Raskaaksi 2019

Jotenkin tuntuu, että miestä ei paljoa kiinnosta mun olot. Ei sitä vaikuta ees haittaavan koko keskenmeno. Ihan yksin oon ultrat ja sairaalat mennyt. Toki meillä on esikoinen, nii pitää sen kanssa joku olla jos ei oo koulua, ja mies ollu töissä yms. Yleensä kyllä on kiinnostunut mun jutuista, mutta raskaus jutut sille vissii vaikeita. Jos yritän jotain puhua, niin uppoutuu ennemmin puhelimen pariin ja vastaukset on vaan tyylii jaa.. :/
Tänää vahingossa vetäs sellasen painavan jutun mun valmiiksi kipeän alaselän päälle ja ei edes anteeksi pyytänyt, vaan alkoi mököttämään, koska parahdin itkuun, koska ei vaan jaksais lisäkipua ja muutenkin mieli matalalla, ja kun se oli osaksi vaan sellasta hälläväliä asennetta, tai sitä rupes ärsyttää ku ei asia onnistunut niin runttas menemään ja ei tajunnu että olin siinä lähellä. Esikoinenkin käski pyytää äidiltä anteeksi, mutta ei oo pyytänyt.
Harvoin riidellään, ja nytkään ei varsinaisesti riitaa oo, mutta paha mieli ku toinen ei välitä.
Mun antama lahjakin on vaan jätetty kassin pohjalle, ei edes oo katsonut onko oikeanlainen, että tarvittaessa vois vielä vaihtaa.
Itse asiassa mä en enää ees tiedä haluaako se ees toista lasta.
Kai tässäki aika auttaa, mut tympäsee.

Kuulostaa kurjalta :sad001 Onko mies muuten miten hyvä tunteiden käsittelijä? Kuulostaa vähän samalta, mitä oma mies olisi joskus aiemmin voinut tehdä, vähän niinku omien (ja sun) tunteiden pakenemista. Me on kuitenkin eräänkin kriisin kautta jouduttu opettelemaan puhumista ja myös tunteista puhumista ja sitä, mitä kumpikin milloinkin toivoo. Nyt mies onkin ollut mahtavana tukena kkm:n jälkeen :Heartred

Huonohan se on puhumaan, mutta kyllä yleensä osaa edes lohduttaa. Nyt on jotenkin vaisua ollut sekin, ihan kuin tää pitäs vaan lakasta pöydän alle. Voihan toki olla että musta nyt vaan tuntuu siltä.

Huonohan se on puhumaan, mutta kyllä yleensä osaa edes lohduttaa. Nyt on jotenkin vaisua ollut sekin, ihan kuin tää pitäs vaan lakasta pöydän alle. Voihan toki olla että musta nyt vaan tuntuu siltä.
Pakko huutaa täältä taustajoukoista, että kuvittelin kans että mies ei välitä eikä lohduta jne. Sitten lopulta kun puhuttiin niin sanoi että koitti mun takia olla vahva, eikä sitten osannut. Kuultuaan mun puolen tarinasta puhui kyllä ja tuli jopa vaatteet päällä suihkuun lohduttamaan kun löyti mut sieltä hillittömästi itkemässä.. Eivaan reppana oikein osannut puhua ja pelkäsi että romahtaa koko tilanne jos sekin romahtaa. Koittakaa jaksaa kenellä on nyt kkm kohdalle sattunut ja puhukaa ja puhukaa :Heartpink

Siinä meni ne yöunet.

Pc:ssä kyllä mielestäni hyvin hyvin haalea viiva. Täytyy katsoa miltä käyttää Eilisen kanssa kun kuivuu. En vaan saa kameraan..

Mutta rfsu;n herkkä.

En oo kyllä tuollaista koskaan saanut. Ne voivat mitä olen niin haalistui pois. Ja edelleen tossa näkyy haalea viiva.

Voi tyhmä minä kun tein ton herkän.

View attachment 84824
View attachment 84825

ompa jännää
:bag:

Onko muilla käytössä Terolut luteliaalivaiheen tukena? Tuliko sivuvaikutuksia? Pitikö mahdollisen tiputtelun kurissa?

Kerran oon kokeillut. Ei toiminut mulla yhtään. Ja tuli vaikutuksia. Iski naamaan useita kipeitä hormoninäppyjä. Muuten olivat itellä ehkä vähempioireisempia kun luget.

NewMoon, kylläpä jännittää:nailbiting:

Meillä ei mies myöskään meän keskenmenosta puhunu mitään. Lohdutti kun vuoto alkoi ja sitten myöhemmin kun kysyin että miks se on niin kylmä asiaa kohtaan niin se sanoi et halusi käsitellä asian yksin että osaa olla sit vahva mun takia. :) Miehet on erilaisia, eikä välttämättä heillä kerkeä olla sitä fiilistä et ylipäänsä on vauva tulossa niin eivät osaa samaistua.

Siinä meni ne yöunet.

