Raskaaksi 2019

Jos me miehen kans lapsi(a) saadaan niin en kyllä tiedä miten päästään yhteisymmärrykseen nimestä :hilarious: ainakaan pojan nimestä. Ei oo tullu viel yhtäkää mikä molemmille kävis:rolleyes:

Sama. :hilarious: Jos ehotan jotain nimeä, niin mies on sillee ”joo sehän ois kiva, tai sitte [laita älyttömin mieleen tuleva nimi tähän]”. :meh:

Kahta lasta toivottais, mutta jos toinen ei tärppää niin tää yksi riittää kyllä :Heartred

Minä aina negatestistä/kuukautisten alusta seuraavaan ovulaatioon välttelen näitä palstoja ja yritän ajatella ihan muuta. Nyt taas täällä, kun on kp 13 ja ovulaatiotesti viittä vaille plussa :laughing002

Edelliset kuukautiset olivat kumman niukat. Tämän alkukierron olen elänyt ihan miten sattuu; syönyt epäsäännöllisesti ja tosi huonosti, juonut itseni viime lauantaina ihan törkykänniin ja oksennellut sunnuntain, stressannut työasioita ja unohtanut syödä kaikenmaailman foolihappoja ja vitamiineja :help Mutta katsotaan jos vaikka silti nyt tärppäisi :drunken_smilie

Olen aiemmin käyttänyt Pregcheckin ovulaatiotestejä, mutta tänään ostinkin ainoita joita kaupassa oli: RFSU:n testejä. Näitä en osaa nyt heti tulkita kuten pc:itä, mutta oman tulkintani mukaan plussa on vähintäänkin hyvin lähellä. Kontrolliviiva oli jotenkin eri sävyinen kuin testiviiva. Yhtä paksuja ja sinällään yhtä tummia, mutta sävyltään erilaisia, joten en ole aivan varma. Voihan se olla, että testiviiva tummuu saman sävyiseksi huomenna :scratch

Meillä kans kaksi lasta toiveissa, mutta ollaan onnellisia jos edes yksi saatais. Kolme tuntuis jo liian monelta, avovaimo on kyllä välillä haaveillut kolmesta. Häntä ei kuulemma tartte ylipuhua, jos tuun toisiin ajatuksiin :rolleyes: Mut katsotaan eka saadaanko edes ne kaksi.

Meillä on ollut kaks nimeä (pojan&tytön nimi) valmiina seurustelun alkuajoilta. On muutamia varavaihtoehtojakin, mutta aika varmoja ollaan niistä mitkä nyt on mielessä.

Kp2. On ihan hirveä olo ja haluais vaan soittaa jo lääkäriin. Kaks negatestiä tein ennen menkkoja. Ainut positiivinen asia on, että kierto oli vaan 31päivää, eikä esim 36. Mut epätoivo on tällä hetkellä päällimmäisenä.

Oltiin pari päivää reissussa laivalla ja pysyin pois täältä muutaman päivän. Ajattelin, että pystyis hetkeks unohtaa tän kaiken. No, onnistui siihen asti kunnes näki laivalla raskaana olevia ja vauvoja kantorepuissa :sorry:

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :Heartred

Toivottavasti multa ei oo tullut mitään tyhmiä reagointeja. Sanokaa heti jos tulee :confused:

Jos me miehen kans lapsi(a) saadaan niin en kyllä tiedä miten päästään yhteisymmärrykseen nimestä :hilarious: ainakaan pojan nimestä. Ei oo tullu viel yhtäkää mikä molemmille kävis:rolleyes:

Meillä kesti myös tooooodella pitkään päästä yhteisymmärrykseen tämän pojan nimestä. Nimimaku on vaan niin erilainen. Lopulta löytyi yksi nimi joka kelpasi kummallekin. Saa nähdä sitten mitä käy, jos saadaan toinen poika...

Mutta tytön nimestä en jousta, tykkäsi mies tai ei niin Silava siitä tulee :rolleyes:

Me haluttaisiin kaksi lasta. Kolme tuntuu ainakin tällä hetkellä liian paljolta ja oma ikäkin tulee vastaan varsinkin kun tämä toisen yritys tuntuu venyvän. Alunperin ajattelin aina että kaksi tahtoisin, mutta välillä yhden kanssa olen miettinyt että yksi on varsin hyvä luku sekin. Mies oli se joka halusi ehdottomasti toisen ja vähitellen minäkin sitten totesin että haluaisin toisen.

Kaikki oireet olleet tänään jo poissa, joten oletan että tänään on dpo0 tai jopa 1 kuten Flo väittää. Tästä se jännääminen alkaa.

