Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo siis en oo tässä kierrossa mittaillut. En varmaan viimeiseen vuoteen ainakaan. Kurkkaan löytyykö flo:sta.
Tossa parissa kierrossa tehtyjä.
View attachment 85237 View attachment 85238

Mä teen ton testin neulalla ja langalla, toimii :)Joo, nyt näin nopeaa iski takas se jäätävä vauvakuumeen varmasti pysty kesään asti oottaa. Tosin voihan sen yrittämisen aloittaa, mut eihän se tarkoita että pakosta tärppäis.
Haluisin odottaa ja pitää taukoa, mut eilen anoppi tuli sanomaan että oli nähnyt unta että me saatiin tyttövauva, että olisko ollut jokin enneunikun mäkin näin ihan hetki sitten unta et meille syntyi tyttövauva.
Tosin tuli mieleen heti tuo pieleen mennyt raskaus, et jos se oli se vauva/vauvat, ja se sekoittuu noihin uniin. Mut jotenkin haluaisin toivoa että se tarkoittais tulevaa
Ootteko tehnyt sormustestiä? Itse käytän äitini kihlasormusta ja omaa hiusta, ensin kannattaa oman pään päällä testata että onko pyörivä vai heijausliike, nii osaa tulkita henk. Kohtaisen tuloksen (tän opin vasta esikoista odottaessa, että eri ihmisillä voi olla eripäin) Eli jos naisella pyörivä liike, nii pyörivä = tyttö ja heijari = poika. Tai sit toiste päin jos naisen pään päällä tulee heijari.
Mulle on jo lapsena tehty, ja se on pysynyt. Poika, tyttö, tyttö ja tyttö. Mut tarinan mukaan keskenmenot voi vaikuttaa tulokseen, eli nyt on 2 keskenmenoa, nii jos vaikuttaa nii siinä vielä yks tyttö jäljellä, ja sehän riittäis meille
Mun äidillä on pysynyt tuo poika, poika, poika ja tyttö aina oikein, eikä keskenmenot 2kpl oo vaikuttanut tulokseen. Tädilläni taas oli vaikuttanut keskenmeno tulokseen.
Nää nyt toki on näitä, uskoo ken tahtoo, mut mua on aina kiehtonut tää.
Mulla on eilisestä asti, siis siitä anopin sanomisista asti tuntunut sydämen kohdalla sellanen jännä olo, hyvä jännä olo. Ihan kuin olisin sydän lasit päässä koko ajan. Outoa.
Keskenmeno mietityttää edelleen, mut ihmetyttää kun oon näin hyväntuulinen. Vaikka menkat kolkuttelee ovella, ja mä oon vaan rakastunut kaikkeenehkä vaan siihen ajatukseen vauvasta. Mut pysyispä tää olo
![]()
Joo, nyt näin nopeaa iski takas se jäätävä vauvakuumeen varmasti pysty kesään asti oottaa. Tosin voihan sen yrittämisen aloittaa, mut eihän se tarkoita että pakosta tärppäis.
Haluisin odottaa ja pitää taukoa, mut eilen anoppi tuli sanomaan että oli nähnyt unta että me saatiin tyttövauva, että olisko ollut jokin enneunikun mäkin näin ihan hetki sitten unta et meille syntyi tyttövauva.
Tosin tuli mieleen heti tuo pieleen mennyt raskaus, et jos se oli se vauva/vauvat, ja se sekoittuu noihin uniin. Mut jotenkin haluaisin toivoa että se tarkoittais tulevaa
Ootteko tehnyt sormustestiä? Itse käytän äitini kihlasormusta ja omaa hiusta, ensin kannattaa oman pään päällä testata että onko pyörivä vai heijausliike, nii osaa tulkita henk. Kohtaisen tuloksen (tän opin vasta esikoista odottaessa, että eri ihmisillä voi olla eripäin) Eli jos naisella pyörivä liike, nii pyörivä = tyttö ja heijari = poika. Tai sit toiste päin jos naisen pään päällä tulee heijari.
Mulle on jo lapsena tehty, ja se on pysynyt. Poika, tyttö, tyttö ja tyttö. Mut tarinan mukaan keskenmenot voi vaikuttaa tulokseen, eli nyt on 2 keskenmenoa, nii jos vaikuttaa nii siinä vielä yks tyttö jäljellä, ja sehän riittäis meille
Mun äidillä on pysynyt tuo poika, poika, poika ja tyttö aina oikein, eikä keskenmenot 2kpl oo vaikuttanut tulokseen. Tädilläni taas oli vaikuttanut keskenmeno tulokseen.
Nää nyt toki on näitä, uskoo ken tahtoo, mut mua on aina kiehtonut tää.
Mulla on eilisestä asti, siis siitä anopin sanomisista asti tuntunut sydämen kohdalla sellanen jännä olo, hyvä jännä olo. Ihan kuin olisin sydän lasit päässä koko ajan. Outoa.
Keskenmeno mietityttää edelleen, mut ihmetyttää kun oon näin hyväntuulinen. Vaikka menkat kolkuttelee ovella, ja mä oon vaan rakastunut kaikkeenehkä vaan siihen ajatukseen vauvasta. Mut pysyispä tää olo
![]()
Ihanaa :) oon kokeillu tota sormusjuttua..ekan kerran joskus 10v sit enkä oikein muista mitä se sanoi..jotenkin kaks ekaa epäselvästi et joko kesken tai kaksoset.. viimeks ku tein ni tosi epäselvästi liikkui tai vaimeesti..en tiedä uskallanko enää tehä ettei tuu olo ettei yhtäkään lasta koskaan.. en tienny tota että eka vois oman päällä kokeilla. Niin ja sit ku se liikkuu ja niin en tiedä milloin se loppuu se rimpsu tai alkaa alusta![]()

