Raskaaksi 2019

Tällä ei tälle vuosikymmenelle plussaa tule. Kp14. Hyvä jos ovulaatio edes tulee:hilarious: eilen oli aikeet talletella, mutta mies kompastui siinä tuiskeessa lapsen leluun ja löi (aika kovaa, tuli kunnon kuhmu) päänsä mun työtuoliin:bag: jäi sitten homma siihen:hilarious: tänään jos uus yritys. Ei kyllä vieläkään oo mitään hirveempiä ovulaatio fiiliksiä. Viime kierrossa oli kp15, mut nyt taitaa taas venyä johonkin tulevaisuuteen.

Illalla tai no yöllä saatiin vähän puhuttua.
Paljon paremmin mielin tähän päivään.

Nää joulunajat on vähän miehelle vaikeita, kun ei saa tavata lapsipuoltansa. Kasvatti siis 5vuotta lasta kuin omaa (sai kuulla ristiäisten jälkeen että lapsi ei oo hänen, vaan ex oli pettänyt), sai vielä meidän tapailuajan aikoinaan olla lapsen elämässä mukana, mutta kun tulin raskaaksi ja tää exä sai siitä kuulla, alkoi kiristys lapsella. Ensin sai välillä tavata sitä lasta, mutta sitten harveni. Nyt näkee ehkä kerran kahteen vuoteen varmaan. Tää exä siis tekee tätä samaa sille lapsen biologiselle isälle. Tää joulu ja ylipäätään vuosi oli taas sellanen ettei taas saanut antaa synttäri- tai joululahjaa,saati sitten nähdä. Siihen lisäksi tälle vuotta 2 keskenmenoa, lähisukulaisen kuolema ym. Kyllähän tää vuosi on ollut raskas. Ja viime vuosikin oli, sillä menetimme 3 läheistä. Silloin ei vaan ollut keskenmenoja.

Jotenkin pään sisällä käyn nyt läpi niitä tunteita, kun mua ahdisti koko tämä lyhyt raskausaika, kun sain ne 2 viivaa, että miksi mulla oli nii kauhea ahdistus. Ihan hetken vaan iloitsin niistä haamuviivoista mitä dpo 10 vai 11 sain, ja välillä ajattelin, että kohta saa ehkä ostella raskaus ajalle vaatteita ja vauvalle juttuja. Sit iski se ahdistus, ja olo etten saa vauvaa, ja lopulta etten ees halua sitä. Vaikka se on suurin haave. Ahdisti ajatus yöheräämisistä, isosta raskausmahasta, neuvolasta ym.
Mut toisaalta tiesin jotenkin alusta asti ettei kaikki oo ok.
Ja mitä sitten jos kohdussa olis kasvanut normaalisti ja lisäksi kohdunulkoinen, joka ei oiskaan itsekseen hoitunut.
Lääkäriltä kysyin, nii siinä vaiheessa joko raskaudenkeskeytys ja sit ne sytot että saa munanjohtimen pelastettua tai sit leikkaus, ja mahdollisesti munanjohdin menettää ja kohdunpuoliselle raskaudelle ei ollut toiveita jatkumiselle. Paitsi tässä tapauksessa olisi ollut, kun kohdunulkoinen "kuivui" itsekseen niin olis ollut mahdollista, että kohdun sisäinen raskaus olis jatkunut, jos vaan olis ollut tarpeeksi vahva, tai terve. Mikä ikinä olikaan sitten vikana, pieni koko ja hento syke ja lisäksi se hematooma joka kehittyi syystä x. Enhän mä itse voinut tähän sinällään vaikuttaa, mutta ne tunteet mua häiritsee ihan hirveästi. Että miksi mua niin ahdisti se raskaus jo ennen kuin ees tiesin vaikeuksista. Että mitä jos se toistuu seuraavassa raskaudessa. Vai oliko se sitten taas se vaisto.
Mun eka raskaus oli helppo sinänsä raskauden suhteen, ei ees pelottanut keskenmeno tai mikään, menin vaan asenteella että katsotaan mitä tapahtuu, ja sillä menin synnytyssaliin asti. Neuvolassa käskettiin tehdä kaikenmaailman suunnitteluja ja toiveita synnytykseen. Mä kirjoitin lappuun muistaakseni vaan, ettei toiveita, luotan kätilöön. Kaikki meni hyvin, nopeahko 7 tunnin synnytys, joka alkoi vesienmenolla kotona.

