Raskaaksi 2019

Onnea, Karoliina! Hienoa, että vuoden jälkeen onnisti, plussasi antaa toivoa meille muillekin. Mikä joululahja! :Heartred Mä kävin esikoisesta varhaisultrassa 7+2 viikolla ja näin sykkeen. Se antoi toivoa sille, että raskaus jatkuisi. Pelkäsin keskenmenoa tosi paljon, mutta onneksi meillä kävi hyvin.

Täällä on menossa dpo 11, huomenna ajattelin ehkä testata, mikäli kaapissa on vielä yksi pregcheck jäljellä. Muussa tapauksessa jään odottelemaan vuotoa alkavaksi.

Kiitos:Heartred toivonkin, että antais teille muillekin toivoa! Just mietin tota 7+jotain, jos menis ultraan.. Jossain sivulla oli, että aikaisin 6+3, mut kai ne sieltä osaa sanoa kun soittaa ja varaa aikaa, että millon vois mennä..

Mukavaa joulun aikaa kaikille <3

Täällä kp17 ja ovis oli tosiaan pari päivää sitten. Hyödynnettyä tuli ovispäivänä ja dbo2-1 välisenä yönä, joten ihan hyvillä mielin kuumeilemaan. Eilen oli tarkoitus vielä illasta, mutta esikoinen tuli kuumeeseen ja valvoi pitkälle yöhön, et eipä oikein kahdenkeskistä aikaa ollut..

Varhaisultrasta, täälläpäin ei kunnalliselta sellaista saa vaan itse on maksettava jos aikoo käydä ennen nt-ultraa. Kolmesti olenkin itek käynyt ja ilman muuta käyn tällakin kertaa, jos vaan plussa tulee jossain vaiheessa <3

Varhaisultrasta, täälläpäin ei kunnalliselta sellaista saa vaan itse on maksettava jos aikoo käydä ennen nt-ultraa. Kolmesti olenkin itek käynyt ja ilman muuta käyn tällakin kertaa, jos vaan plussa tulee jossain vaiheessa :Heartred

Sama juttu täällä. Tosin yksityisellä hurjan hintainen, lähtien noin 200 e :confused: Ilmeisesti kuitenkin kunnallisella vähän tapauskohtaista: kyselin mahdollisuutta varhaisempaan ultraan seuraavassa raskaudessa ja vähän sen suuntaisesti lupailtiin näin kahden keskenmenon jälkeen.

Sama juttu täällä. Tosin yksityisellä hurjan hintainen, lähtien noin 200 e :confused: Ilmeisesti kuitenkin kunnallisella vähän tapauskohtaista: kyselin mahdollisuutta varhaisempaan ultraan seuraavassa raskaudessa ja vähän sen suuntaisesti lupailtiin näin kahden keskenmenon jälkeen.

En yhtään muistanu et sul on ollu toinenki keskenmeno :( :eek: on nää ikäviä..

Täällä valitettavasti edelleen näin selkeää plussaa :sad001 Toki loppu istukka syntyi vasta sunnuntaina, eli enemmän testin tein kontrolliksi kuin vain haaleaa viivaa odottaen. Mitenköhän pian täysin negaa voi parhaimmillaan odottaa? :bookworm:View attachment 84711
Mulla oli 3vko tyhjennyksestä negatiivinen. Se kai riippuu tyhjennyksestä ja ihmisestä miten hormonit laskee, mun mielestä mun menivät hitaasti... Tsemppiä odotteluun <3

Tuntuu että liian moni täällä kärsii näistä tyhjennyksistä ja keskenmenoista... harmittaa että näin vaikeeta on tämäkin "luonnollinen" asia. Tänään taas tuli sellainen "epäonnistunut fiilis" kun äitini alkaa kertomaan jostain ala-asteen aikojen kavereiden raskauksista. 'Kiitos äiti, tiedän että haluat että mäkin putkahtaisin noin vain lasta ulos mutta se ei vain ole näin tarkoitettua minulle!'
Tuo Perhearten varhaisultra kätilön tekemänä oli vain n. 80e, mulla tosiaan 2 keskenmenoa myös nyt ja en luota omaan vartaloon yhtään joten varmaan aion pyytää enemmän tarkastuksia, varsinkin alkuraskaudessa jos plussa tulee joskus vielä.

