Raskaaksi 2019

Onnea! Meille syntyi poika marraskuussa ja olen silti aina seurannut keskustelua ja muistin että sinulla alkoi hoidot ja tulin katsomaan miten on mennyt ja ihanaa että olet plussan saanut!! kaverillani oli hcg 250 ja hänelläkin jo vauva on sylissä :) Sinulla on todella hyvä lukema siis!! Hirmusti onnea ja nauti raskaudesta!!!
Onnittelut pojasta <3

Onnea! Meille syntyi poika marraskuussa ja olen silti aina seurannut keskustelua ja muistin että sinulla alkoi hoidot ja tulin katsomaan miten on mennyt ja ihanaa että olet plussan saanut!! kaverillani oli hcg 250 ja hänelläkin jo vauva on sylissä :) Sinulla on todella hyvä lukema siis!! Hirmusti onnea ja nauti raskaudesta!!!
Onnea!!!

Kattelin just flota. Saattaapi olla että ens ovista ei pysty täydellisesti hyödyntää (ikään kuin sillä muka olisi edes mitään merkitystä). Kummityttö tulee ekaa kertaa sinä viikonloppuna meille yökylään kun on odotan ovista saapuvaksi. Jännä nähdä miten sekin sujuu:nailbiting: tai jos lopettaisi jo luget tähän kiertoon niin alkaisikohan uus nopeemmin:pompus:

Mut jos ovis tulee niin kun on tulleet, niin polin ensi käynti olis kuin oliskin vasta ovulaation jälkeen. Jee, se olis kyllä huippujuttu! Jos en aloittaisi edes mitään tukilääkettä niin näkis vähän että onks se limis sitten ihan höpöä:bag:

On tuo kyllä pitkä tie, jos missään ei mitään selkeää vikaa ole:bag: kauhulla odotan mitä itelle tullaan sanomaan. Mä en mää kyllä kun rahan (ja mun mielenterveyden) haaskaamisena lähteä noin pitkälle tielle näillä vuotomäärillä ja surkealla keltarauhashormoni vasteella. Mutta harmi vaan kun se en taida olla minä, joka siitä päättää:bag:
Jep. Ei sitä pysty ajatella, että tuonne asti pitäis kärvistellä ja millon sitten hoidotkaan tuottaa tulosta. Ei auta kun kierto kerrallaan mennä ja pettyä.

Sulla on kyllä niin selkeä ongelma kierrossa, että etteköhän pääse suoraan hoitoihin. Tsemppiä! :)

Edit. Ai niin, mullahan kans tiputteli teroista läpi, mutta ei niin aikaisin kun tavallisesti. Pitää soitella polille ja kysyä nostanko annosta vai pitääkö kokeilla jotain muuta.

Mulla meni niin että kun letrot vuoden yrityksen jälkeen aloitettiin sain taas vähän toivoa, ja sitkun muutaman letrokierron jälkeen kokeilin lugeja ja ne autto tiputteluun niin toi taas vähän toivoa. Toisaalta vuoden kohdalla ja vähän yli vuoden jälkeen mulla on ollut ne raskaimmat ajat tähän mennessä, koska tein silloin selvästi eniten ajatustyötä sen kanssa et näin meille kävi, et ollaan yksi pari niistä epäonnekkaista. Inssit toi myös taas uutta toivoa vaikka tiesin huonot tsäänssit. Eli ehkä yritän sanoa et jokainen eri, uusi askel hoidoissa on toisaalta auttanut ja tuonut toivoa mutta sit taas pettymykset on olleet kovia. Sen jälkeen ku päästiin ivf-jonoon on ollut vähän seesteisempää yleensä koska toivo ja usko on ehkä vähentynyt; kun ei toivo paljon ei myöskään oo pettyny enää niin paljon. Ja ehkä tähän on sit nyt turtunut ja tottunut enemmän. Vaikka silti on tosi turhauttavaa odotella kuukausia ivf:ää. Tuli nyt vähä sekavaa selitystä mutta ehkä ymmärsitte jotain.

Kukaan ei kuitenkaan voi tietää, varsinkaan selittämättömissä että milloin voikin onnistua tai mikä hoito auttaa, vaikka itellä on usko ja pelko et meitä ei varmasti kevyet hoidot auta.
Toisaalta on tosi ärsyttävää ja stressaavaa kun syytä ei löydy, kun sitten ei ole mitään mitä hoitaakkaan. Eli hakuammuntaa.

Nipanderi toivottavasti saisit vaikuttaa hoitoihinne tai hoitomuotoihin mitä kokeillaan. Mitä sä itse haluaisit lähteä kokeilemaan? Toisaalta eihän sitä tiedä jos ovulaationinduktiot auttaiskin kun et oo vielä kokeillut, esim ettei tulis vuotoja. Mut on se 6kk aika pitkä ja tuskainen aika niitä käyttää mut kyllä joskus käytetään lyhyempiäkinaikojatai yhdistetään letroihin inssit.

