Raskaaksi 2019

Oliko sulla millasta yleensä tuo luteaalivaiheen tiputtelu? Kestääkö kauan?

Aluks alkaa beigellä/vaaleenruskeella pyyhittäessä ja sit päivien myötä lisääntyy ja tummuu tummanruskeeksi/punaruskeaksi joskus vähän punaistakin ja joutuu ottaa pikkuhousunsuojat varmuudeks ja sit joskus muutama päivä ennen menkkoja voi olla välillä runsastakin et menee pönttöön asti tai laittanu ihan tamponin mut ei oo silti menkoiksi voinut viel lukea. Luteaali ilman lugeja on 12-13 pv. Niin ja tuhru on alkanut mitä tahansa dpo2-dpo10 väliltä mut nyt viimmeset 3 kiertoa dpo2 tai 3.

Edit. Niin ja kestää ihan menkkoihin asti

Okei, en oo ikinä kuullu et sitä vois nähdä mikä on tyhjä ja mikä ei ilman punktiota. Tietty follikkelin koko pitäs olla kai se vähintään 17mm et vois olla kypsä, pienemmät sit usein raakoja
Voi olla et oon väärässä et ymmärsin väärin mitä lekuri selitti kun se puhu jostakin volyymistä mut osa oli kuulemma hyvä ja osa ei eli ton verran sain irti niin enpä lähde väittelee ku en sen kummemmin tiedä :)

Kp5, menkat loppui eilen ja PMS-oireet vaan jatkuu. Päätä särkee, alavatsaa jomottaa ja leuka kukkii. Mielialat heittelee ja tissit on turvonneet ja arat. Tosi epätyypillistä mulle. Voikohan stressi vaikuttaa tällä tavalla?

Mäkin oon päätynyt et mulla varmaan sit laatu on paskaa. Mut ivf:s sen ehkä näkee sitten. Siinä mieles ne hoidot pelottaa jos neki on yhtä epäonnistumista ja kun ne on se viimeinen keino ja huolettaa myös oman mielenterveyden ja jaksamisen puolesta. Silti sitä ei enää jaksais odottaa.

Se voi olla mahdollista. On niitäkin tarinoita. Toivotaan kumminkin, että näin ei olisi. Oon kuullut kumpiakin tarinoita. Vaste on voinut olla hyvä tai hyvin huono.

Sitten on vielä ne lahjasolut, jos raha ja mieli sen kestää. Niistä moni on viimein saanut toivotun tuloksen, mikäli omilla ei onnistu. Me ollaan jo puhuttu, että niin pitkälle ei mennä. Joten jos ivf ei tuo tulosta julkisella, niin me lopetetaan siihen. Jos ei olisi yhtään lasta, niin varmasti tilanne olisi toinen.

Täytyy vaan sanoa, että voi hyvä tavaton onneksi ei tullut odotettua tässä lasten teossa yhtään pidempään. Nyt kun koko ajan puhutaan ensisynnyttäjien korkeasta iästä, niin enpä olisi voinut uskoa, että omat solut saattaisi olla 32 (kohta 33) vuotiaan jotain ihan paskaa:sad010

Mun käsityksen mukaan IVF:ssä on aika normaalia se, että iso osa folleista on sellaisia, joissa ei ole solua. Olen itse ollut siinä luulossa, että johtuu siitä, että ne kaikki pienetkin follit kasvavat lääkkeiden vuoksi isoiksi. Normaalikierrossa kun on aina alkuun isompi määrä follikkeleja, joista sitten yksi valikoituu johtofolliksi, ja alkaa kasvaa. Mulla IVF:ssä oli 11 follikkelia, joista saatiin neljä solua.

Mutta saatan olla myös väärässä. Mitään muita lähteitä mulla ei ole tähän antaa, kuin "muistelisin näin".

Mun käsityksen mukaan IVF:ssä on aika normaalia se, että iso osa folleista on sellaisia, joissa ei ole solua. Olen itse ollut siinä luulossa, että johtuu siitä, että ne kaikki pienetkin follit kasvavat lääkkeiden vuoksi isoiksi. Normaalikierrossa kun on aina alkuun isompi määrä follikkeleja, joista sitten yksi valikoituu johtofolliksi, ja alkaa kasvaa. Mulla IVF:ssä oli 11 follikkelia, joista saatiin neljä solua.

