraapuja, jos tarttuis paremmin kiinni:hilarious: eipä siellä toisaalta mitään tarttunut edellistenkään koepalojen oton jälkeen:hilarious:

Tänään on taas ollut ihan ok fiilis. Kerroin töissäkin yhdelle hoidoista, jää nähtäväksi kadunko asiaa myöhemmin :rolleyes:

Nyytti, en tiedä mikä on normaalia, alle 10 mullakin molemmilla puolilla on ultrattu eikä amh:kaan mikään huikea ollut. Yritän olla vertailematta itseä muihin. Eihän se vaatisi kun sen yhden kultamunan:angelic: kukaan hoitohenkilökunnasta ei koskaan ole esittänyt huolta aiheesta, joten ehkä itsekin kannattaa yrittää olla murehtimatta:think005
 
Täällä kp8, onneksi jälkivuoto vaikuttaisi maltilliselta, niin pääsee oviksen aikaa tallettelupuuhiin. Nyt olis taas limakalvossa skraapuja, jos tarttuis paremmin kiinni:hilarious: eipä siellä toisaalta mitään tarttunut edellistenkään koepalojen oton jälkeen:hilarious:

Tänään on taas ollut ihan ok fiilis. Kerroin töissäkin yhdelle hoidoista, jää nähtäväksi kadunko asiaa myöhemmin :rolleyes:

Nyytti, en tiedä mikä on normaalia, alle 10 mullakin molemmilla puolilla on ultrattu eikä amh:kaan mikään huikea ollut. Yritän olla vertailematta itseä muihin. Eihän se vaatisi kun sen yhden kultamunan:angelic: kukaan hoitohenkilökunnasta ei koskaan ole esittänyt huolta aiheesta, joten ehkä itsekin kannattaa yrittää olla murehtimatta:think005
Mun tekis kans mieli tuo amh mittauttaa, täytyy selvitellä missä onnistuis ja mitä kustantaisi.
Joo, eihän se määrä tosiaan välttis suoraan lopputulokseen vaikuta, mut jäi mietityttämään..
Mulle tänään sanottiin et eivät ota limakalvosta koepalaa, kun yritys päällä.(ja sen keittisruiskauksen jälkeen ultratessa selvis ettei tarvikkaan) Ymmärsin että ei tekis hyvää. Mistä sulta siis otettiin koepala? Sori, sivutolkulla taas lukemattomia viestejä.. :sorry:
 
Mun tekis kans mieli tuo amh mittauttaa, täytyy selvitellä missä onnistuis ja mitä kustantaisi.
Joo, eihän se määrä tosiaan välttis suoraan lopputulokseen vaikuta, mut jäi mietityttämään..
Mulle tänään sanottiin et eivät ota limakalvosta koepalaa, kun yritys päällä.(ja sen keittisruiskauksen jälkeen ultratessa selvis ettei tarvikkaan) Ymmärsin että ei tekis hyvää. Mistä sulta siis otettiin koepala? Sori, sivutolkulla taas lukemattomia viestejä.. :sorry:

Kohdun limakalvosta, tää oli nyt toinen kerta vuoden sisään. Se otetaan alkukierrosta, just jotta ei oo sit alkio, mikä sieltä raapastaan veks (yeah right:hilarious:) siis mulla tutkitaan noita vuotohäiriöitä, olin eilen kohdun tähystyksessä ja samalla kourivat sieltä sit näytteet. Eka näyte alku vuodesta oli iisimpi, siinä tutkittiin onko mulla kohtu syöpää. Tässä tutkittiin vastaako mun limakalvo kierron vaiheita ja onko limakalvossa merkkejä kroonisesta tulehduksesta (endo).
 
Tsemppiä sofia muutto puuhiin!

Mulla on ollut tosi pitkiä päiviä töissä ja töiden jälkeen sitä on ollut ihan kuitti. En oo ehtinyt kun nopeasti käydä lukemassa täällä viestit mut en osaa vastailla mitään järkevää kellekään:rolleyes: viikko sitten oli se inssi, mitään oloja ei ole mihinkään suuntaan. Ajatukset jo ivf hoidossa ja tulevassa taukokierrossa.. Palaan asiaan kun olen vähän pirteempi ja ajatus juoksee paremmin:troll::happy:



Oi pääsee jännäämään edes jonkun puolesta :Heartbigred
 
Kohdun limakalvosta, tää oli nyt toinen kerta vuoden sisään. Se otetaan alkukierrosta, just jotta ei oo sit alkio, mikä sieltä raapastaan veks (yeah right:hilarious:) siis mulla tutkitaan noita vuotohäiriöitä, olin eilen kohdun tähystyksessä ja samalla kourivat sieltä sit näytteet. Eka näyte alku vuodesta oli iisimpi, siinä tutkittiin onko mulla kohtu syöpää. Tässä tutkittiin vastaako mun limakalvo kierron vaiheita ja onko limakalvossa merkkejä kroonisesta tulehduksesta (endo).
Ookke! Aika samoissa mennään, mulla kp9 tänään. Jännityksellä ootan tuleeko kantaan mitään tarkempia speksejä tän päiväisestä ja harmittaa etten kyselly enempi! Meni jotenkin jännityksessä ja sattu ne toimenpiteet, ni hengitellessä se käynti..
 
