Raskaaksi 2019

Jännää, näin tummaa kp 9.
Jäätävät halut ois, ja muutenkin olo et ovis hetkenä minä hyvänsä, eli aika varmasti kp 14 viimestään ovis. Jännästi kierto lyheni takas 28 pv toisen keskenmenon jälkeen o_O
Vaikka eihän se toki vielä oo varmaa :grin mut jos tätä oloa kestää siihen kp 16 - 18 mitä se "pahimmillaan" ovis oli, nii mies raukka :grin oon sen kimpussa koko ajan :grin
 

Liitteet

  • IMG_20200329_195449.jpg
    IMG_20200329_195449.jpg
    29.1 KB · Katsottu: 81
Dimou:Heartred onpas perseestä tilanne. Toivottavasti saatte tutkimukset tehtyä ja asiat sujumaan.

Täällä tänään lämmöt droppasi, menkkoja odotellaan. V×ttu mä sanon! Miksi ei voi onnistua?
 
Kp 1 sittenkin :smiley-angry017 eipä mulla muuta ainakaan hetkeen :sad010 tuntuu muutenkin siltä nyt että elämä potkii päähän aika lujaa...
 
Blääh kp1lle.

Täällä olo on edelleen sama, eilinen lämmön nousu ja tämän päivän olot melko samat kun koko ajan. Ei siis mitään uutta kuin eilen alkoi aivastelu ja kova yskä välillä. Eli kaikki oireet voi olla reuman ja kuumeen luoma illuusio ja minä tyttö en enää tajuu ovuloinut olenko vaiko enkö. Joka tapauksessa tuntuu et ilmeisesti anovulatorinen kierto ja ennätyspitkä aikoihin. Luotan et keho osaa hommansa ja aloittaa ne menkat vihdoinkin. Kun ei tässä kumminkaan raskaana olla kun on nyt PMS oireet jo eilisestä olleet hyvinkin paikalla ja itkuherkkää aikaa. Tuntuu ettei töitä voi tehdä
 
Täällä on kans paripäivää oltu pyyhintävuoto vaiheessa, eiköhän se kp1 siltä ilmaannu...mikäköhän siinä on kun (varotus!!) Käy isolla hädällä niin vuotoa tulee mutta pissalla niin vuotoa ei niinkään tuu? Johtusko jostain ponnistus jutusta? Outo kuukausi siis muutenkin finnit häviää ennen menkkoja, nenä on ollu tukossa noin siitä oviksesta lähtien, parinapäivänä enemmän kylmä tai vilunväreitä.
 
Edelleen vilkkuu hymynaama, kp8-kp15 testannu ja kp11 alkoi vilkkua...

Montakohan päivää tuota vielä seuraisi, ehkä huomisen kun jo kuiteskin 9. testipäivä :bored:

Miten te muuten testaisitte/testaatte tuolla kaksihormonitestillä?
Kun sen omassa ohjeessa kehotetaan mittaamaan heti ensimmäisestä pisimmän unijakson virtsasta. Vaan klinikalta ohjeistivat että pitää mitata vasta tyhjennysvirtsan jälkeen, ettei saa heti aamuvirtsasta ottaa, kun edellisen illan hormonia voi olla vielä läsnä :think005 :confused004
Oon nyt mitannu klinikan ohjeen mukaan, vaikka aiemmin kylläkin testin ohjeen mukaan.
 
Muokattu viimeksi:
Edelleen vilkkuu hymynaama, kp8-kp15 testannu ja kp11 alkoi vilkkua...

Montakohan päivää tuota vielä seuraisi, ehkä huomisen kun jo kuiteskin 9. vilkkupäivä :bored:

Miten te muuten testaisitte/testaatte tuolla kaksihormonitestillä?
Kun sen omassa ohjeessa kehotetaan mittaamaan heti ensimmäisestä pisimmän unijakson virtsasta. Vaan klinikalta ohjeistivat että pitää mitata vasta tyhjennysvirtsan jälkeen, ettei saa heti aamuvirtsasta ottaa, kun edellisen illan hormonia voi olla vielä läsnä :think005 :confused004
Oon nyt mitannu klinikan ohjeen mukaan, vaikka aiemmin kylläkin testin ohjeen mukaan.
Mulla tuli aikanaan kun tein tolla testillä yhdessä kierrossa kp12 alkaen villkuvaa. Kp21 tuli vasta ovisplus :confused: Sori kun taas vastailen täällä :hilarious:
 