Omanapa: Vietettiin rauhallinen joulu etelässä koko perheen voimin. Tosi hauskaa oli :) Tänään aamupalan/brunssin jälkeen kävin vessalla (numero kakkonen) ja heti tämän jälkeen 1-2min kun pääsin takaisin pöytään, niin alkoi kova alavatsakipu. Sellainen että oli pakko istua ja keinuttaa vartaloa ja hengittää syvään. Kaikki alkoi yhtäkkiä ja googlasin sitten mitä kaikkea minulla oli. Syäövästä akuutteihin kohtutulehduksiin tuli toki esille. Aikaisemmin viikolla oli vatsakipua oikealla, tämä keskellä ja säteili häpyluulle varmaan (tuntui alapäässä). Ei ollut kovin huono olo mutta ei se millään mennyt pois kyllä. Sain joku vahvempi tulehduskipulääke vanhemmilta ja se auttoi noin puolen tunnin jälkeen.

Jäin miettimään kaikkia kauhuskenaarioita, kohtutulehdus, IBS, kohdunulkoinen raskaus/kiinnittyminen. Ovis oli ehkä viikko sitten joten tämä voi olla siiheen viittaavaa. Viimeiset 2 kertaa kiinnittyminen ei ole mitenkään oireillut, joten usko siihen on minimaalista. Jos tämä jatkuu niin lähden lääkäriin toki, mutta tällä hetkellä olo on kuitenkin ihan hyvä. Vähän kinkun jouluturvotusta kuitenkin. Mä mietin silloin jo vakavasti päivystykseen menemistä. Melkein yhtäpaha kipu kuin joku tyhjennysvuoto. Nyt tarkkailen vartaloani ja kipuiluani kuitenkin, silloin aikaisemmin ajattelin että umpilisäke olisi tulehtunut. Ei ole raskaustestejä kotona niin en ole niitäkään jaksanut ottaa. KP 20/28 meneillään nyt.

Katselin mun raskauskierrosta kesältä, silloin ovis oli ollut kp 11-12, plussan haamu näkyi kp 23 ja oireet olivat kp 22 aika selvät. Selkeä digiplussa kp 25. Silti, tämä kierto ja kipu ei ole ollut mitään samankaltaista. Toive raskaudesta tässä kierrossa 5%.

Mulla oli 3vko tyhjennyksestä negatiivinen. Se kai riippuu tyhjennyksestä ja ihmisestä miten hormonit laskee, mun mielestä mun menivät hitaasti... Tsemppiä odotteluun :Heartred

Tuntuu että liian moni täällä kärsii näistä tyhjennyksistä ja keskenmenoista... harmittaa että näin vaikeeta on tämäkin "luonnollinen" asia. Tänään taas tuli sellainen "epäonnistunut fiilis" kun äitini alkaa kertomaan jostain ala-asteen aikojen kavereiden raskauksista. 'Kiitos äiti, tiedän että haluat että mäkin putkahtaisin noin vain lasta ulos mutta se ei vain ole näin tarkoitettua minulle!'

Tuo Perhearten varhaisultra kätilön tekemänä oli vain n. 80e, mulla tosiaan 2 keskenmenoa myös nyt ja en luota omaan vartaloon yhtään joten varmaan aion pyytää enemmän tarkastuksia, varsinkin alkuraskaudessa jos plussa tulee joskus vielä.

Omanapa: Vietettiin rauhallinen joulu etelässä koko perheen voimin. Tosi hauskaa oli :) Tänään aamupalan/brunssin jälkeen kävin vessalla (numero kakkonen) ja heti tämän jälkeen 1-2min kun pääsin takaisin pöytään, niin alkoi kova alavatsakipu. Sellainen että oli pakko istua ja keinuttaa vartaloa ja hengittää syvään. Kaikki alkoi yhtäkkiä ja googlasin sitten mitä kaikkea minulla oli. Syäövästä akuutteihin kohtutulehduksiin tuli toki esille. Aikaisemmin viikolla oli vatsakipua oikealla, tämä keskellä ja säteili häpyluulle varmaan (tuntui alapäässä). Ei ollut kovin huono olo mutta ei se millään mennyt pois kyllä. Sain joku vahvempi tulehduskipulääke vanhemmilta ja se auttoi noin puolen tunnin jälkeen.

Jäin miettimään kaikkia kauhuskenaarioita, kohtutulehdus, IBS, kohdunulkoinen raskaus/kiinnittyminen. Ovis oli ehkä viikko sitten joten tämä voi olla siiheen viittaavaa. Viimeiset 2 kertaa kiinnittyminen ei ole mitenkään oireillut, joten usko siihen on minimaalista. Jos tämä jatkuu niin lähden lääkäriin toki, mutta tällä hetkellä olo on kuitenkin ihan hyvä. Vähän kinkun jouluturvotusta kuitenkin. Mä mietin silloin jo vakavasti päivystykseen menemistä. Melkein yhtäpaha kipu kuin joku tyhjennysvuoto. Nyt tarkkailen vartaloani ja kipuiluani kuitenkin, silloin aikaisemmin ajattelin että umpilisäke olisi tulehtunut. Ei ole raskaustestejä kotona niin en ole niitäkään jaksanut ottaa. KP 20/28 meneillään nyt.

