Raskaaksi 2019

Ihana lukea mietteitänne :Heartbigred

zarar onko vuoto alkanut? täällä ei vieläkään toissapäiväisten tuhrujen jälkeen.

edit: testasinpa juuri ja tyylipuhdas nega oli. miten nää näin pidentyy nää menkat stna (jos siis ei edes oo raskautta). nyt jo kp 33.
aina ollut max 30 kp yleensä 28-29
Se oli ku yritys alkoi niin mulla menkat tuli miten tahtoi ja saattoi olla jopa kp40 oviksen tyyppinen ehkä ja sillon mä otin terot ja kolme kk mut ei mitään.. no tossa tovi sitten huomasin että mulla on kkm jälkeen ollut pari ihme lyhyttä kiertoo (juuri km ja tm/km ja kkm jälkeen) ja loput ollu eka 30päivää sit nyt pidemmän aikaa ollut 25 - 29/30 et ihan kumma. Nytkin vasta kp11 ja lämmöt nous 0,2 astetta eli epäilen että bbt ja oireet ja kivut ja vv oli just se et irrotti vasemmalta. Eilen kävi hetkellinen viilto ja toissapäivänä ne kivut oli kauheet.. nekin oon tuntenut kkm jälkeen paremmin.. limoista mulla ei niin huomaa mut eilen illalla minusta jo kuin ovis mennyttä. Mutta pointti oli se että heti ku yritys alkoi niin keho päätti et no nyt ovuloit jo kp9 / 12 välisenä aikana ja sitten lyhennetään kierrot.. näin ilmeisesti monella käynyt et kierrot ollu yhtäkkiä monta päivää lyhyemmät tai pidemmät.

Jännä mikä itkuntapainen tuli ku älysin et ovuloin vasemmalta.. se on siis se ns parempi munasarja ja jotenkin tuntuu että kun sieltä harvemmin irtoaa vaan kipu yleensä oikealla ja vasenta juilii muttei niin kovin niin että joku ajatus iskostunut päähän et kun vasen irrottaa niin on mahis raskautua.. nojoo, eipä auta itkut markkinoilla. Tossa portaita ku könysin ylös mietin et olisipa nyt kiva olla raskaana kauheassa kivussa kun ei tää ku huononee ja lääkitys edelleen ihan hukassa. Kohtapuoliin se kuntoon ja sit kysyn suoraan millon mulla on mahdollista alkaa miettiä hoitoja.. :)

Soitin uudestaan tk:n ja nyt oli fiksumman oloinen th luurin päässä kuin eilen! Otti tän hoitaakseen ja laittoi perään viestin että lääkäri soittaa mulle.
Äsken soittikin sanoi että tosiaan tulehdussoluja näytteestä löytyi, mutta jos oireita ei ole niin yleensä ei hoideta.
Mut kerta vauvaa yritetään niin laittaa sähkösen reseptin emätinpuikkoihin. Jei! Hän oli sitä mieltä et tuskin meidän onnistuminen on tästä tulehduksesta ollu kiinni. Mutta onhan se hyvä hoitaa pois niin ei tarvi miettiä, itelle tulee ainakin levollisempi olo :)

Noihin julkisen tarjoamiin hoitoihin liittyen. Oon samaa mieltä että on kyllä periaatteessa typerä laki. Että joku muu voi päättää sun lapsiluvun periaatteessa. Toisaalta jos kaikkia hoidettais verorahoilla niin jostain ne rahat tulisi siihen saada ja resursseja kasvatettua. Jos resursseja ei tulisi lisää niin silloin en tukisi muutosta jos täysin lapsettomat tai yhden lapsen saaneet olisivat samoissa jonoissa niiden kanssa joilla jo useampia. Pk-seudulle ei ainakaan kaivata enää yhtään pidempiä jonoja ja nykyistenkin jonojen pituudet on musta jo sellaiset et jotain pitäs tehdä. Todennäköisesti ne kuitenkin tulee aina vaan pidentymään jos lisää resursseja ei tule kun näyttää siltä et lapsettomuus yleistyy vuosien myötä.

On ollut kiva lukea kokemuksianne lapsettomuudesta. Aloin myös eilen kirjoittaa ja miettiä niitä mutta en mielestäni saanut oikein päätä tai häntää tekstiin :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Samaa mieltä. Anfeeksi sivusta huutelu. Mut mua niin risoo just tämä että ns ydinperhe on tässä tilanteessa ihan last season. Mies sanoi kans ärsytyksissään joskus et pitäs ihan periaatteessa erota vaikkei muuten eroiskaan niin jo alkais taas hoidot onnistua esim itsellisenä naisena

Jos on jo kaksi lasta ja eroaisi niin saisiko itsellisenä muka hoitoja? :wideyed:

Se tunne, ku kaadat kusikuppis villasukilles ja vessan matolle.

