Raskaaksi 2019

On kyllä melko hämmentävä tuo Letrozolin tuoteseloste tällaiselle ensikertalaiselle :eek: Kun ei alkuun puhuta muuta kuin, että rintasyöpälääkkeenä käytetään ja kerrotaan miten siten tehoaa. Sitten heitetään väliin vaan tyyliin yksi rivi, että voidaan käyttää muuhunkin tarkoitukseen lääkärin valvonnassa :hilarious: Sitten vielä melkoisen pitkä haittavaikutuslista, jota en muuten itse aio lukea, mutta ironisesti siitä osui yksi silmään ja se sattui tietenkin olemaan ummetus :grin Saa mies lukea, jos haluaa, tiedettäisiinpä sitten jos tuleekin jotain oireita, että on tuosta johtuvaa. Mutta joo tänään otan aamupalan jälkeen ensimmäiseni ja toivon että on hyvä vaste :angelic:

Muokattu viimeksi:
Muuten Sammie, kiitos siitä maitohappobakteeri vinkistä :shy::hello2

On muuten hyvä valmiste tuo, otin tänään käyttöön ja tuntuu paremmin auttavan vatsanväänteisiin sekä turvotukseen, kun muut vastaavat valmisteet. Ei oo turvottanut, eikä kutittanut sitten aamun :woot:
Vaikuttaa tosi lupaavalle ja sopii muuten moniallergisille :dance008
Jään odottamaan pitkänajan tuloksia, että miten auttaa. Nyt ainakin mun suolisto-oireet ja ihon kihelmöinti tasaantui niin, et oon pärjännyt tänään vaan yhdellä allergialääkkeellä :rolleyes: Voi kumpa, tää veis nää kaikki ongelmat mukanaan, jospa oli vaan suolistofloora niin sekasin, et iho ja allergiatkin räjähti :smiley-angelic001
Mikä valmiste?
Itse ryhdyin käyttämään Arflorexia tällä viikolla, ensin sitä täällä kyseltyäni, on mielestäni hieman tyyris kuukauden satsiksi, mutta ajattelin nyt ainakin kesän yli ehkä kokeilla tai vähintään sen suositellun kuukauden.

Mun on nyt pakko häikäilemättä tulla hehkuttamaan, että saatan kuitenkin ihan oikeasti vielä valmistua tämän kevään aikana. Tänään oli viimeinen harjoitteluun liittynyt etäopetustunti, ja ilmoittauduin kolmeen tenttiin jotka mulla on vielä tekemättä. En kyllä tule saamaan kaikkia kirjoja, mutta just nyt ei oo enää numeroilla mitään väliä. Ja sitten on kyllä ihan pirusti kaikenmaailman esseitä ja se surullisenkuuluisa gradu, mutta kahden viikon päästä lapsikin palaa taas osa-aikaisesti hoitoon, että josko tää tästä. Pitää vaan puristaa itsestä motivaatiot ulos :bookworm:

Napaan liittyen, tää zumenon aiheuttaa ihan hillitöntä limailua. Tuntuu että on polviin asti märkänä 24/7. Pakko varmaan laittaa myös mun jokapäiväiset, äkillisesti alkavat väsymyskohtaukset tän piikkiin. Ihan normaalisti oon kuitenkin nukkunut, eikä oo tullut tehtyä mitään extraraskasta. Mutta jos pelkästään näillä oireilla selviää tästä, niin ei oo paha homma ollenkaan. Maanantaina ultra, näkee sitten miten ovat toimineet.

Monette, on kyllä jännä homma tuo että sulle on suoraan aloitettu Menopur eikä letrot :wideyed: Jos sitä ei edes perusteltu mitenkään? Ovat kuitenkin siinä mielessä helpompia, että ovat tabletteja, eikä tartte itseään pistellä. Yleisesti käytössä oleva kaava tuntuu olevan se, että tabletit kokeillaan ensin ja vasta sitten pistoksia, jos ne tabletit ei jostain syystä toimi.

Smoothie, mahtavaa, kohta alkaa tositoimet! :woot:
Joo, kyllä tosiaan kun näin jälkikäteen ajattelee, miksi ei kokeiltu ensin tablettimuotoista kun on kerran saatavana, en itse osannut sitä silloin vuosi sitten edes kysyä. Se ihan ensimmäinen kerta tehtiin luomukiertoon ja vain luget oli loppukierrossa.