Kp14 enkä edes aamulla tikuttanu ovista :hilarious: eilen iltapäivällä kylläkin ja tänään myös kunhan muistaa. Onneksi muutakin ajateltavaa nyt kun on tuo muutto :) en meinaa saada untakaan. Huomenna vapaapäivä töistä :cheers
Toivotaan että edes ovuloin :happy8

Kp14 enkä edes aamulla tikuttanu ovista :hilarious: eilen iltapäivällä kylläkin ja tänään myös kunhan muistaa. Onneksi muutakin ajateltavaa nyt kun on tuo muutto :) en meinaa saada untakaan. Huomenna vapaapäivä töistä :cheers

Minäpä taas aktivoidun ja tikutin, ihan hailua vielä:hilarious: samoissa mennään.

jannn, Minea ja Mea löytyy jo lähisuvusta joten ne ei käy. Onneksi on rutkasti aikaa miettiä, kun ei ole vielä edes raskaana. :grin

Mä olin vielä tänä keväänä vahvasti sitä mieltä, etten halua kolmatta. Mies heitti joskus maalis-huhtikuussa ohimennen haluavansa kolmannen lapsen (pitkän soutamisen ja huopaamisen jälkeen), mihin mun ensireaktio oli jyrkkä EI ja seuraavana päivänä kysyin koska jätetään ehkäisy pois. :hilarious:

Mulla iskee sellaisia PMS-mitälie-kiukkuoireita päälle että eiköhän noi menkat ensi viikon lopulla ala. Miten musta tuntuu, että iän ja raskauksien myötä PMS-oireet on vaan aikaistuneet ja pahentuneet. Tai sitten tää stressi- ja masennustila korostaa niitä tunteita vaan liikaa..

Mulla on ollut niin krapulainen olo kun herännyt ettei mitään järkeä. Vois vaan nukkua. Toisaalta energinen olo myös on niin sekin tuntuu hyvältä. Nyt nippailee muniksia, onhan tuntuinen Hyi hyi

Mukavaa päivää kaikille! <3

Mielenkiintoista:happy: siis se, että tästä mulla tuli mieleen, että kuinka montaa lasta ihmiset toivois?

Oon aina ajatellut meidät kaksi lapsiseksi perheeksi ja kahdesta ollaan aina puhuttu. Yksikin riittää, se meille sentään on suotu ja on vielä aivan mielettömän huikea pikku tyyppi, vaikka itse sanonkin. Jossain kohtaa tässä kakkosta kuumeillessa oon silti alkanut miettimään myös kolmatta. Voiko kuumeilla kolmatta, kun ei oo edes minkään sortin varmuutta saadaanko toistakaan? :hilarious:

Meillä mies on jo päättänyt seuraavankin tyttären nimen:hilarious: katsotaan onko sille nimelle koskaan käyttöä. Toivottavasti:Heartred

Mä olen lähinnä ollu huolissani, että tuleeko koskaan sitä tunnetta että nyt riittää ja meidän perhe on täysi?:nailbiting::grin
Ekan jälkeen oli ihan selvää että haluan lisää ja toinen kun oli vähän alle vuoden, oltiin jo kuumeiltu tovi ja jätettiin ehkäisy pois. Tai oltiin menty tiedostetulla riskillä eli keskeytetyllä se vajaa vuosi synnytyksen jälkeenkin jo.
Tän tokan synnytys oli niin traumaattinen kokemus, sain pahoja komplikaatioita ja menetin hitokseen verta. Pelkäsin tovin et uskallanko enää ikinä synnyttää, mut niin vaan se vauvakuume vei voiton aika piankin ja tosiaan päätettiin kolmatta alkaa yrittämään.
Kun kolme synnytystä oli takana, joista yksikään ei ollu onnistunut ja normaali, niin mietin pitkään että nyt riittää, että enää en uskalla "onneani kokeilla". Ja vuosia menikin tässä välissä, mut niin vaan se katala vauvakuume taas iski ja neljättä on nyt kesästä asti yritetty.:confused005

Nimistä. Me ollaan päästy aina hyvin yhteisymmärrykseen ja meillä on sama maku. Esikoisen (pojan) nimen päätin yksin, olen hänen yh. Tokan (tytön) etunimen päätti/keksi mies, minä vaan muokkasin sen sopimaan esikoisen nimeen jättämällä toisen tuplavokaaleista pois. Minä päätin sitten tytön toisen nimen.
Kolmannen (pojan) etunimeksi tuli nimi, josta olin haaveillut jo esikoisen vauva-aikana, että veljeksillä voisi olla nämä nimet ja mies sitten päätti pojan toisen nimen. Ja toki molemmat on aina hyväksyny toistensa ehdotukset näistä toisistakin nimistä.
Kaikilla kolmella on kolmekirjaiminen nimi ja samaa tullaan varmaan jatkamaan myös neljännen kohdalla jos meille sellainen suodaan.
Tytölle on nimi jo kokonaan valmiina, tämäkin pitkälti miehen käsialaa ja tykkään tosi kovasti :Heartred :)
Jos poika tulee, niin sit onkin paha paikka..:wideyed::grin