Kerran kannattaa oman pään päällä, että saa selville liikkeen sukupuolen. Ja sit vasemman (sydämen puolen) kämmenselän päältä. Unohdinkin sen näköjään tuosta tekstistäJa se sormus kannattaa tavallaan lämmittää siinä kämmenselän päällä, eli laskea siihen hetkeksi lepäämään ja sit kääntää toisin päin ja vähän kuin silitellä sillä kämmenselkää. Ja sit nostaa n. 2-5 cm korkeudelle. Oon huomannut että näin se tavallaan saa sitä voimaa myös pyöriä :) tää vinkki on tullut äidiltäni. Että tavallaan hakee energiaa siitä kädestä.
Edit. Mulla siis tavallaan himmaa/pysähtyy lasten välissä, ja jos ei himmaa, vaan esin vaihtuu heijarista pyörivään suoriltaan, nii se vois tarkoittaa kaksosia.

Nipanderi ja muut vuoto-ongelmaiset, ei tässä varmaan uutta mutta löysin asiaa luteal phase defectistä eli oisko se suomeksi vaan liian lyhyt luteaalivaihe.. mutta ilmeisesti ongelma voi johtua muustakin kuin progesteronin puutteesta
https://www.babyhopes.com/blogs/fertility/luteal-phase-defect
https://www.webmd.com/infertility-and-reproduction/guide/luteal-phase-defect

ei kauheen hyvä asia näissä vauvantekopuuhissa
eipä noissa mitään sen ihmeempää ollut. Itsellä ei oo pcosia, eikä mitään myoomia, polyyppeja, kasvaimia. Verikokeissa kaikki ok. Progesteron tukiääkkeenä ei vie edes vuotoja saati tuo raskautta. Endoa kyllä pelkään, kumpa sitäkään ei olis:bag:Mulla pyöri ihan hurjasti, lakkasi ja teki yhtäkkiä heijariliikettä et tyttö ja poikaKerran kannattaa oman pään päällä, että saa selville liikkeen sukupuolen. Ja sit vasemman (sydämen puolen) kämmenselän päältä. Unohdinkin sen näköjään tuosta tekstistäJa se sormus kannattaa tavallaan lämmittää siinä kämmenselän päällä, eli laskea siihen hetkeksi lepäämään ja sit kääntää toisin päin ja vähän kuin silitellä sillä kämmenselkää. Ja sit nostaa n. 2-5 cm korkeudelle. Oon huomannut että näin se tavallaan saa sitä voimaa myös pyöriä :) tää vinkki on tullut äidiltäni. Että tavallaan hakee energiaa siitä kädestä.
Edit. Mulla siis tavallaan himmaa/pysähtyy lasten välissä, ja jos ei himmaa, vaan esin vaihtuu heijarista pyörivään suoriltaan, nii se vois tarkoittaa kaksosia.
Nipanderi ja muut vuoto-ongelmaiset, ei tässä varmaan uutta mutta löysin asiaa luteal phase defectistä eli oisko se suomeksi vaan liian lyhyt luteaalivaihe.. mutta ilmeisesti ongelma voi johtua muustakin kuin progesteronin puutteesta
https://www.babyhopes.com/blogs/fertility/luteal-phase-defect
https://www.webmd.com/infertility-and-reproduction/guide/luteal-phase-defect
Tosiaan huonosta munasolustakin johtuvaa. Onko huono munasolu yhtäkuin raaka? Mietin tätä siis omalla kohdalla kun 10 solusta 9 oli kypsää ja 8 hedelmöittyi. Et sen kukaan ei kai hirveen huonoja ollut? Tosin sitten vaan 2 jatkoi jakaantumista ekan päivän jälkeen kun muut lakkasi.