Raskaaksi 2019

On hiljentynyt palsta selvästi tässä korona-aikana. Ite tuntuu ettei oo oikein "mitään" sanottavaa tosiaan kun hoidot ja kaikki loppui. Nyt ois kp14, ovistikut ihan haaleita eikä mitään ovisoireita näkyvissä. Limakalvotki olleet iha kuivat ehkä tänään vähä kosteampaa hetkittäin. Toivon silti et se ovis vielä tässä kierrossa tapahtuis mut kyl ottaa keholta aikaa palautua siitä lääkkeestä. Ärsyttää myös kun halut on ihan nollissa olleet pitkään. Varmaan myös lääkkeestä johtuvaa mut eniten varmaan vaikuttaa tää lapsettomuuden epätoivo ja jotenkin seksikin alitajuntaisesti muistuttaa siitä. En normistikaan oo ollu ns koko ajan haluaja niin nyt tuntuu ettei sitäkään vähää. Tuntuu jopa et seksi ajatuksena usein jopa inhottaa ja en tykkää yhtään et tunnen niin :banghead: mies siitä kärsii ja vähän ilmapiirikin kotona ja itelle tulee huono omatunto ja vähän paha mielikin kun joudun torjumaan kun en pysty kääntämään ajatuksia seksuaalisiin juttuihin. Plääh.

Totta, hiljaista on ollut ja hiljaisemmaksi kai menee, kun kaikki hoidot on tauolla:banghead:

Täällä dpo12. Noi luget vähän normalisoi tota luteliaalin pituutta, normaalisti olis jo uus kierto käynnissä.

Tänne ei kuulu kun töitä ja kotioloja. Nyt on ihana kun on vkloppu vapaata ja hyvä ilma. Aloitettiin pihahommat:happy: mies raivaa ja remontoi meidän ulkovarastossa itselleen jotain mancavea:hilarious: minä käänsin ja kalkitsin kasvimaan. Muutenkin niin etu- kun takapiha kaipaa todella työtä. Viime kesänä ei jaksettu tehdä mitään, kun kaikki paukut meni tän sisätilan remontointiin. Naapuritkin varmaan ajattelee että ollaan me sitten saamattomia, kun kaadetut puunrungot makasi vuoden tossa etupihalla:hilarious: nyt ne on vihdoin klapeja:hilarious:

Muuten ei ihmeitä auringon alla. Negaa odotellessa. Flo ennustaa menkkoja huomiselle.

Tsemppiä sinne smoothie. Anna kropan rauhassa palautua lääkkeestä ja koita olla murehtimatta kuivaa kautta. Kyllä luulis että mieskin ymmärtää, että ei sitä niin vaan vaihdevuosia vastaavasta tilasta parannuta. Joku lukkari voi olla myös ihan hyvä ostos jos limakalvot tuntuu kuivilta.

kp1 yk12. Eipä siitä sen enempää, ihan odotettua. Kierto oli 27pvää ja luteaali ihan ok 12.

Kotidopplerista itellä hyviä kokemuksia. Sain kuuluviin muistaakseni aina, joten ei aiheuttanut pelkoa tai stressiä. Oli ihana "viettää" vauvan kanssa pieniä kahdenkeskisiä hetkiä ja keskittyä kuuntelemaan toisen sykettä <3 Lasten kanssa kuunneltiin myös yhdessä vauvaa ja nääkin oli ihania hetkiä. Kaapissa tuo on tallessa ja ehdottomasti käytän jos joskus vielä raskaudun.

Mäkin oon viettänyt hiljaiseloa, käyn kyllä lukemassa ja reagoimassa viesteihin, mutta jotenkin vaikea kirjoittaa mitään. Toki nyt muutenkin ollut vähän kiirettä ja joka puolelta tulvivat korona uutiset ahdistaa.

Mitään kerrottavaakaan ei itellä sillein oo kun kp 15 ja oviksesta ei vielä tietoakaan.

Totta, hiljaista on ollut ja hiljaisemmaksi kai menee, kun kaikki hoidot on tauolla:banghead:

Täällä dpo12. Noi luget vähän normalisoi tota luteliaalin pituutta, normaalisti olis jo uus kierto käynnissä.