Moi taas ja sori törkeästä omanapailusta, en taaskaan oo kerenny paljoa täällä lukemaan.
Kävin tänään naistentautien polilla tsekkauksessa kkm jälkeen, kun kierrot ollu vähän outoja. On ollut runsasta vuotoa, tiputtelua melkein ovikseen asti ja hormoonitkaan ei oo ihan niinku normaalisti ym.

No ei siellä mitään vikaa löytynyt. Lääkäri oli aivan ihana, tutki tosi perusteellisesti, ottivat uudestaan papankin vaikka keväällä se katottiin. Ultras munasarjat ja kohdun, sekä konhdunsuun. Ruiskutti keittistä kohtuun ja ultralla vielä katto ettei limakalvoilla vaan näy mitään polyyppia tai paksunemaa. Kaikki oli ok!
Mutta.. sano et limis näyttää ihan oikealta kierron vaiheeseen ja oikealla muutama folli. Vasemmasta ei sanonu mitään, kuin että normaalilta näyttää. Kysyin et onko se muutama ok, niin vastas että ikään sopiva.
Jäin nyt miettimään et jos niitä oli vaan muutama, niin onko se jotenkin tosi vähän? Liian vähän?
Onko mun hedelmällisyys jo merkittävästi alentenu? Paljonko niitä kuuluis tässä 40v tietämillä olla? Tai ylipäätään jos haluaa raskautua?
Ens kuussa ois tuo maaginen 40 täynnä.. Iski jotenkin epätoivo, et voiko tässä edes raskautua enää, et pitäiskö niitä olla paljon enemmän.. En millään löydä selkeitä lukuja googlaamalla. Äääh.. miten tulikin näin epätoivoinen olo.

Oon ymmärtänyt että on ihan normaalia että 40v munasarjareservi on paljonkin pienempi jo kuin 30v. Toki se on hyvin yksilöllistä että kuin paljon pienempi ja toki joillain myös erittäin hyvä ikään nähden. Amh:han siitä kertois mut tietty tarvitaan se laatukin plus kuut ja tähdet kohdilleen. Kuitenkin hyvä uutinen et niitä oli muutamia eikä vain vaikka yksi, sillä sekin voi olla todellista joillain. Ja toki kiertokin vaikuttaa kuin monta näkyy, joskus voi olla enemmän, joskus vähemmän.
 
Siis ovis on ollu tässä kierrossa niin voimakas sama kun kkm jälkeen että aloin miettii oisko voinu viimekierrossa olla kiinnittymistä yritys.. Oli ihan samanlaista kiinkittymiskipua viime kierrossa dpo4 kun viime kkm oli kans.. Kaikkee sitä jaksaakin toivoo.. Noh jos siellä joku rööri on auki niin nyt on ainakin talleteltu.. Ystävä ilmoitti just että saavat pojan. Mäki haluan vauvan :arghh:
 
Avautuminen..
Oon alkanut katumaan et oon kertonut yhdelle kaverille tästä yrittämisestä/hoidoista. Kyselee aika ajoin et mites hoidot, miten meni inssi, pääsitkö jo siihen jne. Siis tosi ihanaa et on kiinnostunut ja kyselee mut sit aina kun kysyy niin pamahtaa mieleen taas koko paska ja kovasti atm yritän miettiä muita asioita. Ja oon ottanut muutenkin sen linjan etten kerro oikeen missä vaiheessa hoitoja mennään kun en halua niitä pettymyksiä avata monelle eri ihmiselle. Tosi raskasta. Hänelle oon paristi ihan suoraan sanonut et en halua puhua aiheesta ja ilmotan joskus jos oon raskaana mut ei se vissiin riitä:scratch
 
Avautuminen..
Oon alkanut katumaan et oon kertonut yhdelle kaverille tästä yrittämisestä/hoidoista. Kyselee aika ajoin et mites hoidot, miten meni inssi, pääsitkö jo siihen jne. Siis tosi ihanaa et on kiinnostunut ja kyselee mut sit aina kun kysyy niin pamahtaa mieleen taas koko paska ja kovasti atm yritän miettiä muita asioita. Ja oon ottanut muutenkin sen linjan etten kerro oikeen missä vaiheessa hoitoja mennään kun en halua niitä pettymyksiä avata monelle eri ihmiselle. Tosi raskasta. Hänelle oon paristi ihan suoraan sanonut et en halua puhua aiheesta ja ilmotan joskus jos oon raskaana mut ei se vissiin riitä:scratch

Mulla sama homma muutamankin ihmisen kanssa..
 
