Raskaaksi 2019

Munkin mielestä ihanaa Newmoon että pystyt nauttimaan raskaudesta heti! :smug:
Oon kuitenkin huomannut palstoilta että he jotka km on kokeneet niin usein hyvin helposti ne murehtimiset tulee heti mikä on hyvin ymmärrettävää eikä sitä murehdintaa voi sellasessa tilanteessa ite päättää että murehtiiko vai ei. Vähän niinkuin esim ei voi sitäkään miten paljon raskautumiset ym pyörii mielessä kun niin kovin toivoo. Siinä mielessä on varmasti myös helpompi nauttia nopeammin raskaudesta jos km ei oo taustalla.

On: tänään tuli ovisplussa kp10. Mäkin menin syksyllä tilaamaan jossain mielenhäiriössä niitä +/- digejä ja heti mietin kun tuli et enhän mä uskalla näitä ikinä käyttää :hilarious: ja mistähän seki ajatusmaailma tulee et jos digit on negaa niin se on jotenkin suurta haaskausta et pitää käyttää vasta kun on selviä merkkejä raskaudesta. Noh ehkä alkionsiirroissa uskallan niitä digejä tehdä kun on suuremmat onnistumismahdolisuudetkin:rolleyes: tai sit en:nailbiting:

Juu siis totta kai aiemmat huonot kokemukset aiheuttaa suurempia pelkoja siitä että seuraavallakin kerralla käy jotain. Ihan luonnollista, inhimmillistäkin. Toivottavasti en nyt kenenkään mieltä tällä pahoittanut, yritin vain valaa uskoa siihen, että jännittäminen ja murehtiminen ei ole ainoa "oikea" tapa viettää alkuraskautta.

Joo, kivut kuuluu asiaan, välillä ne voi olla tosi kovia!

Mä takerrun kaikkeen toivoon mitä on. Mulla on siis ollu jatkuva lieväoireinen parodontiitti puhkeamattoman viisurin vuoks ja nyt se on vihdoin poistettu. Melkeen toivon, että se oliki km aiheuttaja ja nyt seuraava raskaus onnistuu kun se on poissa :hilarious:

Ja noista peloista: vaikka mä oon kauheen negatiivinen omia raskauksia kohtaan, johtuu se lähinnä siitä, kun vain 1% saa kolme keskenmenoa peräkkäin. Ja siitä, kun normaalisti on n. 80% mahdollisuus että raskaus jatkuu normaalisti, on mulla tilastollisesti 60%.

Silti oon sitä mieltä, että pelkääminen on tyhmää. Raskaudesta pitäs nauttia ja sitä kokemusta pitää vaalia. Itsellä vaan on semmonen suojakuori jo tullut. Tosin, kyllä mä silti aina ehdin intoilla ja laskea ja suunnitella ja ja.. :hilarious:

Tänään on ollut aaltomaisia menkkakipuja muistuttavia kipuja. Välillä tulee ja välillä ei.

Googlettelin, niin pitäis olla ihan normaalia :happy:
Mulla oli tosi kovia kipuja juuri iltaa ennen kuin menkat yleensä alkoivat ja sitten kun aamulla heräsi ja ei ollut tullut tippaakaan, oli pakko testailla! Kivut jatkuivat monta viikkoa, ja vähän erilaiset kuin menkkakivut olivat kyllä...

Testasin samanlainen viiva tuli ettei muutosta ehkä enemmän näkyi kuin toi aiempi.

Onnea NewMoon <3
Mä herään aikaisin mut nukahdin tänään migreeniin ja nyt on vielä ollu huono olo.

Säikähdin kun yöllä tuli kivut, tasan klo kaksitoista ja kylkiä kramppas ja kun pissasi ja pyyhki niin mun paperi oli täynnä paksua vv mitä on tullu oudon ovismainen ja sitten oli myös selvästi ruskeaa verta seassa niin nyt ei oo tullu mut enpä pitäisi kovin huippuna merkkinä

Mulla oli tosi kovia kipuja juuri iltaa ennen kuin menkat yleensä alkoivat ja sitten kun aamulla heräsi ja ei ollut tullut tippaakaan, oli pakko testailla! Kivut jatkuivat monta viikkoa, ja vähän erilaiset kuin menkkakivut olivat kyllä...
Mul tuli outoon kohtaa, km alko erilaisins kipuina ja sitten tulikin vuoto. Eilen mulla tuli vv niinku tullu koko ajan tässä enemmän tai vähemmän ja seas oli verta ja oli koviiki kramppeja mut ei oo mitkään menkat alkanut et toivottavasti tuo on vaan sitä kuuluisaa valemenkat juttua

Niin ihana lukea teidän plussailujuttuja :Heartred

Täällä ei plussailla, täällä jännitetään, ollaanko yöllä päivystyksessä, vai joudunko vain heräämään kukonlaulun aikaan labraan, jolla TOIVOTTAVASTI todennetaan, ettei ole alkava kohtutulehdus... :arghh:

Mä alan ymmärtää niitä, jotka km:n jälkeen heittävät pyyhkeen kehään yrittämisen suhteen :sad015

Sammie, viittaatko siihen aiempaan hyytymään ja jatkuneisiin kipuihin? Onpa ihan perseestä :inpain:

Mä näin eilen sen raskautuneen ystäväni. Kävi ilmi, että hän raskautui _yhdestä kerrasta_ ilman yritystä. Kiva.. mä siinä sitten itku silmässä yritin sopertaa, miten pahalta oma keskenmeno tuntui ystävän todetessa, että ei keskenmenolle mitään voi. Joo, ei voi ei. Ei se sitä kipua pois vie.

