Raskaaksi 2019

Dimou ootteko saaneet tietää vielä hedelmöittyneiden määriä tms?? :smiley-bounce012

Viides sumupäivä, ei oireita paitsi menkkojan poissaolo. Toki tänään vasta normikierron mukaan ois pitäny alkaa ja 0-ultraan vielä 10pv et aikaa on.

Kahdeksan hedelmöittyi ja kaikki ovat jatkaneet jakautumista :woot: kaksi oli raakaa ja yksi hedelmöittyi jotenkin väärin, oli fragmentoitunut tai jotakin sellaista. Kahdeksan on kyllä ihan mahtava tulos, toivottavasti suurin osa jaksaa myös pakkaseen :happy:

Maha on edelleen tosi kipeä ja ajoittain on paha olo. Yöt on pahimpia, kun tulee maattua pitkään. Eikä asiaa kyllä auta vieressä mahaa potkiva esikoinen :confused: päivisinkin joudun vähän välttelemään häntä, hän kun tykkää niin kovasti kiipeillä päällä ja pyöriä sylissä ja kaikkea muuta sellaista, joka tämän mahan kanssa ei ole minulle niin mukavaa. Eikä edes ymmärrä ettei niin saisi tehdä, niin on kyllä vähän huono omatunto :sorry:

Tsemppiä Nipalle että plussa tulisi huomenna!

Onko täällä muita lahopäitä jotka unohtaa ottaa vitamiinit? Tajusin etten oo taas päiväkausiin muistanut ottaa :bag:

Onko täällä muita lahopäitä jotka unohtaa ottaa vitamiinit? Tajusin etten oo taas päiväkausiin muistanut ottaa :bag:

Välillä joo mutta ajattelen että ei se siihen voi kaatua, ja hyvä toisaalta höllätä vähän :)

Kahdeksan hedelmöittyi ja kaikki ovat jatkaneet jakautumista :woot: kaksi oli raakaa ja yksi hedelmöittyi jotenkin väärin, oli fragmentoitunut tai jotakin sellaista. Kahdeksan on kyllä ihan mahtava tulos, toivottavasti suurin osa jaksaa myös pakkaseen :happy:

Maha on edelleen tosi kipeä ja ajoittain on paha olo. Yöt on pahimpia, kun tulee maattua pitkään. Eikä asiaa kyllä auta vieressä mahaa potkiva esikoinen :confused: päivisinkin joudun vähän välttelemään häntä, hän kun tykkää niin kovasti kiipeillä päällä ja pyöriä sylissä ja kaikkea muuta sellaista, joka tämän mahan kanssa ei ole minulle niin mukavaa. Eikä edes ymmärrä ettei niin saisi tehdä, niin on kyllä vähän huono omatunto :sorry:

Tsemppiä Nipalle että plussa tulisi huomenna!

Vau, mahtava saalis:Heartbigred

Oon ihan sata, että tulee ovis viikonlopulle. Olis niin mun elämää se:BangHead nyt melkeen vaan toivon että kestäisi sunnuntaille, et pääsis maanantaina inssiin.

En ees tiedä miks tää tuntuu niin isolta asialta. Kai olin vähän laskeskellut et täs olis kerennyt hoitaa nää inssit alta pois ennen kesäsulkua et olis heti syksyllä saanut aloittaa ivf, mut niin... Mitäpä enää muutaman kuukauden odotus tässä konkurssissa tekisi:bag:

Hei taas, tässä mennään kp 13 ja mua huolestuttaa mun vatsaväänteet. Eli menkoista lähtien on ollut pientä juilimista ja jomotusta. Ajattelen positiivisesti että kyseessä on vain rautalääkkeiden ilmavaivoja yms. mutta tänään aamulla oli pakko ottaa burana (koska ei ollut panadolia mukana) ja se siis tuntui kuin kodun kasvukipuja (aika tuoreessa muistissa nuo kivut silti). Ajattelen kokoajan että mulla on kohtutulehdus tms. koska ei tämä ole normaalia. Eilen tai maanataina oli limat sen mukaan että ovis oli. Olen lukenut jostain kiinnittymiskivuista mutta ei ne näin heti tuu :D oon ihan hukassa. Ja pahinta oli, että taas jotain katselin kalenterissa ja siellä se mun laskettu aika on tulossa ensi kuussa... Eikä ole onnistumisia ollut lähelläkään. Jos syy oli raudanpuute (joka vaikuttaa kiinnittymiseen) niin toivon, että puolen vuoden päästä tilanne olisi eri.

Nämä kivut saivat minua taas toivekkaaksi, en ole ostanut km jälkeen raskaustestejäkään, joten mietin vähän tässä että miksi nyt tarvitsen yhtäkkiä? :D no en tarvitse mutta nämä kivut epäillyttää... sitten ajattelee, että ehkä viime menkat olivat feikki menkat ja tässä olen juonut viiniä viime viikonloppuna ja pilannut tsänssi!

Tuun nyt kyselemään ihan tyhmiä, sori siitä.

