Raskaaksi 2019

Siis tottakai on ihanaa plussat! Tuohan se toivoakin. Mutta just en jaksais sitä että tuolla 2020-ketjussa olisin sit vaan mä lopulta onnittelemassa muita :'D

En muista, onko teillä hoidot alkamassa?

Joo, minä en siirtynyt sinne ollenkaan samasta syystä. Lauantaina kävin vähän lukemassa.

Tervetuloa Kosmos!

Mulla on ihan sama ajatus tuosta IVF/ICSI-ketjusta, en halua mennä sinne keskustelemaan kun se on niin semmoista robottimaista keskustelua. Huomenna puktio. Tuli x solua. Niistä y blastoa. Siirron tueksi lääkkeet 1, 2 ja 3. Ja niin edelleen.

Kiitos lääkkeellisen siirron selityksestä! Mä veikkaan että tuo meillekin tulee eteen, koska mulla on pco-tyyppisyyttä ja surkeat vasteet oi-lääkkeille.

Tervetuloa Kosmos!

Mulla on ihan sama ajatus tuosta IVF/ICSI-ketjusta, en halua mennä sinne keskustelemaan kun se on niin semmoista robottimaista keskustelua. Huomenna puktio. Tuli x solua. Niistä y blastoa. Siirron tueksi lääkkeet 1, 2 ja 3. Ja niin edelleen.

Kiitos lääkkeellisen siirron selityksestä! Mä veikkaan että tuo meillekin tulee eteen, koska mulla on pco-tyyppisyyttä ja surkeat vasteet oi-lääkkeille.

Mua vähän jännittää noi OI-lääkkeet.. Letroja on testattu aikanaan, mutta ne ei toimi.. Gonal-f mulla kasvatti kyllä punktioon yli 30 munasolua, niin voisin kuvitella että se vois myös yhden kasvattaa siirtoa varten :D mitä lääkkeitä sulla testattiin?

Mua vähän jännittää noi OI-lääkkeet.. Letroja on testattu aikanaan, mutta ne ei toimi.. Gonal-f mulla kasvatti kyllä punktioon yli 30 munasolua, niin voisin kuvitella että se vois myös yhden kasvattaa siirtoa varten :D mitä lääkkeitä sulla testattiin?

Mulla oli yhdessä kierrossa clomifen, joka ei kasvattanut mitään. Seuraavassa pistoslääke, oisko ollut Puregon? Joku miniannos, en sitäkään muista, kasvatti yli 30 follia. Ja ihan siis oli OI menossa, eikä IVF, yrityksenä oli kasvattaa se 1 tai 2. IVF mulla aloitettiin letroilla, kasvattivat 11 follia.

Mun on helppo iloita niiden puolesta, jotka on yrittänyt pitkään/kauemmin kuin minä. Mut sit jos joku plussaa tosi nopeasti, niin kyllä siitä tulee vähän sellainen kateus/katkeruus, et miks toi pääsi noin helpolla. Tyhmää joo, mut ihmisiähän tässä ollaan.

Kiitos :Heartred

Mä jaksan uskoa, että jokaisen vuoro tulee. Aikataulu on se, mikä voi olla muuta, mitä toivoo. Mulla voisi tosiaan olla 4 kk ikäinen vauva tai raskaus puolessa välissä...

Mulla just sama kans ois et vois olla 4kk ikäinen vauva tai raskaus n. puolivälissä.

Mut mä uskon, että oma vuoro tulee, kun on tullakseen :) toki tuntuu vieläki itsestä ristiriitaiselta pitää yritystaukoa, koska menee hyviä kuukausia hukkaan.
Sitä tässä oon paljon pohtinut kun esikoisen ja seuraavan lapsen ikäero on vähintään se 8 vuotta. Se ehkä hitusen harmittaa, mutta ennemmin ei oo ollut vauvakuumetta, nii ei oo tullut sit toista ennemmin yritettyä. Esikoisen eskariaika sai mussa vasta ekaa kertaa koskaan vauvakuumeen heräämään.

Mulla just sama kans ois et vois olla 4kk ikäinen vauva tai raskaus n. puolivälissä.

Mut mä uskon, että oma vuoro tulee, kun on tullakseen :) toki tuntuu vieläki itsestä ristiriitaiselta pitää yritystaukoa, koska menee hyviä kuukausia hukkaan.
Sitä tässä oon paljon pohtinut kun esikoisen ja seuraavan lapsen ikäero on vähintään se 8 vuotta. Se ehkä hitusen harmittaa, mutta ennemmin ei oo ollut vauvakuumetta, nii ei oo tullut sit toista ennemmin yritettyä. Esikoisen eskariaika sai mussa vasta ekaa kertaa koskaan vauvakuumeen heräämään.

Isommassa ikäero ssa on hyvätkin puolensa :) Mihin asti teillä on suunnitelmissa taukoa pitää?