Tänne ei kuulu kun töitä ja kotioloja. Nyt on ihana kun on vkloppu vapaata ja hyvä ilma. Aloitettiin pihahommat:happy: mies raivaa ja remontoi meidän ulkovarastossa itselleen jotain mancavea:hilarious: minä käänsin ja kalkitsin kasvimaan. Muutenkin niin etu- kun takapiha kaipaa todella työtä. Viime kesänä ei jaksettu tehdä mitään, kun kaikki paukut meni tän sisätilan remontointiin. Naapuritkin varmaan ajattelee että ollaan me sitten saamattomia, kun kaadetut puunrungot makasi vuoden tossa etupihalla:hilarious: nyt ne on vihdoin klapeja:hilarious:

Muuten ei ihmeitä auringon alla. Negaa odotellessa. Flo ennustaa menkkoja huomiselle.

Tsemppiä sinne smoothie. Anna kropan rauhassa palautua lääkkeestä ja koita olla murehtimatta kuivaa kautta. Kyllä luulis että mieskin ymmärtää, että ei sitä niin vaan vaihdevuosia vastaavasta tilasta parannuta. Joku lukkari voi olla myös ihan hyvä ostos jos limakalvot tuntuu kuivilta.

Silti toivoa herättävää ettei vuoto ole vielä alkanut.:woot: Koska testaat?

Joo kyllä ollaan monet kerrat puitu tätä halujen kohtaamattomuutta ja mies ymmärtää ihan hyvin, eikä yleensä enää suutu torjunnasta. Toki silti tiedän että torjunta on hänelle vaikea välillä käsitellä ja sanonut että se silti ottaa itsetunnon päälle. Niin ei haluis tuottaa niitä tunteita hänelle. Ja sit välillä silloin kun seksiä ei ole esim viikkoon-kahteen ollut niin aistittavissa sellaista et mies haluaa vetäytyä vaan tekemään omia juttuja ja ei niin kiinnostunut meidän yhteisistä tekemisistä yms. niin se harmittaa itseäni. Sanoin tästäkin joskus mut itse ei huomaa käyttäytyvänsä niin mut huomaan kyllä selvän eron käytöksessä ja mielialassa sitten seksin jälkeen. Liukkaria käytetään usein muutenkin mut ongelma on vaan toi oma pää.

Silti toivoa herättävää ettei vuoto ole vielä alkanut.:woot: Koska testaat?

Joo kyllä ollaan monet kerrat puitu tätä halujen kohtaamattomuutta ja mies ymmärtää ihan hyvin, eikä yleensä enää suutu torjunnasta. Toki silti tiedän että torjunta on hänelle vaikea välillä käsitellä ja sanonut että se silti ottaa itsetunnon päälle. Niin ei haluis tuottaa niitä tunteita hänelle. Ja sit välillä silloin kun seksiä ei ole esim viikkoon-kahteen ollut niin aistittavissa sellaista et mies haluaa vetäytyä vaan tekemään omia juttuja ja ei niin kiinnostunut meidän yhteisistä tekemisistä yms. niin se harmittaa itseäni. Sanoin tästäkin joskus mut itse ei huomaa käyttäytyvänsä niin mut huomaan kyllä selvän eron käytöksessä ja mielialassa sitten seksin jälkeen. Liukkaria käytetään usein muutenkin mut ongelma on vaan toi oma pää.

Mulla taitaa olla noita lugeja vielä 3 päiväksi tossa paketissa. Jos niillä pysyy vuoto poissa viralliseen testipäivään (keskiviikkoon), ni testaan sit sillon vasta. Mä tiedän sisimmässäni jo että nega tulee, mut sit voi tässä siihen saakka yrittää pitää jotain naiivia ajatusta yllä, että olis muka raskaana:hilarious:

Voiko ovulaatiotesti olla jotenkin mystisesti tummempi illalla? (tässä vaiheessa tajusin jo miten tyhmältä kuulostan mutta jatkan)
koska eilen aamulla oli haaleana ovistikku ja sitten illalla aika tumma jo, ei kuitenkaan plussa. Tänään aamulla taas samankaltainen haalehko ovistesti niinkuin eilenkin aamulla.
Tapahtuiko ovispiikki yöllä? vai mikä homma siinä että oli eilen illalla tummempi o_O mietityttää

Mulla taitaa olla noita lugeja vielä 3 päiväksi tossa paketissa. Jos niillä pysyy vuoto poissa viralliseen testipäivään (keskiviikkoon), ni testaan sit sillon vasta. Mä tiedän sisimmässäni jo että nega tulee, mut sit voi tässä siihen saakka yrittää pitää jotain naiivia ajatusta yllä, että olis muka raskaana:hilarious:

Voi kunpa :smiley-angelic001

Eilen ilmestyi ekat ovislimat kp 8 ja tänää kp9 selviä kasvukipuja oikealla. Tosin jos ovis on taas kp 14 niin eihän siihen oo ku 5 päivää enää. Jännää :grin
Mielialat alkaa olla paremmat mitä viime viikolla. Ei oo enää sitä valtavaa ahdistus/itsesyytöstä ollut. Hormonithan ne varmas eniten siihen vaikuttaa.

