Raskaaksi 2019

En ookkaan kuullut tollasista suihkeista, onks kalliimpia kuin ihan rauta tabletit? Itse just tässä arvon menenkö mittauttamaan sen ferrin yksityisellä, kun tk lääkäri ei sitä suostu määräämään vaik jo ennen keskemenoa se oli vaan 22, kun se mukamas on niin epäspesifi testi - ihan kuin sen crp:n ottaminen sen kanssa samalla kertaa olis jotenkin mahdotonta. Mutta siis syötynähän sitä rautaa ei perjaatteessa voi saada liikaa, ellei nyt sairasta jotain harvinaista sairautta, että rauta kertyis kroppaan. Mut oishan se kiva tietää mikä lähtökohta ennen kun aloittais sen raudan syönnin.

Ja omaa napaa: täällä kp 9, kohta pitäisi aloitella tikuttelemaan ovista, kun viime kuussa oli yllättävän lyhyt kierto vaan 30pv. Tosin pistänyt merkille, että joka toinen pidempi ja toinen lyhyempi, joten voi olla että turhaan alan näin aikaiseen tikuttaan ovista.

On ne joo kalliimpia, mut eri hintasia löytyy niistäkin. Tän ostin lifestä joku aika sitten ja makso siellä n.35e, en ollu vertailua ehtiny vielä tekemään sillon. https://www.ruohonjuuri.fi/vahva-rautasuihke-25-ml-better-96188620
Jatkoa ajatellen tilasin sit pari tällaista https://www.hyvinvoinnin.fi/products/nordaid-rautasuihke

Pakko tulla kommentoimaan, että rauta ei imeydy suun limakalvoilta, vaan ohutsuolessa :) Ihan fysiologinen juttu, noista suihkeista on ollut juttua että ne on aika turhia just siksi.
Ok, Itse olen lukenut vallan poikkeavista tutkimustuloksista ja kokemuksista, joilla näillä suihkeilla on saatu nopeastikikin ferritiiniä nostettua. Esim lapsen lääkeseurantahoitaja psyk polilla suositteli näitä. Mutta jokainen toimikoon tavallaan :)

Muokattu viimeksi:
Ui jes otin iteki noi! Mut oireena vaan vähän ehkä hajua, alotan vasta kun suht varma ettei raskaana, eli dpo12-14.. tai no en tiedä voiko olla haittaa jos raskaana noista? Jotenkin ei haluis mitään ylimäärästä. Ku en ees satavarma onko mitään. Maitohappoja oon syönyt
Ei ollu puhetta onko haittaa, luulis ettei? Mullahan on tää ab kuuri alakautta menossa just oviksen yli, et aion reippaasti jatkaa tän toisen sit putkeen eli luteaalin aikaan. Ompahan hoidettu toosa kerralla kuntoon vaikka se sit tarkottas ettei tässä kierrossa tsänssejä ois, ihan ku ois tärpänny aiemminkaan :grin

Ui jes otin iteki noi! Mut oireena vaan vähän ehkä hajua, alotan vasta kun suht varma ettei raskaana, eli dpo12-14.. tai no en tiedä voiko olla haittaa jos raskaana noista? Jotenkin ei haluis mitään ylimäärästä. Ku en ees satavarma onko mitään. Maitohappoja oon syönyt
Ainaki niitä i say vaginal infection voi käyttää raskauden aikana kun siinä on luonnollisia aineksia muistaakseni karpalouutetta tjt :)

Vähän turhan myöhään mut tarpeeksi ajoissa että keskeytetty. Jotenki aivot sanoo et kyl ne menkat alkaa mut se pieni epäilyksen ääni on pakko huutaa et tollot ja sit ku ei saanu jälkiehkäisyy. Mutta en usko että nytkään mitenkään kovin raskaaksi yhtäkkiä tulisin. Olo vain on turpea ja sit noi tietyt pikkujutut pistää miettimään että voiko oikeasti. Mutta, pysyn iloisena kummin päin vain. Uskon että tämä on vain PMS ja turhia mietin vaan. Kyl ne menkat alkaa. Ilmoitan kyllä jos ei ja miksei. Voihan olla että se follikkeli oli turha. Mulla harvoin vasemmalla irtoo.
No joo sit mahikset varmaa 0,000001% luokkaa, et melko varmoin mielin ainaki ite olisin. Eihän läheskään kaikilla miehillä ees oo siittiöitä touhutipoissa. :bookworm:

