Raskaaksi 2019

Aivan oikeassa olet! Avataan nyt omaa tilannetta vielä sen verran, että meistä kumpikaan ei ole ollut kuin toisiemme kanssa :shy: Oltiin 16 kun tavattiin ja muita ei ollut ennen. Ollaan tämmönen "tilastoihme" pariskunta. Tästä syystä juttelinkin gynen kanssa, että olisko tässä iässä vielä järkevää ottaa se rokote omakustanteisesti :pompus:

Joo no toi on varmasti melko hyvä suoja jo kun ei muita ollut :grin hyötyisitkö siis tässä tilanteessa siitä rokotteesta?

Okei. Ei satavarma rokotekaan, toki eikai ne rokotteet oo tosiaan ihan 100% suojia. Mut laumaimmuniteetti vois tulla sitten kun suurin osa on rokotettu. Nähtiinkö siitä sun kaverin muutoksesta et ois hpv vai jotai muuta? Ja tietty se et niitä hpv-viruksia on useita mut ilmeisesti suurin osa harmittomia, tai ettei kehitä syöpää. Toi on kyllä tosi outoa jos ei enää lähetetä papaa jos hpv nega kun Newmoon sullq se ei merkannu mitään. Miksei tollasta huomioida.. :bored: :wideyed:
En muista oliko siitä puhetta, tästä jo vuosia aikaa...

Voi luoja kun on suoraan sanottuna vitun paska päivä. Menkkajomotusta, hermot kireellä eli menkat ihan varmasti alkaa viimeistään pe/la. Töissä joutunut koko päivän kattomaan yhtä raskaana olevaa ja sitä on muut työkaverit ihailleet ja mahaa hiplannu. Mä en vittu jaksa enään. Sekin helpottais kun pääsis toiseen inssiin nopeasti, mutta ei koska tää paska korona.

Mietin kun se gyne määräsi mulle letrot seuraavaan kiertoon jos alkaa, mut mitä se tätä tilannetta auttaa jos "vika" nyt on miehen siittiöissä:banghead: pitää varmaan laittaa kyselyä samalla kun ilmoitan sinne kp1

Voi luoja kun on suoraan sanottuna vitun paska päivä. Menkkajomotusta, hermot kireellä eli menkat ihan varmasti alkaa viimeistään pe/la. Töissä joutunut koko päivän kattomaan yhtä raskaana olevaa ja sitä on muut työkaverit ihailleet ja mahaa hiplannu. Mä en vittu jaksa enään. Sekin helpottais kun pääsis toiseen inssiin nopeasti, mutta ei koska tää paska korona.

Mietin kun se gyne määräsi mulle letrot seuraavaan kiertoon jos alkaa, mut mitä se tätä tilannetta auttaa jos "vika" nyt on miehen siittiöissä:banghead: pitää varmaan laittaa kyselyä samalla kun ilmoitan sinne kp1

I feel you... Meillä kans miehessä vikaa. Millaset tulokset sun miehellä on tullut spermatestissä?

Joo no toi on varmasti melko hyvä suoja jo kun ei muita ollut :grin hyötyisitkö siis tässä tilanteessa siitä rokotteesta?

Kyllä siitä kuulemma sit tulevaisuutta ajatellen hyötyis jos menee lusikat jakoon ja vaihtuu kumppani :hilarious: Koitan nyt kuitenkin laskea tän liiton varaan.

Pitää kaivella Omakannasta ne tulokset, se oli siis ihan tän vuoden puolella. Siinä HPV:ssä katsottiin ne aggressiiviset tyypit. Niitä HPV viruksiahan on kai yli 80 ja niistä osa aiheuttaa syöpää. Niitä siis seulovat ja silti tulee kutsu myös pelkkiin papa seurantoihin. Aina kai sen pelkän papankin saa (niinkun minä jatkossa kun HPV ei vesisateen mukana meikäläiseen tartu) mutta tällä HPV+papa combolla ymmärrettävästi syntyy säästöjä jnejne. Kaipa siihen jokunen syy on, että tämä tsydeemi käytössä jo Helsinki/Turku/Tampere...

Niin ihanaa, ettei ole yksin tän ongelman kanssa, niinku pitkälti tähän saakka on tuntunut. Välillä jo mietin, että Terveystalolla ne varmaan luulee, et mulla on kans päässä jotain vikaa ja itsensäpaljastelijataipumusta kun juoksen eri gyneillä esittelemässä värkkiäni vähän väliä neuroottisena "NO NYT SIELÄ VARMAAN ON SE SYÖPÄ KUN TAAS VUOTAA ILMAN SYYTÄ" :laughing001 Ja syöpäkammohan on todellinen, äitellä ollut (tosin eri paikassa) syöpä silloin kun oltiin siskon kanssa pentuja. Mutta kuten sanottu, ei löytynyt syöpää eikä muutakaan. Asiasta rasiaan, huippua, että nykyään on se HPV papa käytössä monessa paikassa! Ilman HPV:ta ei vissiin ole kohdunkaulan syöpääkään(?) Tai siis todella harvassa tapauksessa. Eli jos HPV negatiivinen, niin papa ei edes lähde analysoitavaksi. Ja HPV:hän ei sitten suhun hyppää jos on vakituinen kumppani (joka ei myöskään käy vieraissa...) Tämä oli uutta tietoa. Eli papassa juoksut vähenee huomattavasti.