Mutta saatan olla myös väärässä. Mitään muita lähteitä mulla ei ole tähän antaa, kuin "muistelisin näin".

Joo tottakai on, ja ainahan se näissä hoidoissa on se ettei voi tietää kuinka tulee käymään oli syy mikä tahansa. Huonolla vasteella tarkoitan sitä, ettei välttämättä lääkkeistä huolimatta ole saatu yhtään kunnollista follia tai jos onkin ollut folleja niin ei mitään mitä hedelmöittää. Mutta niin voi tietysti käydä näissä hoidoissa kelle tahansa.

Joo tottakai on, ja ainahan se näissä hoidoissa on se ettei voi tietää kuinka tulee käymään oli syy mikä tahansa. Huonolla vasteella tarkoitan sitä, ettei välttämättä lääkkeistä huolimatta ole saatu yhtään kunnollista follia tai jos onkin ollut folleja niin ei mitään mitä hedelmöittää. Mutta niin voi tietysti käydä näissä hoidoissa kelle tahansa.

Vastasinkin enemmän yleisesti siihen ihmettelyyn, että voiko IVF folli/solumääristä päätellä jotain. Ja nimenomaan, etenkin ensimmäiset hoidot on vielä aikamoista arpomista lääkemäärien suhteen, siinä voi tosiaan käydä vaikka mitä. Mullakin kaksi OI-hoitoa epäonnistui vasteen suhteen, eikä toi IVF:kään mikään suksee ollut, jos pelkkiä solumääriä katsoo. Ehkä kuitenkin lohdullista miettiä sitä, että sillä yhdelläkin alkiolla voi onnistua. Ja sekin, että jokainen epäonnistunut vaste antaa taas lisätietoa uuden hoidon suunnitteluun.

Vastasinkin enemmän yleisesti siihen ihmettelyyn, että voiko IVF folli/solumääristä päätellä jotain. Ja nimenomaan, etenkin ensimmäiset hoidot on vielä aikamoista arpomista lääkemäärien suhteen, siinä voi tosiaan käydä vaikka mitä. Mullakin kaksi OI-hoitoa epäonnistui vasteen suhteen, eikä toi IVF:kään mikään suksee ollut, jos pelkkiä solumääriä katsoo. Ehkä kuitenkin lohdullista miettiä sitä, että sillä yhdelläkin alkiolla voi onnistua. Ja sekin, että jokainen epäonnistunut vaste antaa taas lisätietoa uuden hoidon suunnitteluun.

Näinpä. Faktahan on kumminkin se, että suurin osa lapsettomista saa ennemmin tai myöhemmin ivf:llä toivotun tuloksen joko omilla tai sitten lahjasoluilla. Tulevaisuutta kun on mahdoton ennustaa, niin mieluummin ajattelee tämänkin asian positiivisen kuin negatiivisen kautta.

Minä oon nyt jotenkin täällä iloinen kun toi vuoto varmasti oli ne minimenkat mut ku en ottanut progea niin limis ei ehtinyt oikein kasvaa kunnolla eli ainakin mun keho tekee jotaki ja ideaali 28 päivän kierto. Vv on muuttunut et sitä on koko ajan mut nyt selkee muutos eggikseen päin eli ovis tulossa ja nyt ihan hehkutus kuinka näyttää siltä et limat olis otolliset, nyt jo venyy ja normisti se on katkeillut ja ollut tosi vähäistä, nyt sentään näyttää jollekin. Eli en viitsi vinkua tästä tilanteesta kun keho yrittää ja aiemmin saatto olla kp100 eikä mitään käryä mistään.. ainakin nyt tietää että jotaki tapahtuu, testit negaa joten heti ku o+ pyörähtää niin progekuuri ja nyt mä sit päätin että raskaaksi tuun tästä kierrosta. Näin se nyt saa luvan olla .. ainakin on nyt hyvä asenne tuohon hommaan meni sitten syteen tai saveen mut nyt ovis, progea ja plussa. Jos ei plussa niin näkee mimmoset menkat tulee...

Mulla on ollut tää joulun aika tosi kiireistä, kun on reissattu sukulaisissa. Ihan tuntuu nyt hyvältä olla kotona, eikä vähään aikaan olla lähdössä minnekään. Välillä olen ehtinyt lukea vähän, mutta vasta nyt sain kahlattua viestit niin että oon ajantasalla.