Mä tein jo suunnitelman huomisen negan varalle (oon karjunut lapsille ihan raivopäänä kun PMS-oireet "vihdoin" iski) - vien tytöt paikalliseen sushibuffettiin syömään loman kunniaksi :angelic:

Toivottavasti Jesbe vuoto on ihan harmitonta!

Laita kuvaa sun uudesta testistä :happy:
Olisin laittanut mut en nähnyt järkeä ottaa ku se oli samanlainen.. yleensä räodin negoistakin kuvii mut nyt en sen yhden verivuodon jälkeen ... En halunnut kai.

Siirsin myös tuon aiemmin tehdyn kuvat erilliseen kansioon ettei ne koko ajan näy naamaan. Rintoihin sattuu ja on jano koko ajan ja oireita riittää mut huolettaa se kun pyyhkiessä tuli ruskeaa. Mutta nyt ei mitään. Ei kuin vv vaan. Joten kai se oli nyt se kuuluisa valemenkat tai johtui siitä kun tosiaan kakkoshätä... En tiedä. Ei voi kun odottaa nyt

Jos kuukautiset tulee niin ne tulee tuhrusta seuraavana päivänä eli tänään jos on tullakseen tai viimeistään huomenna joten en nyt huolehdi vaan pysyn positiivisena. Kuitenkin oli pikkutippa ei mikään kauhea läjä. Ja vvn seassa. Harmitonta toivon minä

Tilanne päivitys eli ei vuoda enää yhtään. Kellertävä vv kyl tullut. Rukoilen että nyt pysyy mukana ja tää vuoto oli joku kiinnittyminen tai no joku juttu et tuli ovismainen lima jos ruskeeta. Ei ollu menkat mut keho on vähän sitä mieltä että mitä nyt tapahtuu

tiinaO ja StellaMom, mulla tuli 26.12. 3kk keskenmenon toteamisesta, eli aika samassa aikataulussa teidän kanssa...

Omat kierrot on kyllä olleet aivan sekaisin, niinkun oon jo tänne joihinkin keskusteluihin avautunut... Ensin tyhjennysvuotoa 2pv + 2vko (välissä toinen erä lääkkeitä, kun ensimmäisellä cytotec setillä tyhjentyminen loppui kesken), siitä sit kp 46 päivästä lähtien menkat, jotka kesti 16pv, jonka jälkeen kp 27 asti vuodotonta ja siitä 4pv kevyttä vuotoa. Muutama päivä tän jälkeen kävin gynellä, joka totesi tuon 4pv tiputtelun olleen ovulaation yhteydessä, koska keltarauhanen näkyi ultrassa (en ollut tehnyt ovistestejä). Eli ovis on ollut tosi myöhään, mutta sentään todistetusti oli ovis! Ja aktiiviset munasarjat ja kaikki sinällään näytti olevan ok. Nyt olisi gynen arvioimasta ovispäivästä dpo 16, ja ei näy vuotoa. Tein clear bluen herkän raskaustestin 24.12. (Dpo 10) ja uudellen 28.12., mutta ne molemmat negaa. Nyt arvon, että teenkö huomenna varuiksi taas testin, jos ei ala vuodot sitä ennen... :confused005 Oloja on ollut jo yli viikon vaikka mitä, mut en luota enää itseeni etten kuvittele vaan kaikkea.

NewMoonille jättimäiset onnittelut, samoin muille plussanneille :Heartred Ehdottomasti saa nauttia raskaudesta, kun siihen asti pääsee! Mulla on kauhea pelko siitä, että en osaisi nauttia uudesta raskaudesta enää tuon ensimmäisen kesken menneen jälkeen. Siksi oon päättänyt, että kun joskus plussa tulee, aion nauttia ja iloita heti alusta vaikka väkisin :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Kyllä pikkasen vetää mielen matalaksi kun ei sitä plussaa näy. Enkä oikein tiedä minne muuallekaan tätä asiaa puida kun tänne:sad001

Kun kai se on pakko uuden vuoden jälkeen alkaa pudottaa painoa tai edes parempaan elämäntapaan pyrkiä (liikunta ja ruokailu) jos se paino lähtisi lasku suuntaan samalla. Onneksi sentään ovuloin niin ei sen puoleen ongelmaa. Ite vaan veikkaan, että ylipaino vaikeuttaa raskautua :bored:

Mulla on jotenkin naamio päällä eli veehosn mun tunteet täysin kun tuli se veritippa et mitä ja plus ja kaikkea mut aiemmat kokemukset kertoo ettei nyt iloita vielä et eka gyne tms

Takaisin