Raskaaksi 2019

Ai nii ja kysyikö joku siitä geleestä... Siis voi kai sitä kokeilla, tuskin se vaarallista on. Ite kokeilin purkillisen. Lopputulos sama vanha, täällä sitä roikutaan. En mä oikeen usko muuhun kun että tähdet ja kuu. Ja foolihappo ja perusterveelliset elämäntavat. Jotain "välimeren ruokavaliosta" on tullut vastaan näitä lapsettomuusasioita selaillessa, mutta ei se minusta hirveästi poikkea perus monipuolisesta lautasmalli mukaisesta ruoasta. Ehkä enemmän hedelmiä ja vähemmän hiilaria tai jotain?

Muokattu viimeksi:
Äh tota mä just pelkään et jos nyt saan neulottua vauvajuttuja niin miten kauan ne kummittelee mulla jossai kaapissa ja lisää surua. Mut sit toisaalta haluaisin vähän uppoutua siihen tunteeseen että "sitten kun meillä on vauva niin". Ja ainakin nyt oon päättäny et haluun neuloa niitä. Joskus katselen kaupassa pieniä vaatteita ja usein itku nousee silmiin. Kerran löysin niin ihanan bodyn ja kamppailin pitkään ostanko sen mutta itku kurkussa jätin sen kun pelkäsin että se kiroaa mut, ja ois sopinu vaan pojalle ja et jos saankin vaan yhden tyttölapsen. Ois vaan niin ihana ostaa omalle vauvalle juttuja :Heartred

On niin sairaan söpöjä juttuja nykyään et en voi olla ostamatta :Heartred:sad010

Kellosta nään askeleet ja voi sovelluksella haastaa muita kellon omaavia mukaan. Ainakin tällä merkillä. On lisännyt liikkumista mulla.
Näen stressitilan, en tosin tiedä miten se mitataan. Pelkän sykkeen avulla mukamas? Täytyy tutkia. Koska alkoholin aikana ja jälkeen mulla stressiä ja korkeat sykkeet. Pelottavaa. Ehkä siksi en ole raskautunut??? Never know.
Näkee myös miten/kuinka kauan on nukkunut. Jakaa kevyt/syvä uni sekä REM-uneen tiedot. Sitä en tiedä kuinka luotettava. Tuskin 100% mutta sanoisin ainakin 80%.

Geleetä käytin ja siitä kierrosta raskauduin. Ei välttämättä geleen ansiosta. Mutta se meni kesken, en ole pahemmin uskaltanut sen jälkeen käyttää. Taisin kerran pari viikkoa käyttää, en muista oliko pienempi annostus kuin plussatessa. Tuskin siitä haittaakaan on. Ehkä vielä joskus kokeilen jos on paljon aikaa hoitoihin...

Itse ole raskautunut nimenomaan näistä pitkistä kierroista. Esikoisen yritysaikana kierto oli n. 33 päivää, nykyään 28. Mutta esikoistakin tehtiin pitkään ja hartaudella, että tuskin se tässä mikään ratkaiseva tekijä oli, ennemminkin tähdet ja kuu sanoisin:dummy:
Eiköhän se oo nimen omaan se kuu asento, omalla kohalla toivon että sille toiselle kystalle tapahtuis jotain nyt kuukautisten aikana ja se mystisesti katois :confused005

Tähdet ja kuu oliskin oikeestaan lohduttavaa. Mielummin se kuin että ois jotain terveydellistä syytä. Voiko tässä enää luomuna raskautua ikinä???? Pelkään että joku DNA ongelma

Vauvapeitto on kans yks mitä haluaisin tehdä. Millä puikoilla ja langalla oot tehny? Vai teitkö lopulta peittoa kun olit raskaana?

Tein juu, niistä hilloamistani langoista. Osaltaan terapeuttinen kokemus sekin, sellainen siitäs sait maailmankaikkeus. Ymmärrän kyllä halun tehdä jo valmiiksi ja haaveilla. Mullahan on vielä kaikki esikoisen vaatteet, pinnasängyt, vaunut, ihan kaikki tallessa myös.

Toivottavasti tästä kuvasta saa selvää. Lanka on sirdarin baby bamboo, kiiltää kevyesti niin tälläi hämärässä jo vaikeampi kuvata. On venynytkin käytössä, niin en saanut ihan suoraksi aseteltua. Tarkoitus on myös kirjoa lapsen nimi ja syntymäaika nallen ympärille, mutta tiettekö ku ei oo tässä 3,5 vuodessa vielä ehtinyt... :rolleyes:

Liitteet

• IMG_20200201_155403.jpg
    IMG_20200201_155403.jpg
    23 KB · Katsottu: 238
Tein juu, niistä hilloamistani langoista. Osaltaan terapeuttinen kokemus sekin, sellainen siitäs sait maailmankaikkeus. Ymmärrän kyllä halun tehdä jo valmiiksi ja haaveilla. Mullahan on vielä kaikki esikoisen vaatteet, pinnasängyt, vaunut, ihan kaikki tallessa myös.

