Oon lueskellut täällä jonkun aikaa ja aattelin että vieläkö mahtuis mukaan? Joskus vuosi sitten kirjottelin hetken aikaa tänne, mutta siirryin IVF/ICSI-ketjuun. Siellä on vähän ehkä tunteetonta meininkiä, etten jaksa jakaa sinne ajatuksia :D Enkä haluaisi 2020-ketjuun, koska siellä ropisee plussia.
Meillä siis sellainen tausta, että esikoinen 1/18 ICSI-hoidoilla. Vuosi sitten jatkui pakastealkion siirrot, 4 siirtoa tehtiin lääkkeellisenä ja niistä 2 keskenmenoa. Mulla on pcos ja miehessä vikaa. Mulla on esikoisen jälkeen ollut jatkuvaa tiputtelua ja niin oli myös noissa lääkkeellisissä kierroissa. Uskon, että tuo vuotelu myös aiheutti keskenmenot.. Hoidot jatkuu keskenmeno tutkimusten jälkeen ja siirrot tehdään jatkossa ovulaation induktioihin. Kova toive on, että tiputtelua ei olisi OI-kierroissa

Multa voi kysyä jos mietityttää joku hoitoihin liittyvä :) Joku täällä mietti miten lääkkeellinen kierto menee: kp1 aloitetaan estrogeeni, joka siis kasvattaa limakalvon ja estää ovulaation. Kun limakalvo on tarpeeksi paksu (yli 7mm), päätetään alkionsiirto päivä, ja alkion iän mukaan aloitetaan progesteroni (progen aloituspvä on "ovulaatio" ja esim 2 päiväinen alkio siirretään sitten 2. päivänä tuosta "ovulaatiosta")
Ja täällä on muitakin vuotelijoita, niin vertaistuki olis jees :'D Tää on ehkä ärsyttävintä ikinä, mä en edes luomusti ovuloi, vuodan vaan kokoajan...