Ihania sanoja ja ajatuksia monella. :Heartred
Mulla on vielä ihan alkutekijöissään tän asian käsittely. Hirviä tarve ois puhua, mutta vielä ei oikein oo voimia, tai ees sanoja.

Oon samaa mieltä kuin Smoothie... Eli et on kurjaa että ne joilla on lapsia ei saa hoitoa, mutta enemmän ongelma on resursseissa. Ymmärrän sen reiluusnäkökulman siinä, että etusijalla on ne joilla ei ole lapsia (tai on yksi). Se tuntuu tietty käsittämättömältä, että kaksilapsinen perhe pääsis hoitoihin paremmin jos lapset ei oo yhteisiä, vaikka molemmilla olis omia lapsia. Mutta ehkä takana on joku sellainen ajatus, että jos sama pari on saanut kaksi lasta, niin ajatellaan et sit on mahikset onnistua luomunakin...? En tiedä. Vaikea aihe kyllä, koska totta kai lapsettomuus on kamala paikka kaikille.

Joku kansalaisaloite tai edes keskustelunavaus tästä pitäs tehdä. Käsittämätöntä, että jatkuvasti jauhetaan vauvapulasta, mutta kukaan ei ota esiin sitä, että jonossa seisoo iät kaiket ihmisiä, jotka haluais niitä lapsia saada. Jos valtio haluaa lapsia, niin loogista olis myös laittaa resursseja lapsia haluavien auttamiseen.

Soitin uudestaan tk:n ja nyt oli fiksumman oloinen th luurin päässä kuin eilen! Otti tän hoitaakseen ja laittoi perään viestin että lääkäri soittaa mulle.
Äsken soittikin sanoi että tosiaan tulehdussoluja näytteestä löytyi, mutta jos oireita ei ole niin yleensä ei hoideta.
Mut kerta vauvaa yritetään niin laittaa sähkösen reseptin emätinpuikkoihin. Jei! Hän oli sitä mieltä et tuskin meidän onnistuminen on tästä tulehduksesta ollu kiinni. Mutta onhan se hyvä hoitaa pois niin ei tarvi miettiä, itelle tulee ainakin levollisempi olo :)

Mua rupes nyt pelottaa et mul hiiva tai bv tai joku tulehdus. Alavatsaa supistelee ja vv on ja ehkä haiseekin vähän. Onkohan siitä apteekin hiivapilleristä haittaa jos varuiks ottaa? Reilun parin viikon päästä ois gyne mut ehkä täytyy mennä aiemmin..vaikka en haluis et ottaa papaa enne ku tietää ettei raskaana, mut miksipä oisin. Huoh. Täytyy ostaa ab piimää tänään ensiavuks

Totta kyllä myös tuo, että täysin lapsettomat on etusijalla, olen siitä ihan samaa mieltä. Tuo naistenklinikan ruuhka on kyllä kestämätön, sinne vielä tulee tosi laajasti koko Etelä-Suomesta pareja. Resursseja tarvittais todellakin heti lisää, ja paljon.

Toki en voi olla ajattelematta kokonaistilannetta myös subjektiivisesti. Mulle luomuraskautuminen tulee varmasti aina olemaan vaikeaa, jos ei kokonaan mahdotonta. Kyllä mua suututtaa se, etten ehkä saa toivomaani lapsilukua, vain koska joku valtiollinen taho on niin päättänyt. Juu, niin ei kaikki muutkaan saa ja syitä on monia, mutta just tuo periaatteellinen päätös että et sinä enää apua saa.

Smoothie, mitä muuten kuuluu? Joko sulla pian on synarela-info? Miten kierto on edennyt?

Ihana lukea mietteitänne :Heartbigred

zarar onko vuoto alkanut? täällä ei vieläkään toissapäiväisten tuhrujen jälkeen.

edit: testasinpa juuri ja tyylipuhdas nega oli. miten nää näin pidentyy nää menkat stna (jos siis ei edes oo raskautta). nyt jo kp 33.
aina ollut max 30 kp yleensä 28-29

No ei ole! :banghead::blackeye:
Sais alkaa nyt, kun ei tässä raskaanakaan tunnuta olevan, tän aamunen testi tyylipuhdas nega :hilarious: ei ollut kyllä mikään herkkä vaan ihan perustesti, tosin kyllä sen olis jo pitänyt jotain näyttää, jos ois ollut näyttääkseen.

Nyt on kp 32 eikä hetkeen ole pidempiä kiertoja ollut, tosin viime kesänä viimeeksi oli joku 70 päiväinen o_O toivon nyt et nää menkat täältä alkais, voihan se olla et tää kierto menee lähemmäs 40 päiväiseksi :facepalm:
Tympeää, mulla ei edes tiputa.