Toivottavasti tästä kuvasta saa selvää. Lanka on sirdarin baby bamboo, kiiltää kevyesti niin tälläi hämärässä jo vaikeampi kuvata. On venynytkin käytössä, niin en saanut ihan suoraksi aseteltua. Tarkoitus on myös kirjoa lapsen nimi ja syntymäaika nallen ympärille, mutta tiettekö ku ei oo tässä 3,5 vuodessa vielä ehtinyt... :rolleyes:

Ihana. Voi ku osais (eli viittis) tehdä ite vauvalle jotain. :rolleyes:

Geleetä käytin ja siitä kierrosta raskauduin. Ei välttämättä geleen ansiosta. Mutta se meni kesken, en ole pahemmin uskaltanut sen jälkeen käyttää. Taisin kerran pari viikkoa käyttää, en muista oliko pienempi annostus kuin plussatessa. Tuskin siitä haittaakaan on. Ehkä vielä joskus kokeilen jos on paljon aikaa hoitoihin...

Mullaki tuli tärppi ekasta gelee-kierrosta. Ainakin vielä raskaus jatkunut, vajaa pari viikkoa seuraavaan ultraan..
Yhdellä tutulla myös tärppi ekasta gelee-kierrosta:rolleyes:

KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

PLUSSANNEET:

Tiarella
/26 / raskaus 4/3.lapsi / ya 12/19 / la 5.10.2020

tiinao_O /30/ 3. lapsi /ya 5/2019 /kkm 10/19 / la 7. tai 8.10.

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19 / LA 11.10

Minulla lyhentyi kierto normaalista 25-31 päivästä 21 kun söin geleetä, aloitin ensimmäsen kerran kierron alkupäivinä (olisiko ollu kp6) sen kierron loppuun asti ja purkin loppuun siten, että kp1-ovulaatioon ja silloin kierto pysyi samana.

Äsken oli reilun tunnin kestoinen kipukohtaus, joka alkoi vatsakrampeilla, sitten alkoi puristava tunne lantiolla molemmin puolin, ehkä oikealta puolelta enemmän ja vatsa kipuili keskikohdastaan :sad001
On ollut joskus aiemminkin, mutta ei ole kestänyt noin kauan, taustalla ollut ummetusta, aika usein ovulaation tai hieman ovulaation jälkeen vatsaa kovettaa, nyt dpo6

Minulla lyhentyi kierto normaalista 25-31 päivästä 21 kun söin geleetä, aloitin ensimmäsen kerran kierron alkupäivinä (olisiko ollu kp6) sen kierron loppuun asti ja purkin loppuun siten, että kp1-ovulaatioon ja silloin kierto pysyi samana.

Äsken oli reilun tunnin kestoinen kipukohtaus, joka alkoi vatsakrampeilla, sitten alkoi puristava tunne lantiolla molemmin puolin, ehkä oikealta puolelta enemmän ja vatsa kipuili keskikohdastaan :sad001
On ollut joskus aiemminkin, mutta ei ole kestänyt noin kauan, taustalla ollut ummetusta, aika usein ovulaation tai hieman ovulaation jälkeen vatsaa kovettaa, nyt dpo6

Mulla kans kovettaa varsinkin ovulaatiosta menkkoihin. Tosin lähiaikoina tuntunut et muulloinkin. Toivotaan että sun kipu ois kiinnittyminen!

Mulla kans kovettaa varsinkin ovulaatiosta menkkoihin. Tosin lähiaikoina tuntunut et muulloinkin. Toivotaan että sun kipu ois kiinnittyminen!
Tiedän tuon turhautumisen noistakin ruoansulatusongelmista. Sitä miettii että imeytyykö kaikki tarvittava. Rauta ei ilmeisesti ainakaan kun kesällä todettiin anemiatila, rautakuurilla sieltä asti olen ollut.
Hoidatko miten ummetusta? Itsestä tuntuu että kohta on jo kaikki konstit kokeiltu... magnesiumlisä, magnesiamaito, psyllium, pegorion vai mikä se nyt oli, luumut ja vellit ja kaurapuurot ja ja ja, kookosrasva, lakritsi, lakritsitee... en muistakaan enää mitä kaikkea :laughing021Joskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä :woot:
Suoli on tähystetty kaksi kertaa, viimeksi reilu vuosi sitten ja vatsa ultrattu, tuumasivat ensin että paksukaissuolentulehdus kun tuli pahanhajuista limaa ja ultratessa sanoi että tyrä näkyy, mutta lopulta sain ärtyvän suolen oireyhtymädiagnoosin, jonka kaikki vatsavaivoista kärsivät lopulta saa, ei oo keliakia- eikä laktoosivastetta, plääh
Tsemppiä myös niiden vatsavaivojen kanssa!

