Raskaaksi 2019

Heei kaikki! Tsemppiä erityisesti Helenalle, kauheita odotusaikoja teillä edessä. Toivomme toki että kaikki järjestyy, mutta vain aika kertoo sitten miten on! NewMoon *halaus ja rutistus* ihanaa odotusaikaa teille!

Kaikille muille tsemppiä ensimmäisiin testauksiin ja pahoittelut negoille. Itse tosiaan kuulun näihin negoihin luultavasti. Tällä hetkellä on rusehtavaa/niukkaa vuotoa, yleensä se alkaa kertaheitolla joten vähän outoa. Hornomitoimintani on varmaan jotenkin sekaisin. Dpo olisi 14 tai 15 tänään? Mutta en testaile, koska ei ole sellainen olo ja on vain digi testejä kotona. Odotan että menkat alkaa viikonlopun aikana viimeistään. (en siis testannut ovista niin dpo voi olla jotain ihan muutakin!)

Meillä alkoi miehen kanssa eilen sellainen vhh dieetti. Toivottavasti energiat saapuvat takaisin koska olen aivan kaamean väsynyt aamuisin. Nälkä on myös kokoajan, mutta se on tämä joulukuun herkkuhetki joka häiritsee vartaloa vielä. Olisi pitänyt mennä vaa'alle tänä aamuna mutta unohdin joten meen sitten vasta huomenna. En ollut uskaltanut vaa'alle koko joulukuu! :D
Me ei olla tässä hirveästi keskusteltu lapsista, mutta keskenmenosta välillä keskustelen kyllä. Luin myös Kannasta minun NKL päivitys asiasta. Kaikki viittasi siihen että kaikki oli ok, paitsi että sikiö oli kuollut. Eli minä uskon että jokin meni pieleen aika pian meidän varhaisultran jälkeen ja silloin elämä loppui.

Nyt kun luen noita syitä keskenmenoihin, niin ymmärrän miten suuri riski se on että jokin menee pieleen. Silloin 3kk sitten en halunnut ymmärtää sitä. Ensi kerralla tulen varmaan olemaan ensimmäiset 3 kk aika normaalisti, vasta rv 12 ja ultran jälkeen aion ajatella että ehkä saan nyyttini syliin asti. Tällä hetkellä meidän enkeli olisi ollut noin 5kk vanha jo. Harmittaa mutta olen hyvin prosessoinut asiaa kyllä. Perheelle tai kavereille en aio kertoa tästä, ehkä joskus jos saan nyytti syliini asti.

Me keskitytään liikuntaan, ja terveelliseen ruokavalioon alkuvuodesta. Sitten jos ei ennen kesää kuulu mitään niin alan kai soittelemaan avun perään.

Mulle soitettiin jo tänään kyssistä. Käskivät mennä ensi viikolla infektioverikokeisiin. Täällä päässä niitä ei vielä määrätty, koska ei tiennyt jonotilannetta. Nuo testit on voimassa vain kolme kuukautta, joten jos saman tien ovat meidät kokeisiin laittamassa niin aika hyvältä vaikuttaa :)

Sain myös soittoajan lääkärille helmikuun alkuun. Elättelen toiveita, että tää olis se meidän "ensikäynti". Tuntuis ainakin ihan hölmöltä, että ajeluttaisivat meitä ympäri maakuntaa vain siksi, että voisivat sanoa että käytät tätä ja tätä lääkettä ja menet tuolloin ja tuolloin ultraan naamatusten. No, sen näkee sitten kuukauden päästä.

NewMoon, onnea hyvästä arvosta verikokeessa:) Olin itse vhh dieetillä kun viimeksi raskauduin. Alkoi sit suht varhain 24/7 pahoinvointi, joten sit söin ihan mitä vain pystyin syömään....Kaisa Jaakkolalla on yksi hyvä raskausajan kirja, jossa käsitellään myös raskausajan ruokavaliota

Ooh onnea NewMoon, aivan mahtavaa! :love017 kaikkea hyvää odotukseen!

Helena ihan hirveä tilanne, paljon voimia. En voi ees kuvitella mitä käytte läpi.

Oon ollu täältä lomatauolla mut nyt heti omanapailen, sori. Sain soittoajan gynelle et se vois määrätä mulle sitä progesteronia. Odottelin eilen soittoa jota ei kuulunut. Ne oli sit sössineet sen ajan ja sain uuden vasta keskiviikolle. Onks teillä tietoa, miten tarkka se progen aloitus on? Keskiviikkona mulla on jo ovis ohi, onks se tärkeää et aloitetaan heti oviksen jälkeen? Ärsyttää huolella jos en voikaan tän takia tähän kiertoon vielä aloittaa. :banghead:

Mä otan Terolutin dpo2 alkaen kaks viikkoa tai siihen asti, että menkat alkaa.