On kyllä melko hämmentävä tuo Letrozolin tuoteseloste tällaiselle ensikertalaiselle :eek: Kun ei alkuun puhuta muuta kuin, että rintasyöpälääkkeenä käytetään ja kerrotaan miten siten tehoaa. Sitten heitetään väliin vaan tyyliin yksi rivi, että voidaan käyttää muuhunkin tarkoitukseen lääkärin valvonnassa :hilarious: Sitten vielä melkoisen pitkä haittavaikutuslista, jota en muuten itse aio lukea, mutta ironisesti siitä osui yksi silmään ja se sattui tietenkin olemaan ummetus :grin Saa mies lukea, jos haluaa, tiedettäisiinpä sitten jos tuleekin jotain oireita, että on tuosta johtuvaa. Mutta joo tänään otan aamupalan jälkeen ensimmäiseni ja toivon että on hyvä vaste :angelic:

Juu se tuoteseloste on kiva:hilarious: itellä ei oo tullut siitä kun yöhikoilua ja päänsärkyä. On niin lyhyt kuuri kumminkin:happy:

Kohta ja kohta :smiley-ashamed004 ehkäpä 2 viikon päästä päästään tositoimiin :p

Ja vau jos saat tutkinnon valmiiksi! Mulla laahaa koronan takia aika reippaasti :eek: :oops:

Ei mullakaan kyllä mitenkään vahvasti tää homma mene. Kevään kursseista on tullut tosi surkeita numeroita, ja tosiaan gradu olis pitänyt palauttaa 30.4. Mulla oo siihen vielä edes kaikki aineisto kerättynä :bag:

Päivän pohdinta... Olikohan eilen vai toissa päivänä kun kuulin suomipopin iltapäivässä pohdintoja et miten tehdään tyttö ja miten poika lapsia. Käyttäköhön joku siis todella näitä?

Tulipa vaan mieleen:rolleyes: varsinkin näin ovulaation kynnyksellä kun koittaa vaan varmistaa, että siittiöitä piisaa:rolleyes:

Kummityttöni äidillä on kaksi tyttöä ja yksi poika. Se poika on ihan mahtava (mahdoton) tekemisiltään ja aina nauran miten kaveri pärjää sen kanssa :hilarious: Tuntuu, että itse olisin pojan kanssa ihan hukassa ja hajoilen aina sen jutuille kun kaveri niitä kertoo. Läpällä heitti pääsiäisenä, että laittaa yhden mukulan junaan ja saadaan miehen kanssa pääsiäinen harjoitella sen kanssa. Sanoin, että laita vaan, kunhan ei sitä poikaa! Tähän kaveri totesi "Nyt ainakin laitan teidän sängyn alle virtuaalisesti kirveen niin saat oman tällaisen." Eli kirves sängyn alla tulee poikia (tai ruumiita, taloudesta riippuen...) :smug:

IBS juttuihin liittyen. Meikäläinen on sillä puolella läpipasko, eli ummetuksen kanssa jos saisi joskus painia, niin olisi luksusta! Sen sijaan spottaillaan vessoja julkisilla paikoilla. Tähän on auttanut Gelsectan ihan super-paljon, tehosi myös kipuihin ja turvotukseen. Kallishan tuokin on, mutta YA:lla on välillä jotain kampanjoita, mistä sitten ostelen useamman paketin.

Omanapaa: Sattuu saatanasti ja paska lentää, täytyy tulla kesä. Tai kp3. Mistä näitä tietää.:finger: Lopu jo.

Zarar_, kiva kuulla, että on ollut apua! :happy: Mä kans olin kokeillut monia muitakin maitohappobakteereja ja vatsan rahoittajia ym. mutta tuo on ollut ainoa, josta on ollut oikeasti apua. Miehelle tuskailin hintaa, et mitenköhän jatkossa raaskin "vain itseni takia" ostaa tuota. Sai ajattelemaan siltä kannalta, et paljonko ne vatsaoireet häiritsee ja jos ne ~1 eurolla päivässä saa siedettävimmiksi, niin... Niin :rolleyes::joyful:

Juu se tuoteseloste on kiva:hilarious: itellä ei oo tullut siitä kun yöhikoilua ja päänsärkyä. On niin lyhyt kuuri kumminkin:happy:

Mullakin tuli vaan päänsärkyä ja hikoilukohtauksia... Ja nekin meni sit parin päivän päästä ohi vaikka kuuri vielä jatkui, ilmeisesti keho sitten sopeutui muuttuneisiin hormonijuttuihin.

Mä en usko mihinkään noihin poikatyttökonsteihin, uskon et munasolu sen "päättää" kuka siittiö pääsee läpi. Ja meidän suvussa päästetään läpi vain tyttösiittiöitä. :hilarious: Edellinen poika äidin puolen suvussa on ollut yli 60v sitten, kaikki äidin sisarukset ja heidän lapset saaneet tyttöjä. Siinä mielessä poika vois olla virkistävä vaihtelu. :hilarious: Mut en kyllä tiedä kumpaa oikeasti lopulta toivoisin jos asiaa vois tai sais toivoa (no ainahan toivoa saa, mut you know).