Täällä on kans paripäivää oltu pyyhintävuoto vaiheessa, eiköhän se kp1 siltä ilmaannu...mikäköhän siinä on kun (varotus!!) Käy isolla hädällä niin vuotoa tulee mutta pissalla niin vuotoa ei niinkään tuu? Johtusko jostain ponnistus jutusta? Outo kuukausi siis muutenkin finnit häviää ennen menkkoja, nenä on ollu tukossa noin siitä oviksesta lähtien, parinapäivänä enemmän kylmä tai vilunväreitä.

Mullaki usein käy näin ja luulen et just jostain emättimen/kohdun sisäisen paineen kasvusta ponnistaessa johtuu.
 
Mä tein silleen sillon että kävin aamuyöllä veskissä ehkä 4-5 aikaan (mä aika usein käyn, silloin just varsinkin ku lapsi oli vielä pieni) ja testit tein sitten ekasta pissasta herättyä kokonaan. Eli oli tavallaan aamun eka mutta ei kokonaan yön jäljiltä.
Eli niin kuin minä tällä kertaa, klinikalta saamani ohjeen mukaan. Jännä miten tuo kaksihormonitestin oma ohjeistus eroaa siitä. Tulin aiemmin aina ottaneeksi aamun ensimmäisestä virtsasta yöunien jälkeen, koin sen helpommaksi ja tuon testin ohjeen mukaan se olisi silloin oikein tehty.
 
Eli niin kuin minä tällä kertaa, klinikalta saamani ohjeen mukaan. Jännä miten tuo kaksihormonitestin oma ohjeistus eroaa siitä. Tulin aiemmin aina ottaneeksi aamun ensimmäisestä virtsasta yöunien jälkeen, koin sen helpommaksi ja tuon testin ohjeen mukaan se olisi silloin oikein tehty.
Oon tehny testejä myös ihan aamupissasta...noita normeja ja liuskoja. Testaan/oon testannu niin paljon että kaikki kombot kokeiltu En oo kyllä itse huomannut mitään radikaalia eroa, plussa on tullut kun tullakseen ihan aamupissastakin :)
 
Eli niin kuin minä tällä kertaa, klinikalta saamani ohjeen mukaan. Jännä miten tuo kaksihormonitestin oma ohjeistus eroaa siitä. Tulin aiemmin aina ottaneeksi aamun ensimmäisestä virtsasta yöunien jälkeen, koin sen helpommaksi ja tuon testin ohjeen mukaan se olisi silloin oikein tehty.

Oon ymmärtänyt, että siinä kaksoishormonitestissä neuvotaan testaus aamupissasta sen estrogeenimittauksen takia, koska se on ilmeisesti tasaisempi kun sen mittaa aina aamusta, jolloin testi havaitsee ne ”korkean hedelmällisyyden” päivät paremmin. Ja sit kun se on alkanut vilkuttamaan korkeaa hedelmällisyyttä, eli estrogeenin nousu on havaittu, voi mitata parin tunnin pidätyksellä päiväpissasta. Päivällä mitatessa LH näkyy paremmin (jossain on ollut et 12-16 olis paras aika, mutta sehän varmasti riippuu milloin herää yms.), en tosin tiedä miksi, mut niin monessa paikassa sanotaan. Ainakin yksi syy siihen lienee, että LH ei ymmärtääkseni kerry virtsaan samalla tavalla jatkuvasti kuin vaikka hcg, joten liian pitkän pidätyksen (esim koko yön) jälkeen sitä LH:ta ei oo enää niin paljoa virtsassa, kuin vaan parin tunnin pidätyksellä.

Oon ite käyttänyt sitä tuplahormonitestiä nyt muutaman kierron tosiaan niin, että alkuun mittaan ohjeen mukaan aamusta, mut vilkkunaaman saatua alan mittaamaan iltapäivästä. Sillä oon saanut nyt kahdesti plussan kiinni. Ekassa kierrossa jossa käytin noita mittasin vaan aamusta, ja silloin en saanut pysyvää hymynaamaa ollenkaan, liekö sit johtunut oikeesti testausajankohdasta vai ihan vaan ovuloimattomasta kierrosta, sitähän ei voi tietää...
 
Takaisin
Top