Mutta kun mä en siis ole koskaan eläissäni tehnyt ovistestiä. Ja nyt kun yritetään omaan kiertoon passia, niin pitäis osata testistä plus tulkita. Ajattelin siis seuraavan kierron ajan asiaa harjoitella, mutta millä testeillä? Tasaisin väliajoinhan tästä puhutaan, mutta ne on vähän sellaisia mitkä menee itsellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun ei ole ollut mitään tarttumapintaa.

Digejä otan kyllä varmisteluun, mutta jonkun liuskankin haluan, että voin surutta käyttää niitä vaikka koko kierron. Mulla kun on vähän sellainen oletus että saattavat näyttää vähän höpöjä...

T. Noob :bag::bag::bag:

Ihania uutisia Sammie!

Mulla oli tänään työterveyslääkäri ja sairauslomalle tuli jatkoa 3 viikkoa. Pyysin itse lähetettä kilpirauhaskokeisiin, mihin lääkäri totesi että ne onkin hyvä katsoa kun on näitä masennusoireita. Samalla otetaan laaja verenkuva ja mm. ferritiini, mitä en edes itse pyytänyt ja lääkäri sen erikseen mainitsi. :) Varasin jo perjantaille ajan verikokeeseen, vihaan verikokeita ja nyt pitää vielä paastota 12 h ja mennä koetta varten toiseen kaupunkiin.. Sen jälkeen meen kahvilaan tuhdille aamupalalle!

Mutta kun mä en siis ole koskaan eläissäni tehnyt ovistestiä. Ja nyt kun yritetään omaan kiertoon passia, niin pitäis osata testistä plus tulkita. Ajattelin siis seuraavan kierron ajan asiaa harjoitella, mutta millä testeillä? Tasaisin väliajoinhan tästä puhutaan, mutta ne on vähän sellaisia mitkä menee itsellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun ei ole ollut mitään tarttumapintaa.

Digejä otan kyllä varmisteluun, mutta jonkun liuskankin haluan, että voin surutta käyttää niitä vaikka koko kierron. Mulla kun on vähän sellainen oletus että saattavat näyttää vähän höpöjä...

Vissiin pc tai rfsu? Niitä kai on saatavilla hyvin ja näyttää hyvin. Itse Suomessa käytin pc ja sit digi mut siellä digi ei mulle hymyillyt vaikka kirkuva viiva joka muussa mut niistä mun mielestä näkee helpoiten. Toki myös apteekin omat joissa mulla lähti ihan liki näkymätön ja vahvistui....

Mä suosittelisin pc:n testejä :) Mulla olleet joka kierrossa luotettavia ja helppoja tulkita. Täällä joku puhui siitä premom appista, johon otetaan kuva ja auttaa tulkkaamaan vahvuutta ja poimii testeistä sit sen varsinaisen plussan. Latasin mielenkiinnosta itellekkin vaikka ei mulla epäselvyyttä tulkinnasta ookkaan. Hauska kokeilla uusia juttuja :)

Täällä kp12, enkä jaksanu vieläkään testata, joka kierrossa riittäny kp 13-14 testaamiset, yhessä tais tulla vasta kp15 plussa ni mitä suotta testejä tuhlaamaan. Limoja on taas greipistä johtuen ollu jo päiviä ja alamahaakin on jomotellu jo tovin.
Miehelle pistin viestin just et jos ei mee töissä kovin myöhään, niin vois ajella unikaveriks :grin

Viime perjantaista jatkunut palelu loppui iltapäivällä ja nyt on jopa kuuma, vähän veikkaan että lämmöt tippu :meh:

Iltaa! Olen pitänyt hiljaiseloa, mutta nyt täytyy kysyä viisaammilta. Miltä kuullostaa kp8 ja 13 mm folli? Letrokierto tupla-annoksella menossa siis ja tänään ultrassa tuollaset. Irrotuspiikki en saa, mutta toivotaan oman lh-piikin riittävän! Paljonkos se folli vuorokaudessa kasvaakaan?

Pakko tulla kirjoittelemaan taas yhdestä yrittämiseen liittyvästä järjettömästä kateudenmuodosta, meinaan kiertojen pituuteen liittyen! Oonko ainut tällein pöpi? :grin

Juttelin tässä yks päivä kaverin kanssa jolla on lyhyt kk kierto ja siis sympatiseeraan sillain että ikävää et on vuodessa useammat menkat kuin mulla, mutta raskaaksi yrittämisen kannalta pitkät kierrot on kyl välillä niin s**tanasta. Ja sit kun vielä on epäsäännöllinenkin vielä, niin oikein extra ärsyttävää. Sillon ennen esikoista mulla oli yleensä kierrot tyyliin 40+ päiväisiä. Onneksi ekan raskauden ja nyt tuulimunan jälkeen kierrot olleet lyhempiä. Sillon aikaisemmin tuntui foorumillakin oudolta, kun toisilla yhtäkkiä taas ovis tai kp1, kun itsellä sama kierto vaan tuntuu jatkuvan. Melkeen tuntuu nykyään oudolta, kun pääsee bongaamaan ovista jo niin "varhain".