Täytyy kyl kommentoida et kaverit tai tuttavat kokee tämän asian jotenki nii et heillä on oikeus olla töykeitä et missä menee jne .. siis mulle yks töksäytti et no nythän sä sit oot raskaana et varmaan auttoi ku et miettinyt koko ajan. No hitto vie mietinhän mä! Olin ihan tuskissa niiden ovistestien kanssa ja juu jätin jotain juttuja pois mut ihan kyl kyttäsin oireita jne..

Sit toinen on se et tosi moni on sanonut että kannattaa nyt nauttia raskausajasta kun kerta oon tätä toivonut mut nii ku oli tosi huono olo (oksentelu, kivut ja sokerit ja verenpaine jne jne) niin ei oo oikeutta "valittaa".

Myös kun hoidot alko niin tuli kysymyksiä koko ajan et jokos on pullat uunissa wink wink.. no juu ei oo ja tätä jatkui tosi pitkään. Sanonut olen myös et kerron jos on kerrottavaa ja eräs tuttu (ennen ihan hyväkin kaveri mut etäännyttiin ku hän lähti raskaaksi ja mä muutin niin jäi sit yhteydenpito) oikeesti suuttui mulle kun en ollut erikseen ilmoittanut et ootan vauvaa hänelle vaan hän sai tietää ku mies julkisti uutisen ja mä en vaan ymmärrä miks mun olisi pitänyt vaikka tiesikin että haluun.

Suorastaan hämmentävää miten ihmiset on niin .. outoja.
 
Kp1. Elämäni pahin pms on ohi. :hungover: Olen niin helpottunut siitä, sillä viikon mittaiset itkupotkuraivarit alkoivat käydä sekä henkisille että fyysisille voimille. :sorry:

Uutta kohti.
 
Täytyy kyl kommentoida et kaverit tai tuttavat kokee tämän asian jotenki nii et heillä on oikeus olla töykeitä et missä menee jne .. siis mulle yks töksäytti et no nythän sä sit oot raskaana et varmaan auttoi ku et miettinyt koko ajan. No hitto vie mietinhän mä! Olin ihan tuskissa niiden ovistestien kanssa ja juu jätin jotain juttuja pois mut ihan kyl kyttäsin oireita jne..

Sit toinen on se et tosi moni on sanonut että kannattaa nyt nauttia raskausajasta kun kerta oon tätä toivonut mut nii ku oli tosi huono olo (oksentelu, kivut ja sokerit ja verenpaine jne jne) niin ei oo oikeutta "valittaa".

Myös kun hoidot alko niin tuli kysymyksiä koko ajan et jokos on pullat uunissa wink wink.. no juu ei oo ja tätä jatkui tosi pitkään. Sanonut olen myös et kerron jos on kerrottavaa ja eräs tuttu (ennen ihan hyväkin kaveri mut etäännyttiin ku hän lähti raskaaksi ja mä muutin niin jäi sit yhteydenpito) oikeesti suuttui mulle kun en ollut erikseen ilmoittanut et ootan vauvaa hänelle vaan hän sai tietää ku mies julkisti uutisen ja mä en vaan ymmärrä miks mun olisi pitänyt vaikka tiesikin että haluun.

Suorastaan hämmentävää miten ihmiset on niin .. outoja.

Tuo on kyllä raivostuttava asenne ja sanonta, ettei muka saisi valittaa, jos on huono olo! Tottakai saa, vaikka olisi miten kauan joutunut odottamaan lasta!

Minullekin yksi kaveri sanoi vähän tökerösti, että älä sitten valita yövalvomisista, jos saat sen lapsen.
 
Halauksia uudelle kierrokselle lähtijöille:Heartred

Joo, kyllähän noita kaikkia kysymyksiä tietenkin tulee, avoimuuden epämiellyttävä vastareaktio... Kuitenkin koen että oon silti saanut ite enemmän mitä se on ottanut, kun oon ollut ihan avoin tästä. Kun lapsettomuudesta on jauhanut niin paljon ääneen, niin jotenkin se on kuitenkin pitänyt oman olon kaikkineen aika tasaisena. Toki pohjakosketuksiakin on ollut:rolleyes::Heartred
 
Takaisin
Top