Raskaaksi 2019

Stellamom, mä oon yleensä tehnyt testit miehen selän takana mut sit kuiteskin ruvennut tyyliin vollottaan ja näyttänyt ne kun blancoo vaan. Mut voithan sä sanoa miehelle jotenkin et haluut tehdä vaan "varmuuden vuoksi"? Että oman mielenrauhan takia pelkästään. Ihana kun mies haluaa olla mukana :Heartred mä oon alkanut vihaamaan testailuja niin oon halunnut yksin vaan saada asian tehtyä
Tiedän tuon tunteen mutta "viha" on vahva sana. Sanoisin, että pelkään sitä pettymystä ja kun tekee testejä yksin niin ei aiheuta miehelle turhia toivoja ja sitten pettymyksiä. Itse tosiaan tuon varmuuden vuoksi haluaisin tehdä juuri siksi, että haluaisin viimeiset skumpat ottaa ennen tipatonta ja uutta terveellisempää elämää. Ei se lasillinen aiheuta lapselle vaaraa tässä tilanteessa (lääkäreiden mukaan sitä aikaisemmin, sitä parempi tms.) mutta no ei kai sitä halua sitä riskiä ottaa myöskään. Nyt joku raitis ihminen ajattelee "miksi et voi sitten vain olla ottamatta skumpat?" ja kyllä olet oikeassa, voisin olla ottamatta. Tekisi vain mieli skåålaa tälle vuodelle, melkein äidiksi tulemiselle ja toivoa parempaa onnea tulevalle vuodelle.

Tuo on muuten jännä asia, se tunne raskaudesta. Ekalla kerralla ei ollut siis yritys alkanut, mutta tiesin raskaudesta dpo 7-8 paikkeilla. Jotenkin vaan tiesin.
Tokalla kerralla en juurikaan pysähtyny ajattelemaan asiaa ja kerran kun tein testin varuilta ja sain härön virheellisen viivan, tiesin heti että se oli virheellinen. Kolmannella kerralla oli myös se fiilis, että plussa tulee.

Yhdessä kierrossa on ollut valheellisesti sellanen tunne hetken, tunne kuitenkin katos jo ennen testin tekoa.

Toisaalta sitä miettii, miksi edes testaa ennen menkkojen alkua, ei sitä vaan osaa olla :wideyed:

Nyt on fiilis, että plussa tulee. Syön hattuni jos ei tule :hilarious: Tosin, tässä kierrossa ollut taas huomattavasti kovempi "plussakuume" niin ehkä sekin voi luoda ajatuksia

Mä haaveilin kans tuosta digitestin tekemisestä pitkään ennen raskautumista, mutta sitten kun ne viivat alkoi piirtyä liuskoihin ja se mun outo tunne tuli, ei ollut yhtään mieltä tehdä digiä. Joten en tehnyt enkä ostanut. En tajua, miksi mulla iski se ahdistus jo niin aikaisin. Tosin mulla ei ollu ees raskausoireita. Jotain limaista valkovuotoa ja kuivuutta vuorotellen, sit väsy välillä, mut se nyt on edelleen. Pahoinvointia ei ollut. Kohdun kasvukipuja oli. Niitä oli paljon, ja sit menkkamaista tuntemusta. Liekö kohtu supisteli, koska sielä munanjohtimessa oli ylimääräistä.
Ahdistus olo oli aika sietämätöntä, ajatukset tasoa, että miksi mä teen itselle näin ja kadutti koko juttu. Ehkä se vaan oli se aavistus/etiäinen, mikä tuon aiheutti. Koska suurin unelma on olla raskaana ja saada vauva. Tosin lisäahdistusta aiheutti sukulaiset jotka esikoiselle oli mennyt kertomaan tulevasta ulkomaan matkasta jo ennen matkan varausta, me ei kerrottu, koska ei ollu alkuun varmaa lähdetäänkö me, koska laskettuaika osui lähelle suunniteltua reissu ajankohtas. Ja raskaudesta ei haluttu kertoa. Oli aika paha olo siitäkin. Kun olis pitänyt esikoiselle kertoa ettei me lähdetä, vaikka muut menee ja ne on sanonu et seki pääsee. Hulluja juttuja.
Mut tuo laittoi kuitenkin pienen jännityksen päälle, et jos seuraavassa raskaudessa toistuu, nii iskeekö muhun joku raskausajan masennus/ahdistus. Toivottavasti ei. Tammikuun plussassa ei sitä nii ollut, ja sillon mulla oli oireena jopa pahoinvointia, mut silti sillonkin se joku olo, ettei se oo totta ja ettei meille tuu vauvaa. Eri tavalla, mutta silti aavistus.
Nyt sinällään helpottaa kun on päättänyt että puolen vuoden yritys tauko, sinällään se harmittaa ku haluais sen vauvan mahdollisimman pian.
Vaikeita päätöksiä, mut toisaalta tiedän, että tauko on oikea ratkaisu. Ja voihan sen vielä perua koska haluaa :) reissuun lähdemme silti.

