Raskaaksi 2019

Voitasko vaan plussata kaikki äkkiä :smiley-angelic001:smiley-angelic006

Tää työmaa sais jo päättyä:p

Niinpä!!! Saatais kaikki ruveta työttömiks tän asian tiimalta. Voitais mennä kans kaikki samaan lasketun ajan ryhmään :grin 5 päivän sisällä pitäis tulla ovisplus!! Sit pääsee taas turhaan jännäämään :puke_r:dance011

Niinpä!!! Saatais kaikki ruveta työttömiks tän asian tiimalta. Voitais mennä kans kaikki samaan lasketun ajan ryhmään :grin 5 päivän sisällä pitäis tulla ovisplus!! Sit pääsee taas turhaan jännäämään :puke_r:dance011

Hei mulla pitäis kans tulla ensviikon lopulla ovis plus! Mut joo, sit pääsee turhaan jännäämään. Taas. Huomaan jo että oma mieli on jo niin toukokuussa kun voidaan soittaa sitten lekurille. En vaan usko enää luomuplussaan yhtään, vaikka ei vielä saisi heittää kirvestä kaivoon :rolleyes:

Hei mulla pitäis kans tulla ensviikon lopulla ovis plus! Mut joo, sit pääsee turhaan jännäämään. Taas. Huomaan jo että oma mieli on jo niin toukokuussa kun voidaan soittaa sitten lekurille. En vaan usko enää luomuplussaan yhtään, vaikka ei vielä saisi heittää kirvestä kaivoon :rolleyes:

Ajallisesti Sul pitäis olla paremmat mahikset mutta ymmärrän fiiliksen :):Heartred

Joo, nyt kaikki lokakuisiin, vai meneekö jo marraskuun puolelle :grin

Täällä flon mukaan Dpo8, mutta en oo varma, että pitääkö paikkansa, että ovis oli noi nopeasti plussan jälkeen, kun limat jatku pidempään [emoji848] Flo ennustaa menkkoja jo torstaille, mutta normikierron mukaan allas viikonloppuna (yleensä ovis on vähän myöhemmin). Viikon päästä tiedetään [emoji3]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Dpo9. Tänään ihan orastavan nanosekunnin kävi mielessä, jos huomenna testais. Kunnes nauroin itselleni ja totesin et joo ei! Ihan samanlaiset oireet on ollut tässä lugettomassa kuin lugekierroissakin, että ehkä ne ei oo ne lääkkeet vaan mun normaali pms:hilarious:

Mikä kp nyt? Mulla jo kp13. Hemmetin myöhäiset ovikset :hungover:
Ainiin, mielestäni on jo pari päivää nippaillut alavatsaa ja tikussa välillä jo vähän väriä

Olin kastejuhlassa tänään. Jännästi ei tullut yhtään mitään herkistymisiä vauvan läheisyydessä. Ei oikein tullut edes ajateltua asiaa. Lähinnä ärsytti kun olivat niin pitkän matkan päässä ja siis käytännössä koko päivä meni autossa :hilarious:

Smoothie, tein tuon peiton muistaakseni nelosen puikoilla. Ei ole mitään erityisen ohutta vauvalankaa. Muuten kyllä ihana materiaali, superpehmeä, lämmin ja kestävä.

Onko kokemusta tai tietoa montako inssiä julkisella tehdään? IVF hoitoja passeineen ilmeisesti kolme. Entä onko nämä määrät molemmille valtion kustantamille lapsille yhteensä vai erikseen? En oikein löytänyt mitään muuta infoa, kuin yli kymmenen vuotta vahoja keskusteluja. Kaikki tämä lähti siis siitä, kun erehdyin lukemaan artikkelin lapsettomuudesta ja hoidoista. En ollut tosissani ajatellut, että hoitoja julkisella saa aika rajatun määrän ja se on sitten siinä, jos ei lähde yksityiselle.