Nyt mua vähän jopa alkanut kaduttaa päätös, että lykätään yrittämistä kesään. Nyt kaipaan sitä isoa raskausmahaa mistä ajatus muka mua hetken ahdisti, haluaisin herätä yölläkin ruokkimaan vauvaa, haluaisin vaunulenkeille ym. Mutta toisaalta tiedän, että mun kroppa ja varsinkin mieli sen tauon tarvii. En varmasti ees näillä hemoglobiini arvoilla edes raskautuis, en tiedä mitkä mun rautavarastoarvot on, mut tuskin nekää kovin loisteliaat on. Niissä vissiin menee helposti se puol vuotta palautua siihen mitä on ollut. Ainakin lääkäri selitti jotain sellasta. Että vaikka hemoglobiini nousee lisäraudalla, ne rautavarastot kasvaa vasta pidemmällä aikavälillä. o_O että siksi on tärkeää syödä sitä lisärautaa ainakin sen puol vuotta. Rautavarastot uusiutuu vissiin 3kk välein. Jotain sellasta. :grin

Vedän nyt sit rautaa ja lisäksi vitamiineja sen puol vuotta, nii mun kroppa on täysin valmis uuteen raskauteen, niin ehkä se sitten onnistuisi.

Tänään mulla ei oo pahemmin ollut kipuja, ei selässä eikä kohdun seudulla. Jos 2vk päästä tulee menkat, nii eiliset kivut oli ovulaatiokipua, ilman ovislimoja.

Tulipa taas pitkä teksti :grin mut tänne on hyvä purkaa oloa, kun en edes kavereille oo meidän tilanteesta puhunut. Ekasta keskenmenosta kerroin yhdelle ystävälle, mutta tästä en ole nyt puhunut. Vaikka tämä oli kaikin tavoin vaikeampi.

Pyhpah laskettuaika oli ja meni ja poika siellä mötköttää vissiin pakkaset ei houkuta :hilarious:

Koskas käynnistellään, jos ei ala ukkelia kuulumaan? Pidät nyt jalat ristissä uuden vuoden yli:hilarious: en kyl tiedä miks:hilarious: niin ne monet toivoo näistä loppuvuoden vauvoista. Meillä on joulupäiväinen, enkä mä sen synttäripäivää mihinkään vaihtais:hilarious:

Tiinu, hyvä että saitte tilannetta purettua, varmasti helpottaa itse kutakin. Eikä miehet helposti edes tajua että nää raskaudenkeskeytykset on paitsi henkisesti, niin myös fyysisesti tosi rankkoja. Etenkin tossa sinkin tilanteessa:Heartred

Mulla ahdistaa kun oma laskettu aika meni ja sit tietty mies esitteli kuvia veljentytöstä jolla oli sama laskettu aika.. olin alkuun etten haluu vaan nähdä mut pakko jotenki lopettaa mun katkeruus...

Mä yritin varata aikaa gynekologille mut nyt ei sitte oo aikoja. Olis kiva tietää mitä mun kohti touhuu vai skippasiko kierron tossa

Koskas käynnistellään, jos ei ala ukkelia kuulumaan? Pidät nyt jalat ristissä uuden vuoden yli:hilarious: en kyl tiedä miks:hilarious: niin ne monet toivoo näistä loppuvuoden vauvoista. Meillä on joulupäiväinen, enkä mä sen synttäripäivää mihinkään vaihtais:hilarious:

Tiinu, hyvä että saitte tilannetta purettua, varmasti helpottaa itse kutakin. Eikä miehet helposti edes tajua että nää raskaudenkeskeytykset on paitsi henkisesti, niin myös fyysisesti tosi rankkoja. Etenkin tossa sinkin tilanteessa:Heartred
Ensi viikon perjantaina käynnistävät jollei tämä verkkanen kaveri ennen sitä oo tulossa :hilarious: no joo kaikki mulle hokee että toivottavasti ei tulis nyt viimesille päiville ja totean vaan että tuskimpa tuo siitä erityisesti kärsii ja ei sitä pysty oikein päättämään ite. Ainoo mikä oli mulle että ei tarvis joulua olla sairaalassa ja ei tarvinutkaan :happy: sain syödä :rolleyes:

Ensi viikon perjantaina käynnistävät jollei tämä verkkanen kaveri ennen sitä oo tulossa :hilarious: no joo kaikki mulle hokee että toivottavasti ei tulis nyt viimesille päiville ja totean vaan että tuskimpa tuo siitä erityisesti kärsii ja ei sitä pysty oikein päättämään ite. Ainoo mikä oli mulle että ei tarvis joulua olla sairaalassa ja ei tarvinutkaan :happy: sain syödä :rolleyes:

Joulu oli ihana sairaalassa. Ei ollut ruuhkaa. Mulla oli huone kokonaan itelle, vasta vikana iltana sain huonekaverin. Sen yön jälkeen olinkin ihan valmis lähtee kotiin:headphone: Mekin kyllä ehdittiin viettää jouluaatto ihan perinteiseen malliin. Lähdettiin laitokselle puoli 2 aikaan yöllä vasta:happy:

Hyvin meni aukkari. Toinen puoli ei virrannut yhtä hyvin mut auki ovat. Vielä ohut limis ja pienet rakkulat mut viel on aikaa kasvaa melkein viikko.se sanoi et saattaa olkapäähän alkaa särkee mut en muista Miks.. joku hermoyhteys siis oli

Jannnille tsempit aukkariin ja vitsit miten NewMoonin tilanne jännittää!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Täällä ei ihmeitä edelleenkään, dpo4 ja satunnaista jomottelua sillon tällön. Kiertokamuja?
Flon mukaan menkat alkais 5.1 Tuntuupa sinne olevan piiiitkä aika, ihan eri vuonnakin! :grin
Kiertokamu täällä hei! Mulla on dpo5 ja Flo:n mukaan menkat alkamassa 4.1. Minustakin tuntuu siltä että siihen on kauhean pitkä aika.