Nonni, apteekissa käyty. Joku yleis ab+ hiiva oli tossa lääkärin määräämässä ja käsikauppatavarasta otin maitohappobaketeeri + ph tasapainottaja tms kombon, jonka otan sit perään. Eiköhän näillä toosa kuntoon tuu :grin
Tänään kp6 eli tuo lääkekuuri kestää oviksen yli jos kp15, mut haitanneeko tuo.. Vähän säätämistä kun iltasin laitetaan lääke..

Totta kyllä myös tuo, että täysin lapsettomat on etusijalla, olen siitä ihan samaa mieltä. Tuo naistenklinikan ruuhka on kyllä kestämätön, sinne vielä tulee tosi laajasti koko Etelä-Suomesta pareja. Resursseja tarvittais todellakin heti lisää, ja paljon.

Toki en voi olla ajattelematta kokonaistilannetta myös subjektiivisesti. Mulle luomuraskautuminen tulee varmasti aina olemaan vaikeaa, jos ei kokonaan mahdotonta. Kyllä mua suututtaa se, etten ehkä saa toivomaani lapsilukua, vain koska joku valtiollinen taho on niin päättänyt. Juu, niin ei kaikki muutkaan saa ja syitä on monia, mutta just tuo periaatteellinen päätös että et sinä enää apua saa.

Smoothie, mitä muuten kuuluu? Joko sulla pian on synarela-info? Miten kierto on edennyt?

Kiitos kysymästä, on ollut vähän vuoristorataa viime viikot oman lapsettomuuden, pelon ja surun käsittelyssä varsinkin liittyen tohon omaan limakalvohommaan. Tuli jotenki voimakkaammin pinnalle kun hoito nyt oikeasti alkaa. Tänään mul on dpo9/kp19, tiputteluhan alko jo dpo4, ja huomenna synarelakäynti. Ilmeisesti alkuperäinen suunnitelma lääkärin puolesta ollut et syna alkais kp21 mut ajattelin käydä tänään ostamassa synan ja ottaa sen mukaan käynnille jos saisin aloittaa sen heti siellä kun mun kierto kumminkin on jo näin pitkällä kun ovis tuli niin ajoissa.
Olikos sulla huomenna vielä ultra? :)

Kiitos kysymästä, on ollut vähän vuoristorataa viime viikot oman lapsettomuuden, pelon ja surun käsittelyssä varsinkin liittyen tohon omaan limakalvohommaan. Tuli jotenki voimakkaammin pinnalle kun hoito nyt oikeasti alkaa. Tänään mul on dpo9/kp19, tiputteluhan alko jo dpo4, ja huomenna synarelakäynti. Ilmeisesti alkuperäinen suunnitelma lääkärin puolesta ollut et syna alkais kp21 mut ajattelin käydä tänään ostamassa synan ja ottaa sen mukaan käynnille jos saisin aloittaa sen heti siellä kun mun kierto kumminkin on jo näin pitkällä kun ovis tuli niin ajoissa.
Olikos sulla huomenna vielä ultra? :)

Toivottavasti pääset heti huomenna aloittamaan ja kaikki toimii niinkuin pitää! Jänniä hetkiä.

Mulla on joo huomenna ultra, sitten tehdään toivottavasti päätös punktiosta.

No on tosiaan tyhmä linjaus, kerta syntyvyyden kanssa on ongelmaa!
Ei meillä ole varaa lähteä yksityiselle mihkään hoitoihin. Eikä meillä siis oo ollu mitään ongelmia, kaikki kolme aiempaa saanu alkunsa alta puolen vuoden, et onko tässä nyt sit vaan ikä ongelmana/pitkittäjänä. En tiedä.
Kiva ois ihan perusjutut tsekata, eli limiksen kondis ja simppatesti. Osaako joku sanoa mitä hintaluokkaa tällaset ois yksityisellä?
Meillä aika samoin, et kaikki kolme on saanu alkunsa nopsaa, pisin otti 6kk. Meillä ainakin syy on nyt selvä, kun ei simppoja näytteessä ollut. Hedelmöityshoitolääkäri soitti miehelle ja pyysi käymään verikokeissa. Katotaan aivolisäkkeen hormoni, testot ja prolaktiini ehkä myös.

