Raskaaksi 2019

Noi onestepit on kyl raivostuttavia, en tiedä miks piti tilata niitä ovistestien kanssa.... :violent001 Ne on liian halpoja niin ei pysty vastustaa :smiley-angry003

Noi onestepit on kyl raivostuttavia, en tiedä miks piti tilata niitä ovistestien kanssa.... :violent001 Ne on liian halpoja niin ei pysty vastustaa :smiley-angry003

Mä yritän tästä lähtien ostaa testit kaupasta tai tilaan kork ovistestejä ja jotain muita rtestejä..johan tässä on vuosi testailtu turhaan ja PALJON. One step rtestejä tulee ilmaseks ovistestien kanssa :facepalm:

Mä yritän tästä lähtien ostaa testit kaupasta tai tilaan kork ovistestejä ja jotain muita rtestejä..johan tässä on vuosi testailtu turhaan ja PALJON. One step rtestejä tulee ilmaseks ovistestien kanssa :facepalm:

jep, mulla kans tuli niitä toissakerralla ovistestien kylkiäisenä joku kpl, ja viimeks ovistestejä tilatessa sit jostain syystä päätin tilata myös onestepin raskaustestejä (cb:n digien lisäksi). Noita onestepin rtestejä mulla on vielä ehkä jotain 10kpl jäljellä, mut voi olla et ne lentää kohta johonkin nuotioon kun palaa hermot niiden turhien haamujen kanssa :arghh::BangHead

Nipanderi, ihan mahtavaa!! Onnea inssiin :happy:

Mr.Cherry, voi himputti! Mut oireet on kyl tosi lupaavan kuuloset, jospa se vielä plussaksi muuttuis!

Täällä kp16 ja ovispäivä. En tiedä johtuuko ahkerammasta vehniksen käytöstä, mut nyt paristi ovis tullutkin vasta kp16 ja kierto 28päivää.
Eilen tuli lh piikki kolmen aikaan ja mahaa iltaa kohden alkoikin jomottelemaan ja tänään tällästa tylppää ovisjomoa koko ajan.
Mutsis on blogista muistu mielee kuukupin käyttö ja iskinkin sen sisääni yön aktin jälkeen, toivottavasti on apua! :)
En ees muistanu koko hommaa, mut taisin kakkosta tai kolmosta yrittäessäkin välillä yöks laittaa.
Jos ens yönä vielä hoitais hommat ja sit voi taas jäädä piinailemaan.

Täällä dpo6 mutta voin tehdä myöhemmin ton one stepin, katotaan tuleeko viivaa :hilarious::hilarious::hungover::mad: se on niin vitsi. Tosin viime kierrossa en kai saanut siihen viivaa :scratch vikat tallettelut tässä kierrossa oli tosiaan dpo-1 eli pelottaa että senkin takia huonot mahikset. Vaikka niin taitais muutenkin olla.:facepalm: eli jospa olis vaan ens viikolla sit testailematta :angelic: niin varmaan.

Vähän off topic, mut toivoisin et palstoilla olis hirveen aktiivista keskustelua, koska ite tykkään lukea lehtiä ja näin, mut hitto ku ei tosta koronasta jaksa hemmetti koko ajan lukea ja joka tuutista. Vois boikotoida lehtiä ainakin kuukauden:wtf: tottakai täälläkin korona vilahtelee ymmärrettävästi, mut se ei niinkään haittaa. Ei jaksa vaan tota median brassailua ja jos ei muuta keksitä siitä ni sit on sellasia ”tältä korona tuntui, sairastuneet olivat varmoja kuolemastaan jne” :finger::yuck: ei jaksa

Täällä dpo6 mutta voin tehdä myöhemmin ton one stepin, katotaan tuleeko viivaa :hilarious::hilarious::hungover::mad: se on niin vitsi. Tosin viime kierrossa en kai saanut siihen viivaa :scratch vikat tallettelut tässä kierrossa oli tosiaan dpo-1 eli pelottaa että senkin takia huonot mahikset. Vaikka niin taitais muutenkin olla.:facepalm: eli jospa olis vaan ens viikolla sit testailematta :angelic: niin varmaan.
Onko oireita?

Eikö dpo-1 oo kuitenkin ihan hyvä ajotus, simpat valmiina odottelemassa? :)

Jes ihanaa että kaikki kääntyi parhain päin kuitenkin!

Ps. En muista koska oisin nähny tällästä niagaravuotoa viimeksi :wideyed: ajattelen et se on hyvä asia, et puhdistuu kohtu mun huonosta limakalvosta. (Vaikka eihän se nyt ihan noin mee :hilarious:)

Sama, olo on kuin sillä kuuluisalla pistetyllä sialla. Eilen sain housunikin liattua kun kuppi tulvi yli, pari tuntia edellisen tyhjennyksen jälkeen :bag:

Koulujen sulkeminen on siitä kinkkinen juttu, että sitten monet joutuu myös jäämään kotiin lasten kanssa, vaikka muuten olisi tärkeää päästä töihin. Sairaanhoitajat, lääkärit, jne. Lamauttaisi yhteiskuntaa entisestään.