Katselin mun raskauskierrosta kesältä, silloin ovis oli ollut kp 11-12, plussan haamu näkyi kp 23 ja oireet olivat kp 22 aika selvät. Selkeä digiplussa kp 25. Silti, tämä kierto ja kipu ei ole ollut mitään samankaltaista. Toive raskaudesta tässä kierrossa 5%.

Jos kova kipu niin vois kysta olla..mut toivotaan raskautta!

Onnea Karoliina! ❤

Täällä nyt kp 24 ja edelleen on negana pysynyt testi. Taisi mennä nyt sitten harakoille tämäkin kierto. Jotain tuhrua on tänään tullut, mikä kyllä poikkeuksellisen aikaista jopa tuhrulle.

Onnea Karoliina! ❤

Täällä nyt kp 24 ja edelleen on negana pysynyt testi. Taisi mennä nyt sitten harakoille tämäkin kierto. Jotain tuhrua on tänään tullut, mikä kyllä poikkeuksellisen aikaista jopa tuhrulle.

Kiitos :Heartred

Minkä pituisia sun kierrot on olleet, jos vain aikaista vielä testille?

En yhtään muistanu et sul on ollu toinenki keskenmeno :sad001 :eek: on nää ikäviä..

Joo, se oli tosi varhainen, enkä siitä paljon täälläkään puhunut. Täti myöhässä, hailea viiva, voimakas pahoinvointi ja pian runsaat ja kivuliaat "menkat" :sorry: Ei ehtinyt toiveet vielä korkealle toisin kuin tämän kanssa :sad010Onneksi siitä edellisestä neuvolassa mainitsin, koska kolmen km:n jälkeen tutkitaan. Seuraava raskaus siis joko menee hyvin tai "päästään" tutkittaviksi. Mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Mulla oli 3vko tyhjennyksestä negatiivinen. Se kai riippuu tyhjennyksestä ja ihmisestä miten hormonit laskee, mun mielestä mun menivät hitaasti... Tsemppiä odotteluun :Heartred

Niinpä. Ja nuo läheisten /vanhempien puheet voi satuttaa kovin kerta toisensa jälkeen :sorry:

Kyllä se plussa meille molemmille vielä tulee. Ja todellakin pyydetään tarkempaa seurantaa! Oon lueskellut tuosta kätilön tekemästä ultrasta, ja oispa kiva, jos täälläkin ois, mut ei. Semmoinen 500 km lähimmälle paikkakunnalle, jossa ois mahdollista saada noinkin edullisesti :rolleyes:

Ymmärrän, että oireet huolestuttaa. Silti pieni toivo heräsi :Heartred Joku alle 3 % raskauksista menee kesken enää viikon 7 jälkeen, jos syke on kuulunut ja kehitys ollut siihen saakka ok. Eli jos prosentit ovat olleet noin meitä vastaan, niin tuo 5% raskaustoive on varsin mahdollinen plussa! :wav

Mulla huolettaa ku periaatteessa vain 2 km. Sit on 2 tm ja sit kemiallinen et juu. Nega ku vaan voi olla, mulla tullee usein viivanpaikka mut nyt ei. Ihan blanco ni kyl menkat tulee ku vv oli just semmonen paksuhko loppukierron koostumus joten mun luteaali on hyvä. Kuitenkin 15 on ollu se yleisin ku oon tiennyt et on satavarmasti ollu ovis mut nyt näyttää siltä että ovis tulikin tuolloin lähellä 15 pv eli se eka millon tuntemuksia oli oli väärä reagoi varmasti muuhun se eka hymy niin likel niitä menkkoi no oireeton ovis oli kyl sit mut nippailut ja kivut olis sen merkki et Dillon joten todennäköisesti 28 pv tienoilla menkat

Dpo 12 ja oli pakko nousta jo kello 5 testailemaan. Onneksi ei tarvitse pregcheckin kanssa arpoa :happy::

Liitteet

• IMG_20191226_050903.jpg
    IMG_20191226_050903.jpg
    17.2 KB · Katsottu: 264
Dpo 12 ja oli pakko nousta jo kello 5 testailemaan. Onneksi ei tarvitse pregcheckin kanssa arpoa :happy::

Onnea! :Heartred Paljon liimaa sinne! Oliko tää vaan tällanen "varmistustesti", kun muistaakseni odottelit vuotoa alkavaksi? Vai ajattelitko, että plussa tulee?

Lyhenevät kokoajan. Viimeksi 35 päivää, Mutta nyt mielestäni bongasin oviksen jo kp15.