Tiedän tuon tunteen mutta "viha" on vahva sana. Sanoisin, että pelkään sitä pettymystä ja kun tekee testejä yksin niin ei aiheuta miehelle turhia toivoja ja sitten pettymyksiä. Itse tosiaan tuon varmuuden vuoksi haluaisin tehdä juuri siksi, että haluaisin viimeiset skumpat ottaa ennen tipatonta ja uutta terveellisempää elämää. Ei se lasillinen aiheuta lapselle vaaraa tässä tilanteessa (lääkäreiden mukaan sitä aikaisemmin, sitä parempi tms.) mutta no ei kai sitä halua sitä riskiä ottaa myöskään. Nyt joku raitis ihminen ajattelee "miksi et voi sitten vain olla ottamatta skumpat?" ja kyllä olet oikeassa, voisin olla ottamatta. Tekisi vain mieli skåålaa tälle vuodelle, melkein äidiksi tulemiselle ja toivoa parempaa onnea tulevalle vuodelle.

Mun tekis kanssa niin mieli vetää pienet perseet paskan vuoden takia ja ajatuksella "seuraavasta tulee parempi", mutta en taida uskaltaa. Toki maljan voi juoda, ehkä maksimissaan kaksi. Mutta humalaan asti en uskalla.

Mullahan on nyt kahdessa kierrossa ollut rintojen (enemmän ainakin alkuun nännien) arkuutta muutama päivä ennen menkkoja. Siis sä voit toki olla raskaana, mutta omalla kohdalla mietin, oisko mulla nyt sit vasta jotenkin hyvät hormonitasot. Tai toivottavasti mielummin hyvät kuin huonommat kuin ennen. Keväällä rinnat tuli raskaana kipeäksi, vasta joskus dpo15 aikoihin. Ja erilailla muistaakseni kuin mitä nyt ollut pari kertaa ennen menkkoja. Toivotaan ettei nyt joka kerta tulis jolloin tiedän et PMS oire eikä raskaus :arghh:

Toivottavasti tiina ja stella nyt raskaana!

Onnea jälleen NewMoon :Heartred pääsispä itsekin kohta tekemään digiä! Varmaan vanhentuu kaapissa pian :hilarious:

Mulla vaihtelee aikalailla tuo rintojen tai nånnien kipeytyminen. Joskus kipeytyy vasta joku muutama pv ennen menkkoja, joskus viikko ennen menkkoja ja joskus pelkästään nännit on puristaessa arat ovulaatiosta asti, ja lugejen kanssa rinnoissa ei tunnu juuri mitään. Ihan ihmeellistä miten voi vaihdella niin paljon:hilarious:

Joo omaa mielenrauhaa varten se on varmaan ihan fiksuakin tehdä! Mieheni sanoi, että haluaa olla mukana näissä mutta miksi häiritä häntä jos tämä on vain "varmuuden vuoksi"? Kerronko sille siitä vai enkö...Mielipiteitä?