Iltaa! Olen pitänyt hiljaiseloa, mutta nyt täytyy kysyä viisaammilta. Miltä kuullostaa kp8 ja 13 mm folli? Letrokierto tupla-annoksella menossa siis ja tänään ultrassa tuollaset. Irrotuspiikki en saa, mutta toivotaan oman lh-piikin riittävän! Paljonkos se folli vuorokaudessa kasvaakaan?

Oliko yksi folli? Mikä kp yleensä ovis vai siis oliko niin ettet saa ovulaatioplussaa luomuna.. about 1mm kasvaa, mutta siis mulle lääkäri sanoi ettei alussa ehkä kasva, mutta oviksen lähestyessä ja estrogeenin noustessa, voi ottaa kasvuspurtin. Itsellä on ollut pienempiä folleja kp10-13. Mutta ehkei ne olekaan kasvaneet sitten tarpeeksi. Liian isokaan ei kai saisi olla, mutta silloin se olisi jotai yli 20mm, vai lähemmäs 30mm. En näistä oikein tiedä. Sanoiko limakalvon paksuutta?

En osaa sanoa, mut kuulostaa ihan ok. Eiköhän se siitä kasva. Mulla on paristi ollut luomu kiertoon ultra kp11-12 ja sillon ollu 16-18mm munat. Näistä on toki kulunut vielä 6 päivää ennen ovisplussaa, et oonkin miettinyt et mahtaakohan ne itellä kasvaa liikaa:pompus:

Huomenna ultrataan taas kp12, eka letrokierto. Ollut aika epämiellyttävän tuntuista painetta munasarjoissa, et jännää nähdä tapahtuuko siellä jotain erilaista vai onko nää ny vaan näitä kasvukipuja tms.

Juu yks folli oli ja limakalvo näytti hyvältä. Luomuna ei ovulaatiota tapahdu tai ainakaan en saa sitä kiinni. Viime kierrossa yhdellä letrotabletilla ei vastetta. Nyt kahdella sentään jotakin! Gyne laskeskeli, että viikonlopulle voisi tulla plussa, jos on tullakseen. Ja terolut plussasta seuraavana päivänä sekä tietty tallettelut nyt aktiivisesti.

Pakko tulla kirjoittelemaan taas yhdestä yrittämiseen liittyvästä järjettömästä kateudenmuodosta, meinaan kiertojen pituuteen liittyen! Oonko ainut tällein pöpi? :grin

Juttelin tässä yks päivä kaverin kanssa jolla on lyhyt kk kierto ja siis sympatiseeraan sillain että ikävää et on vuodessa useammat menkat kuin mulla, mutta raskaaksi yrittämisen kannalta pitkät kierrot on kyl välillä niin s**tanasta. Ja sit kun vielä on epäsäännöllinenkin vielä, niin oikein extra ärsyttävää. Sillon ennen esikoista mulla oli yleensä kierrot tyyliin 40+ päiväisiä. Onneksi ekan raskauden ja nyt tuulimunan jälkeen kierrot olleet lyhempiä. Sillon aikaisemmin tuntui foorumillakin oudolta, kun toisilla yhtäkkiä taas ovis tai kp1, kun itsellä sama kierto vaan tuntuu jatkuvan. Melkeen tuntuu nykyään oudolta, kun pääsee bongaamaan ovista jo niin "varhain".
Täällä toinen yhtä pöpi, mulla oli esikoista yrittäessä kierrot 37-70 päivää niin kyllä korpes odotella, toisilla kerkes olee kokonainen kierto jo ennen kuin itellä edes ovista tuli :shifty:

On tää elämä taas hanuriata, corona saattaa sotkee matkasuunnitelmat oon niin oottanu tota pientä lomaa :BangHead no sit jotain muuta jos näin... kp9 ja limojen seassa hyvin haaleeta pinkkiä paperissa tää oli se kierto mistä vois saada vielä tän vuoden puolella sen nyytin :sad010jos niikseen on niin sitten ajatukset raskaaksi 2020 ajatukseen, se onkin sitten ihn oma juttunsa!

Sammie ihana juttu:Heartred

Dimou vautsi mikä saalis :smug: toivottavasti saatte tosiaan useampia pakkaseen! Mä oon käyttänyt pcn ovisliuskoja myös ja kai ne rfsutkin hyviä. Ainoastaan netistä tilatut one step ovisliuskat on saaneet lokaa täällä palstalla jo useasti joten ei ehkä niitä.

Elisa 1-2mm pitäs olla muniksien kasvu per päivä ja vähintään 17mm et katsotaan et on kypsä ja voidaan esim antaa irrotuspiikki. Toki luomuovis voi tulla vasta paljon isommallakin esim mulla joskus ollu 27mm.

Ja pitkäkiertolaisille, voin kyllä kuvitella et turhauttaa ja kateellinenkin ihan hitosti jos kierrot on pitkiä :sour: mä taas oon varmaa enemmän pöpi kun voin olla kateellinen esim kemiallisille raskauksille, kun kattellu vaan yhtä viivaa 2 vuotta.

Takaisin