TiinuLiinu
Puuhakas puhuja
ei liity nyt tähän vauvakuumeiluun, mutta onko kellään sormissa alkavaa nivelrikkoa/nivelrikkoa?
kuinkahan tähän taas pitäisi suhtautua. ikää mulla vain se 31v. reumalääkäri heittää vain läppää. kävin samaisella lääkärillä 2016 ja olipa silloinki ihan ettei näissä käsissä mitään ole.
olisi kerennyt silloin vielä estää mahdollisesti tämän. nyt kun tälle ei voi mitään enää kun tulehdus on jo edenny tähän vaiheeseen. stna. sorry, kun tänne avaudun mut kyl ottaa päähän taas tämäkin. niin ja kaulaa pyysin kokeilemaan ni sanoi olevan sormenpään kokoinen patti imusolmukkeen lähellä. ja et on hyvälaatuinen. pakko kyllä käydä tarkistaa lääkärillä vielä koska ei tommoseen läpänheittäjälääkäriin oikein vakavasti voi suhtautua.
saanpa ajatukset muualle tästä yktuntuu vaan et nää vastoinkäymiset tässä vain kasautuu.
Mä en tiedä mikä mun sormissa on, mutta sairastin 2016 enterorokon ja mulla se meni niveliin, sain järkyttävät nivelkivut. Muilla oli kauheesti rakkuloita jaloissa ja käsissä ja kurkussa, mulla vaan muutamia, mutta nivelet oli tulessa. Vielä 9 kk sairastamisesta lääkärin mielestä oli ihan normaalia kärsiä nivelkivuista, ku enterorokko nivelkivut voi kestää kuukausia. En siis oo saanut apua tai tutkimuksia asiaan liittyen. Joten yhdessä vaiheessa luovuton. No nyt on kohta mennyt se 4 vuotta ja mulla on edelleen kipuja. Pahimpina sormien nivelissä.
Aina ku oon flunssassa, tai kuumeessa, nivelkivut yltyy polttaviksi.
Mutta sormien nivelet on välillä aamuisin jäykät ja kipeät, tiputtelen tavaroita ym. Välillä sit ne on paremmat. En tiedä mikä niitä vaivaa, mut kivut on ollu ihan ok aisoissa nyt viime aikoina, nii en oo enää jaksanut lääkärille valittaa ku ei uskota. Vaikka välillä ylimmät sormien nivelet on selvästi turvoksissa. Ja mä oon 31 v kans.
tuntuu vaan et nää vastoinkäymiset tässä vain kasautuu.

tänään käyn labrassa, mut pitääkin pyytää vielä lisäselvityksiä, jos mitään ei löydy verikokeista.. Itehä oon pian 24 ja tulehtunu molemmat polvet ja olkapää sekä imusolmukkeet aina koholla.. Sit viel toi selkä ollu varmaa koko iän kipee 

haluaisin sanoa et toivottavasti olis kaikesta huolimatta sitä itseään mutta toivottelen et pääsisit nyt seuraavaksi asap sinne gynelle