Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Koska testiä![]()
jos nyt ihme kävisi ja ei alkais la mennessä nii sit testaanEi tarkoitus pelotella, yleensä ne muutokset on ihan 1-2 luokkaa että riittää seuranta. Mulla oli vaan p*skempi tuuri!
Nyt sit jatkossa seurata 1x vuodessa. Viimeksi kontrolli oli syyskuussa, uusi pitäis olla tän vuoden syyskuussa, just laskettunapäivänä. Se joudutaan siirtää tai otetaan äitiyspolilla ennen syntymää (synnytyksen jälkeen kuulemma ei oteta heti, se antaa vääriä tuloksia..)

Punktion jälkeen papa ei ole mitään!
Mulla kyllä punktio oli tosi helppo.
Mikä sun tilanne nyt on? Monta ivf takana/onko pakkasessa alkioita?
kuka sanoi ylioptimismiMulla varmaan olis pitäny nyt tulla kutsu papaan, kun täytän 40. Saa nähdä, tuleeko.
Hyvä saalis! Toivottavasti tämä korona olisi pian ohi ja kaikki pääsisivät jatkamaan hoitoja!
Meillä yksi pakkasessa ja yksu kyydissä. 17 follia tyhjennettiin, 10 munasolua joista 9 oli kypsiä ja 8 hedelmöittyi. Näistä sit 6 kuukahti ennen siirtoa (2 päivänen siirrettiin ja pakastettiin myös 2 päivänen).

Vaihtelen toivon ja epätoivon välillä noiden omien alkioiden kans, hyvä määrä, mut vaikee olla miettimättä että jos ne ei selviäkään sulatusta tai jos ne vaan tippuu pois kyydistä. Semmosta tää on 

Tervetuloa uusille!
Täällä ois dpo3 ja eipä tässä vaiheessa mitään raportoitavaa ole
Miehen kanssa jutskattiin ja jotenkin tosi hyvä fiilis molemmilla, että kyllä tässä kesän aikana saadaan pieni alulle
Mullahan menis ens vuoden puolelle la vaikka tästä natsais, tosin vaan 3.1 ja koska sektio niin olisi luultavasti ihan joulukuun loppupuolella. Ehkä parempikin et menis kunnolla seuraavan vuoden puolelle
Mulla on jo kaks helmikuista ja yks maaliskuinen, et sinne alkuvuoteen vaan samaan syssyyn![]()
Mä tiedän mistä puhut, pääsin vähemmällä vaan 2 looppia. Kuulemma sen onnistumiprosentti oli silloin joku yli 95% mulle silloin sanottiin ettei niitä mielellään tehä kun kaksi sen ennenaikasen syntymäriskin takia, mulla oli jotenkin vähän se kolmas jotenki kiikunkaakun. Toinen sano toista ja toinen toista mutta lopoj hyvin kaikki hyvinSuosittelen! Papa ei ole mukava mutta siellä käyminen säännöllisesti auttaa muutosten kiinnisaamisen ajoissa!
Mulla oli just se 5v väliä ja siinä ajassa ehti sitten vähän isompi ongelma kehittyä..
Papa on epämukava mutta voin kertoa, se mitä seurasi, oli sata kertaa epämukavampaa ja henkinen lisäksi.
Mulla siis muutokset löydettiin - 18 keväällä. Kesällä tehtiin ensimmäinen leep-hoito (sähköllä poltettii. Kohdunsuun alueelta paloja pois..) nämä tutkittiin ja ei saatu kaikkea pois, uusi aika elokuussa, taaskaan ei kaikkea pois. Uudet koepalat ja taas uusi aika marraskuussa. Sitten meidän Sairaala nosti kädet pystyyn ja pistivät lähetteen yliopistolliseen naistentautien syöpäpuolelle. Sieltä sit taas koepalat ja hpv, tiesin kyllä, että ei ne puhtaat ole kun kaikkea ei saatu pois. Sit maaliskuussa - 19 oli viimeinen (tässä samassa rumbassa meillä tehtiin lapsettomuustutkimikset, ensikäynti ja hoidon suunnittelu).
Maaliskuun leikkuu olikin astetta isompi ja siitä seurasi muutaman viikon päästä ruven irtoamisen seurauksena jäätävä vuoto ja jouduin sairaalaan, vuoto suoraan suonesta ja nukutuksessa polttivat uudestaan kiinni. Ja taas muutaman viikon päästä tapahtui sama juttu. Lyhyen kierron takia ei ehtinyt Kohdunsuu oikein parantumaan (22 päivän kiertoja, joista vuotoa menkkojen ja tiputtelu takia ~pari viikkoa).
No taas innostuin kirjoittelemaan.. Vissiin tarve purkaa tätä kaikkea taas.
Käykää papassa! Pieni vaiva![]()

Tää aika menee niin äkkiä ettei pysy mukana, mä taisin käydä niissä kontrolleissa jonkun 7 vuotta kun aina oli jotain pientä. Eikä oo mitään muistikuvaa tai tajua mitä siellä silloin oli.Joo! Näin mullekin sanottiin. Mulla kuitenkin oli sitä kohdunkaula tosi paljon alunperin (en muista yhtään mittoja, varmaan ne jossain lukee. Mielessä on 4,5cm mut voi täysin olla hakuammuntaa..). Sitä on edelleen hyvin. Viimeksi kattoivat NT-ultrassa ja varmaan nyt sit taas rakenneultrassa.
Mä varmistin joka kerta et onhan varmasti ok kun tarkoitus on raskaaksi tulla ja kaikki sanoi et on ok.
Samaa mieltä, et 5v on tosi harvoin, saisi olla 2v maksimissaan
Pikakyssäri kun täällä kuitenkin joku osaa vastata. Oliko se niin että munajohtimien aukkari tehdään julkisella vasta erikoissairaanhoidon puolella? Yritän tässä laskea paljon pitäisi varata rahaa jos perustutkimukset tekis ykstyisellä ja ruinais lähetteen hussille tarvittaessa. Aukkari vähän hintava niin sitä vaan mietin![]()