Raskaaksi 2019

Tsemppiä Sammie. :Heartred Painon kanssa kamppailu on muutenkin paskaa, ei siitä tarvis kaikissa asiaankuulumattomissa yhteyksissä mainita.

Kiitos :Heartred Niin se on. Ja jotenkin nyt, kun olen yrityksessäni pudottaa painoa onnistunut, ensimmäistä kertaa ikinä terveellisesti, niin tuntuu vielä p*skemmalta, että kaikki vedetään painoon ja ennen kaikkea, ettei sitä oteta puheeksi, vaan ikään kuin "selän takana".

Ja en voi mitään, mutta tekstit oli sen sävyisiä, että kkm:n suru nousi taas pintaan. Puoli päivää on mennyt itkien sitä ja syytän tapahtuneesta nyt itseäni :sorry:

Niihin joutuu odottamaan kauemmin, kun lokakuussa alkoi viimeisin raskaus. Nyt evättiin verikokeita, joita erikoissairaanhoidosta suositeltiin (kuuluvat kutenkin perusterveydenhuollon alle...) , jotta voitaisiin sulkea "helpot" keskenmenon aiheuttajat pois. Ja näillä ei siis olisi mitään tekemistä painon kanssa. Mut ei. Lihava mikä lihava. Lihavuus oli kirjattu silloinkin, kun oli angiina. Ihan erikseen toisaalta etsitty BMI, joka ei silloinkaan paikkaansa pitänyt.
Odotan vain että jos mä meen valittaa lapsettomuudesta,niin mullekin sanotaan noin. Mullaki bmi reilusti yli normaali. Kuukauden vhh dieetillä ei tunnu auttavan yhtään. Joten kohta annan vain periksi ja lopetan syömiset kokonaan! (En oikeasti mutta potuttaa)

Ostin nyt rautavalmistetta ja koitan tänään vähän tutkia jos saisi lisäselkoa tästä varastoraudasta! Tsemppiä kaikille!

Sammie todella tylyä ja epäammattimaista minusta. Mulle sanottiin kerran että mun kohdalla ei nyt aleta hoitoihin kun olen "alipainoinen".. painoin siis 47 kiloa ja pituutta sama 163 kuin aina mut en ollut liian laiha.... Siis BMI n mukaan joo mutta kun ei vain paino noussut ja paino on muutenki herkkä asia (sairastettu on syömishäiriö joten ymmärrän täysin)

Miks mun menkat ei tunnu omilta? Viime kierrossa tuli pari tippaa ja nyt nää alko rytinällä mut vain ruskeaa ja mustaa. Ei siis punaista. Kertaakaan. Ne tyrehtyi toka päivänä, eilen tuli vähän, tänään ei. En tiedä miks mut mul on olo että kaikki ei oo ihan ookoo nyt.. toki mulla on muitakin ongelmia eli reuma kettuilee ja näin mutta tuntui kuin joku olisi liikkunut kohdussa. Siis tiedän, hullua, mutta siltä se tuntui. Sit iski kipu mut panttaa menkkoja eli tunne on et pitäisi vielä tulla mut ikään kuin tulppa olis tukittu. En osaa paremmin kuvailla mut mussa on nyt jokin vika

Kiitos, olen samaa mieltä. Aika monilla on SH-taustaa enemmän ja vähemmän ja vaikka ei olisi, niin ali- tai ylipaino on silti aika herkkä kohta... Toivottavasti pian selviää, mikä sulla on. Kuulostaa kurjalta :Heartred

Onnea tiinaO_o!!! :wav

Ja Sammielle sympatiaa, oon lukenut tätä sun juttua ja tullut nyt itsellekin sellainen olo, et ehkä kkm ja nyt raskautumisen ”vaikeus” (4kk nyt ei oo viel hirveesti...) johtuu mun painosta (BMI 34,5)... En oo jotenkin edes ajatellut olevani mitenkään kauheen lihava - liikun säännöllisesti ja en syö mitään ihan kreisiä, ja olo on yleisesti hyvä. Eikä lääkäritkään siitä raskauden tai kkm yhteydessä mitään sanoneet. Vasta gyne jolla kävin kkm jälkeen otti asian puheeksi...

Oma positiivisuus tässä vähän laskenut ovista odotellessa, digi-ovis vilkkuhymyilee neljättä päivää. Ja sit toi painoasia on tässä nyt lomalla kun on liikaa aikaa ajatella alkanut vaivaamaan yhä enemmän... Mut yritän pitää olon positiivisena ja odotan ovista & loppukiertoa toiveikkaana :love017

Odotan vain että jos mä meen valittaa lapsettomuudesta,niin mullekin sanotaan noin. Mullaki bmi reilusti yli normaali. Kuukauden vhh dieetillä ei tunnu auttavan yhtään. Joten kohta annan vain periksi ja lopetan syömiset kokonaan! (En oikeasti mutta potuttaa)

Ostin nyt rautavalmistetta ja koitan tänään vähän tutkia jos saisi lisäselkoa tästä varastoraudasta! Tsemppiä kaikille!