Zarar_, kiva kuulla, että on ollut apua! :happy: Mä kans olin kokeillut monia muitakin maitohappobakteereja ja vatsan rahoittajia ym. mutta tuo on ollut ainoa, josta on ollut oikeasti apua. Miehelle tuskailin hintaa, et mitenköhän jatkossa raaskin "vain itseni takia" ostaa tuota. Sai ajattelemaan siltä kannalta, et paljonko ne vatsaoireet häiritsee ja jos ne ~1 eurolla päivässä saa siedettävimmiksi, niin... Niin :rolleyes::joyful:
Mikä se teillä käytössä oleva valmiste oli?

Mullakin tuli vaan päänsärkyä ja hikoilukohtauksia... Ja nekin meni sit parin päivän päästä ohi vaikka kuuri vielä jatkui, ilmeisesti keho sitten sopeutui muuttuneisiin hormonijuttuihin.
Menopur-kuurikaan ei ole ainakaan vielä tähän mennessä tehnyt mitään huomattavia sivuvaikutuksia. Saa nyt nähdä tekeekö tämä sitten.

Mulla on sellanen mielikuva, et tää "tyttösiittiöt on hitaita mutta kestäviä, poikasiittiöt nopeita mutta lyhytikäisiä" juttu ois todistettu huuhaaksi. Tai jos ei ihan kokonaan huuhaaksi niin ainakin turhan yksinkertaiseksi malliksi. Kuten Vausakin kirjoitti niin jotenkin munasolukin on siinä prosessissa mukana päättämässä kuka pääsee sisään.

Mulla on itselläni kolme siskoa ja nolla veljeä, meillä siskoksilla taas yhteensä 7 lasta joista vain yksi on tyttö. Jännä sukupolvikokemus :)

Mulla on sellanen mielikuva, et tää "tyttösiittiöt on hitaita mutta kestäviä, poikasiittiöt nopeita mutta lyhytikäisiä" juttu ois todistettu huuhaaksi. Tai jos ei ihan kokonaan huuhaaksi niin ainakin turhan yksinkertaiseksi malliksi. Kuten Vausakin kirjoitti niin jotenkin munasolukin on siinä prosessissa mukana päättämässä kuka pääsee sisään.

Mulla on itselläni kolme siskoa ja nolla veljeä, meillä siskoksilla taas yhteensä 7 lasta joista vain yksi on tyttö. Jännä sukupolvikokemus :)

Mäkin luin joskus yrityksen alussa että tää on ihan huuhaata :bookworm:

Eiköhän nää tyttöpoikajutut oo huuhaata kaikki:hilarious::hilarious:

Mulla nyt sit pukkasi verta ummetuksen takia eli vihlonta johtui siitä. Lämmöt laski tasan yhtenä päivänä ja nyt ollu koko ajan koholla. Outoa et Flo heitti kierron lämpöjen perusteella lyhyemmäksi ja ovista ennusti jo kp12 kp16 sijaan. Nyt on kyllä ollut hyvä olo ja tasapaino. Mieli lepää.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Ihan sama onko tyttö vai poika, kuhan nyt sais sen vauvan! Sama kun jotkut ajottaa yrityksen tiettyyn vuoden aikaan että tulee just esim kesä vauva. Siis mitä? Millä järjellä. Ihan sama syntyykö se missä vuoden ajassa kuhan nyt tulis ees se plussa testiin :hilarious:

Me ollaan mökillä, kuuntelin juuri kun ainokaiseni 4v lauleskeli omaa leikkimökkiä siivotessa "ei saa koskee mihinkään kun tulee kolona" :grin

Ovis kipuja ei enään oo nyt näkyny mutta toivon että se tulee vielä :bored: jos käykin niin että en saa taas sitä kunnon plussaa :banghead:

Tyylikkäästi omaa napaa kun vituttaa kun pientä eläintä. Ei päästä alkionsiirtoon, vaikka HUS on auki.. Mulla oli verikokeita ja ferritiini on niin matala, että rautainfuusio kutsuu. Syksyllä sit vasta siirto, mutta tietysti mietityttää jos ei oo hoidot taas päällä silloin! :(

Tyylikkäästi omaa napaa kun vituttaa kun pientä eläintä. Ei päästä alkionsiirtoon, vaikka HUS on auki.. Mulla oli verikokeita ja ferritiini on niin matala, että rautainfuusio kutsuu. Syksyllä sit vasta siirto, mutta tietysti mietityttää jos ei oo hoidot taas päällä silloin! :sad001

Siis mitä peetä :depressed: vaikka rautainfuusio tehdäänkin niin miksi syksyyn pitää odottaa? :sorry:

Takaisin