Hyvin meni aukkari. Toinen puoli ei virrannut yhtä hyvin mut auki ovat. Vielä ohut limis ja pienet rakkulat mut viel on aikaa kasvaa melkein viikko.se sanoi et saattaa olkapäähän alkaa särkee mut en muista Miks.. joku hermoyhteys siis oli

Tuntuko missään? Nyt sit toivotaan et jotain taikaa se aukkari teki ja muutaman viikon päästä plus:smiley-angelic003

Sattuko? Paljon makso? Hyvä että oli auki, toihan operaatio voi nyt edesauttaa plussaa:cat: mun tekis itekin mieli käydä

Kiertokamu täällä hei! Mulla on dpo5 ja Flo:n mukaan menkat alkamassa 4.1. Minustakin tuntuu siltä että siihen on kauhean pitkä aika.
Jee Aida, ollaan taas aika samoissa :happy:

Hei muuten tytsyt, oisko teillä hetki aikaa keskustella valkovuodosta? :grin
Tää on ainoa asia, jossa eroa aiempiin kiertoihin ja ois kiva kuulla muiden kokemuksia.
Yleensä mulla on vv muuttunu kellertäväksi n.viikko oviksesta ja tästä on osannu jo tätiä odotella.
Nyt kellertävä vv alkoikin heti oviksesta!
Miten muilla, onko vaihdellut eri kierroissa, ollu raskauoire tai oire nimenomaan siitä että täti tulossa?
Luultavastihan tää on vaan jotain luontaista vaihtelua kiertojen välillä, mutta kaikkeen sitä kiinnittää huomiota:rolleyes:

Vähän tuntui menkkamaista kipua. Nyt vähän öklö olo. Ja tota olkapäätä/kylkeä välillä särkee. Maksoi reilu 200e. Varmaan hinta 200-300e riippuu lääkäristä.. hauska kun se ihmetteli miten tiedän asioista niin paljon ja suunnitellu hoitoja hyvin. Luuli et oon terveydenhoitoalalla. Sanoin et täällä netissä hyvää vertaistukea ja tietoa ;)

Tää on ainoa asia, jossa eroa aiempiin kiertoihin ja ois kiva kuulla muiden kokemuksia.
Yleensä mulla on vv muuttunu kellertäväksi n.viikko oviksesta ja tästä on osannu jo tätiä odotella.
Miten muilla, onko vaihdellut eri kierroissa, ollu raskauoire tai oire nimenomaan siitä että täti tulossa?
Luultavastihan tää on vaan jotain luontaista vaihtelua kiertojen välillä, mutta kaikkeen sitä kiinnittää huomiota:rolleyes:

Vastaan vaikken osaakkaan auttaa. Mä oon monesti ihmetelly tätä kellertävää vv:tä! Kun en mä kyllä huomaa värimuutosta ja usein on aika kuivaakin oviksen jälkeeno_O en tiedä voiko liittyä mun tapaukses siihenkin et jos ei oo hyvää keltarauhasta niin värikään ei oo kellertävää..

Paljon on täällä ahdistusta ja surua, mutta onneksi myös iloa ja toivoa :Heartred

Nyt moneeeen monta vuodenvaihteen plussaa, eikös niiin?

Täällä dpo 5:happy6

Valkovuotoasioista en tiedä mitään. Itellä se on ovulaation jälkeen verta ja lugesteronsössöä:bag:

newmoon: ihanaa ❤️ toivotaan vahvistumista!

mulla tulee keltaista vv vain raskaana ollessa. varmaan tulee myös muulloin, mutta raskaana se määrä on runsasta ja sitä kyllä ihmettdlin viimeksikin.

tänään olis ollu ensimmäinen ultra tästä minkä vuoksi tyhjennys tehtiin lääkkeillä 2,5 viikkoa sitten.
aivan kuin tuntisin oviksen juuri nyt tekis mieli hyödyntää ja odottelen tässä vielä jos soittaisivat hcg labratuloksia illan mittaan (olis ihana ettei tarvis odottaa maanantaihin!). toki tiedän, että hcg tuskin on vielä niin matala, että suosittelevat yritystä, mutta ei kuulemma myöskään ole vaaraa (viimeviikolla kysyin).
minulla hematooma vuotaa minimaalisesti/ei lainkaan että raskautuminen senkin vuoksi erittäin epätodennäköinen.
meillä ei tehdäjälkitarkkeja. ainoastaan viiden viikon kuluttua tyhjennyksestä rtesti.

Takaisin