Toivottavasti ei sanota! :mad: Ja vielä parempi, jos ei tarvii lääkäriin mennäkään. Toivottavasti ferrit lähtis pian nousuun.

Mulla on tosiaan paino tippunut nyt 8 kg, niistä 5 kg keto/VHH vajaassa kuukaudessa. Hiilihydraatteja on kyllä mennyt enemmän kuin 20 g monena päivänä, puhdasta ruokaa kuitenkin. Ootko sinä miten alhaisilla hiilihydraateilla mennyt? Syöthän rasvaa sen sijaan?

Ymmärrän, miten nuo paino asiat voi satuttaa. Lääkärit tuppaa sen painon aina ajattelemaan kliinisesti, lääketieteellisesti. Esim kohonnut verenpaine altistaa sydän tapahtumille - > ylipaino altistaa tälle ja tälle. Samoin jokaisen infektion yhteydessä vedetään tupakointi.
Ei se sitä ilkeyttään tee ja oikeestaan niiden on vähän pakkokin, mutta asian voi tehdä niin monella eri tavalla, eikä ikinä pitäisi syyllistää ketään. Kuitenkin empatiakyky pitää olla

Onnea tiinao_O!!! :wav
Ja Sammielle sympatiaa, oon lukenut tätä sun juttua ja tullut nyt itsellekin sellainen olo, et ehkä kkm ja nyt raskautumisen ”vaikeus” (4kk nyt ei oo viel hirveesti...) johtuu mun painosta (BMI 34,5)... En oo jotenkin edes ajatellut olevani mitenkään kauheen lihava - liikun säännöllisesti ja en syö mitään ihan kreisiä, ja olo on yleisesti hyvä. Eikä lääkäritkään siitä raskauden tai kkm yhteydessä mitään sanoneet. Vasta gyne jolla kävin kkm jälkeen otti asian puheeksi...

Oma positiivisuus tässä vähän laskenut ovista odotellessa, digi-ovis vilkkuhymyilee neljättä päivää. Ja sit toi painoasia on tässä nyt lomalla kun on liikaa aikaa ajatella alkanut vaivaamaan yhä enemmän... Mut yritän pitää olon positiivisena ja odotan ovista & loppukiertoa toiveikkaana :love017

Kiitos :Heartred Ei tässä auta kuin positiivisuuteen pyrkiä itse kunkin. Mulla on kanssa ihan perusfiksutelintavat, paino tullut sh:n myötä ja laihduttaminen on aina vähän pelottavaa, ettei alkaa sh uudelleen. Mutta pakko se on. Onneksi vhh/keto helpompia, kun ei ole nälkä, mikä siis mulla aiheuttaa sen, etten halua enää syödä ollenkaan ja sit ahmin jne. Kovaa kamppailua olen tänään käynyt itseni kanssa kantaa luettuani, ettei sh-puoli pääse valtaan.

Voi Sammie :arghh:
Onpa tökeröä käytöstä!

Mulla ei paino ollut lähelläkään sitä bmi rajaa (raja 35),mutta silti sanoivat että 5-10% pudotus pitäs tehdä. Lievää Ylipainoa toki bmi mukaan on.
Jotenkin aina ahdistaa paino-asiat kun ne on niin henkilökohtaisia.

Vhh olin tossa ennen joulua pitkään. Tykkään siitä kun verensokerit ei heittele.

NewMoon :Heartred Mihin tuo 5-10% pudotus liittyy? Onko jotain, mihin PAINO puhtaasti vaikuttaa, vai ajatellaanko, että kun paino putoaa, niin veriarvot paranevat tai jotain?

Ymmärrän, miten nuo paino asiat voi satuttaa. Lääkärit tuppaa sen painon aina ajattelemaan kliinisesti, lääketieteellisesti. Esim kohonnut verenpaine altistaa sydän tapahtumille - > ylipaino altistaa tälle ja tälle. Samoin jokaisen infektion yhteydessä vedetään tupakointi.
Ei se sitä ilkeyttään tee ja oikeestaan niiden on vähän pakkokin, mutta asian voi tehdä niin monella eri tavalla, eikä ikinä pitäisi syyllistää ketään. Kuitenkin empatiakyky pitää olla

No sepä. Mutta olisi edes pokkaa puhua asiasta, eikä kirjoittaa kantaan ja käskeä lukemaan sieltä... Ylipaino altistaa monelle, mutta entä jos liikkuu, syö hyvin (mutta ilmeisesti liikaa), verenpaine ja pulssi on hyvät ja veriarvot kilpparia lukuunottamatta erinomaiset, niin altistaako se itse paino jollekin?