Ainaki niitä i say vaginal infection voi käyttää raskauden aikana kun siinä on luonnollisia aineksia muistaakseni karpalouutetta tjt :)

Joo kattelin niitäki :) mut jotenki apteekkari sai mut ostaa noi. Mut katon mikä tilanne ens viikolla:)

No joo sit mahikset varmaa 0,000001% luokkaa, et melko varmoin mielin ainaki ite olisin. Eihän läheskään kaikilla miehillä ees oo siittiöitä touhutipoissa. :bookworm:
Näin minäkin ajattelen. Tosin hänellä kyl ihan pääsi sitä itseäänkin mutta jep. Uskon että ne menkat paukkaa paikalle piakkoin mut se ihme olo vaan ja mun joka hiivatin kuukausi eri PMS oireet.

Eniten arvelutti ku kävi seksin aikana kipee ja sen jälkeen ja vihlo niinku alapään kohdilta sisältä niinku olis ilmavaivoja ilman ilmavaivoja ja noita mul oli kun plussasin joka oli kkm. Muutoin en tota outoo kipuu oo kokenut mut ihan hyvin voi olla ties mitä. Ja sit ku ilmoitan että en ole raskaana niin huokaisen helpotuksesta. Kyl mä nyt oon melko tuhat prosenttisen varma ettei niin ole käynyt mut välillä säikkyy ja sit täällä purkaa kun tänne voi ja pystyy puhumaan omista peloista sun muista et aika paljon haen täältä vakuutusta et kaikki menee hyvin ja mun hoidot ja tutkimukset etenee hyvin keskeytyksettä.

Reumskivut on nyt pari päivää ollut poissa jee!

Joo kattelin niitäki :) mut jotenki apteekkari sai mut ostaa noi. Mut katon mikä tilanne ens viikolla:)
Mun mielestä voi raskaana käyttää mut ilman asetinta ja toi näyttää olevan se mitä mä oon käyttänyt ja kysynyt et onko se turvallista jos oottaa niin vastaus oli joo. Toki oman mielen mukaan jos tuntuu turvallisemmalta

Voi Sammie, toivottavasti on vaan vaaratonta vuotoa :Heartred:smiley-angelic001

mulla on dpo 8, ja ”raskausoireet” sen kun lisääntyy... Kohdussa tuntuu ties mitä, ja jotenkin muka taas ihan sellainen olo, että oon raskaana. Mutta nyt sit kun alkaisi olla oikeet testailupäivät holleilla, en meinaa uskaltaa tehdä testiä :hilarious: Ja siis minähän tein yhden jo sillon dpo 4, niin nyt en sit meinaa enää uskaltaa, kun alkaisi lähipäivinä olla totuudenhetket lähellä :laughing021 Katsotaan, lähteekö huomenna aamulla herkkä testi käyttöön, vai pitkitänkö sitäkin vielä parilla päivällä... Menkkojen saapumista tai poisjäämistä tuskin sentään maltan odottaa :excited001

Voi Sammie, toivottavasti on vaan vaaratonta vuotoa :Heartred:smiley-angelic001

mulla on dpo 8, ja ”raskausoireet” sen kun lisääntyy... Kohdussa tuntuu ties mitä, ja jotenkin muka taas ihan sellainen olo, että oon raskaana. Mutta nyt sit kun alkaisi olla oikeet testailupäivät holleilla, en meinaa uskaltaa tehdä testiä :hilarious: Ja siis minähän tein yhden jo sillon dpo 4, niin nyt en sit meinaa enää uskaltaa, kun alkaisi lähipäivinä olla totuudenhetket lähellä :laughing021 Katsotaan, lähteekö huomenna aamulla herkkä testi käyttöön, vai pitkitänkö sitäkin vielä parilla päivällä... Menkkojen saapumista tai poisjäämistä tuskin sentään maltan odottaa :excited001