Me aiotaan lähteä nyt tästä (hienosti tiputtelevasta) kierrosta yrittämään, vappuviikolle ennustaa ovista. Ja tässä vastaus tulikin myös smoothie.:n kysymykseen; Eli juu, olen onnistunut saamaan ovistesteihin plussia (cb dual digillä), sitä en sitten tiedä tapahtuuko siellä OIKEESTI mitään, saatanalliset tuskat oikean puolen munasarjassa puhuis sen puolesta kyllä, että konkreettisesti jotain tapahtuukin. Tosin AINA vaan oikealta. Tässäkin hommassa olin aika käsi, ensin testailin ovista nätisti siinä oppikirjojen mukaan päivinä 14-16 ja petyin ankarasti kun mitään ei näkynyt. Sitten kun aloinkin testailemaan lähempänä kiertopäiviä 19-29 niin jo vain! Kaikkea sitä oppii tälleen lisääntymistä miettiessä.

Joo, on se kyllä hyvä että on vertaisiakin, vaikka eihän tätä paskaa vaivaa kenellekään toivoisi:Heartred

Toivottavasti sulla nyt tärppäisi pian, niin vois sitten ehkä paremmin hyväksyä tän, että nää vuodot ei muka vaikuttaisi mitään. Vois lopettaa sit ton gynellä ravaamisenkin:hilarious:

Mullakin tuli ovikset pitkään aina oikealta, nyt on vähän vasenkin aktivoitunut. Yllättäen tämäkin on kuulemma täysin normaalia:hilarious:

Niin ja yritystä jatkettu ihan normaalisti, vaikkei uimareiden kohtalosta mitään tietoa toistaiseksi. Mut ei sitä osaa olla yrittämättäkään :sorry:

Toivottavasti silloinen uimareiden tilanne ei ole pysyvä :smiley-angelic001
vaan olisi johtunut tästä elämäntilanteesta.
En osaa muotoilla mitä yritän sanoa, varmaan tajuaa kumminkin.

Tulipas revettyä Tempparit:grin
Pikakyssäri kun täällä kuitenkin joku osaa vastata. Oliko se niin että munajohtimien aukkari tehdään julkisella vasta erikoissairaanhoidon puolella? Yritän tässä laskea paljon pitäisi varata rahaa jos perustutkimukset tekis ykstyisellä ja ruinais lähetteen hussille tarvittaessa. Aukkari vähän hintava niin sitä vaan mietin :anyone

Joo se on heti seuraava tutkimus kun on käynyt lapsettomuuspolin ensikäynnillä:)

Mulla 25v otettu papa puhdas. 30v seulat hälytti, sitä seurasi koepalat ja hpv-testi. Hpv nega (ja 3x myöhemmin myös) mutta. Vaikea-asteinen kohdunkaulansyövänesiaste (muualla luokittelematon, oli siis kohdunsuulla) , se luokka 4, et 5 olis jo syöpä.

Ohoo, en tiennytkään tätä kaikkea, mitä kerroit! Pitäis käydä papassa taas, pitää vissiin odottaa et tää koronatilanne laantuu :O aina muistelen et ”just 2v sitten kävin” kun se on niin epämieluisaa. Mut pitää nyt aktivoitua tsekkauttaan.

Moikka muuten kaikille täälläkin! Kuulin vinkin et tääl olis muita pidemmän aikaa yrittäneitä. Itse voisin olla ryhmissä Raskaaksi 2016 —> mutta liityin foorumille vasta tänä vuonna :dance008 joten oon täällä jos teille sopii, ja 2020 ryhmässä ihailemassa uutta toivoa, ja sit tuolla lapsettomuuspuolella.

Mulla oikeella jomoja. Ja sairas pääkipu. Pääkipua on usein joku päivä oviksen ja menkkojen välissä :sad001 joku hormonipääkipu..

Hyvä vaan NewMoon kun kerrot!

Mulla kans on jotain hormoonipäänsärkyä. Oviksen aikaan, vähän ennnen menkkoja ja menkkojen ekana päivänä. Jossain kohtaa on ihan migreenimäistä, näkyy sahalaitaa ym.
Päänsärkyä oli kyllä viime plussassakin. Että varmaan kaikki hormoonien muutos siihen vaikuttaa. Burana - panadol yhdistettynä kahviin ja lepoon auttaa siihen pahimpaan päivään, mut joskus ei sekään vie kokonaan sitä juilintaa päästä.

