Tiedän tuon turhautumisen noistakin ruoansulatusongelmista. Sitä miettii että imeytyykö kaikki tarvittava. Rauta ei ilmeisesti ainakaan kun kesällä todettiin anemiatila, rautakuurilla sieltä asti olen ollut.
Hoidatko miten ummetusta? Itsestä tuntuu että kohta on jo kaikki konstit kokeiltu... magnesiumlisä, magnesiamaito, psyllium, pegorion vai mikä se nyt oli, luumut ja vellit ja kaurapuurot ja ja ja, kookosrasva, lakritsi, lakritsitee... en muistakaan enää mitä kaikkeaJoskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä
Suoli on tähystetty kaksi kertaa, viimeksi reilu vuosi sitten ja vatsa ultrattu, tuumasivat ensin että paksukaissuolentulehdus kun tuli pahanhajuista limaa ja ultratessa sanoi että tyrä näkyy, mutta lopulta sain ärtyvän suolen oireyhtymädiagnoosin, jonka kaikki vatsavaivoista kärsivät lopulta saa, ei oo keliakia- eikä laktoosivastetta, plääh
Tsemppiä myös niiden vatsavaivojen kanssa!
Usko itsellä ei ole kiinnittymisessä, vaan eiköhän se suoli elä omaa elämäänsä, kiemurtelee kuin käärme![]()
Ootko kokeillu fodmap-ruokavaliota? Usein ärtyvän suolen diagnoosin saaneet pääsee myös ravitsemusterapeutille, joten sekin kannattaa hyödyntää jos et oo jo hyödyntäny.
Joskus toimi punaviini, olut, lakritsi yhdistelmä 
teitkö minkö paksuisilla puikoilla? Ostin tänää lankaa ja ohuemmat ouikot tumppuja ja sukkia varten
mut oon tosi yllättynyt ettei itkettäny yhtään siellä eikä jälkeenpäin, vaikka jännitinkin sitä aika paljon etukäteen. Ehkä vain vähän haikea olo sen jälkeen.
niitä näillä kolmen viikon menkoilla menee. Oonkin pohtinut et pitää alkaa kohta pyytää jotain kelakorvausta

ja ei pelkästään mielessä, vaan tuntuu koko kropassa et olis ollu viis vuotta selibaatissa
). Hoitona hän suositteli jatkossa loppuiäksi visiblin-kuituvalmistetta (tai vastaavaa tuotetta). Joillekin myös fodmap ruokavalio kuulemma auttaa. Toi visiblin tuntuu toimivan ainakin mulla, ainakin toistaiseksi