Toki jos itsellä on siihen mahdollisuus, kannattaa miettiä käskeekö omaa lasta jäämään kotiin. Opettajat on kuitenkin tällä hetkellä varautuneet myös etäopetukseen. Pienempi määrä lapsia koulussa rajoittaisi sekin leviämistä.

Sinänsä joo. Mut yhteiskunta vois tälläsissä tapauksissa tulla jotenkin vastaan esim. Sairaanhoitajien ja lääkärien (ym. Tarvittavien) lapsille järjestettäis tarvittaessa hoitoapua, monet koululaiset joutuvat jo nyt pärjäämään paljon yksin. Päiväkoti-ikäiset toki ovat eriasia. Kyse olis kuitenkin vain 2 viikosta.( Toki onko sekään sit riittävä aika jos virus elää elimistössä jopa 5viikkoa)
Ja muutenkin tällä hetkellä monen pitää olla poissa, koska flunssaakin liikkeellä, ja nyt kouluihin tai päiväkotiin ei saa mennä edes jos vähänkään nuhaa tai kurkku kipeä tai mitään.

Tosin helppohan täältä ruudun takaa on tälläsiä pohtia. Mut jotenkin fiilis että kohta koulut ja päiväkodit suljetaan, onhan niin tehty jo monessa maassa, nii varmasti Suomessakin, jos ei nyt jotain ihmettä tapahdu. Toivottavasti ei liian kauan venytetä niitä radigaalempia toimenpiteitä.

Tampere ainakin ilmeisesti jo siirtynyt yläaste ja lukioikäisten etäopetukseen. Sekin jo edistystä. Tosin auttaako se jos muutama kaupunki tekee näin. Kaikkien pitäs periaatteessa tehdä se yhtäaikaa.
Kuitenkin se on lapsille aika iso vastuu tää käsien huolellinen peseminen. Ennen ruokailua opettaja ohjaa käsienpesun, mutta välituntien jälkeiset ym. On aika paljon oppilaiden vastuulla, ja tälläset ala-asteikäiset ei kaikki varmasti sitä noudata. Ja kädet osuu naamaan vähän väliä. Välitunnilla halaillaan ja painitaan.

Ainakin Vaasassa jotkut vanhemmat pitävät lapset kotiopetuksessa 2vk. Meidän lapsi saa mennä kyllä kouluun, niin kauan kuin on koulua ja täälä päin ei oo ollut tartuntaa lapsissa. Ei tiedetä onko paikkakunnalla yhtään, mut maakunnassa on ainakin 4 vahvistettu, tosin en oo eilisaamun jälkeen seurannut onko kasvanut.

Poikkeustilanne vaatii poikkeukselliset teot. Ja yhteyskunnan yhteistyötä.

Itseni puolesta en koronaa pelkää, eikä meidän perheessä oo mitään ruokahamstrausta tai hysteriaa, mut äitini puolesta vähän pelottaa hänellä astma, kokanäin kevään kynnyksellä pahempi ja hän työskentelee opiskelijoiden parissa jotka tulee ympäri Suomen ja eriasteista kehitysviivästymää, nii heilläkin tämä käsienpesu on muistuttelua ja ohjattua.

Mut kaikenmaailman ylihysteria ei oo kuitenkaan hyvästä. Mut lapset on aika isossa avain asemassa varmasti, jos lasten kesken lähtee leviämään ja jos ovat oireettomia tartuttajia. Lapset on kuitenkin lapsia, ja eivät osaa pitää metrin turvavälejä tai oikein muutenkaan niin tarkkoja olla, kuten myöskään ei aikuiset kun näkenyt monessa tiedotus tilateissa, kun puhutaan ettei saa koskee naamaan ja sit nuollaan sormea sivua käännettäessä tai käytetään useasti samaa nenäliinaa vaikka hetkeä ennen ohjeistettu toisin :grin

Toivottavasti koko maailma saa pian yliotteen tästä, ja päästään kaikki normaaliin elämään, olishan se tympeää jos tätä tilannetta jotkuis puoli vuotta tai vuoden tai enemmänkin o_O

Mutta täälä menossa dpo 8. Katsoin et oireet ois just samat kuin plussa kierrossa oli marraskuussa :grin
Mut saas nähdä. Ei silti tunnu et voisin olla raskaana. Me ei oo otettu yhtöön stressiä tästä yrittämisestä. En oo tikuttanut ovista ja menty täysin halujen mukaa, ei ovistikun :grin

Onko oireita?