Heippa naiset :Heartred Tää kaikki korona ja muu on saanut mut vähän lamaantuneeseen tilaan, ja jotenkin pahin ”pakkoplussata” fiilis haihtunut tässä kaikessa... Ehkä se edellisen kierron ensin koittanut varmuus raskaudesta ja lopulta pettymys vei myös ajatuksia pois koko hommasta. Siksi oon myös pysynyt vähän poissa täältä.

Mutta tänään kävikin pieni ihme! Kp 14 ja ovisplussa!! :notworthy Kroppa siis vihdoin ekaa kertaa syyskuun kkm jälkeen ”oppikirja-aikataulussa”! Olot ja limat olikin kyllä jo eilen sellaiset et arvasin olevan tulossa... Herättää taas vähän liikaakin intoa, katsotaan miten pahasti tällä kertaa sekoan seuraavina viikkoina :excited001 Mut teen itselleni lupauksen, että ennen dpo 10 ei mene yhtään tikkua testaukseen. Parempi olis toki malttaa sitäkin pidempään...

Olin jo päättänyt, et en syö niitä mulle määrättyjä teroluteja vielä ainakaan tässä kierrossa, mut nyt aloin arpomaan et pitäiskö sittenkin, voisko niistä olla apua... :confused005 Toisaalta haluaisin nyt vielä katsoa mitä tästä kierrosta tulee ilman, mut toisaalta jos niistä vois olla apua en haluaisi turhaan pitkittää. Voi apua näitä jahkailuja...

Heippa naiset :Heartred Tää kaikki korona ja muu on saanut mut vähän lamaantuneeseen tilaan, ja jotenkin pahin ”pakkoplussata” fiilis haihtunut tässä kaikessa... Ehkä se edellisen kierron ensin koittanut varmuus raskaudesta ja lopulta pettymys vei myös ajatuksia pois koko hommasta. Siksi oon myös pysynyt vähän poissa täältä.

Mutta tänään kävikin pieni ihme! Kp 14 ja ovisplussa!! :notworthy Kroppa siis vihdoin ekaa kertaa syyskuun kkm jälkeen ”oppikirja-aikataulussa”! Olot ja limat olikin kyllä jo eilen sellaiset et arvasin olevan tulossa... Herättää taas vähän liikaakin intoa, katsotaan miten pahasti tällä kertaa sekoan seuraavina viikkoina :excited001 Mut teen itselleni lupauksen, että ennen dpo 10 ei mene yhtään tikkua testaukseen. Parempi olis toki malttaa sitäkin pidempään...

Olin jo päättänyt, et en syö niitä mulle määrättyjä teroluteja vielä ainakaan tässä kierrossa, mut nyt aloin arpomaan et pitäiskö sittenkin, voisko niistä olla apua... :confused005 Toisaalta haluaisin nyt vielä katsoa mitä tästä kierrosta tulee ilman, mut toisaalta jos niistä vois olla apua en haluaisi turhaan pitkittää. Voi apua näitä jahkailuja...
Kyl mä varuiks söisin terot

En osaa sanoa teroluteihin..itselläkin ois vielä 10kpl niitä mutta en tykännyt ja tuskin itsellä auttaa, eiköhän ongelmani ole jossain muualla.. Plussaa ja tsemppiä piinapäiviin!
Eiköhän omatkin toiveet taas nouse 2vkon päästä :shy::rolleyes: nyt ei ole yhtään liuskaa kotona, digejä on. Enköhän 1-2 tee niitä kun oireet iskee. Kunhan en sortuisi liuskoja ostamaan :hilarious:

Näistä ovistesteistä muuten. Mulla oli nyt käytössä pregcheckin liuskat ja cb:n tuplahormonidigit (kahdet testit, koska testifriikki täällä hei :greet025). Ja nyt tänään kun tuli ovisplussa digiin, tein huvikseni myös kaappiin jääneen onestepin liuskan pois. Kuvassa siis ylempänä onestep ja alempana pc. Pc on selkeesti plussa, testiviiva jopa ehkä vähän kontrollia vahvempi. Mut onestepissä testi selkeästi vaaleampi, en laskisi sitä vielä ihan plussaksi... Digin testiviiva oli testihetkellä tummempi kuin tässä kuvassa kuivuneena.