Mikä dpo sulla nyt menossa? Voi vit.. Voin niin kuvitella kuinka tuskaisaa katsella työpaikalla pyöreetä mahaa jota kaikki hipelöi. Kun heistä käännetttäis haavassa:mad:

Mikä dpo sulla nyt menossa? Voi vit.. Voin niin kuvitella kuinka tuskaisaa katsella työpaikalla pyöreetä mahaa jota kaikki hipelöi. Kun heistä käännetttäis haavassa:mad:

Tää kyl totta. Jotain hyvää etätyöeristyksessä :shifty: pitkään oon ollut neutraali ja vain iloinen raskaana olevien puolesta, mut nyt hoitojen ollessa katkolla kyllä kitkerämmät puolet nousee esiin.

Ohoo, en tiennytkään tätä kaikkea, mitä kerroit! Pitäis käydä papassa taas, pitää vissiin odottaa et tää koronatilanne laantuu :O aina muistelen et ”just 2v sitten kävin” kun se on niin epämieluisaa. Mut pitää nyt aktivoitua tsekkauttaan.

Moikka muuten kaikille täälläkin! Kuulin vinkin et tääl olis muita pidemmän aikaa yrittäneitä. Itse voisin olla ryhmissä Raskaaksi 2016 —> mutta liityin foorumille vasta tänä vuonna :dance008 joten oon täällä jos teille sopii, ja 2020 ryhmässä ihailemassa uutta toivoa, ja sit tuolla lapsettomuuspuolella.

:welcome meillähän on se joku listakin, öhöm, varmaan jossain 500 sivun päässä:hilarious: siin näkyis vähän ketä meitä on, mutta äkkiäkös tässä tutuiksi tullaan, ei meitä enää niiiin montaa oo, vaik aika monta silti:bag:

I feel you... Meillä kans miehessä vikaa. Millaset tulokset sun miehellä on tullut spermatestissä?

Mä en muista tarkkaan niitä lukuja, pitäis ihan tsekata siitä analyysistä mut se on miehen spostissa. Muistaakseni oliko yksi luku 26 miljoonaa, eli varmaan se kokonaismäärä? Sit oli paljon hitaasti kaartelevia ja paikallaan olijoita. Liian vähän eteenpäin liikkuvia ja sit toi kokonaismäärä alhainen. Mites teillä, onko teillä hoitoja tehty/tulossa?

Suosittelen! Papa ei ole mukava mutta siellä käyminen säännöllisesti auttaa muutosten kiinnisaamisen ajoissa!
Mulla oli just se 5v väliä ja siinä ajassa ehti sitten vähän isompi ongelma kehittyä..
Papa on epämukava mutta voin kertoa, se mitä seurasi, oli sata kertaa epämukavampaa ja henkinen lisäksi.

Mulla siis muutokset löydettiin - 18 keväällä. Kesällä tehtiin ensimmäinen leep-hoito (sähköllä poltettii. Kohdunsuun alueelta paloja pois..) nämä tutkittiin ja ei saatu kaikkea pois, uusi aika elokuussa, taaskaan ei kaikkea pois. Uudet koepalat ja taas uusi aika marraskuussa. Sitten meidän Sairaala nosti kädet pystyyn ja pistivät lähetteen yliopistolliseen naistentautien syöpäpuolelle. Sieltä sit taas koepalat ja hpv, tiesin kyllä, että ei ne puhtaat ole kun kaikkea ei saatu pois. Sit maaliskuussa - 19 oli viimeinen (tässä samassa rumbassa meillä tehtiin lapsettomuustutkimikset, ensikäynti ja hoidon suunnittelu).
Maaliskuun leikkuu olikin astetta isompi ja siitä seurasi muutaman viikon päästä ruven irtoamisen seurauksena jäätävä vuoto ja jouduin sairaalaan, vuoto suoraan suonesta ja nukutuksessa polttivat uudestaan kiinni. Ja taas muutaman viikon päästä tapahtui sama juttu. Lyhyen kierron takia ei ehtinyt Kohdunsuu oikein parantumaan (22 päivän kiertoja, joista vuotoa menkkojen ja tiputtelu takia ~pari viikkoa).

No taas innostuin kirjoittelemaan.. Vissiin tarve purkaa tätä kaikkea taas.

Käykää papassa! Pieni vaiva ❤️

No nyt kyl lähtee aika tsekkiin. Kauhistukselta kuulostaa, sympatiaa! Onneksi sinulla oli sitten onni myöten sen jälkeen :Heartpink:Heartpink:Heartpink jotenkin ihme miten keho paranee kaikesta.

:welcome meillähän on se joku listakin, öhöm, varmaan jossain 500 sivun päässä:hilarious: siin näkyis vähän ketä meitä on, mutta äkkiäkös tässä tutuiksi tullaan, ei meitä enää niiiin montaa oo, vaik aika monta silti:bag:

Joo tää on piiiikkusen aktiivinen tää teidän porukka :hilarious:

Takaisin