Kiitos Vausa :Heartred

Mulla oli yhdessä kierrossa clomifen, joka ei kasvattanut mitään. Seuraavassa pistoslääke, oisko ollut Puregon? Joku miniannos, en sitäkään muista, kasvatti yli 30 follia. Ja ihan siis oli OI menossa, eikä IVF, yrityksenä oli kasvattaa se 1 tai 2. IVF mulla aloitettiin letroilla, kasvattivat 11 follia.

Apua, kiva määrä folleja :whacky011 Mun lääkärin kanssa kun juttelin, niin se suositteli pcos:n takia Metformiinia stimulaatioihin, just siks ettei kasvais liikaa folleja. Onko sulla testattu? Tai jos lääkäri ei siihen lähde niin inositoli voisi olla myös toimiva.

Mua ei haittaa yhtään toisten plussat, ihanaa että niitä tässä ryhmässä tulee :) kesällä vähän jotenkin harmitti facebookissa kun yksi ihminen kertoi raskaudestaan ja oli koko ajan niin negatiivinen että kuinka kamalaa kaikki on ku on raskaana. Se jotenkin tökki. Tai mielessä ajatteli että olis nyt onnellinen kun on turvallisesti ylittänyt ultrat ja vauva on terve ym.

Sen oon kyllä pistänyt merkille, kuinka monta keskenmenoa on täälä tapahtunut viime aikoina, ja se että monet meistä on kohdannut elämässään keskenmenon/keskenmenoja. Se määrä on kyllä valtaisa.
Sanotaan että harvinaista että tulee kahta keskenmenoa peräkkäin, mutta niitäki on paljon.
Mulla ei oo kohdussa muuta poikkeavaa, kuin jyrkästi taaksepäin kallistunut, mikä ei pitäs nostaa keskenmenon tai ku riskiä.
Huonoa tuuria vaan. Varsinkin tää jälkimmäinen kun yritystä oli kaksinverroin, toisella vaan kompassi hukassa ja toinen ei jaksanut. Jos kaikki ois mennyt oikein, vois meillä kesällä olla kaksoset. Tätä asiaa en oo osannut kauheasti ajatella, ku jotenki aina ajattelen sen yksikössä ja vauvana. Vaikka totuus olisi se että kaksihan niitä olis ollu, jos kaikki olis mennyt niinku normaalissa raskaudessa. Hullua!

Apua, kiva määrä folleja :whacky011 Mun lääkärin kanssa kun juttelin, niin se suositteli pcos:n takia Metformiinia stimulaatioihin, just siks ettei kasvais liikaa folleja. Onko sulla testattu? Tai jos lääkäri ei siihen lähde niin inositoli voisi olla myös toimiva.

Metformiinista ei oo ollut puhetta. Oon kuitenkin ihan normaalipainoinen, ensimmäisen kierroksen aikaan jopa hoikka, oon ymmärtänyt että sitä enemmän määrättäis painonhallintaan? Inositolia oon itse syönyt elokuusta asti, mutta ei silläkään ole tuntunut olevan mitään vaikutusta, pitkiä ja ovuloimattomia kiertoja on silti ollut. Saa nähdä nyt sitten miten näkyy IVF:ssä.

PCO/S diagnoosia en ole koskaan saanut. Jotkut lääkärit ovat puhuneet pco-tyyppisistä munasarjoista ja jotkut vain todenneet että on monirakkulaisuutta. Ylipainoa ei ole eikä liikakarvoitusta, ainakaan omasta mielestäni. Vaikea sitäkin arvioida että mikä on "liikaa", mutta ei mulla ainakaan parta kasva :wacky: Aknea on kyllä koko kroppa täynnä. Ja AMH on törkeä. Diagnoosi taitaa tällä hetkellä olla muu ovuloimattomuudesta johtuva lapsettomuus, tai joku sen tyylinen.

Ihanaa kun plussia tullut taas tänne!!❤️
Oon seurannu kokoajan mut en oo jaksanu oikeen kirjoittaa mitäàn, oli jotenkin ihan masentunut-fiilis tammikuussa..
Nyt sunnuntaina tein testin ja plussa tuli, menkat pitäisi alkaa tänään..
Oon todella iloinen ja toivon että pysyy matkassa ja saadaan vauva syliin asti tällä kertaa, pakko saada!:love017

Paljon onnea! :Heartred

Oon lueskellut täällä jonkun aikaa ja aattelin että vieläkö mahtuis mukaan? Joskus vuosi sitten kirjottelin hetken aikaa tänne, mutta siirryin IVF/ICSI-ketjuun. Siellä on vähän ehkä tunteetonta meininkiä, etten jaksa jakaa sinne ajatuksia :D Enkä haluaisi 2020-ketjuun, koska siellä ropisee plussia.