Liitteet

• CEFDF9D3-6ED2-49AE-9940-E1D13D67003D.jpeg
    CEFDF9D3-6ED2-49AE-9940-E1D13D67003D.jpeg
    12.6 KB · Katsottu: 173
Korona on täälläkin pistänyt pakkaa sekaisin. Vieläkin vähän absurdi olo koko asiasta, ei oikein pysty kunnolla käsittämään. Vähän kuin olisi kesäloma, mutta ei sitten kuitenkaan.

En muista mitä kaikkea olen tänne kirjoittanut, mutta lapsen tutkimukset jäivät silloin pari viikkoa sitten kesken, koska poli suljettiin koronan takia. Neurologi kuitenkin totesi, että lapsen tilanne on sen verran vakava, että tutkimukset pitäisi saada tehtyä nyt heti, eikä sitten joskus J.K.E, jälkeen koronaeristyksen. Saatiin kutsu KYS:iin, ja mennään sinne nyt alkuviikosta pariksi päiväksi. Toivottavasti sitten tosiaan selviää jotain konkreettisempaa, mutta saa vielä nähdä miten on tarkoitus hoitaa kaikki lapsen kuntoutukseen liittyvät asiat ja päiväkodin tukiasiat, kun ollaan kuitenkin niin kaukana kotoa. Alunperin tarkoitus oli, että lapsen nykyiset terapeutit ja päiväkodin henkilökuntaa tulee sairaalalle palaveeraamaan asioista. Surettaa muutenkin lapsen puolesta, kun hän on nyt varmaan monta kuukautta putkeen kotona, ja sitten joskus kun lopulta palaa hoitoon J.K.E, menee eri ryhmään kuin missä on ollut nyt kaksi vuotta. Ja hänelle kun kaikki rutiinit ja tutut asiat ja ihmiset ja ympäristöt on niin hurjan tärkeitä.

Mun opinnot on ihan retuperällä. Pitäisi tehdä hurjasti kaikkea itsenäisesti ja tietty vääntää gradu loppuun. Aika menee lähinnä lapsen pitämiseen hengissä ja jotenkuten hyvinvoivana. Harjoittelu jatkuu taas huhtikuussa, vedän kaseille tunteja etänä. Oli tarkoitus valmistua kesällä, mutta saa nyt nähdä saanko rutistettua itsestäni ne uupuvat tehtävät ulos. Ahdistaa työllistyminenkin ihan valtavasti. Opettaja on toki kriittinen ala ja sen puoleen ei ole huolta, mutta minä olen (ehkä) vastavalmistunut ja puutteellisella harjoittelukokemuksella, enkä haluaisi muuttaa, koska se toisi taas hirveästi muutoksia lapsen arkeen. Että aukeaakohan täällä periferiassa sitten sopivia paikkoja, ja onko minulla mitään mahdollisuuksia tulla valituksi.

Uuden lapsen hankkimisyritykset on ollut ihan totaalisesti taustalla. En ole vielä ehkä ihan täysin sisäistänyt asiaa, että tosiaan vasta aikaisintaan elokuussa pääsee siirtoon. Tai sitten tämä on joku kehon puolustusreaktio olla miettimättä sitä liikaa, koska en pysty nyt käsittelemään sitäKIN pettymystä. Ehdin ostaa niitä ovistestejä, olen tehnyt niitä aina silloin tällöin, yleensä parin päivän välein. Tänään kp 16 uskoin jo liuskan olevan tosi tumma, mutta digi oli tyhjä. Pitää siis jatkaa tulkintaharjoituksia.

Kovasti jaksamista ja kärsivällisyyttä kaikille.