Pc:ssä kyllä mielestäni hyvin hyvin haalea viiva. Täytyy katsoa miltä käyttää Eilisen kanssa kun kuivuu. En vaan saa kameraan..

Mutta rfsu;n herkkä.

En oo kyllä tuollaista koskaan saanut. Ne viivat mitä olen niin haalistuvat pois,kun väri leviää. Ja edelleen tossa näkyy haalea viiva.

Voi tyhmä minä kun tein ton herkän.

View attachment 84824
View attachment 84825

Voi vitsi, kyllä nyt jännittää! :nailbiting::smiley-angelic001

Milloinkohan sitä uskaltaa alkaa oikeasti uskoa tähän.. Oon tehny liuska-/puikkotestejä varmaan 10 ja näitä digitestejä nyt kaks. Ainakin on viikot nousseet tuossa :Heartred haluisin kyllä vielä ehkä nähdä sen 3+ tuloksen.

Liitteet

• IMG_20191227_065504.jpg
    IMG_20191227_065504.jpg
    11 KB · Katsottu: 197
Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi // ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

NewMoon // 31 // ya 12/2010 // 1.IVF/ICSI

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 33 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 24-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 35 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen (~40)

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

BarbaMama81 // 38 // toinen // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 24-29

persimon2//29//toinen(kolmas)//y 5.2019//kku 3.19 ja kkm10.19// kierto 24-27pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kkm 11/19 // kierto??

Nyytti // 39 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 26-29pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Charmy24 // 24 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // km 11/2019 // kierto 29-31pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Alexie // 27 // ensimmäinen // ya 10/2019 // kierto 27-30pv

Armielise // 37 // ya10/2019 // 28

Tiarella // 25 // kolmas // ya 11/2019 // kp?

Koirankorva // 25 // esikoinen // ya 12/18 // tm 1/19, km 4/19, tm 9/19// kierto 28pv

Inanna // 29 // ensimmäinen // ya 12/2019 // kierto ei vielä tiedossa

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas
Silk // 32 // LA 7/2020 // kolmas
Suklaapehmis // 28 // LA 7/2020 // toinen
Mamimam //24//LA 7//2020 // toinen
Mathilda // 37 // LA 7/2020 // ensimmäinen
mangustimamma // 38 // LA 7/2020 // kolmas
Ida_Maria_//22//LA 7/2020//ensimmäinen
Azzeliini//36//LA 7/2020// toinen
Edz//31//LA 8/2020//toinen
Evelyn8//28/LA 8/2020//ensimmäinen
Karoliiina//23//LA 9/2020//toinen

Toivottavasti oli uusin lista tämä. Siirsin itseni nyt plussanneisiin. Jatkan kyllä vielä tän ketjun seuraamista, haluan nähdä lisää plussia :love7
Täältä on saanut kyllä todella paljon vertaistukea, kiitos siitä ihan jokaiselle.

Edit. Noi tummennukset hävis näköjään :confused:

Niinpä. Ja nuo läheisten /vanhempien puheet voi satuttaa kovin kerta toisensa jälkeen :sorry:

Kyllä se plussa meille molemmille vielä tulee. Ja todellakin pyydetään tarkempaa seurantaa! Oon lueskellut tuosta kätilön tekemästä ultrasta, ja oispa kiva, jos täälläkin ois, mut ei. Semmoinen 500 km lähimmälle paikkakunnalle, jossa ois mahdollista saada noinkin edullisesti :rolleyes:

Ymmärrän, että oireet huolestuttaa. Silti pieni toivo heräsi :Heartred Joku alle 3 % raskauksista menee kesken enää viikon 7 jälkeen, jos syke on kuulunut ja kehitys ollut siihen saakka ok. Eli jos prosentit ovat olleet noin meitä vastaan, niin tuo 5% raskaustoive on varsin mahdollinen plussa! :wav
Näin sykkeen rv 7+2, silti meni kesken niin mulla ei kyllä mitkään tilastot lohduta enää :) koitan olla juuri positiivinen ja ajatella ettei tässä hätää ole mutta ei tässä nuoremmaksi muutu enää. Toivon että pysyisin neutraalina siihen asti että pahimmat viikot olisivat menneet ohi. Kun ei odota mitään, niin ehkä ei pety yhtä pahasti ensi kerralla. Arvasin toki että minä olen tämä jolla on raskautumisongelmia kun kaikki muut siskokset ovat jo lisääntyneet.

Ehkä 2020 olisi se vuosi? Huhtikuussa toivon paljon muuta tekemistä, etten istu kotona ja itke meidän nyytin syntymättömyyttä! Pitää siis saada siihen kursseja ja tenttejä paljon.