No sepä. Mutta olisi edes pokkaa puhua asiasta, eikä kirjoittaa kantaan ja käskeä lukemaan sieltä... Ylipaino altistaa monelle, mutta entä jos liikkuu, syö hyvin (mutta ilmeisesti liikaa), verenpaine ja pulssi on hyvät ja veriarvot kilpparia lukuunottamatta erinomaiset, niin altistaako se itse paino jollekin?

Ainakin korkea rasvaprosentti vaikuttaa hormonitoimintaan ja tiedetään siis ihan pelkän ylipainon voivan lisätä keskenmenon riskiä ja raskautumisen vaikeutta.

Mutta sitten taas, mä oon normipainonen ja kolme keskenmenoa jo takana.

Elämä on yhtä "jos" ja "voi".

Joo kyllähän sen lääkärin pitäs pystyä asioista puhumaan ihan suoraan ja sen faktan kautta!

Ainakin korkea rasvaprosentti vaikuttaa hormonitoimintaan ja tiedetään siis ihan pelkän ylipainon voivan lisätä keskenmenon riskiä ja raskautumisen vaikeutta.

Mutta sitten taas, mä oon normipainonen ja kolme keskenmenoa jo takana.

Elämä on yhtä "jos" ja "voi".

Joo kyllähän sen lääkärin pitäs pystyä asioista puhumaan ihan suoraan ja sen faktan kautta!

Hei kiitos, tuon tyyppistä tietoa olisin tarvinnut lääkäriltä!

Joo, eihän sitä mikään suoraviivaista ole. Ja esimerkiksi herttamainen kohtu ei omalla kohdalla mitenkään ylipainoon liity :sour:

Kiitos taas kaikille! Uskomatonta, että osaatte aina auttaa pahimman tunteen yli :Heartred

Edelleen ärsyttää lääkärin toiminta, mutta ei se muuta sitä, että minulla edelleen paino laskee :dance011 Tänä aamuna oli taas alempana kuin vuosiin! Tuosta toiminnasta ja tavasta aion kyllä palautetta myöhemmin antaa. Viimeiseksi haluaisin, että kuvittelevat, että idiootteilunsa olisi "auttanut" minua painon kanssa :finger:

Sammie hyvin se paino on tippunut oon samaa mieltä. Itselläni on ylipainoisten ongelmia kuten sokerit, korkea kolesteroli (ei aina ylipainoisten juttu) ja pcos johon oikeasti laihdutus on lääkäreiden vastaus. Mä oon todella sairas tapaus, mul on viljayliherkkyys, aurallinen migreeni, teininä oli kilpparin vajaatoiminta ja sit on ADHD ja sit reuma ja fibromyalgia. Aa ei unohdeta mun välilevynpullistumia. Siis oikeesti, voiko yhdellä ihmisellä olla nää kaikki?!? No voi, Jesbellä. Ja sit potuttaa kun sanon ettei tää raskaana pysyminen oikein tunnu onnistuvan niin mitään ongelmia ei kuitenkaan löydy vaikka jo tuossa näkyy mun muutama "perussairaus" ja tietty on tiedossa et oon rh negatiivinen

Kunhan tulisi! Ei oikein osaa vieläkään uskoa :bag:
En oikeasti tiedä oliko se lyhyt luteaali ongelma, ei ainakaan sen parantaminen lääkkeillä auttanut raskautumiseen.

Tsempit sulle painon pudotukseen :gen014 hyvin on sulla jo pudonnut!

Paljos sulla on viikot nyt? Mulla on ainakin täysin varma olo, että tulee :Heartred

Kiitos! Tää hiilihydraattien välttely toimii mulla! Ongelma on positiivinen, kun pitäisi aina keksiä tarpeeksi syötävää, nälässä ei tarvii olla ja olo on tosi hyvä :joyful: Ja nyt keto on niin trendikästä, että sopivaa ruokaa saa melkein mistä vain. Välillä mietin, voinko tänne painoasioita päivitellä, mut oon nyt laittanut. Ja tämänpäiväisen valossa taitaa olla iso juttu raskaustoiveen kanssa tämä... Toki jos kilomäärästä tms. jotakuta triggeröi, niin toivon, että siitä sanotaan :) Ja siis matkaahan on omaan tavoitteeseen vielä vajaa 30 kg :rolleyes: Toivottavasti plussa pärähtää ennen sitä.

Takaisin