Usko itsellä ei ole kiinnittymisessä, vaan eiköhän se suoli elä omaa elämäänsä, kiemurtelee kuin käärme :confused:

Mun tekis mieli kokeilla sitä geleetä, oon vaan huono nielasemaan kapseleita:rolleyes: mullakin kaveri kehui että plussa tuli siinä kierrossa kun popsi niitä, tiedä sitten onko sattumaa vai auttaako oikeasti

Mun tekis mieli kokeilla sitä geleetä, oon vaan huono nielasemaan kapseleita:rolleyes: mullakin kaveri kehui että plussa tuli siinä kierrossa kun popsi niitä, tiedä sitten onko sattumaa vai auttaako oikeasti

Tiedän tuon turhautumisen noistakin ruoansulatusongelmista. Sitä miettii että imeytyykö kaikki tarvittava. Rauta ei ilmeisesti ainakaan kun kesällä todettiin anemiatila, rautakuurilla sieltä asti olen ollut.
Hoidatko miten ummetusta? Itsestä tuntuu että kohta on jo kaikki konstit kokeiltu... magnesiumlisä, magnesiamaito, psyllium, pegorion vai mikä se nyt oli, luumut ja vellit ja kaurapuurot ja ja ja, kookosrasva, lakritsi, lakritsitee... en muistakaan enää mitä kaikkea :laughing021Joskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä :woot:
Suoli on tähystetty kaksi kertaa, viimeksi reilu vuosi sitten ja vatsa ultrattu, tuumasivat ensin että paksukaissuolentulehdus kun tuli pahanhajuista limaa ja ultratessa sanoi että tyrä näkyy, mutta lopulta sain ärtyvän suolen oireyhtymädiagnoosin, jonka kaikki vatsavaivoista kärsivät lopulta saa, ei oo keliakia- eikä laktoosivastetta, plääh
Tsemppiä myös niiden vatsavaivojen kanssa!

Usko itsellä ei ole kiinnittymisessä, vaan eiköhän se suoli elä omaa elämäänsä, kiemurtelee kuin käärme :confused:

En oo kokeillu mitään, tavaraa kyllä tulee joka päivä mutta kovalla on. Jotain lääkettä oon miettiny. Ei oo mieleen tullut et ei imeytyis ravintoaineet :arghh:

En oo kokeillu mitään, tavaraa kyllä tulee joka päivä mutta kovalla on. Jotain lääkettä oon miettiny. Ei oo mieleen tullut et ei imeytyis ravintoaineet :arghh:
Voi ei, aiheutinko sinulle nyt uuden huolen aiheen, se ei ollut tarkoitus :sorry:
Itselläkin tavaraa tulee useimmiten päivittäin, mutta semmosia pieniä plussapalleroita, plop plop :grin
Toisinaan on ollut suoli niin tukossa, että on joutunut itse sitä avittamaan, siinä tilanteessa oon nykyisin kokenut tuon magnesiamaidon toimivaksi, siis jos sitä tavaraa ei tahdo tulla enää tikistelystä huolimattakaan. Seuraavaksi kokeiluun menee magnesiumkloridi, päivittäiseen käyttöön, jos sillä saisin tuon kovettavan taipumuksen ja sitä myöten hyvin todennäköiset peräpukamat hoidettua.

Voi ei, aiheutinko sinulle nyt uuden huolen aiheen, se ei ollut tarkoitus :sorry:
Itselläkin tavaraa tulee useimmiten päivittäin, mutta semmosia pieniä plussapalleroita, plop plop :grin
Toisinaan on ollut suoli niin tukossa, että on joutunut itse sitä avittamaan, siinä tilanteessa oon nykyisin kokenut tuon magnesiamaidon toimivaksi, siis jos sitä tavaraa ei tahdo tulla enää tikistelystä huolimattakaan. Seuraavaksi kokeiluun menee magnesiumkloridi, päivittäiseen käyttöön, jos sillä saisin tuon kovettavan taipumuksen ja sitä myöten hyvin todennäköiset peräpukamat hoidettua.

Ei se mitään :) nyt on pari päivää tullut helpommin tavaraa, mut olinkin ehkä lievässä vatsataudissa :hilarious: no kohta taas ovis ja vatsavaivat pahenee ja kuvittelen joka kivusta jotain raskauteen liittyvää

Takaisin