Edit. Tai raskaus alkaa. Ha! En näköjään ees muista enää mistä tässä kaikessa on kyse.

Toivotaan et pääsette tosi toimiin heti! Oliko se niin et eka sai alkunsa ilman apuja? Vai oliko silloin jo jotain käytössä?

Kiitos onnitteluista Stellamom ja tsemppiä sulle vhh! Mä en nyt tiedä miten jatkan omani kanssa kun olen viimeiset puoli vuotta myös ollut vhh:lla. (paitsi nyt joulu-uusivuosi).

Ensimmäinen on luomu. Silloin tosin mulla ei ollut 3/4 viikkoa menkkoja kuukauteen. Silloinkin yritystä oli yli 2 vuotta, että eipä tässä taidettu silloinkaan priimasoluilla yrittää...

Mä otan Terolutin dpo2 alkaen kaks viikkoa tai siihen asti, että menkat alkaa.

Edit. Tai raskaus alkaa. Ha! En näköjään ees muista enää mistä tässä kaikessa on kyse.

2viikkoa? Kuulostaa pitkältä ajalta o_O mä oon syöny 10 pvää

2viikkoa? Kuulostaa pitkältä ajalta o_O mä oon syöny 10 pvää

Lääkärin ohje on alottaa kaks päivää positiivisen ovistestin jälkeen ja jatkaa siihen, että menkat alkaa tai raskaustesti on positiivinen. Siinä apteekin tarralapussa lukee ”kahden viikon ajan” niin tulkitsen sen kuten edellisessä viestissä kirjotin.

Edit. Mulla oli ovisplussa kp13 ja Flo ennustaa, että kierto on 28 päivää, niin siihen väliin jää se pari viikkoa.

Muokattu viimeksi:
Lääkärin ohje on alottaa kaks päivää positiivisen ovistestin jälkeen ja jatkaa siihen, että menkat alkaa tai raskaustesti on positiivinen. Siinä apteekin tarralapussa lukee ”kahden viikon ajan” niin tulkitsen sen kuten edellisessä viestissä kirjotin.

Edit. Mulla oli ovisplussa kp13 ja Flo ennustaa, että kierto on 28 päivää, niin siihen väliin jää se pari viikkoa.

Ehkä eri jos tiputtelee. Mulla ei varmaan alkais menkat niin kauan ku syön niitä

Paska päivä. Tiputtelu alkoi ja sit sain viestiä että meidän suunnitteluaika siirtyy ainakin kuukaudella tai ylikin alkuperäisestä suunnitelmasta ruuhkan takia. :smiley-angry017

Paska päivä. Tiputtelu alkoi ja sit sain viestiä että meidän suunnitteluaika siirtyy ainakin kuukaudella tai ylikin alkuperäisestä suunnitelmasta ruuhkan takia. :smiley-angry017

Voi vee :mad: naikkari? Kaikki saanu viestiä, kaverille sanottiin et uusivat järjestelmää.

Pieni toivo et ovis tulossa. Eggiksiä ja sylkitestissä enemmän saniaista. Tyhmä liuska samaa, korkeintaan aavistuksen tummempi. Huomenna ehkä o_O liuskoja ei enää kuin pari :nailbiting: yli 2viikkoa sit kotitestin tilaus tehty mut eipä ole tullut..

Voihan paska sentään. Vaikka tämä on maailman mittakaavassa lyhyt aika, niin ei sitä tässä tilanteessa kestäisi yhtään enempää itsestä riippumatonta odotusta:Heartred

Tsempit tiputteluun, täälläkin, vaikka jo kolme päivää lugejakin. Paskat lääkkeet, paskaa kaikki:bag:

Eggistä ja joku räkä nyt tuli. Tissit on just ku silloin ku raskaana oli. Tää on ihan käsittämätöntä että kroppa sekoilee niin että ristus soikoon. Tulis ees menkat tai plussa tai ovis selkeästi eikä näin penteleen mikähän tämä nyt on asenteella

Edit. Räkä alapäästä. Sori limapuheet mut vv määrä on raakaa siis ei oo yhtään kiertoo ollu viel et koko ajan holvaa vv ja varsinkin jos erehtyy kakkoselle. Sillon sitä vasta hulisee. Ei voi olla ilman pikkuhousunsuojia yhtään et juu kiva ja näin ja joo.

Takaisin