Jänskää :hello2
testikuvia/tuloksia odotellessa :woot:

Mulla ei kiireellisetty lähetettä gynelle vaik kerroin näistä et nyt illalla ollu jotenki navan kohdalta alas viiltokipuu ku esim noussut ylös tai korjannut asentoa tai kurotellut. Sellainen nopea repäisevä kipu

Dimou ootteko saaneet tietää vielä hedelmöittyneiden määriä tms?? :smiley-bounce012

Viides sumupäivä, ei oireita paitsi menkkojan poissaolo. Toki tänään vasta normikierron mukaan ois pitäny alkaa ja 0-ultraan vielä 10pv et aikaa on.

Muokattu viimeksi:
:hello
Olen seurannut tätä ketjua pitkään ja voisin liittyä itsekin viihdoin mukaan.
Yritystä vuosia mutta oikein ajoitettua heinäkuusta. Silloin aloitin ovistestailut ja selvisi että ovis on myöhemmin mitä olin luullut. :banghead:
Tässä kierrossa kävin yksityisellä gynellä juuri ennen ovista ja gynen mukaan kaikki näytti olevan kunnossa. Folli 19.5mm ja limis 11mm. Mies sai lähetteen simppatestiin ja minä verikokeseen.
Tänään dpo 3 tai 4 ja toivekkas olo. On se kyllä ihmellistä että vielä sen pitkään yrityksen jälkeenkin jaksa aina tässä vaihessa kiertoa olla posittiivinen. :hilarious:

Tsemppiä jokaiselle omaan tilanteseen ja kiitos kaikesta tietosta mitä täältä olen saanut! :happy:
En puhu suomea äitinkielenä joten pahoittelut kirjoitusvirheistä! Toivottavasti ymmärätte kuitenkin mitä tarkoitan ja jos ei niin saa ja pitääkin kysyä.

Plussia!!! :smiley-bounce016

:hello
Olen seurannut tätä ketjua pitkään ja voisin liittyä itsekin viihdoin mukaan.
Yritystä vuosia mutta oikein ajoitettua heinäkuusta. Silloin aloitin ovistestailut ja selvisi että ovis on myöhemmin mitä olin luullut. :banghead:
Tässä kierrossa kävin yksityisellä gynellä juuri ennen ovista ja gynen mukaan kaikki näytti olevan kunnossa. Folli 19.5mm ja limis 11mm. Mies sai lähetteen simppatestiin ja minä verikokeseen.
Tänään dpo 3 tai 4 ja toivekkas olo. On se kyllä ihmellistä että vielä sen pitkään yrityksen jälkeenkin jaksa aina tässä vaihessa kiertoa olla posittiivinen. :hilarious:

Tsemppiä jokaiselle omaan tilanteseen ja kiitos kaikesta tietosta mitä täältä olen saanut! :happy:
En puhu suomea äitinkielenä joten pahoittelut kirjoitusvirheistä! Toivottavasti ymmärätte kuitenkin mitä tarkoitan ja jos ei niin saa ja pitääkin kysyä.

Plussia!!! :smiley-bounce016

:welcome toivottavasti nyt on tärpännyt. Ainakin hyvän kuuloinen limis ja folli:)

Tänään dpo5 premomin mukaan. Muita oireita ei oo kun et rinnat on herkkänä ollu jo heti oviksen jälkeen niinku melki joka kierrossa

Mul dpo2 eikä ees lämmöt vielä noussu..Plääh.. koitan olla innostumatta ja testaamatta tässä kierrossa. Ainakaan ennen dpo12..varmaan kyl testaan :hilarious: täytyis vaan miettiä et ei mahista plussaan ja olla testaamatta. Dpo14 pakko testata viimeistään et tiedän saako vanhemmat lahjaksi plussan ja saanko juoda maljan..
Täytyy testailla ens vkolla iltasin taas niin ei niin pilaa aamusta koko päivää.

Takaisin