Raskaaksi 2019

Tiedän tuon turhautumisen noistakin ruoansulatusongelmista. Sitä miettii että imeytyykö kaikki tarvittava. Rauta ei ilmeisesti ainakaan kun kesällä todettiin anemiatila, rautakuurilla sieltä asti olen ollut.
Hoidatko miten ummetusta? Itsestä tuntuu että kohta on jo kaikki konstit kokeiltu... magnesiumlisä, magnesiamaito, psyllium, pegorion vai mikä se nyt oli, luumut ja vellit ja kaurapuurot ja ja ja, kookosrasva, lakritsi, lakritsitee... en muistakaan enää mitä kaikkea :laughing021Joskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä :woot:
Suoli on tähystetty kaksi kertaa, viimeksi reilu vuosi sitten ja vatsa ultrattu, tuumasivat ensin että paksukaissuolentulehdus kun tuli pahanhajuista limaa ja ultratessa sanoi että tyrä näkyy, mutta lopulta sain ärtyvän suolen oireyhtymädiagnoosin, jonka kaikki vatsavaivoista kärsivät lopulta saa, ei oo keliakia- eikä laktoosivastetta, plääh
Tsemppiä myös niiden vatsavaivojen kanssa!

Usko itsellä ei ole kiinnittymisessä, vaan eiköhän se suoli elä omaa elämäänsä, kiemurtelee kuin käärme :confused:

Ootko kokeillu fodmap-ruokavaliota? Usein ärtyvän suolen diagnoosin saaneet pääsee myös ravitsemusterapeutille, joten sekin kannattaa hyödyntää jos et oo jo hyödyntäny.

Ootko kokeillu fodmap-ruokavaliota? Usein ärtyvän suolen diagnoosin saaneet pääsee myös ravitsemusterapeutille, joten sekin kannattaa hyödyntää jos et oo jo hyödyntäny.
En ole hyödyntäny eivätkä tarjonneet edes tuota vaihtoehtoa, vaan on tuo fodmap käyny mielessä, vaan aloitus käytännössä onkin sitten eri asia :rolleyes:

Tein juu, niistä hilloamistani langoista. Osaltaan terapeuttinen kokemus sekin, sellainen siitäs sait maailmankaikkeus. Ymmärrän kyllä halun tehdä jo valmiiksi ja haaveilla. Mullahan on vielä kaikki esikoisen vaatteet, pinnasängyt, vaunut, ihan kaikki tallessa myös.

Toivottavasti tästä kuvasta saa selvää. Lanka on sirdarin baby bamboo, kiiltää kevyesti niin tälläi hämärässä jo vaikeampi kuvata. On venynytkin käytössä, niin en saanut ihan suoraksi aseteltua. Tarkoitus on myös kirjoa lapsen nimi ja syntymäaika nallen ympärille, mutta tiettekö ku ei oo tässä 3,5 vuodessa vielä ehtinyt... :rolleyes:

Kaunis peitto! :happy: teitkö minkö paksuisilla puikoilla? Ostin tänää lankaa ja ohuemmat ouikot tumppuja ja sukkia varten:woot:

Kävin myös tänään kaverin vauvaa katsomassa. Oli kyllä ihana pieni pakkaus ja vauvakuume sai taas tulta alleen:Heartred mut oon tosi yllättynyt ettei itkettäny yhtään siellä eikä jälkeenpäin, vaikka jännitinkin sitä aika paljon etukäteen. Ehkä vain vähän haikea olo sen jälkeen.

En ole hyödyntäny eivätkä tarjonneet edes tuota vaihtoehtoa, vaan on tuo fodmap käyny mielessä, vaan aloitus käytännössä onkin sitten eri asia :rolleyes:

Kannattaa kysyä lähetettä sua hoitaneesta paikasta. On varmasti helpompi lähteä kokeileen fodmappia kun on jonkun kanssa käynyt läpi toteutusta ja sitä ettei jää liian ykspuoliseksi ruokavalio.

Mun onnenpäivä! Käytiin kaverin kaa ostoksilla ja cittarissa oli siteitä ja pikkuhousunsuojia eurolla:hilarious: niitä näillä kolmen viikon menkoilla menee. Oonkin pohtinut et pitää alkaa kohta pyytää jotain kelakorvausta:hilarious::hilarious: joo, tiedän, voishan hankkia kupin. Olis ekologisempikin. Mut oon sellainen foliohattu, et ei paljon huvita pitää mitään muovilirputinta kolmea viikkoo kuukaudessa sisällä.