En yhtään usko, että mulla olisi lapsi vuoden 2020 puolella sylissä. Toivon toki, mutta ei ole sillai korkeat toivomukset enää. Koitan nyt keskittyä työhön ja opsikeluihin ja mun "kesäksi kuntoon" projektiin haha!
Lajeina ajattelin uimista (rintauinti tai vesijuoksu), kävelyä (aloittaa ihan 30min reippaalla kävelyllä ja katsoo miten sitten jaksaa) ja mahdollisesti kotijumppaa. Mulla on yksi tuollainen "bootcamp" dvd jota olen usein tehnyt, mutta siihen tarvitsee tilaa ja rauhaa. Kun poika on kotona niin se aina innostuu ja haluaa mukaan mutta silloin mä en voi keskittyä siihen kunnolla. Se on 30min pitkä + venytykset. Mun tavoite olisi että voisin juosta Cooper testin joskus, ja saada "hyvä" tulos. Tällä hetkellä se olisi joku 2000-2500m (iän perusteella 30-39 vuotias nainen), eli tuleeko siitä joku 150m per minuutti. Joku juoksija varmaan tässä nauraisi, että helppo mutta minulla on akilles repeytynyt ja painoa, ei ole helppoa. Ainakaan vielä :) Kun tällaisen tavoitteen teen itselleni niin tiedän myös että pitää toteuttaa ennen kuin olen 40v :D

Joo mulla on siis 1.1. 3kk mun tyhjennyksen alusta. Eka kierto oli tosiaan niin sekaisin etten laske sitä. Tyhjennysvuotoa 10pv sitten tiputtelua noin viikon ja sitten taas tyhjennysvuotoa 2,5vko. Melkein 6 vko kesti vuodot ja en tunnistanut hirveästi menkkaoireita missään vaiheessa (tyhjennysvuoto oli kivutonta). Sitten seuraava kierto oli 34 päivää, ja nyt mennään kp 24/26 ilmeisesti. Ovulaatio oli aikaisemmin kuin mitä FLO oli ennustanut, joten se lyhensi mun kiertoa päivällä tai parilla. Ovistuntemukset olivat silloin 18-20.12 eikä 22.12 kuten Flo ilmoitti. Me kai yritetään kunnes tulee tuomio, etten voi saada lapsia. Sen jälkeen olemme jo alustavasti keskustelleet adoptiosta, en tiedä miten se oikeasti sitten tuntuisi mutta kai sekin on vielä mahdollisuus. Toivotaan kuitenkin ettei siihen tarvitse mennä. Onhan tässä jo kaksi km ollut eli jotain munia ja siittiöitä sieltä yhdstyy, voihan se olla että tarvitsemme vain joku apu siihen alkuun. En sitten tiedä milloin saa apuja kunnalliselta tähän...täytän jo 34 ennen kesää.

Mä kertoisin jos mies on kerran sitä pyytänyt, ainakin tämän kerran ja kysyisin sit että haluaako jatkossakin tietää tälläsistä varmistuksista ja mahdollisesti pettyä vai pyytääkö mukaan vain kun ns tosi kyseessä.

Mä kertoisin jos mies on kerran sitä pyytänyt, ainakin tämän kerran ja kysyisin sit että haluaako jatkossakin tietää tälläsistä varmistuksista ja mahdollisesti pettyä vai pyytääkö mukaan vain kun ns tosi kyseessä.
Näin sitä kannattaa varmaan menetellä. Jospa sanon sille, että testaan huomenna oman mielenrauhan takia, eikä tarvitse jännittää tulosta. Katsoo vain, että juoko se yksin skumppaa vai ei! Mietin myös tätä juuri siksi, etten halua jaksaa liikaa blankkoja hänen kanssa. Mulla menee ihan liikaa näitä raskaustestejä. Sehän laittaisin testit boikottiin! :D