Kattelin just flota. Saattaapi olla että ens ovista ei pysty täydellisesti hyödyntää (ikään kuin sillä muka olisi edes mitään merkitystä). Kummityttö tulee ekaa kertaa sinä viikonloppuna meille yökylään kun on odotan ovista saapuvaksi. Jännä nähdä miten sekin sujuu:nailbiting: tai jos lopettaisi jo luget tähän kiertoon niin alkaisikohan uus nopeemmin:pompus:

Mut jos ovis tulee niin kun on tulleet, niin polin ensi käynti olis kuin oliskin vasta ovulaation jälkeen. Jee, se olis kyllä huippujuttu! Jos en aloittaisi edes mitään tukilääkettä niin näkis vähän että onks se limis sitten ihan höpöä:bag:

Peukut tolle lääkärikäyntisuunnitelmalle. Näkis sen heti eikä ainakaan sen tutkimisen takia suunnitelmat siirry kuukaudella eteenpäin (jos nyt ees haluavat tutkia kun ne kaikki arvot normaaleja)

Mulla meni niin että kun letrot vuoden yrityksen jälkeen aloitettiin sain taas vähän toivoa, ja sitkun muutaman letrokierron jälkeen kokeilin lugeja ja ne autto tiputteluun niin toi taas vähän toivoa. Toisaalta vuoden kohdalla ja vähän yli vuoden jälkeen mulla on ollut ne raskaimmat ajat tähän mennessä, koska tein silloin selvästi eniten ajatustyötä sen kanssa et näin meille kävi, et ollaan yksi pari niistä epäonnekkaista. Inssit toi myös taas uutta toivoa vaikka tiesin huonot tsäänssit. Eli ehkä yritän sanoa et jokainen eri, uusi askel hoidoissa on toisaalta auttanut ja tuonut toivoa mutta sit taas pettymykset on olleet kovia. Sen jälkeen ku päästiin ivf-jonoon on ollut vähän seesteisempää yleensä koska toivo ja usko on ehkä vähentynyt; kun ei toivo paljon ei myöskään oo pettyny enää niin paljon. Ja ehkä tähän on sit nyt turtunut ja tottunut enemmän. Vaikka silti on tosi turhauttavaa odotella kuukausia ivf:ää. Tuli nyt vähä sekavaa selitystä mutta ehkä ymmärsitte jotain.

Kukaan ei kuitenkaan voi tietää, varsinkaan selittämättömissä että milloin voikin onnistua tai mikä hoito auttaa, vaikka itellä on usko ja pelko et meitä ei varmasti kevyet hoidot auta.
Toisaalta on tosi ärsyttävää ja stressaavaa kun syytä ei löydy, kun sitten ei ole mitään mitä hoitaakkaan. Eli hakuammuntaa.

Nipanderi toivottavasti saisit vaikuttaa hoitoihinne tai hoitomuotoihin mitä kokeillaan. Mitä sä itse haluaisit lähteä kokeilemaan? Toisaalta eihän sitä tiedä jos ovulaationinduktiot auttaiskin kun et oo vielä kokeillut, esim ettei tulis vuotoja. Mut on se 6kk aika pitkä ja tuskainen aika niitä käyttää mut kyllä joskus käytetään lyhyempiäkinaikojatai yhdistetään letroihin inssit.

Noh, mä en oo moneen mun kaltaiseen törmännyt, mutta niihin kehen olen, niin pääsääntöisesti on hoidoissa raskautuneet lääkkeellisiin kiertoihin ivf/icsi hoidoissa, muut ovat olleet yhtä tyhjää tai ne on jätetty väliin.

Jospa nyt selviäisi ekana ultralla mitä ovulaation jälkeen tapahtuu. Se varmaan ratkaisee paljon. Jos mulle ei ollenkaan muodostu tyyliin keltarauhasta ja limakalvo vuotaa ulos, niin eipä niillä oi-hoidolla tai insseillä taida voida sitä asiaa korjata. Mutta nää nyt on näitä spekulaatioita. Toivottavasti oon kuun lopulla hieman viisaampi. Sitten ei ainakaan tarvii enää yksinään näitä pohtia.

Miten olette tässä yritysvaiheessa ja kenties hoitojen keskellä miettinyt ulkomaanmatkoja? Mies tuossa kyseli, että josko alettaisiin miettimään keväälle reissua. No, enhän minä keksinyt mitään järkevää sanottavaa kun ekana tuli mieleen, että ei saa osua hoitojen tielle (noh, sitä on kyllä mahdoton tähdätä kun on suunniteltu vasta yksi oman kierron inssi ja sitten vähän hormooneilla autettu toinen yritys, sen jälkeen ei voi vielä tietää mitä ja milloin). :bookworm:Seuraavaksi mietin, että entäs jos näistä insseistä tärppää ja olen sitten siellä ulkomailla kauhean pahoinvoivana.:depressed: Tosi kiva reissu tulisi.:hilarious:
Ehkä pitäisi vain varata se matka ja katsoa kuinka käy.:rolleyes:

Mäkin alkuun himmailin matkasuunnitelmia mut aika pian sen vuoden jälkeen sit vaan varattiin matka n. 4kk päähän, vaikka tottakai vähän pelkäsin et mitä jos menee jonku hoidon tai lääkärikäynnin päälle jne. Ja siinä vaiheessa ajattelin et jos sattusin olee raskaana sillon niin ei haittaa kunhan vaan se onnistuisi! Olisin varmasti ollut onnellisempi reissussa jos olisin ollut raskaana. Nyt tuli sielläkin rannalla makoillessa itkettyä (eikä siitä meinannut tulla loppua) kun ohi käveli nainen bikineissä ja raskausmahoineen. Mut joo oli lomalla paljon hyviäkin hetkiä! Ja toisaalta jos ei oltas varattu sitä niin jälkeenpäin katottuna se vasta oiskin ollu huono ratkaisu kun mikään ei ollut siihen mennessä muuttunut ja oltiinkin jo ivf-jonossa vaan odottelemassa. Nyt kun ivf on jo suht lähellä en enää uskaltaisi varailla mitään ainakaan keväälle kun täs nyt on jo sit muutenkin saanu iha tarpeeks odotella.

Ai niin ja onnea Holle pikkuisesta:Heartred ihan uskomatonta että aikaa on kulunut jo niin paljon:smiley-ashamed004

raskausaika meni niin äkkiä koko raskausaika oli ihana ja synnytyskin nopea (6,5h) :-) ja saadaan jakaa vauva aika mun miehen vaimon kanssa ( he yrittivät 7 vuotta ja lopulta raskautui icsi hoidon kautta! :) heidän vauva syntyi 3viikkoa ennen :)

plussa tuulia kaikille :)

raskausaika meni niin äkkiä koko raskausaika oli ihana ja synnytyskin nopea (6,5h) :) ja saadaan jakaa vauva aika mun miehen vaimon kanssa ( he yrittivät 7 vuotta ja lopulta raskautui icsi hoidon kautta! :) heidän vauva syntyi 3viikkoa ennen :)

plussa tuulia kaikille :)

Onnea! :dummy: pakko sanoa et hieman nyt naurattaa toi mahdollinen kirjoitusvirhe tässä :hilarious:

Mä onneton testasin jollain vähän tujummalla testil ja hyvin haamu tuli. Kai mä oon oikeesti joku herra haamu ihminen enkä ikinä raskaudu enää. Pahoittelen vuodatusta jo etukäteen ja liitän myös kuvan tästä kuvasta ja sit täällä toi nyt on ihan hassun näköinen mut viiva tuli vaaleanpunainen ja sit heitin pois. Ton parempaa kuvaa ei oo tarjoaa mut ainakaan en oo raskaana eli CB oli susi. Tai joku evaporaatio viiva tms... Mut joo, odottelen vielä viikon ja jos ei aikaa kuulu niin meen oottaan sinne teltan kans

Liitteet

• IMG_20200105_211835.jpg
    IMG_20200105_211835.jpg
    30.1 KB · Katsottu: 288
Onko täällä ketään Lahdesta joka haluis 3kk Inocapsit 60eurolla? Joku myy täällä palstalla. Itseäkin hieman kiinnostaa mut syön jo niin paljo kaikkee et en tiedä. Syön myös inositolia sillon tällön vaikka noissa vissiin sitä parempaa myo-inositolia..
Hän voi myös postittaa.

Rupeen huolestuu kun lämmöissä ei näy ovismuutoksia... Ei pitäis mitata :sorry: no miksipä tästäkään toisaalta plussaa tulis...oli ovulaatio tai ei..:oops:

Mullakaan ei juuri isokaan näkynyt muutoksia lämmöissä, siis selviä. Ihan siksakkia kun testasin!

Testasitko aina samaan aikaan aamulla heti herättyäsi :grin en oo siis ovulaatiodippiä nähnyt eikä lämmöt ole nousseet mitä ne aina tekee ovulaation jälkeen.. voi olla että loma sotkenut tmv. Oispa ovulaatio ollut..ainakin eilen nippaili. Toivotaan että nyt munasoluilla oli reitti selvä! Ja törmää siittiöön :hilarious:

Juu, mä laitoin vapaapäivänä myös soimaan kellon siihen aikaan kuin työpäivinä herään ja jatkoin mittauksen jälkeen nukkumista. Siksakkia se lähinnä oli enkä juuri koskaan nähnyt sitä dippiä. Ja silti väitän kyllä ovuloineeni kun oli kivut ym. Kaikki muut.

Niin siis niissä kierrossa mittasit kun et tullut raskaaksi? Vähän eri oiskin mittailla ivf kierrossa :) tai ei järkeä? Eikai kaikilla lämmöt näy mutta mulla yleensä.. No ehkä kaikki poikkeudet negakiertoihin on hyviä tässä vaiheessa :hilarious:

Takaisin