Raskaaksi 2019

Joo ite olin ihan pähkinöinä yrityksen alussa et vau miten jännää että vois jotenkin itse päättää kun luin näitä että miten nyt tehtäis poika ja miten tyttö voi jessus.....:hilarious: kun nyt sais tosiaan edes sen lapsen.
Koen kyllä et oisin enemmän tytön äiti? entiedä johtuu varmaan siitä kun elänyt aina vaan tyttöjen keskellä pelkkiä siskoja ja serkut tyttöjä.
Mies on niin suloinen kun aina sanonut et haluis tyttöjä et hänel ois sit omia prinsessoja MUTTA oon satavarma et sitku jos joskus tärppäis nii se on kyllä poika miehen suvussa ei oo kun poikia, mun suvussa sit taas tyttöjä.

Siis mitä peetä :depressed: vaikka rautainfuusio tehdäänkin niin miksi syksyyn pitää odottaa? :sorry:

Jaa a, lääkäri päätti näin.. No yritän ajatella että siihen on enää 2,5 kk.. Ja että mulla on toi yksi rakas lapsi, joka aloittaa syksyllä päiväkodin niin vietetään kesä vielä kotona halien!

Tyylikkäästi omaa napaa kun vituttaa kun pientä eläintä. Ei päästä alkionsiirtoon, vaikka HUS on auki.. Mulla oli verikokeita ja ferritiini on niin matala, että rautainfuusio kutsuu. Syksyllä sit vasta siirto, mutta tietysti mietityttää jos ei oo hoidot taas päällä silloin! :sad001

Paljon sun arvot oli? Toisaalta hyvä että ottavat tuon tosissaan, Niin paljon saa kuulla sitä muoti-ilmiö vähättelyä. Mutta juu, totta kai kaikki viivystykset ärsyttää. Toivottavasti hoidot kuitenkin jatkuu normisti myös syksyllä.

Siis mitä?! Pakko ainakin sen kirves sängyn alla -jutun on olla satavarma keino :eek:

Jos nyt varmuuden vuoksi sujauttaisin muutaman kiluttimen sängyn alle, ni katotaan:hilarious:

Toki vaatia vielä sen, että pitäis raskautua:pompus: mites että kun se tapahtuu tossa tohtorin pöydällä, jos pistäis sen gynepedin alle:hilarious:

Muokattu viimeksi:
Paljon sun arvot oli? Toisaalta hyvä että ottavat tuon tosissaan, Niin paljon saa kuulla sitä muoti-ilmiö vähättelyä. Mutta juu, totta kai kaikki viivystykset ärsyttää. Toivottavasti hoidot kuitenkin jatkuu normisti myös syksyllä.

Hg 138, ferritiini 12. Joo onneksi pääsen infuusioon, toi huono ferritiini voi itseasiassa aiheuttaa niitä keskenmenojakin..

Hg 138, ferritiini 12. Joo onneksi pääsen infuusioon, toi huono ferritiini voi itseasiassa aiheuttaa niitä keskenmenojakin..

Ehkä se on tosiaan parempi käydä tankkaamassa se rauta, kun katsoa ja katua, mutta tottakai kaikki viivästykset ovat ärsyttäviä:Heartred

Ehkä se on tosiaan parempi käydä tankkaamassa se rauta, kun katsoa ja katua, mutta tottakai kaikki viivästykset ovat ärsyttäviä:Heartred

Niin kun ei tiedä mikä hoitojen tilanne on syksyllä :/ Mutta ei auta kuin toivoa että silloin päästään! Vedän Primolut kuurin silloin sitten niin että menkat alkaa tasan sinä päivänä kun poli aukee kesälomilta!

Mulla oli raskausaikana hb alle viitearvojen (en muista enää tarkkaan) ja ferrit 14 niin ei kuulemma ollut mitään hätää. Vieläkin suututtaa :mad: ja söin kuitenkin rautalisää koko raskauden ja joka neuvolakäynnillä hb vaan laski. Synnytyksen jälkeen hb oli jopa alle 90 enkä saanut nousta sängystä ilman että joku on paikalla jos satun pyörtymään, mutta ei mitään suurta hätää heidän mielestään...

Ja nyt mun lapsi on puolisen vuotta ollut rautakuurilla kun hb on kanssa alle viitearvojen :angry4:angry4 paljon neurologisia ongelmia hällä myös, joihin raudanpuute voi olla ainakin osasyy.