Munkin mielestä ihanaa Newmoon että pystyt nauttimaan raskaudesta heti! :smug:
Oon kuitenkin huomannut palstoilta että he jotka km on kokeneet niin usein hyvin helposti ne murehtimiset tulee heti mikä on hyvin ymmärrettävää eikä sitä murehdintaa voi sellasessa tilanteessa ite päättää että murehtiiko vai ei. Vähän niinkuin esim ei voi sitäkään miten paljon raskautumiset ym pyörii mielessä kun niin kovin toivoo. Siinä mielessä on varmasti myös helpompi nauttia nopeammin raskaudesta jos km ei oo taustalla.

On: tänään tuli ovisplussa kp10. Mäkin menin syksyllä tilaamaan jossain mielenhäiriössä niitä +/- digejä ja heti mietin kun tuli et enhän mä uskalla näitä ikinä käyttää :hilarious: ja mistähän seki ajatusmaailma tulee et jos digit on negaa niin se on jotenkin suurta haaskausta et pitää käyttää vasta kun on selviä merkkejä raskaudesta. Noh ehkä alkionsiirroissa uskallan niitä digejä tehdä kun on suuremmat onnistumismahdolisuudetkin:rolleyes: tai sit en:nailbiting:

Näin sitä kannattaa varmaan menetellä. Jospa sanon sille, että testaan huomenna oman mielenrauhan takia, eikä tarvitse jännittää tulosta. Katsoo vain, että juoko se yksin skumppaa vai ei! Mietin myös tätä juuri siksi, etten halua jaksaa liikaa blankkoja hänen kanssa. Mulla menee ihan liikaa näitä raskaustestejä. Sehän laittaisin testit boikottiin! :D

Joo meillä kävis varmasti samoin jos tietäs paljo on tähä mennes menny rahaa digiovistesteihin ja r-testeihin. Oikeesti satasia:nailbiting: Mies on kuitenki melko tarkka rahasta. Ihme kyllä kun ei oo ikinä suuremmin kysellyt et mitä maksaa. Toki ei tiedä kuin paljo oon tehny kaikenlaisia testejä yhteensä vaikka tietääkin sen et ovistestejä teen joka kuussa :rolleyes:

Oon kuitenkin huomannut palstoilta että he jotka km on kokeneet niin usein hyvin helposti ne murehtimiset tulee heti mikä on hyvin ymmärrettävää eikä sitä murehdintaa voi sellasessa tilanteessa ite päättää että murehtiiko vai ei. Vähän niinkuin esim ei voi sitäkään miten paljon raskautumiset ym pyörii mielessä kun niin kovin toivoo. Siinä mielessä on varmasti myös helpompi nauttia nopeammin raskaudesta jos km ei oo taustalla.

On: tänään tuli ovisplussa kp10. Mäkin menin syksyllä tilaamaan jossain mielenhäiriössä niitä +/- digejä ja heti mietin kun tuli et enhän mä uskalla näitä ikinä käyttää :hilarious: ja mistähän seki ajatusmaailma tulee et jos digit on negaa niin se on jotenkin suurta haaskausta et pitää käyttää vasta kun on selviä merkkejä raskaudesta. Noh ehkä alkionsiirroissa uskallan niitä digejä tehdä kun on suuremmat onnistumismahdolisuudetkin:rolleyes: tai sit en:nailbiting:

Varmaan koska digit niin kalliita :grin eikä ehkä näytä kun vasta dpo12 tmv.

Mietin kans tota et jos km taustalla niin sitä pelkää enempi.. vaik jostain syystä itsekin pelkäsin viimeks, en silti ois uskonut et se tulee mulle koskaan.. Ehkä aavistus.

