Raskaaksi 2019

ei liity nyt tähän vauvakuumeiluun, mutta onko kellään sormissa alkavaa nivelrikkoa/nivelrikkoa?
kuinkahan tähän taas pitäisi suhtautua. ikää mulla vain se 31v. reumalääkäri heittää vain läppää. kävin samaisella lääkärillä 2016 ja olipa silloinki ihan ettei näissä käsissä mitään ole.
olisi kerennyt silloin vielä estää mahdollisesti tämän. nyt kun tälle ei voi mitään enää kun tulehdus on jo edenny tähän vaiheeseen. stna. sorry, kun tänne avaudun mut kyl ottaa päähän taas tämäkin. niin ja kaulaa pyysin kokeilemaan ni sanoi olevan sormenpään kokoinen patti imusolmukkeen lähellä. ja et on hyvälaatuinen. pakko kyllä käydä tarkistaa lääkärillä vielä koska ei tommoseen läpänheittäjälääkäriin oikein vakavasti voi suhtautua.
saanpa ajatukset muualle tästä yk :smiley-angry016 tuntuu vaan et nää vastoinkäymiset tässä vain kasautuu.

Mä en tiedä mikä mun sormissa on, mutta sairastin 2016 enterorokon ja mulla se meni niveliin, sain järkyttävät nivelkivut. Muilla oli kauheesti rakkuloita jaloissa ja käsissä ja kurkussa, mulla vaan muutamia, mutta nivelet oli tulessa. Vielä 9 kk sairastamisesta lääkärin mielestä oli ihan normaalia kärsiä nivelkivuista, ku enterorokko nivelkivut voi kestää kuukausia. En siis oo saanut apua tai tutkimuksia asiaan liittyen. Joten yhdessä vaiheessa luovuton. No nyt on kohta mennyt se 4 vuotta ja mulla on edelleen kipuja. Pahimpina sormien nivelissä.
Aina ku oon flunssassa, tai kuumeessa, nivelkivut yltyy polttaviksi.
Mutta sormien nivelet on välillä aamuisin jäykät ja kipeät, tiputtelen tavaroita ym. Välillä sit ne on paremmat. En tiedä mikä niitä vaivaa, mut kivut on ollu ihan ok aisoissa nyt viime aikoina, nii en oo enää jaksanut lääkärille valittaa ku ei uskota. Vaikka välillä ylimmät sormien nivelet on selvästi turvoksissa. Ja mä oon 31 v kans.

ei liity nyt tähän vauvakuumeiluun, mutta onko kellään sormissa alkavaa nivelrikkoa/nivelrikkoa?
kuinkahan tähän taas pitäisi suhtautua. ikää mulla vain se 31v. reumalääkäri heittää vain läppää. kävin samaisella lääkärillä 2016 ja olipa silloinki ihan ettei näissä käsissä mitään ole.
olisi kerennyt silloin vielä estää mahdollisesti tämän. nyt kun tälle ei voi mitään enää kun tulehdus on jo edenny tähän vaiheeseen. stna. sorry, kun tänne avaudun mut kyl ottaa päähän taas tämäkin. niin ja kaulaa pyysin kokeilemaan ni sanoi olevan sormenpään kokoinen patti imusolmukkeen lähellä. ja et on hyvälaatuinen. pakko kyllä käydä tarkistaa lääkärillä vielä koska ei tommoseen läpänheittäjälääkäriin oikein vakavasti voi suhtautua.
saanpa ajatukset muualle tästä yk :smiley-angry016 tuntuu vaan et nää vastoinkäymiset tässä vain kasautuu.

Oletko huomannut suun tai silmien kuivuutta? Tuo sormien nivelten kipuilu ja kaulan imusolmukkeiden alueen turvotus kuulostavat ihan samoilta kuin sisarellani. Häneltä tehtiin reumatestit (ei niiden mukaan reumaa, mutta lääkäri sanoi, että niillä testeillä on mahdollista että reuma saadaan kiinni vasta 10 vuoden päästä:arghh:). Mutta epäilevät nyt Sjögrenin oireyhtymää, joka on sekin reumasairaus. Kannattaa jokatapauksessa mennä uudelleen lääkäriin. Nuo kivut on tosiaan hankalia kun kaikki lääkärit ei meinaa ottaa niitä tosissaan. Jossain tutkimuksissa oli todettu, että naisten kipua ei ota lääkärit yhtään niin vakavasti kuin miesten.:shifty:

Mulla on nyt dpo 10, Flo ennustaa menkkoja maanantaille. Olo on ihanan oireeton ja rento. Jännitys lakkasi ja olen tyyni tämän asian suhteen. Nautin siitä nyt niin kauan kuin sitä kestää.:joyful:

Mä en tiedä mikä mun sormissa on, mutta sairastin 2016 enterorokon ja mulla se meni niveliin, sain järkyttävät nivelkivut. Muilla oli kauheesti rakkuloita jaloissa ja käsissä ja kurkussa, mulla vaan muutamia, mutta nivelet oli tulessa. Vielä 9 kk sairastamisesta lääkärin mielestä oli ihan normaalia kärsiä nivelkivuista, ku enterorokko nivelkivut voi kestää kuukausia. En siis oo saanut apua tai tutkimuksia asiaan liittyen. Joten yhdessä vaiheessa luovuton. No nyt on kohta mennyt se 4 vuotta ja mulla on edelleen kipuja. Pahimpina sormien nivelissä.
Aina ku oon flunssassa, tai kuumeessa, nivelkivut yltyy polttaviksi.
Mutta sormien nivelet on välillä aamuisin jäykät ja kipeät, tiputtelen tavaroita ym. Välillä sit ne on paremmat. En tiedä mikä niitä vaivaa, mut kivut on ollu ihan ok aisoissa nyt viime aikoina, nii en oo enää jaksanut lääkärille valittaa ku ei uskota. Vaikka välillä ylimmät sormien nivelet on selvästi turvoksissa. Ja mä oon 31 v kans.

Ompa mielenkiintosta! Ikävää siis kyllä :sad001 mut en tiennytkään et tollasta tuhoa voi entero tehdä.
Mut mä sairastin km. raskaudessa alussa enterorokon supervaikeana ja meni aivokalvoihin, nyt mulla tulehtu noi polvet uudestaan sitten lapsuuden ja lääkäri mietti reuman mahdollisuutta näiden selkäkipujen takia :think005 tänään käyn labrassa, mut pitääkin pyytää vielä lisäselvityksiä, jos mitään ei löydy verikokeista.. Itehä oon pian 24 ja tulehtunu molemmat polvet ja olkapää sekä imusolmukkeet aina koholla.. Sit viel toi selkä ollu varmaa koko iän kipee :confused1

Mulla on nyt nivelet tulehtunut, tosin tämä joka paikkaan koskeva, oon nyt 29 ja kun ekaa kertaa valitin olin "vain" 21. Ja nyt ne sit ihmettelee et kuinka on mahdollista että sulla nyt yhtäkkiä tällaiset oireet ja näin pahat. No, sen saa ku annetaan vuosia väärä diagnoosi..

Viivi92 mä oon testannut oviksesta eteenpäin ja melko huvittaa ku se on tumma seukki hymyyn asti kunnes lähtee vaalenee ja sit tummuu taas ja liki plus viiva tulee. Nää mä testaan monesti, esim kun en joka kk saa edes ovista kii eli hymy ku tulee niin oon huomannut et se tulee just tietyin väliajoin eli reagoi toisen kerran kohonneeseen estrogeeniin mä uskon

Osaako joku sanoa, että mistä johtuu alavatsan nippailut, jotka alkaa mulla ainaki aina n. 5 päivää ennen menkkoja? Tekeekö se keltarauhanen sen vai?o_O

Osaako joku sanoa, että mistä johtuu alavatsan nippailut, jotka alkaa mulla ainaki aina n. 5 päivää ennen menkkoja? Tekeekö se keltarauhanen sen vai?o_O

Mulla nippailee usein munasarjan kohdalta ennen menkkoja, semmosta ovismaista jomotusta. Oletan että se on keltarauhasesta johtuvaa. Mut harvemmin alavatsaa nippailee tai sit en oo kiinnittäny huomioo:shy:

Mut mietin kans et johtuuko se jomotus siitä et keltarauhanen toimii vai siitä et se on surkastumassa?:bag:

Mut mietin kans et johtuuko se jomotus siitä et keltarauhanen toimii vai siitä et se on surkastumassa?:bag:

Samaa oon miettinyt.. Mulla menossa kp 26/28 ja välillä on nyt nippailut, uskon et mulla se on surkastumassa ja parin pv sisään alkaa menkat. Mut voihan se jomotus varmaan johtua kummasta vaan!

Se keltarauhanen pitää raskautta yllä ennenkuin istukka muodostuu, niin voihan sekin varmaan aiheuttaa kipuilua jos tärpännyt. Itellä en vaan usko että johtuu nippailut tästä :rolleyes:

Mä nyt oon hymyi saanut monta tässä kuussa, kauheat mahakrampit ja molemmat munikset jomottaa. Suojan kans ollaan menty ja totta kai CB early tänään anto mulle viivan toisenkin. Eli ihan sininen mut todennäköisesti se on joku evaporaatioviiva tms kun ohut muttei niin ohut kuin viimeksi. En ymmärrä miten voisin raskaana olla joten kai nuo antaa sit monesti turhaa viivaa. Ja ihan selkeästi näkyy, hailu mut selvästi sininen. Nyt on aika oikeasti sanoa et gynelle aika ja nopeasti koska nyt ahdistaa mistä tämä johtuu. Oireita tissien kasvu ja kipu. Päänsärkyä jota tulee ennen menkkoja ja sit semmonen outo kouriva vihlova kipu ja hymyili Digi taas ja tosi vahvoilla viivoilla et tiedä nyt sit taas mikä mul on. Suojaamaton yhdyntä ei oo ollut eli ei käsitystä.