Huomenna Nimijuhliin. Pääsee nuuskimaan pikkuista vauvaa:Heartred

Dpo8. Oon yrittäny puristella tissejä, jos ne olis edes vähän kipeet, mut ei ne oo. Muuta kun korkeintaan hellät ja mustelmillakin kohta varmaan tästä kaikesta:hilarious: eiköhän oo aika no goal tämäkin kierto. Ei ainakaan tunnu yhtään miltään:banghead:

Tiedän tuon turhautumisen noistakin ruoansulatusongelmista. Sitä miettii että imeytyykö kaikki tarvittava. Rauta ei ilmeisesti ainakaan kun kesällä todettiin anemiatila, rautakuurilla sieltä asti olen ollut.
Hoidatko miten ummetusta? Itsestä tuntuu että kohta on jo kaikki konstit kokeiltu... magnesiumlisä, magnesiamaito, psyllium, pegorion vai mikä se nyt oli, luumut ja vellit ja kaurapuurot ja ja ja, kookosrasva, lakritsi, lakritsitee... en muistakaan enää mitä kaikkea :laughing021Joskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä :woot:
Suoli on tähystetty kaksi kertaa, viimeksi reilu vuosi sitten ja vatsa ultrattu, tuumasivat ensin että paksukaissuolentulehdus kun tuli pahanhajuista limaa ja ultratessa sanoi että tyrä näkyy, mutta lopulta sain ärtyvän suolen oireyhtymädiagnoosin, jonka kaikki vatsavaivoista kärsivät lopulta saa, ei oo keliakia- eikä laktoosivastetta, plääh
Tsemppiä myös niiden vatsavaivojen kanssa!

Usko itsellä ei ole kiinnittymisessä, vaan eiköhän se suoli elä omaa elämäänsä, kiemurtelee kuin käärme :confused:
Ootko kuinka paljon Pegorionia käyttänyt? Sitä saa käyttää niin paljon kuin tarvii. Se osmosoi suoleen vettä saaden ulosteen pehmenemään, sitä voi vetää vaikka 10 pussia päivässä jos sillä saa kulkemaan.

Jos ummetus on kestänyt vuoden pitäisi käyttää Pegorionia kaksi vuotta. Ollaan allergologilla tutkimuksissa kun lapsella ja itsellä ummetus. Suolta ei saa totuttaa lääkkeisiin :)

Mun onnenpäivä! Käytiin kaverin kaa ostoksilla ja cittarissa oli siteitä ja pikkuhousunsuojia eurolla:hilarious: niitä näillä kolmen viikon menkoilla menee. Oonkin pohtinut et pitää alkaa kohta pyytää jotain kelakorvausta:hilarious::hilarious: joo, tiedän, voishan hankkia kupin. Olis ekologisempikin. Mut oon sellainen foliohattu, et ei paljon huvita pitää mitään muovilirputinta kolmea viikkoo kuukaudessa sisällä.

Huomenna Nimijuhliin. Pääsee nuuskimaan pikkuista vauvaa:Heartred

Dpo8. Oon yrittäny puristella tissejä, jos ne olis edes vähän kipeet, mut ei ne oo. Muuta kun korkeintaan hellät ja mustelmillakin kohta varmaan tästä kaikesta:hilarious: eiköhän oo aika no goal tämäkin kierto. Ei ainakaan tunnu yhtään miltään:banghead:

Mistä tiedät kun menkat alkaa? Vai kysyinkö joskus..menkat runsaammat?

Mistä tiedät kun menkat alkaa? Vai kysyinkö joskus..menkat runsaammat?

Joo ja koostumus on eri. Mä tuolla toisessa ryhmässä vähän tätä just taas selitin. Kun tää on enemmän sellaista verta, vähän samaa kun tulee haavasta. Toinaan myös vähän hyytymäistä. Menkkaveri on sellaista erivärisen punaista ja enemmän sellaista "limaista".

Jos ei tuo valmiste, mitä tuli tilattua avita tilannetta, pitääpä kokeilla tätä. Kiitos vinkistä :)

joo kokeile ihmees, se on tavallaan ”lääke”, lääkärit sitä usein suosittelee!

Mun tekis mieli kokeilla sitä geleetä, oon vaan huono nielasemaan kapseleita:rolleyes: mullakin kaveri kehui että plussa tuli siinä kierrossa kun popsi niitä, tiedä sitten onko sattumaa vai auttaako oikeasti

Mä en kans kauheesti tykkää nieleskellä kapseleita, joten ostin syksyllä tätä gelee royale hunajaa Ruohonjuuresta.
Sillon tällön aina käytin teessä, myös plussa kierrossa pari kertaa, täähä ei oo niin jytkyä tavaraa kuin nuo kapselit, mut suosittelen, maku alkuun oli ehkä vähän jännä etikkainen verrattuna normaali hunaja, mutta tottui.

Liitteet

• PESONE-641628711001.jpg
    PESONE-641628711001.jpg
    32.7 KB · Katsottu: 148
Ootko kuinka paljon Pegorionia käyttänyt? Sitä saa käyttää niin paljon kuin tarvii. Se osmosoi suoleen vettä saaden ulosteen pehmenemään, sitä voi vetää vaikka 10 pussia päivässä jos sillä saa kulkemaan.

Jos ummetus on kestänyt vuoden pitäisi käyttää Pegorionia kaksi vuotta. Ollaan allergologilla tutkimuksissa kun lapsella ja itsellä ummetus. Suolta ei saa totuttaa lääkkeisiin :)
Olisinkohan kolme tai kaksi kertaa päivässä ottanut viikon tai parin ajan :scratch En oikein enää muista kun on siitä jo sen verran aikaa. Mitkä valmisteet luetaan lääkkeiksi? Pitkäaikaiseen käyttöön juurikin yritän löytää jotain, muuten ei pukamista pääse eroon :disgust

Mulla IBS-tyyppinen oireilu rauhoittui ketolla, fodmap ei riittänyt, mutta paransi sekin oloa jonkin verran.