Vitsi et aika menee hitaasti! Onneks työt alkaa kohta niin menee sit aika nopeemmin ehkä. Tulispa jo ovisplus! Tosin sit se piinailu vasta taas alkaakin...:arghh: varsinkin kun nyt kuvittelen aukkarin jälkeen et vois plussatakin...:meh:

Oho, paino tippunut viikossa 4 kiloa!? Vaikka oon vetänyt joulusuklaata ja kinkkua. Tosin ruokahalu ollu vähän huono, mutta silti oon yrittänyt syödä ees jotain.
No tosin tästä on hyvä jatkaa kuntokuuria vaikka varsinaisesti painon pudotusta en tarvii, varsinkaan tuon 4 kilon jälkeen, mut lihaskuntoa aina vois parantaa.

Hei mahtavaa kierto(tiputtelu:bag:) kamu:Heartred ei muuta kun plussa-aallolle:hilarious: mä en testannut ovista(aattelin että säästän ne sikakalliit digit sitten hoitoihin) , mutta eilen oli ihan selkeät kivut+vuoto ja pari päivää ennen sitä limailut, ni plussa päivä on sit varmaan ollut tyyliin lauantai. En vielä aloittanut lugejakaan, ajattelin että uhallakin yritän nyt ainakin yhden, mieluiten kaks päivää lykätä sitä. Muutenkin vähän v*tuttaa se touhu. Viimekierrossakin tuikkasin sisääni niitä 60e edestä ihan turhaan:bag:

Jannn, nyt kun ei testaillut, niin sattui ehkä sopivasti niin, että o+ päivä jäi just kertojen väliin. Onhan tässä nää kaikki variaatiot tosin ehditty kokeilla:hilarious: paljon seksiä, vähän seksiä, joka päivä, joka toinen, joka kolmas u name it:hilarious:

Koirankorva, kyllä sen tietää, uskon kyllä että plussa taas tulee. Nyt sitten sais olla superliimalla pysyvä. Yhdyn myös siihen keskenmeno kommenttiin. Ekasta en yhtään tajunnut, että mulla kävis niin. Nautin täysin rinnoin raskaudesta, joten tiputus nt-ultrassa oli tooodella kova. Toisen raskauden nt:ssä olin niin paskana, että luulin pyörtyväni ja oksentavan ja kuolevani ennen sitä. En olis yhtään halunnut mennä koko toimenpiteeseen, vaikka varhaisultrassa oltiin jo syke ym. Nähty. Mutta tottahan se on, että mitä se etukäteen murehtiminenkaan muka auttaa, ei mitään:happy:

Mun mielestä Koirankorvalla on dpo8ksi aika kaunis pieni haamulainen. <3 Huomenna uus testi, mulla on tunne et tulee vahvempi <3

Hei mahtavaa kierto(tiputtelu:bag:) kamu:Heartred ei muuta kun plussa-aallolle:hilarious: mä en testannut ovista(aattelin että säästän ne sikakalliit digit sitten hoitoihin) , mutta eilen oli ihan selkeät kivut+vuoto ja pari päivää ennen sitä limailut, ni plussa päivä on sit varmaan ollut tyyliin lauantai. En vielä aloittanut lugejakaan, ajattelin että uhallakin yritän nyt ainakin yhden, mieluiten kaks päivää lykätä sitä. Muutenkin vähän v*tuttaa se touhu. Viimekierrossakin tuikkasin sisääni niitä 60e edestä ihan turhaan:bag:

Jannn, nyt kun ei testaillut, niin sattui ehkä sopivasti niin, että o+ päivä jäi just kertojen väliin. Onhan tässä nää kaikki variaatiot tosin ehditty kokeilla:hilarious: paljon seksiä, vähän seksiä, joka päivä, joka toinen, joka kolmas u name it:hilarious:

Koirankorva, kyllä sen tietää, uskon kyllä että plussa taas tulee. Nyt sitten sais olla superliimalla pysyvä. Yhdyn myös siihen keskenmeno kommenttiin. Ekasta en yhtään tajunnut, että mulla kävis niin. Nautin täysin rinnoin raskaudesta, joten tiputus nt-ultrassa oli tooodella kova. Toisen raskauden nt:ssä olin niin paskana, että luulin pyörtyväni ja oksentavan ja kuolevani ennen sitä. En olis yhtään halunnut mennä koko toimenpiteeseen, vaikka varhaisultrassa oltiin jo syke ym. Nähty. Mutta tottahan se on, että mitä se etukäteen murehtiminenkaan muka auttaa, ei mitään:happy:

Joo! Katsotaan kuinka monen päivän päästä päästään tiputtelukamuiksikin :chicken: mut hei sullakaan ei viel oo vuoto alkanu vaikka ovis todnäk oli jo:) Mäkään en jaksa lugeja. Ajattelin käyttää niitä seuraavaksi vasta alkionsiirroissa kun ei niistä oo hyötyä raskautumiselle ollut muutoin. Säästyy tosiaan vähän rahaa. Piti myös sanoa et olisin myös saattanu saada ovisplussan jo eilen illalla jos olisin testannu koska oli vähä jomottelua vasemmas munasarjas ja sit kohtua pisteli koko illan jonki verran. Nyt ei oo ollu viel mitää tuntemuksia vaik oli plus aamulla mut ehtiihän niitäki viel tulla.

Mulla on kans haave digitestistä. Oon ostanuut bodyn, jonka päälle jätän testin miehen löydettäväksi kun tulee töistä/herää.

Testaan huomenna varuilta, kun meille tulee kavereita vaihtamaan vuosikymmentä, eikä kaikki porukasta tiedä yrityksestä.

Joo! Katsotaan kuinka monen päivän päästä päästään tiputtelukamuiksikin :chicken: mut hei sullakaan ei viel oo vuoto alkanu vaikka ovis todnäk oli jo:) Mäkään en jaksa lugeja. Ajattelin käyttää niitä seuraavaksi vasta alkionsiirroissa kun ei niistä oo hyötyä raskautumiselle ollut muutoin. Säästyy tosiaan vähän rahaa. Piti myös sanoa et olisin myös saattanu saada ovisplussan jo eilen illalla jos olisin testannu koska oli vähä jomottelua vasemmas munasarjas ja sit kohtua pisteli koko illan jonki verran. Nyt ei oo ollu viel mitää tuntemuksia vaik oli plus aamulla mut ehtiihän niitäki viel tulla.

Äläs nyt, on mulla ollut:hilarious: ei tosin niin runsain mitoin kun yleensä tähän aikaan on:wink Aamulla tuli muutama pisara kirkasta verta ja sit on ollut sellaista limaverta:hilarious: sori taas nä mun siistit eritejutut:hilarious: yleensä on aikalailla hanat auki jo tähän mennessä, että kai tätäkin jonain parannuksena voi pitää:hilarious:

Äläs nyt, on mulla ollut:hilarious: ei tosin niin runsain mitoin kun yleensä tähän aikaan on:wink Aamulla tuli muutama pisara kirkasta verta ja sit on ollut sellaista limaverta:hilarious: sori taas nä mun siistit eritejutut:hilarious: yleensä on aikalailla hanat auki jo tähän mennessä, että kai tätäkin jonain parannuksena voi pitää:hilarious:

Äh sori mun olettamus ettei olis :sour: toki onhan toi tosiaan parannus jos vaan vähän tulee:)

Ääääh, hormonit on ainaki sekasin ku kaikki itkettää :hilarious:

Mulla on ollu jo monta monta kuukautta kaapissa odottamassa paita "it's not a food baby". Millohan sais käyttää?

Mulla ei onneks oo ollu kierroissa poikkeavuutta, noin niinku normi tilassa. Vaatii kyllä kärsivällisyyttä teillä jolla tiputtelua on. Joskus minipillereiden kanssa vuosin melkee vuoden putkeen, samoin hormonikierukan kanssa. Se oli ihan pyllystä

Takaisin