Onko kokemusta tai tietoa montako inssiä julkisella tehdään? IVF hoitoja passeineen ilmeisesti kolme. Entä onko nämä määrät molemmille valtion kustantamille lapsille yhteensä vai erikseen? En oikein löytänyt mitään muuta infoa, kuin yli kymmenen vuotta vahoja keskusteluja. Kaikki tämä lähti siis siitä, kun erehdyin lukemaan artikkelin lapsettomuudesta ja hoidoista. En ollut tosissani ajatellut, että hoitoja julkisella saa aika rajatun määrän ja se on sitten siinä, jos ei lähde yksityiselle.

Inssejä 2-4 mut 3 on varmaan yleisin määrä. Ivfiä saa tosiaan sen kolme ja yhdeksi hoidoksi lasketaan se jos päästään vähintään punktioon asti. Eli jos soluja ei kasva lääkkeillä tai kasvaa huonosti eikä punktioo tehä niin sitä ei lasketa hoidoksi, ja toisaalta se taas lasketaan jos punktio tehdään mut solut ei jatka kasvuaan siirtoon asti eikä siten siirtoon päästä. Julkinen on ilmeisesti aiemmin tarjonnut sen kolme ivfää yhteensä kahteen lapseen mutta just luin ivf-ketjusta et ainaki tays tarjoaa yhtä lasta kohden sen kolme hoitoa. En tiiä miten muualla.. Ja jos haluis kolmannen lapsen hoidoilla niin sit pitää suunnata yksityiselle.

Hei, mun oma kokemus näistä kaksoishormoonia mittaavista digitaalisista ovulaatiotesteistä on huonot ja hyvät, välillä saattoi vilkkua 6-9 päivää naama ja sitten en ikinä saanut pysyvää naamaa. Paristi taas antoi samassa kierrossa pysyvät naamat 10 päivän välillä. Silti jos ajattelin taas tilata näitä clearbluen ovulaatiotestejä, niin tilaan kyllä näitä kalliimpia ehdottomasti.

Lapsettomuushoidoista julkisella, meille tehtiin ainakin 5 ovulaatioinduktio kiertoa jonka jälkeen meidän toiveesta siirryttiin OI+inseminaatioon, ensimäisestä ei tärpännyt mutta toisesta sitten meidän onneksemme tärppäsi. Olin ymmärtänyt että 3 näitä inssejä olisi tarjottu. Naistenklinikalla hoidossa oltiin, nyt kolmatta pikkuhiljaa haaveiltu niin saisi mennä yksityiselle mutta katsotaan kokeillaanko vaan onnea jos luomuna nappaisi pieni matkaan.

Oon tässä koko vkl nyt tutkinut ferritiinien vaikutusta raskauteen, minuun.. kaikkeen! Vituttaa jos näinkin pieni asia estää näinkin isoa asiaa... Huomenna tosiaan soitan ja pyydän kommenttia lääkäriltä. Kilppariarvot olivat suht ok..

En jaksaisi maseeentua tällaisesta asiasta mutt möh ku oon mökö tänään! Grrr...

Nämä vaihtelee edelleen (valitettavasti) sairaanhoitopiireittäin. Hoitokuviot ja jopa annetut maksusitoumukset yksityisille eivät mene kaikkialla samoin. Tästä olikin joskus puhe paikallisen ylilääkärin kanssa joka sanoi että toivoisi tähän isoja päätöksiä. Puhutaan yhtenäistämisestä mutta tämä ei toteudu vieläkään

Nyt kp11. Oisko plussa vai tummeneeko vielä? Digin pääsen tekemään iltapäivällä vasta.

Liitteet

• 20200203_095838.jpg
    20200203_095838.jpg
    15.7 KB · Katsottu: 196
Nämä vaihtelee edelleen (valitettavasti) sairaanhoitopiireittäin. Hoitokuviot ja jopa annetut maksusitoumukset yksityisille eivät mene kaikkialla samoin. Tästä olikin joskus puhe paikallisen ylilääkärin kanssa joka sanoi että toivoisi tähän isoja päätöksiä. Puhutaan yhtenäistämisestä mutta tämä ei toteudu vieläkään

Meillehän lääkäri just sanoi että ei ole mitään lapsirajoitusta edes, kaikkia auttavat jotka lapsia haluavat. Pieni keskussairaala Itä-Suomessa, lähettävät KYS:iin lapsettomuushoitoihin.

Takaisin