Ei oo mitään.

Tässä tekemäni one step, heti näytti et ois tullu viivaa, mut korkeintaan viivanpaikka näkyy enää. Ei mitään törkeetä.

Liitteet

• 20200315_125525.jpg
    20200315_125525.jpg
    19.7 KB · Katsottu: 221
Nega oli tänään aamulla sekä onestep että cb:n early digi... :sorry::sad010:smiley-angry017 Eli ehkä se eilinen oli vaan joku onestepin sekoiluhaamu :think005 Olot on tänään taas ollu pahemmat, aamulla ei meinannut koiran kanssa kävelystä tulla mitään kun oli niin äklö olo, vasta aamiainen vähän helpotti, mut kahvista tuntu taas tulevan pahempi olo uudestaan :hungover: Ja kohtua nippailee yhä, ja tissit tuntuu vaan turpoavan... Lisäks pissalla pitäny ravata tässä muutama päivä huomattavasti ahkerammin. Eli oireet olis yhä kohdillaan, mut pakkohan se on testejä uskoa :banghead:

Ehkä tää sit on vaan jotain kropan sekoilua ja mega pms, tai sit se plussa nyt jostain syystä kestää kauemmin, ei voi tietää :arghh::bag: Vähitellen täytyy kyl alkaa luopumaan toivosta, vaikka jotenkin oma olo on edelleen niin vahva siitä että raskaana ollaan. Ihan saatanan ärsyttävää tällänen sekoilu :smiley-angry019
mikäs dpo sulla? onpa nyt.
toki kuulostaa tutulta. mä oon ollu kans monta kk ihan varma raskaudesta ja oireet täsmää.
voithan testailla vielä myöhemmin. toi on niin raivostuttavaa.

Mulla dpo12 omasta mielestäni, vuotoa ei näy. Vielä 2 päivää olis. Oireet raskauteen on ihan infernaaliset.

Poliisit patisteli kotiin ku käytiin ostaa kämppikselle röökii. Ei hitto. Ahdistaa

Eiiii, ekaa kertaa kävin kattoo lasketun ajan, jos tärppäisi. Miksi:bag::grumpy: ei olis pitänyt, varmaan jinxasin koko homman:arghh::hilarious: aika konkreettista et vika tsäänssi tämän vuoden vauvaan:inpain:

Tsempit Nyytti, päästään yhdessä piinailemaan:happy: tsempit myös muille omiin tilanteisiin. Nyt se kuuluisa plussa-aalto tähän ketjuun kiitos:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-bounce016

mikäs dpo sulla? onpa nyt.
toki kuulostaa tutulta. mä oon ollu kans monta kk ihan varma raskaudesta ja oireet täsmää.
voithan testailla vielä myöhemmin. toi on niin raivostuttavaa.

Mul on FF:n mukaan dpo 13 jo, mut voi hyvin olla toki päivän pari myöhemminkin ollut ovis, kun toi on nyt heti ekasta testiplussasta lähtenyt laskemaan dpo 0... Olot (etenkin kohdun jomotukset) voimistui dpo 9, joten mietin et teoriassa on voinut kiinnittyä vasta siinä dpo 9/10 aikoihinkin :dontknow Vähän kyl pelkään, et turhaa spekulointia ja toivonherättelyä tämä multa, mut jotenkin on vaan niin paljon vahvemmin raskaana oleva olo, kun niinä aiempina kiertoina kun oon muka ollut myös ihan varma... :oops: En toki sulje pois sitäkään vaihtoehtoa, et oon vaan aivan sekaisin :laughing021

Lämmöt nousi 37. Kurkku on kyllä arka ja aivastelen, mut saas nähä tuunko kipeäksi vai onko pms oireita. Väsyttää kyllä myös.
Tekis mieli tehdä huomenna testi, mutta mulla ei oo yhtään laatikoissa :sorry:

Tämä kierto on ollut outo, melkein pelottava. Menkkojen jälkeen on ollut melkein kokoajan pientä juilimista vatsassa tai munasarjoissa. Olen kokoajan miettinyt, että mulla on joku tulehdus siellä, enkä todellakaan koronaviruksen aikaan haluaisi lähteä lääkärille tarkistuttamaan asiaa edes. Ja jos se ei ole sitä, niin miski siellä juilii? oviksen aikaan se oli jo aika sietämätön koska jouduin ottaa buranaa (ei ollut mitään muuta mukana töissä). Nyt dpo 5 ja taas alkoi jomottaa. Toki tässä toivoo, että olisi vaikka raskaana, mutta pelkää myös että tähän aikaan se ei todellakaan ole suotavaa. Jäisin siis ihan kotiin jos saisin kuulla raskaudestani. Eiköhän se ole tarpeeksi hyvä syy jäädä etätöihin? Anyways, viime raskaudessa huomasin jo dpo 7 että kiukka oli, sitten dpo 9 oli jo rasvaällötys, dpo 5 ja 6 kutisi vartaloa yöllä niin että oli vaikea nukkua, en sitten osaa sanoa oliko oire. Dpo 10 alkoi kivut vasta. Eli tämä että kipuja on nyt jo vaikka kuinka paljon ei ainakaan mene tuon mukaan. Voisin vaikka tehdä joku ovistesti mitä mulla löytyy kaapista, viimeksi tein viikko sitten ja se oli niin tyhjä kuin voi olla. Limatkin ehdottivat että ovis oli ma-ti-ke akselilla.

