Raskaaksi 2019

Ja sit jos ei ovuloi niin siitä tulee kysta? Ainakin joskus o_O vai tuleeko aina keltarauhanen..

Nyytti lupaavalta kuulostaa!!

Juu Tiarella vielä ei voi tietää..menkkamainen olokin vois olla raskausoire.

Kun heräsin niin makustelin uutta nimivaihtoehtoa :sorry: saisipa joskus vauvan..

Pitäiskö tota listaa päivitellä (pois osa) vai antaa vaan olla eikä enää päivitellä?

Hmm, en mä noista kystista tiedä, mut en kyl usko että viimeksi mun ovuloimattomassa kierrossa olis ollu kystaa. On ollut kahdesti ja ne on kyllä ollut niin kivuliaita, että huh! Ja kyl muistaakseni kans viimeksi kun on kysta ollut ni olis ollu myös ovulaatio (ainakin tikun mukaan). Mut en mä tiedä:hilarious:

Mullahan ei menkat ala näköjään. Lugeja tuplasti enemmän kuin aiemmin ja sillon tullut läpi. Nyt joka vessareissu on vaan vv lorinaa, joten suututtaa ku ei tuu menkat kun pitäisi.. huooh, kyl on maha ku potkupallo ja turvonnut ihan megasti ja sit semmonen pyörryttävä olo. Kyllä kai noi kohdunulkoinen nostaisi myös hcg? Mulla on joku outo olo nyt ku ei vaan tuu menkat ja lämmöt koholla ja minulle epätyypillinen verisuonet pinnassa joka paikassa. Ja se jano!!

Kierron alussa on useita pieniä follikkeleita, joista yksi lähtee ennen ovulaatiota kasvamaan, ns. Johtofollikkeli. Tästä sitten ovulaation aikana irtoaa munasolu (hyvissä olosuhteissa, kaikki follikkelit ei sisällä munasolua). Sen jälkeen follikkeli surkastuu ja muodostuu keltarauhaseksi. Nämä kaikki siis optimikierrossa.

Kysta voi lähteä muodostumaan, jos follikkeli ei puhkeakaan, vaan jostain syystä jatkaa kasvuaan. Joskus follikkeleja kasvaa myös useampi, joten ei ole mahdotonta että samassa kierrossa ovuloi ja muodostuu kysta. Kaikki kystat eivät puhkea, osa surkastuu pois itsestään. Ovuloimattomuus ei aina johda kystan syntyyn, joskus ovuloimattomuus voi johtua esim siitä, että follikkeleja ei kasva lainkaan.

Näin hyvin yksinkertaistettuna omien tietojeni pohjalta. Varmasti muitakin syitä kystien syntyyn voi olla.

Mulla ei sitten tainnutkaan alkaa uusi kierto vielä, en tiedä. Kupin pohjalle oli tullut ihan muutama milli verta, ei todellakaan voi puhua mistään kunnon verenvuodatuksesta. Toisaalta mulla ei ole koskaan tuommoista tiputtelua.

Pitää vissiin odotella että yltyykö tämä tästä vielä, vai onko nyt sit vaan harvinaisen niukat menkat.

Inhottavasti nää menkat tuo elävästi mieleen keskenmeno ajan. Onneks ei mitenkään runsasta oo, aika niukkaa itse asiassa ja kivutkaan niin kovia ku sillon, mut jännästi kohdulla on yks kohta, mikä tuntuu jännästi vähän kipeämmältä ku muut, ei paljoa, mut vähän. Tältä tuntui keskenmenossakin.
Ei oikein tiedä mitä aatella. Hyvät fiilikset kun vihdoin tiedossa kierto, mut sit miettii että olisin jo toisella kolmanneksella jos raskaus ois jatkunut :rolleyes:
Tosin sitten ei lähdettäis sukulaisporukalla ulkomaille kesällä, vaan oltais valmiina synnärille. Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti, että nyt ei tarvi stressata sitä, että pitäs jättää Esikoisenkin reissu väliin, kun serkut menee lämmittelee ja altaisiin polskimaan 2viikoksi. Vaikka olishan se ollu ihana kesävauva, mutta tehdään sitten talvi tai kevät vauva :wink :rolleyes: tai sit sit ens vuoden kesävauva :grin:grin

Mullahan ei menkat ala näköjään. Lugeja tuplasti enemmän kuin aiemmin ja sillon tullut läpi. Nyt joka vessareissu on vaan vv lorinaa, joten suututtaa ku ei tuu menkat kun pitäisi.. huooh, kyl on maha ku potkupallo ja turvonnut ihan megasti ja sit semmonen pyörryttävä olo. Kyllä kai noi kohdunulkoinen nostaisi myös hcg? Mulla on joku outo olo nyt ku ei vaan tuu menkat ja lämmöt koholla ja minulle epätyypillinen verisuonet pinnassa joka paikassa. Ja se jano!!

Montako päivää sit lopetit luget? Mä yleensä otin 10pv yhteensä 200mg ja menkat alko 3-4pv lopetuksesta ja kerran otin samat 10pv 400mg ja menkat alko 7päivänä lopetuksesta. Mut ei oo harvinaista et kestää viikkokin lopetuksesta et alkaa.

Samoin..just laitoin samaan aikaan ton mun purkautumisen :hilarious: ja tyhmä luen välillä noita raskautuneiden keskusteluja.. ja en pysty kyl menee tohon Raskaaksi 2020 ku siel tulee plussia ku sieniä sateella.. tähän ollaan tultu, katkeraksi lapsettomaksi...