Vähän päivitystä tilanteeseen kuitenkin: Eli juilimista ja jomotusta on jatkunut joulun yli, mutta ei mitään "The tunnetta" ole tullut. Omien laskelmieni mukaan tämä kipu tuli juuri about 7 päivää ovulaation jälkeen. Ovulaatio oli aika selkeä, ensin hyvin sitkeää limaa ja sitten sellaista erittäin valuvaa nestemäistä. Joku mainitsi kystan mahdollisuutta, tutkailin oireita ja kyllä se voisi olla sitäkin. Toiveet ovat toki aina raskauden suuntaan hehe! Nyt kuitenkin otan rennosti ja toivon että uusi vuosi tuo tullessaan jotain kivaa! Ehkä maisterintutkinto takataskussa jo kesällä?

En ehtinyt lääkitystä saada. Sekin saa jossittelemaan :sad001

Arvot kyllä lähti raskauden myötä paranemaan, en tiedä miksi. Onneksi tuota kilpparia ja lääkityksen tarvetta arvioidaan vielä tammikuussa kohdun mahdollisen anomalian ultrauksen yhteydessä.

Antaisivat nyt sen kokeilulääkityksen ensin... Itse olen 10v syönyt thyroxiinia nyt ja olen 85% oma itseni. Vireystila on vielä huono, kiloja ei lähde millään ja tuntuu siltä että se vaikuttaisi silti mun raskausongelmiin. Söin thyroxiinia 25microg enemmän kun raskaustodettiin ja mun tsh arvo muuttui 0,1->1,0. Jos minulla on tsh 1 ilman raskautta olen ihan väsynyt enkä jaksa mitään. Mutta kaikissa kirjoissa luki että tsh kannattaa olla 1-2 raskauden aikana (jos on lääkitystä) mutta epäilen asiaa.

TiinuLiinu, kuulostaa tosi ikävältä. Me päästiin käymään hautausmailla kynttilöitä viemässä kahdestaan maanantaina, kun mun äiti katsoi lapsia kotona. Siinä ajellessa mies kertoi, että hän on vasta nyt alkanut tajuta että häneltä on kuollut vauva. Meidän keskenmenosta on kuitenkin jo 2,5 kk (apua miten nopeasti aika menee) aikaa. Ehkä miehille on muutenkin vaikeampaa näyttää tunteitaan ja empatiaa toista kohtaan, on meidät kuitenkin aika eri tavoin rakennettu.

Mulla menee niin hermo näihin valeraskausoireisiin. Kohtu on turvonnut ja välillä tuntuu painetta/jomotusta/vihlontaa. Leuanpielet täynnä hormoninäppyjä ja ummettaa (nää varmasti johtuu ruokavaliosta). Valkovuotoa tulee reippaasti eikä PMS ole vielä iskenyt. Tissejä aristaa. Ja sit kun menkat viikon päästä alkaa, oon ihan lyöty kun kuvittelen kaiken viittavan raskauteen. Pettymys negasta on aina niin iso, vaikka kuinka yrittää uskotella itselleen ettei se haittaa.
Olen iloinen että mun mies jutteli mulle silloin kun itse sulkeuduin. Välillä asia itkettää vielä näin melkein 3kkn jälkeen mutta ei kai se koskaan helpota, vaikka saisikin yhden syliin asti. Miehet eivät osaa prosessoida tätä samalla tavalla, he eivät käy läpi sitä muutosta vartalossaan ja mielessään. Mun mies jäi kotiin mun kanssa kun tyhjennykset tehtiin, eikä vain siksi että ohjeessa sanottiin niin, vaan hän halusi että on mukana tukena. Ja oli kyllä! Harmittaa ettei kaikki miehet osaa tai halua prosessoida tätä. Keskustelkaa heidän kanssa ja kyselkää mitä ajattelevat asiasta, ehkä sillä tavalla saa jotain ulos heiltä.

NewMoon toivotaan että vahvistuu!

Itse näin unta että tein monta positiivista rtestiä. Koska todellisuudessa aioin tehdä ovistestin aamulla:hilarious: kai mieli haluaa niin paljon et oliskin raskaana.

NewMoon toivotaan että vahvistuu!

Itse näin unta että tein monta positiivista rtestiä. Koska todellisuudessa aioin tehdä ovistestin aamulla:hilarious: kai mieli haluaa niin paljon et oliskin raskaana.

Tärppi kierrossa en testannut ovista enkä edes suunnitellut sitä kun en ikinä saanut onestepin ovistesteihin kun ihan haaleen toisen viivan. Silti pari päivää ennen ovista näin unta positiivisesta raskaustestistä ja reilu parin viikon päästä testi olikin positiivinen :)

Tärppi kierrossa en testannut ovista enkä edes suunnitellut sitä kun en ikinä saanut onestepin ovistesteihin kun ihan haaleen toisen viivan. Silti pari päivää ennen ovista näin unta positiivisesta raskaustestistä ja reilu parin viikon päästä testi olikin positiivinen :)

Mä nään usein positiivisista unta :) ainakin jos tiedän et meinaan aamulla testata. Myös tärppikierrossa näin unta.. hyvä et edes mun unissa tärppää :hilarious:

Takaisin