Nyytti
Asioista perillä oleva
En ookkaan kuullut tollasista suihkeista, onks kalliimpia kuin ihan rauta tabletit? Itse just tässä arvon menenkö mittauttamaan sen ferrin yksityisellä, kun tk lääkäri ei sitä suostu määräämään vaik jo ennen keskemenoa se oli vaan 22, kun se mukamas on niin epäspesifi testi - ihan kuin sen crp:n ottaminen sen kanssa samalla kertaa olis jotenkin mahdotonta. Mutta siis syötynähän sitä rautaa ei perjaatteessa voi saada liikaa, ellei nyt sairasta jotain harvinaista sairautta, että rauta kertyis kroppaan. Mut oishan se kiva tietää mikä lähtökohta ennen kun aloittais sen raudan syönnin.
Ja omaa napaa: täällä kp 9, kohta pitäisi aloitella tikuttelemaan ovista, kun viime kuussa oli yllättävän lyhyt kierto vaan 30pv. Tosin pistänyt merkille, että joka toinen pidempi ja toinen lyhyempi, joten voi olla että turhaan alan näin aikaiseen tikuttaan ovista.
On ne joo kalliimpia, mut eri hintasia löytyy niistäkin. Tän ostin lifestä joku aika sitten ja makso siellä n.35e, en ollu vertailua ehtiny vielä tekemään sillon. https://www.ruohonjuuri.fi/vahva-rautasuihke-25-ml-better-96188620
Jatkoa ajatellen tilasin sit pari tällaista https://www.hyvinvoinnin.fi/products/nordaid-rautasuihke
Ok, Itse olen lukenut vallan poikkeavista tutkimustuloksista ja kokemuksista, joilla näillä suihkeilla on saatu nopeastikikin ferritiiniä nostettua. Esim lapsen lääkeseurantahoitaja psyk polilla suositteli näitä. Mutta jokainen toimikoon tavallaan :)Pakko tulla kommentoimaan, että rauta ei imeydy suun limakalvoilta, vaan ohutsuolessa :) Ihan fysiologinen juttu, noista suihkeista on ollut juttua että ne on aika turhia just siksi.
Muokattu viimeksi:

Ja siis minähän tein yhden jo sillon dpo 4, niin nyt en sit meinaa enää uskaltaa, kun alkaisi lähipäivinä olla totuudenhetket lähellä
Katsotaan, lähteekö huomenna aamulla herkkä testi käyttöön, vai pitkitänkö sitäkin vielä parilla päivällä... Menkkojen saapumista tai poisjäämistä tuskin sentään maltan odottaa 

toivottavasti nyt on tärpännyt. Ainakin hyvän kuuloinen limis ja folli:)