MrsCherry teroista ei ainakaan mitään haittaa raskautumisen kannalta mutta voivat tuoda joitain epämiellyttäviä ja/tai raskauteen sekotettavia oireita. Itselleni ei kyllä muistaakseni tullut juuri mitään.

dimou huh on sielläkin paljon mielen päällä. Mäkin opiskelen ja opinnot ja gradu nyt kans retuperällä:grumpy: niiiin vaikea saada aikaseksi täälä kotona. Ja koronan vuoksi myös valmistuminen venyy mikä myös perseestä.

Täällä eka ovisoire, venynä vv, huomattu. Myös tikku oli tummempi kuin aiemmin. Vaikka eilen avauduin seksittömyydestä niin tänään saatiin korkattua viimein vaikka vähän motivoitumista se vaati :)

Meillä ei karanteenis muuta tehdäkään kuin harrasteta. Eipä oo muutakaan päivän askareiden lisäksi. Ollaan ilo otettu irti vaan kyl tää mun huikea aamupahoinvointi joka iskee klo 12 ja jatkuu kolme tuntia on hitusen outoa.

Näistä ovistesteistä muuten. Mulla oli nyt käytössä pregcheckin liuskat ja cb:n tuplahormonidigit (kahdet testit, koska testifriikki täällä hei :greet025). Ja nyt tänään kun tuli ovisplussa digiin, tein huvikseni myös kaappiin jääneen onestepin liuskan pois. Kuvassa siis ylempänä onestep ja alempana pc. Pc on selkeesti plussa, testiviiva jopa ehkä vähän kontrollia vahvempi. Mut onestepissä testi selkeästi vaaleampi, en laskisi sitä vielä ihan plussaksi... Digin testiviiva oli testihetkellä tummempi kuin tässä kuvassa kuivuneena.
Sivusta taas. Mulla on sama kokemus. Aina kun nyt vajaa vuoden ajan oon tikuttanu niin Pc on tummahko, onestep ei lähelläkään plussaa visuaalisesti. Mut digi hymyilee.
Nyt kun mulla on joku härö kierto PC on tumma, onestep jopa tummempi kun yleensä digin hymyillessä... mut digi on tyhjä ympyrä ja tikku sisällä lähes viivaton. Joku muu hormoni sotkee liuskoja

Mä jätän tässä kierrossa greippimehun kauppaan, enkä osta ovistestejäkään. Jos kappiin on joku jääny, ni saatan pois testasta, mut ei siellä ainakaan montaa ole. Tää koronahomma alkaa täälläkin olemaan niin pinnalla ja mielessä, et taukokuukausi ahkerassa yrittämisessä tulee varmaan ihan hyvään saumaan, eikä menkat jotenkaan edes ahista nyt niin paljoa kuin aiemmin.
Osana voi toki tehdä sekin, että sain vihdoin esikoiseni omaishoitajuuden ja tiedän saavani olla hänen kanssa kotona ilman mahdollista äitiyslomaakin <3

Sivusta taas. Mulla on sama kokemus. Aina kun nyt vajaa vuoden ajan oon tikuttanu niin Pc on tummahko, onestep ei lähelläkään plussaa visuaalisesti. Mut digi hymyilee.
Nyt kun mulla on joku härö kierto PC on tumma, onestep jopa tummempi kun yleensä digin hymyillessä... mut digi on tyhjä ympyrä ja tikku sisällä lähes viivaton. Joku muu hormoni sotkee liuskoja

Musta noita digejä ja pc ym tikkuja on huono suoraan verrata koska pcn herkkyys tais olla 25, rfsun 20 mut digin 40. Eli periaattees tikut voi olla lähes plussia mut digi haalea koska vaatii tuplasti sitä hormonia. Mut noi one stepit muiden kokemuksia lukeneena saa jättää kyl ostamatta kun monelle ei tunnu antavan kunnon viivoja vaik ois ovis.

Musta noita digejä ja pc ym tikkuja on huono suoraan verrata koska pcn herkkyys tais olla 25, rfsun 20 mut digin 40. Eli periaattees tikut voi olla lähes plussia mut digi haalea koska vaatii tuplasti sitä hormonia. Mut noi one stepit muiden kokemuksia lukeneena saa jättää kyl ostamatta kun monelle ei tunnu antavan kunnon viivoja vaik ois ovis.
Joo totta! Mut tarkotin et olen saanu digin hymyilee vaaleammalla liuskaviivoilla kuin mitä nyt saan ja silti digi on nyt nega
Muok rfsu antaa mulla näistä kolmesta haaluimman viivan :think005 (ai mitenniin testaan nykyään liikaa :laughing001)

Takaisin