Meidän lähete lapsettomuustutkimuksiin tuli sitten bumerangina takaisin.
Just kävin kannassa kattomassa ja tällaista siellä oli: STM kiireettömän hoidon kriteerien mukaan Suomessa ei lapsettomuushoitoja kuntasektorilla tarjota, jos pariskunnalla on vähintään kaksi yhteistä lasta. Lapsettomuuden hoito on myös porrastettu siten, että tietyt tutkimukset tehdään avoterveydenhollossa. Näitä tutkimuksia potilaasta ei ole otettu.
Palautetaan lähete.
V*ttu.
Lisäksi papasta oli tullu vastaus ja jätin jo tk:n soittopyynnön, että joku selventäis mulle et mitä noi tulehdusjutut tarkottaa. Mitään oireita mulla ei ole, eikä tuolla lue jatko-ohjeita, et tarviiko jotain tehdä.
Ottaa taas aivoon niin paljon ettei tosikaan.
SIVELYNÄYTTEEN VASTAUS
Yleinen luokitus: Ei epiteelisoluatypiaa
Reaktiivinen muutos: Tulehdusmuutoksia
Muuta mainittavaa: Runsaasti tulehdussoluja portiossa
Hormonivaikutus: Vastaa ikää ja esitietoja
Diagnoosit
Gynekologinen irtosolu: Ei epiteelisoluatypiaa

Kaikki muut testit oli negaa ja viitteiden sisällä. Mun asiaa hoitava lääkäri on lomalla ja palaa vasta parin viikon päästä, mut kaipa j0ku muukin lääkäri mulle voi jotain kertoa. Huoh.
Mulle kans gyne sanoi, ettei ole mitään toivoa päästä Taysiin lapsettomuushoitoihin, kun kaks yhteistä lasta on se raja eikä ne ota ku max 40v sinne tällä hetkellä. Sanoi, että yksityinen ainoa vaihtoehto. Meillä on ei oo varaa eikä jakseta sellaiseen ruljanssiin lähteä. Jos nyt tuon miehen sais ensin kuntoon edes.

Kp26/24-30, dpo10. Ollut huono olo koko päivän. En usko tärppiin, kun ei niitä simppoja yhdessä näytteessä näkynyt..

Muokattu viimeksi:
Nonni, apteekissa käyty. Joku yleis ab+ hiiva oli tossa lääkärin määräämässä ja käsikauppatavarasta otin maitohappobaketeeri + ph tasapainottaja tms kombon, jonka otan sit perään. Eiköhän näillä toosa kuntoon tuu :grin
Tänään kp6 eli tuo lääkekuuri kestää oviksen yli jos kp15, mut haitanneeko tuo.. Vähän säätämistä kun iltasin laitetaan lääke..

Mehän mennään taas ihan melkeen samoissa:happy: täällä kp5, 3 päivää nyt letroja takana.

Helena, toivottavasti tuo teidän juttu on tilapäinen ja korjaantuu kun mies on kunnossa:Heartred

Onpa nopeasti mennyt aika, dimounkin punktio on sitten ihan kohta:nailbiting::thumright Ja smoothiekin aloittaa sumut:Heartred jännällä seurailen näitä hoitoja. Toivotaan isosti menestystä:smiley-angelic003:smiley-angelic001

Mehän mennään taas ihan melkeen samoissa:happy: täällä kp5, 3 päivää nyt letroja takana.

Helena, toivottavasti tuo teidän juttu on tilapäinen ja korjaantuu kun mies on kunnossa:Heartred

Onpa nopeasti mennyt aika, dimounkin punktio on sitten ihan kohta:nailbiting::thumright Ja smoothiekin aloittaa sumut:Heartred jännällä seurailen näitä hoitoja. Toivotaan isosti menestystä:smiley-angelic003:smiley-angelic001
Kiitos :Heartpink:smiley-angelic003

No ei ole! :banghead::blackeye:
Sais alkaa nyt, kun ei tässä raskaanakaan tunnuta olevan, tän aamunen testi tyylipuhdas nega :hilarious: ei ollut kyllä mikään herkkä vaan ihan perustesti, tosin kyllä sen olis jo pitänyt jotain näyttää, jos ois ollut näyttääkseen.

Nyt on kp 32 eikä hetkeen ole pidempiä kiertoja ollut, tosin viime kesänä viimeeksi oli joku 70 päiväinen o_O toivon nyt et nää menkat täältä alkais, voihan se olla et tää kierto menee lähemmäs 40 päiväiseksi :facepalm:
Tympeää, mulla ei edes tiputa.
saitko oviksen kiinni testein? ehkä sunkin kannattaa vielä testailla parin päivän päästä jos testi ei ollut herkkä.
mulla viimeisin tallettelu kp 17 ja huomasinkin aika varmasti ovulaation vasta kp20-21 eli se varmaan nyt venyttää sit tätä kiertoa, mut toi n.9päivää oletetusta oviksesta tiputtelu ihmetyttää.
testejä lisää kaupasta ja täytyy testata ylihuomenna jos tää vuoto ei nyt ala. hitto mitä piinaa vaikka on kyllä minimaalinen onnistumismahdollisuus kun tallettelut jäi sinne useiden päivien taakse. oireita on vaikka millä mitalla taas ja pää hajoaa kun vuoto alkaa.

Takaisin