NewMoon valtavasti onnea ja tarrasukkia!! Ja muille plussanneille tietenkin myös. :) Oot NewMoon, kyllä tosi pitkän tien kulkenut tähän plussaan. :confused:

Voimia Helena80! <3 Ihan vetää sanattomaksi tuo. :(

Mulla kp1. Ei siis tullut raskautta vuonna 2019. Jospa tää vuosi ois parempi kaikille meille vielä yrittäville.

Osallistun kansalaisopiston kesäompelu kurssille :grin jos tää nyt olis sitä ajatusta pois yrityksestä.. ompelen sitte vaikka käsämekon jos potkuhousuille ei oo tarvetta

Mä tilasin viikonloppuna langat Elämä on runo -tilkkupeittoon, mitä odotan pääseväni neulomaan. Ja tällä kertaa neulon ihan itselleni! Käsityöt on niin terapeuttisia!

Eilen seksiä harrastaessa mieskin totesi, että onko sun tissit kasvaneet :grin jälkeenpäin tuli myös tuhrua paperiin. Mun kroppa on ihan sekaisin. Ja tänään on vikalomapäivä, minkä kunniaksi sain näköjään räkätaudin..

Sori omanapailu, mutta meni jännäksi! Lämpökäyrä on nimittäin nyt oletetun oviksen jälkeen samanlainen kuin plussakierrossa! :nailbiting: Droppi samoihin lämpöihin dpo4/dpo5, mikä oli ainutlaatuista plussakierrossa.

Saa nähdä, lähteekö lämmöt nyt samaan nousuun huomisesta eteenpäin. Ja just eilen ajattelin, että raskaus ei ole mahdollinen, koska raskaustestissä vielä hailura viiva oli toissapäivänä, eli myös oletetun oviksen aikoihin... Mitenköhän on? Täytyykö raskaustestin olla täysin nega ennen kuin voi uudelleen onnistua? :think005

Ja tiedän toki, että lämmöt voivat heittää muutenkin, varsinkin kkm:n jälkeen. Silti toivo heräsi :shy:

Sori omanapailu, mutta meni jännäksi! Lämpökäyrä on nimittäin nyt oletetun oviksen jälkeen samanlainen kuin plussakierrossa! :nailbiting: Droppi samoihin lämpöihin dpo4/dpo5, mikä oli ainutlaatuista plussakierrossa.

Saa nähdä, lähteekö lämmöt nyt samaan nousuun huomisesta eteenpäin. Ja just eilen ajattelin, että raskaus ei ole mahdollinen, koska raskaustestissä vielä hailura viiva oli toissapäivänä, eli myös oletetun oviksen aikoihin... Mitenköhän on? Täytyykö raskaustestin olla täysin nega ennen kuin voi uudelleen onnistua? :think005

Ihan kuin olisin joskus lukenut sellasiakin tarinoita, että keskenmenon jälkeen testi ei näyttänyt negaa ollenkaan vaan haamu lähti uudestaan vahvistumaan ja kyse oli uudesta raskaudesta. Kai se on jos ovulaatio tapahtuu, niin myös raskaus on mahdollista :)

Mä en tiedä yhtään missä kohtaa kiertoa oon menossa. Ekaa kertaa ikinä oon näin pihalla. Limailua, valkovuotoa, välillä menkkajomoja, ei enää kovin vahvoja. Mut ei menkkoja. Sais jo alkaa :hilarious: ja mun kohdalla uus raskaus ei mahdollinen.

Ihan kuin olisin joskus lukenut sellasiakin tarinoita, että keskenmenon jälkeen testi ei näyttänyt negaa ollenkaan vaan haamu lähti uudestaan vahvistumaan ja kyse oli uudesta raskaudesta. Kai se on jos ovulaatio tapahtuu, niin myös raskaus on mahdollista :)

Mä en tiedä yhtään missä kohtaa kiertoa oon menossa. Ekaa kertaa ikinä oon näin pihalla. Limailua, valkovuotoa, välillä menkkajomoja, ei enää kovin vahvoja. Mut ei menkkoja. Sais jo alkaa :hilarious: ja mun kohdalla uus raskaus ei mahdollinen.

Voi, kunpa olisi noin! :smiley-angelic001 Oon kyllä ollut niin keskittynyt tähän painonpudotukseen, että sopisi raskaus hyvin tähän väliin :hilarious:

Toivottavasti tulisi sullakin pian selvyys, missä mennään :joyful:

Takaisin