Meillä siis sellainen tausta, että esikoinen 1/18 ICSI-hoidoilla. Vuosi sitten jatkui pakastealkion siirrot, 4 siirtoa tehtiin lääkkeellisenä ja niistä 2 keskenmenoa. Mulla on pcos ja miehessä vikaa. Mulla on esikoisen jälkeen ollut jatkuvaa tiputtelua ja niin oli myös noissa lääkkeellisissä kierroissa. Uskon, että tuo vuotelu myös aiheutti keskenmenot.. Hoidot jatkuu keskenmeno tutkimusten jälkeen ja siirrot tehdään jatkossa ovulaation induktioihin. Kova toive on, että tiputtelua ei olisi OI-kierroissa :smiley-angelic001 Multa voi kysyä jos mietityttää joku hoitoihin liittyvä :) Joku täällä mietti miten lääkkeellinen kierto menee: kp1 aloitetaan estrogeeni, joka siis kasvattaa limakalvon ja estää ovulaation. Kun limakalvo on tarpeeksi paksu (yli 7mm), päätetään alkionsiirto päivä, ja alkion iän mukaan aloitetaan progesteroni (progen aloituspvä on "ovulaatio" ja esim 2 päiväinen alkio siirretään sitten 2. päivänä tuosta "ovulaatiosta")

Ja täällä on muitakin vuotelijoita, niin vertaistuki olis jees :'D Tää on ehkä ärsyttävintä ikinä, mä en edes luomusti ovuloi, vuodan vaan kokoajan...

Ihanaa, tervetuloa vaan joukkoon, tosiaan, ei täällä näin paljon ole kaksiviivaisia testejä vähään aikaan tuijoteltukaan:smug:

Mulla on ollut yli vuoden tota vuoto-ongelmaa. Heti ovulaatiosta kp1:een, eli käytännössä yli vuoden ollut kolmen viikon menkat. Todella perseestä! :arghh: en mä siis usko että se on yksin syy siihen, etten raskaudu, koska esikoistakin tehtiin kolmatta vuotta eikä mulla sillon ollut tätä. Mutta ei se nyt ainakaan tätä prosessia varmaankaan helpota:arghh:

Mutta nyt, outofblue, sitä ei oo ollutkaan, meinaa alkaa dpo2, mut sit se loppuikin. Tää on siis ihan mahtava fiilis, että on dpo5, eikä oo vie tarvinnut kuluttaa paketillista siteitä:thumright onko sulla sanottu mistä se vois johtua?

Ja mielenkiintoisia noi hoitojututkin, kun niitä kohta itselläkin alkaa tapahtumaan:happy:

Onnea Charmy, Sinpura, Viivi ja Sammie :Heartred

Toivon että itelläkin huomenna näkyy kaks viivaa testissä. Vähän pelottaa tehä kun pettymys on kamala sitten jos ei tuu plussaa :pale
Vähän oireista, eilen suihkussa käydessä tuli oksennus ihan ykskaks vaan :depressed: tissikipu on viiltävää ja mahassa tuntuu "kuplimista"

Onnea Charmy, Sinpura, Viivi ja Sammie :Heartred

Toivon että itelläkin huomenna näkyy kaks viivaa testissä. Vähän pelottaa tehä kun pettymys on kamala sitten jos ei tuu plussaa :pale
Vähän oireista, eilen suihkussa käydessä tuli oksennus ihan ykskaks vaan :depressed: tissikipu on viiltävää ja mahassa tuntuu "kuplimista"

On kyllä lupaavan kuuloisia oireita:happy: mikä dpo olikaan? Itse (ainakin tässä vaiheessa) oon sitä mieltä että jätän etukäteen tikkuihin kuseskelut ja testaan vasta jos oikeasti muka näyttäisi sille että on tarvetta:singing::happy: ne puhtaan valkoiset testit vaan kerta kaikkiaan sattuu silmiin:hilarious: mutta, viiden päivän päästähän saattaa olla ihan eri ääni kellossa:hilarious:

Dimou, sulla täyttyy pcos kriteerit kyllä jos pitkiä kiertoja ja rakkulaiset munasarjat. Mäkin olen ihan normaalipainoinen, silti kai sitä Metforminia mulla testataan.. Kokeilen nyt ensin ite inositolia, jos muka voisin ovuloida luomusti sen kanssa (as if..).

Nipanderi: Ei oo oikein otettu kantaa tuohon vuoteluun. Ovuloimattomissa kierroissa voi vuotaa tietysti siksi, että estrogeenitasot on matalat. Mutta sitä en ymmärrä miksi lääkkeellisissä kierroissa on vuodellut, ehkä ne lääkitykset ei jotenkin sovi mulle? Esim ton estrogeenin pakkausselosteessa lukee, että haittavaikutuksiin kuuluu tiputteluvuoto..

Takaisin