Mulla oli raskausaikana hb alle viitearvojen (en muista enää tarkkaan) ja ferrit 14 niin ei kuulemma ollut mitään hätää. Vieläkin suututtaa :mad: ja söin kuitenkin rautalisää koko raskauden ja joka neuvolakäynnillä hb vaan laski. Synnytyksen jälkeen hb oli jopa alle 90 enkä saanut nousta sängystä ilman että joku on paikalla jos satun pyörtymään, mutta ei mitään suurta hätää heidän mielestään...

Ja nyt mun lapsi on puolisen vuotta ollut rautakuurilla kun hb on kanssa alle viitearvojen :angry4:angry4 paljon neurologisia ongelmia hällä myös, joihin raudanpuute voi olla ainakin osasyy.

Mäkin yritän saada lasta verikokeisiin ens neuvolakäynnillä, jotta selviää jos hänellä on puutetta. Oon pahoillani sun kokemuksesta, näitä juttuja ei meinata ottaa tosissaan! Itelläni tosiaan 2 keskenmenoa, joiden syytä ei ole selvinnyt. Itse nyt arvelen että rauta-arvoilla osuutta asiaan.

Siis tottakai on hyvä että rautainfuusio tehdään ja tehdään optimaaliset olosuhteet. Mietin vaan et miks pitää sen jälkeen vielä oottaa. Noh ehkä ei vaan sit ehdi kun kesätaukokin tulossa ja jos et saa ihan heti ens viikolle sitä tankkausta.

Siis tottakai on hyvä että rautainfuusio tehdään ja tehdään optimaaliset olosuhteet. Mietin vaan et miks pitää sen jälkeen vielä oottaa. Noh ehkä ei vaan sit ehdi kun kesätaukokin tulossa ja jos et saa ihan heti ens viikolle sitä tankkausta.

Ens viikolla se kyl just tehdään...

Varmasti ottaa päähän! Toivotaan et rautainfuusio parantaa oloa ja sit onnistuu seuraavasta siirrosta! :Heartred
Mulla just vuosi sitten piti alkaa eka ivf, sit se siirrettiin kun oli niitä suomen vuotoja Kohdunsuun leikkauksesta. Ymmärrettävä syy mullakin mutta otti niin päähän ja itketti pitkään. Kun se oli vielä niin pitkä aika yli kesän odottaa..

Toivotaan ❤️ ja ettei enää yhtään keskenmenoa tarvis kokea. Muistan ton sun jutun, nää kyllä koettelee kärsivällisyyttä.. Sit kun ympärillä on tullut ihan hirveesti raskausuutisia niin ei vaan jaksais.

Oon käsittänyt et rautainfuusion ja rautatankkaamisen jälkeen menee noin 2-3kk että rautavarastoissa näkee sen muutoksen. Voin olla väärässä, mutta muistelin, että ferritiinilabratkin otetaan muutaman kuukauden välein että ollaan oikeasti kärryillä nouseeko se vai ei :)

Tsemppiä odotukseen, ainakin kerrankin lääkäri joka on sitä mieltä että 12 on liian vähän, kun se "menee viiterajoihin". Fimlabilla viitearvot on 10-100 mutta onhan se aivan eri jos sulla on 12 tai 98.

Juu, niin on :)
Itse en ole vielä huomannut vaikutusta, mutta toivottavasti myöhemmin alkaa.

Joo siinähän sanottiin, että vaikeissa tapauksissa voi mennä 4 viikkoakin. :)
Mut siis, sen kyllä huomasin, et taitaa mulla ummettaa ainakin näin alkuun :hilarious:
Tarvii ruveta vetään luumuja :grin

Oon käsittänyt et rautainfuusion ja rautatankkaamisen jälkeen menee noin 2-3kk että rautavarastoissa näkee sen muutoksen. Voin olla väärässä, mutta muistelin, että ferritiinilabratkin otetaan muutaman kuukauden välein että ollaan oikeasti kärryillä nouseeko se vai ei :)

Tsemppiä odotukseen, ainakin kerrankin lääkäri joka on sitä mieltä että 12 on liian vähän, kun se "menee viiterajoihin". Fimlabilla viitearvot on 10-100 mutta onhan se aivan eri jos sulla on 12 tai 98.

Joo mulla otetaan kontrollit. Ja JOS joskus vielä raskaudun niin tasan pidän huolen että silloinkin kontrolloidaan. Hauskaahan tässä on se, että multa ei olis katottu ferritiinejä jos en olis itse pyytänyt. Ja nyt ne on niin paskat ettei päästä hoitoihin... Mutta oon kyllä onnellinen että pääsen tohon tippaan!! Yli vuoden syönyt rautaa, eikä oo auttanut.

Takaisin