Gelee royalea oon syönyt useamman kierron ilman mitään merkittävää. Plussakierrossa ei ollut käytössä, eikä oo multa ovistakaan aikaistanut. Nyt kun loppui, niin jätin käytöstä.

Kp10 ja ovulaatio oireet vaan pahenee, en muistanutkaan miltä tää ovisaika oikeesti tuntuukaan, (tai nyt on syys x hirveen vahva ovis) ku koko ajan vaan SE yks asia mielessä :wideyed: ja ei pelkästään mielessä, vaan tuntuu koko kropassa et olis ollu viis vuotta selibaatissa o_O
Ja ku tätä oloa voi kestää vielä viikon :grin eikä siihen ees auta sänkypuuhat, ku mikään ei riitä.
Tää siis on nyt karannut ihan käsistä, mun kroppa on seonnut täysin :grin
Ei Pahemmin ovis kipuja, pieniä nippailua edelleen, kuin kohdun kasvukipuja ois. Mutta kosteeta ja kihelmöivää tunnetta koko kropassa ja jäätävät kyltymättömät halut on, ja ku tuntuu ettei mikään riitä tai helpota :grin

Nyt kp 10 ja ovistesti tummenee. Melkein jo plussaksi lasken. Clearblue digi vielä nega, mutta tummenee myös viiva. Saa nähä onko ovis jo ennen tiistain folliultraa. :arghh:

Liitteet

• 20200202_075137.jpg
    20200202_075137.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 166
Nyt kp 10 ja ovistesti tummenee. Melkein jo plussaksi lasken. Clearblue digi vielä nega, mutta tummenee myös viiva. Saa nähä onko ovis jo ennen tiistain folliultraa. :arghh:

Oliko inssi tulossa? Kannattaa talletella :) tuskin on liikaa folleja

Kp1 yk19, OI 3/5.
Täytin 28 kuukausi sen jälkeen kun alotettiin yritys. Sillon ajattelin ilman muuta, että esikoinen syntyy ennen kuin täytän 30. Jos tästä kierrosta tärppäis niin la ois kymmenen päivää ennen mun 30v synttäreitä. Anoppi sai esikoisensa, eli mun miehen, samassa kuussa, kun täytti 30. Ehkä siinä ois taikaa. :rolleyes:

Kp1 yk19, OI 3/5.
Täytin 28 kuukausi sen jälkeen kun alotettiin yritys. Sillon ajattelin ilman muuta, että esikoinen syntyy ennen kuin täytän 30. Jos tästä kierrosta tärppäis niin la ois kymmenen päivää ennen mun 30v synttäreitä. Anoppi sai esikoisensa, eli mun miehen, samassa kuussa, kun täytti 30. Ehkä siinä ois taikaa. :rolleyes:

Muistan ihan täysin noi samat fiilikset esikoisesta. Syntyi puolitoista kuukautta ennen kun täytin 31.

Tsempit kp1:Heartred jospa tästä kierrosta sitten.

Monette & muut ”suolistovaivaiset”. Suosittelen hoitamaan suoliston kuntoon ja pukamat pois mahd pian... Mulla oli monta vuotta sitten pukamia ekan kerran, sen jälkeen ajoittain uusi ja tuli haavauma, joka ei sitten parantunutkaan ja siitä tuli krooninenanaalifissuura, joka lopulta loppuvuodesta leikattiin sen mun syyskuun lopussa todetun kkm:n jälkeen. Oli aivan helvetillinen vaiva! Karseet kivut ja oikein mitkään lääkitykset ei auttaneet (särkylääkkeistä ei käytännössä mitään iloa, lämpötyyny ja 99€ tuubilta maksava rectogesic-voide sekä puuduttava geeli oli ainoot joista edes vähän apua). Itse oon myös epäillyt, että se oli yksi syy raskauden keskeytymisen taustalla, koska heinäkuussa raskauden alkaessa kivut oli todella pahat, ja lokakuun lopussa leikkauksessa kirurgi totesi haavauman olleen poikkeuksellisen pahasti tulehtunut... Jotain ”hyvää” kkm:ssä oli se, että sain sit leikkautettua haavauman pois - olisi kuulemma tod näk raskauden edetessä & synnytyksessä voinut pahentua entisestään...

Kirurgi totesi tässäkin taustasyynä olevan ärtyväsuoli (kuten joku totesi, että sen diagnoosin kaikki nää epämääräiset suolistovaivat saa :wtf:). Hoitona hän suositteli jatkossa loppuiäksi visiblin-kuituvalmistetta (tai vastaavaa tuotetta). Joillekin myös fodmap ruokavalio kuulemma auttaa. Toi visiblin tuntuu toimivan ainakin mulla, ainakin toistaiseksi :whacky011

(ps. Monette, sori tuli sulle joku tosi härö arvio eilen, pahoitteluni kun en huomannut :whacky011)

Takaisin