niin ja sitten omaanapaakin!
Ovisplussa tuli tosiaan kp14 aamulla ja yhtä vahva viideltä iltapäivällä. Samana iltana jomotti ja särki alamahaa aika paljon ja limat oli ollu runsaat jo päiviä. Kp15 eli oletettuna ovispäivänä jomotteli, mut ei kamalan pahasti ja limat vähenemään.(Toki jätin greipinkin pois sillon)
Eilen kp16 olikin sitten tosi tuimaa kipua oikean munasarjan kohdalla, ihan sellaista sykkivää ja vihlovaa! Syvään hengittäminen sattui, kävely, kääntyily, kaikki liikkuminen sattui. Myös rinnat kipeyty kp15 alkaen, mitä en muista oikeastaan koskaan olleen oviksen aikoihin.
Voikohan olla että varsinainen irtoaminen tapahtuikin vasta tuolloin kp16? Sopishan se testin aikaikkunaan, kun lukee että ovulaatio tapahtuu 24-48h sisällä. Kipu oli ihan häiritsevää, voimakkaampaa kuin tavalliset keltsijomot.
En tiedä, mutta talleteltu on kp13/14 välisenä yönä ja kp16. Joten on sekä ennen, että vähän jälkeen, jospa jonpi kumpi ois tähtäykseltään nyt ollu hyvä, hope so :)
Eli tänään kp17 ja piinaviikot alkakoon hyvillä mielin! :)

Onko kukaan tehnyt ovistestejä loppukierrosta? Mulla on jäänyt niitä kaappiin niin eilen ja tänään oon kusassut tikkuihin, lopputuloksena miltei yhtä vahvat viivat. Pikasella googlettamisella selvis että ei välttämättä tarkoita mitään, joillakin näyttää plussaa loppukierrosta ja joillakin meinannu raskautta? Oviksen jälkeen tikutin kerran, ja toista viivaa ei hädin tuskin tullut esiin. Nyt kp 25/28. Rtestiä en tee ellei menkat sit oo myöhässä.
15749287594624455724374561494546.jpg

Onko kukaan tehnyt ovistestejä loppukierrosta? Mulla on jäänyt niitä kaappiin niin eilen ja tänään oon kusassut tikkuihin, lopputuloksena miltei yhtä vahvat viivat. Pikasella googlettamisella selvis että ei välttämättä tarkoita mitään, joillakin näyttää plussaa loppukierrosta ja joillakin meinannu raskautta? Oviksen jälkeen tikutin kerran, ja toista viivaa ei hädin tuskin tullut esiin. Nyt kp 25/28. Rtestiä en tee ellei menkat sit oo myöhässä.
View attachment 84101

Tein viime kierrossa huvikseni pari päivää ennen menkkoja ovistestin ja sain räikeämmän plussan kuin ennen ovista. Tein myös herkän raskaustestin ja se oli nega, eli ei tarkoittanut mulla mitään. Ajattelin mielenkiinnosta testata tässäkin kierrossa tuleeko LH piikki ennen menkkoja.

Täällä kp 16 ja tänään testasin ekan kerran. Hyvin hailu toinen viiva. Harmittaa kun ovulaatio myöhästyi keskenmenosta näin paljon :banghead: ennen ovis aina kp 16-17, nyt varmaan taas joku 21:confused: eipä auta ku jatkaa testailua. Saadaan jännätä taas porukalla joulukuussa:wink

View attachment 84101
No minä ja 2 hymyy tuli heh

View attachment 84101

Oon testannu ja semmosta about kun sulla, ei ehkä IHAN yhtä tummaa..

Talokuumeinen täällä hei! Muutatteko omaan vai vuokra? Rivi, kerros, pari, omakotitalo tm?? :) Meillä mies haluaa ehdottomasti muuttaa omakotitaloon, mulle kävis myös rivi tai paritalo. Ei kuulemma halua puljata taloyhtiön ja vastikkeiden ym kans :rolleyes: mutta saa nähdä miten käy.. Ens vuoden aikana haluttais löytää oma. Mua jännittää omakotitalossa myös se että mulle se edustaa vahvasti perhettä ja lapsia, et sit niitä ei varmasti tuu jos sellanen mentäis ostamaan :bag:

View attachment 84101

Minäki oon tehny parissa kierrossa ja ollut myös lähellä plussaa mutta ei mulla tarkottanu mitään. Musta se lh vaan monilla nousee loppukierrossa mutta jos selkeen ovisplussa tulis niin sit vois jo epäillä raskautta.

Kylläpä moni taas odottelee ovista tai on ovis. Mä odottelen sitä saapuvaksi ens ti-pe välille :)

Takaisin