Mäkin oon seuraillu 2020 keskustelua, kun joku palstariippuvainen kun näköjää musta tullut :hilarious: mut odottajien puolelle en kyl uskaltaudu hieromaan suolaa avohaavoihin:dead: mutjuu. katkeruus, suru, viha, pelko, epätoivo, kateus ja mitä vielä näitä niin ihania tunteita saakaan tässä prosessissa tuntea..

Ultratessa tosiaan pystyy katsomaan sen keleltarauhasen. Minulle ainakin sanoi lääkäri, että näkyy hyvin suonittunut hyvännäköinen keltarauhanen. Ilmeisesti siis siitä näkee senkin jos se on jotenkin huono.

Jokos kohta nähtäis vuoden eka plus? Koirankorva? Aida?
Minulla ei ole vieläkään mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Mutta voi kuinka haluaisinkaan olla raskaana!!:dummy: Nyt on dpo8. Missähän vaiheessa mahdollinen raskaus näkyisi tuollaisessa tavallisessa 25 iU testissä? En haluaisi liian aikaisin tehdä kun sitten vain ärsyttää,kun se nega ei käytännössä kerro mitään.:banghead: Mutta en oikein malta odottaakaan.:wacky:

Montako päivää sit lopetit luget? Mä yleensä otin 10pv yhteensä 200mg ja menkat alko 3-4pv lopetuksesta ja kerran otin samat 10pv 400mg ja menkat alko 7päivänä lopetuksesta. Mut ei oo harvinaista et kestää viikkokin lopetuksesta et alkaa.
Joo siis terolut ku oli 10pv kuuri niin kerran joutui oottaa 3 päivää ja neljäntenä tuli tuhru.
Progesteroni valmiste toinen ei lugesteron mut vastaava 100mg 10 päivää mut tuli kasipäivänä läpi mut käytin loppuun kuurin ja nyt oli isompi annos eli 200mg iltaisin ja nyt on neljäs päivä vikasta lugesta. Vv holskaa ei ole vielä tuhrua näkynyt mut ei mul oo ees menkkajomoi. Sillä uskallan oottaa sunnuntaihin ja jos ei nyt tiistaina oo tullut niin meen lääkärin puheille.

Kystista: myös ovulaation jälkeen usein muodostuu kysta, nimittäin jos se puhjennut follikkeli sulkeutuu niin sillon se kerää jonkin verran sisälleen verta. Kyseessä on sillon corpus luteum kysta. Mulla on kaks kertaa todettu, n. 3cm.

Ultratessa tosiaan pystyy katsomaan sen keleltarauhasen. Minulle ainakin sanoi lääkäri, että näkyy hyvin suonittunut hyvännäköinen keltarauhanen. Ilmeisesti siis siitä näkee senkin jos se on jotenkin huono.

Minulla ei ole vieläkään mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Mutta voi kuinka haluaisinkaan olla raskaana!!:dummy: Nyt on dpo8. Missähän vaiheessa mahdollinen raskaus näkyisi tuollaisessa tavallisessa 25 iU testissä? En haluaisi liian aikaisin tehdä kun sitten vain ärsyttää,kun se nega ei käytännössä kerro mitään.:banghead: Mutta en oikein malta odottaakaan.:wacky:
Me mennään siis samoissa aamulla just mietin viittiskö testata, tuskin siellä kuitenkaan mitään on pissasin pönttöön :arghh:

Kohta joku plussaa :wav

:hilarious::hilarious::hilarious:anteeks, en voi tälle mitään:hilarious::hilarious: Mut toivottavasti:Heartred kyl Aida ja Tepsu vois huomenna pc:llä näkyä joku hailura jo. Ei kaikilla, mut joillain on kyl alkanut näkyy jo Dpo9.

Missäs vaiheessa muut menee?

Pitäiskö tota listaa päivitellä (pois osa) vai antaa vaan olla eikä enää päivitellä?
Mun mielestä ois kyllä kiva kun ois ajantasainen lista, kun ei aina kaikkien tilanteita muista :)

Jos ois joku tämmönen esim.?

Ketjussa aktiivisesti kuumeilevat:

jannn
/33/esikoinen toiveissa/ya 9/18 /km 3/19

Tekis mieli lisätä tohon Ketjussa epätoivoisesti kuumeilevat

:hilarious::hilarious::hilarious:anteeks, en voi tälle mitään:hilarious::hilarious: Mut toivottavasti:Heartred kyl Aida ja Tepsu vois huomenna pc:llä näkyä joku hailura jo. Ei kaikilla, mut joillain on kyl alkanut näkyy jo Dpo9.

Missäs vaiheessa muut menee?
minulla pitäis olla myös Aidan ja Tepsun kans samoissa suunnilleen (jos pitää paikkansa kkm jälkeen eka kierrossa).
mulla näkyy vasta menkkojen oletetun jälkeen.

Ketjussa aktiivisesti kuumeilevat:

jannn
/33/esikoinen toiveissa/ya 9/18 /km 3/19

Nipanderi/33/toka toiveissa/ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Nyt vähän valehtelen teille. Oikeesti oon viel 32:hilarious: pari viikkoo:hilarious: en vaa jaksa sitä kumminkaan sit vaihtaa (eiku ikäkriisi) :hilarious:

Takaisin