Tänään on noin 1kk rautatabujen aloittamisesta. Tuo ylipääsemätön väsymys on poissa jo, kyllä voisin nukkua kauemmin yms. mutta se on vain laiskuutta. Hassuinta oli, että lääkärin mielestä mun ferritiini 25 oli ihan ok koska se oli viiterajan sisäpuolella, vaikka alhainen. Olen lukenut niin paljon asiasta, että onneksi tähän rautakuuriin ei tarvitse reseptiä. Hyvin usein kun ferrit ovat alle 30, ihmisen energiat loppuvat, voisin kuvitella että jos minulla oli alhainen varastorauta ennen, niin tämä edellinen km (vuotoa melkein 6vko) ei auttanut ainakaan sitä nousua. Esa Sopen mukaan tosiaan se pitäisi aina olla yli 30, jos olo on ok silloin, niin ei tarvitse syödä rautaa erikseen. Jossain netissä luin, että ferritiini arvo pitäisi olla mielellään lähempänä 70 jos haluaa hedelmöityshoitoja, enkä usko, että he nostavat sitä vain koska se on ideaali, se täytyy olla merkittävä ongelma jos on alle 70 siis. Multa ei ole ennen otettu ferrit, vain perus hb tms. ja se on aina ollut korkealla. Mitä jos minulta olisi otettu varastoraudat viime syksynä? Olisiko se estänyt km? Tuskin, mutta ainahan sitä spekuloidaan.

Oletko kertonut sun km, tai ongelmista perheellesi? Me ei olla, koska he odottavat sitä... En tiedä pystynkö vastaamaan kysymykseen "Milloin te aloitatte?". Voi olla, että itkisin silmät ulos tai suuttuisin. Tai jos on hyvä kiertopäivä purisin hampaita yhteen ja vastaisin jotain tulevaisuuteen viittaavaa. En halua sitä sääliä, enkä halua niitä neuvoja heiltä jotka ovat jo saaneet lapsia ilman ongelmia. Osaavatko edes ajatella miltä tämä tuntuu? Tuskin... Mulla tulee ikää tänä vuonna 34, ja nyt on enää reilu kuukausi siihen mun laskettuun aikaan, joka ei sitten toteutunutkaan. Sattuu kun kuulen muiden lapsista, työkaveri tuli töihin hänen lasten kanssa ja mä joudun pakottamaan itseni siihen hymyilemään ja kyselemään vointia yms. Tunnen itseäni pahaksi ihmiseksi välillä. Olen kateellinen ja katkera muille, vihainen ja surullinen itselleni. Eikä tämä välttämättä vielä ole mun syytä edes, lääkärillä en ole käynyt enkä varmaan puoleen vuoteen vielä saisi käyntiä edes. Kesällä ajattelin soittaa, että nyt kyllä minä tarvitsen heidän apuja.

SORRY, pitkä vuodatus :) On ollut taas rankka kuukausi. Voin vain kuvitella miten rankka huhtikuu tulee olemaan, kun se piti olla mun iloisin kuukausi elämässäni...

Eiiii, ekaa kertaa kävin kattoo lasketun ajan, jos tärppäisi. Miksi:bag::grumpy: ei olis pitänyt, varmaan jinxasin koko homman:arghh::hilarious: aika konkreettista et vika tsäänssi tämän vuoden vauvaan:inpain:

Tsempit Nyytti, päästään yhdessä piinailemaan:happy: tsempit myös muille omiin tilanteisiin. Nyt se kuuluisa plussa-aalto tähän ketjuun kiitos:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-bounce016
Mä kävin kanssa kattoo se olis 10.12 :violent001 mutta sitä aaltoa ootellessa :love017
Meillä on ollu tänään sellanen kotoilupäivä :Heartred pari leffaa ruokaa ja peiton heiluttelua, nyt on ainakin talleteltu joka ikinen mikä miehestä irti lähtee :smiley-angelic006 tällässiä päiviä pitäs olla enemmän, varmaan oman osan päivän sisältöön teki tää maailman tilanne ei oo pakko liikkua mihinkään.

Takaisin