Mullakin oli tollasia n. 35pv kiertoja, mut tässä kierrossa ovis+ oli jo kp 14. Toivotaan, että vuoto olisi jotain muuta, kuin että enteilisi menkkoja :)

Onnea! :Heartred Paljon liimaa sinne! Oliko tää vaan tällanen "varmistustesti", kun muistaakseni odottelit vuotoa alkavaksi? Vai ajattelitko, että plussa tulee?
En ajatellut ollenkaan, että plussa tulisi. Ei ollut mitään oireita, joten oli iloinen yllätys!

Mies hämmästyi myös plussasta ja sanoi "luulin, että sä näet vaan omias ja tää on semmonen kummitus, mutta tämähän näkyy selvästi" :biggrin

Muokattu viimeksi:
Ihanaa, onnea jouluplussista! :happy:

Meillä lähti äsken jouluvieraat, ihanaa olla nyt vaan oman porukan kesken. Käydään tänään katsomassa Frozen 2 ja sen jälkeen mennään anoppilaan.

Mun äiti meinasi että olen raskaana, kun valitin tissien aristusta. No, oli sitä aristusta myös sellaisessa kierrossa, mistä en raskautunut. Niin ikään alavatsaa jomottelee välillä ja tuntuu painetta eikä PMS-oireita ole vielä havaittavissa, mutta tämäkin on toistunut negakierrossa.. oviksesta on aikaa 7-10 päivää. Joku toivon kipinä mulla loistaa päässä, mutta tiedän että saan pettyä kun testaan 31.12. :shifty:

Sammie kerkesitkö aloittaa kilpparilääkitystä?

Nannu onnea! Kerkesitkö pitkään yrittää?

Sammie Mulle sanottiin, että tee vasta 5 viikon kuluttua raskaustesti, siis nyt viimeisessä ultrassa, (sain sieltä sen testin jopa mukaan) vaikka keskenmeno alkanut 2-3viikkoa ennemmin, mulla oli hcg arvo jotain päälle 1200 edelleen, mulla se istukan pala, mitä ei pitänyt enää edes olla yhden ultran mukaan, oli ilmeisesti pitänyt tuota arvoa ylhäällä.
Mutta mulla noita testejä nyt on nii meinaan tehdä tällä viikolla ihan huvin vuoksi.

Mulla alkaa olla vihdoin jälkivuoto loppu. Syön nyt antibioottia, vaikka ei tulehdusta ollutkaan, mutta kipuja ja kohdun aristusta, sain ite päättää syönkö vai en, tk lääkäri suositteli, gyne sano ettei pakosta tarpeellinen. Ennemmin syön nuo kefexin ja flagyl kuurin 5päivää, kun kuitenkin mun tuurilla olisin viikon - kahden päästä meen kuumeisena kohtutulehdus potilaana antibiootti tipassa.

Tänää aamulla heräsin paita märkänä, mun kroppa luulee, että oon nyt synnyttänyt ja rinnoista valuu maitoa, koska vauva tarvii ravintoa. Voin sanoa että pikkusen rasittavaa :sorry: ei haluais alkaa käyttää mitään liivinsuojia, ku ei sitä vauvaakaan oo.
Muutenkin rinnat tuntuu just siltä että ne ois täynnä maitoa, kihelmöi, kutisee ja vihloo. Pitää vaan yrittää olla ärsyttämättä niitä, että sais mahd. Nopsaa loppumaan tuon. Viimeksi raskaus ja imetysajan jälkeen meni 4-5vuotta että mun rinnat normalisoitui. En ihan kerinnyt aloittaa lääkekuuria siihen, tai olisin kerinnytkin jos lääkäri ei ois unohtanut mua :grin mut sit mun kroppa korjas prolaktiini arvot itsekseen.
Outoa että keho on näin kummallinen, alkuraskauden keskenmeno ja silti on jo valmis imettämään ja tuottamaan maitoa.

Ja nyt tuntuu vasemmalla alamahalla nippailua, liekö keltarauhanen sielä surkastuu tai jotaki. Tai ainaki se vielä näkyi ultrassa.

Mutta täälä menee kaikin puolin jo ihan hyvin. Mieli ei enää niin maassa, lauantaista maanantaihin itkin aina ku oli vähänkään mahdollista, mut maanantaina keskellä päivää itkut loppui ja en oo sen jälkeen itkenyt. Paljon on pyörinyt mielessä vauva, tätä ei ollut ekassa keskenmenossa, mut se meniki nii alussa kesken. Vaikka tässäkin oli se aavistus koko ajan, nii nyt on mielen päällä sekin, että miksi olin niin ahdistunut ja negatiivinen raskautta kohtaan täs raskaudessa. Ihan siitä ekasta haamusta asti. Mut kai se vaan oli se aavistus.

Takaisin