Sitten toki nyt on ollut noita kipuja ja sun muuta mutta en usko raskauden mahdollisuuksiin yhtään. Se olisi jo ihme. Toki on etovaa oloo, nippailuu muniksis jne mut ummetus ja kaikki muu sanoo että en mä kyl mitään raskaana oo vaan tää on muuta hormonaalista sekoilua tai sitten jos olisin niin se on jo prosenttia 0.00001 luokkaa.

Uskon et nää mun munikset nippailee ku keltarauhanen surkastuu ja viimeksi oli jotain outoo vaan. Dpot hukassa oikeasti koska se voi olla dpo9 tai 6 tai 5 tai nyt johon testi reagoi. Joten periaatteessa testin ei kuuluisi edes mitään viivaa antaa.

Oletko huomannut suun tai silmien kuivuutta? Tuo sormien nivelten kipuilu ja kaulan imusolmukkeiden alueen turvotus kuulostavat ihan samoilta kuin sisarellani. Häneltä tehtiin reumatestit (ei niiden mukaan reumaa, mutta lääkäri sanoi, että niillä testeillä on mahdollista että reuma saadaan kiinni vasta 10 vuoden päästä:arghh:). Mutta epäilevät nyt Sjögrenin oireyhtymää, joka on sekin reumasairaus. Kannattaa jokatapauksessa mennä uudelleen lääkäriin. Nuo kivut on tosiaan hankalia kun kaikki lääkärit ei meinaa ottaa niitä tosissaan. Jossain tutkimuksissa oli todettu, että naisten kipua ei ota lääkärit yhtään niin vakavasti kuin miesten.:shifty:

Mulla on nyt dpo 10, Flo ennustaa menkkoja maanantaille. Olo on ihanan oireeton ja rento. Jännitys lakkasi ja olen tyyni tämän asian suhteen. Nautin siitä nyt niin kauan kuin sitä kestää.:joyful:
siis joo mä kysyin tuosta sjögrenistä nyttenkin, kun mulla on siis niin kuivat silmät kuin vain voi olla, mitkään tipat ei auta mutta se laitetaan vain lasik-leikkauksen piikkiin jossa kävin 2008 (ja lasit on ollu jo 7v takaisin). kyllä tää varmasti on jotai muuta kuin vain neljän sormen alkavaa nivelrikkoa. vähintään on jo kaikissa sormissa, mut ei oo vielä tehny pahkuroita muihin.
mä totesin siitä et ei ne tulokset näy ni tokais ettei minulla ole reumasairaan sormia. ei ymmärtämy varmaan ettei sormet ole kolmekymppisellä reumasairaalla ihan samannäköiset kuin 60v reumasairaalla. nojoo, odotellaan odotellaan. onneks toi lääkäri jää eläkkeelle pian ni voin sit mennä uudestaan työterveyden kautta, hah.

Jesbe juuri tämä!

Tiinuliinu hui! kannattaa varmaan kuitenkin hakeutua jossain vaiheessa tutkimuksiin uusiks. vaikka varmasti turhauttaa.

En osaa sanoa mistä se johtuu, mut mulla on ollut ihan samaa. En muista esikoisen ajoilta, mut mulla ehti olla yhdet menkat esikoisen jälkeen kun aloin odottamaan kakkosta ja siltä ajalta on jäänyt mieleen, kun oli aika voimakastakin toispuolesta alavatsajomotusta useana päivänä ennenkö menkkojen olis pitänyt alkaa. Nyt on kyllä ollut parissa kierrossa ihan samanlaista ja oonkin jo pari kertaa ajatellut olevani raskaana, mut niin on vaan menkat aina alkanut. Aiemmin yhdistin sen siihen raskautumiseen, mut nyt en sit enää tiiä, kun samaa ollut nytkin.

siis joo mä kysyin tuosta sjögrenistä nyttenkin, kun mulla on siis niin kuivat silmät kuin vain voi olla, mitkään tipat ei auta mutta se laitetaan vain lasik-leikkauksen piikkiin jossa kävin 2008 (ja lasit on ollu jo 7v takaisin). kyllä tää varmasti on jotai muuta kuin vain neljän sormen alkavaa nivelrikkoa. vähintään on jo kaikissa sormissa, mut ei oo vielä tehny pahkuroita muihin.
mä totesin siitä et ei ne tulokset näy ni tokais ettei minulla ole reumasairaan sormia. ei ymmärtämy varmaan ettei sormet ole kolmekymppisellä reumasairaalla ihan samannäköiset kuin 60v reumasairaalla. nojoo, odotellaan odotellaan. onneks toi lääkäri jää eläkkeelle pian ni voin sit mennä uudestaan työterveyden kautta, hah.

Jesbe juuri tämä!

Tiinuliinu hui! kannattaa varmaan kuitenkin hakeutua jossain vaiheessa tutkimuksiin uusiks. vaikka varmasti turhauttaa.
Pistää vihaksi kun nuo ei ymmärrä.. huhuh. Mulla nyt on nimittäin viis eri diagnoosii ja kiitän kyllä Suomessa lekurii et kiitos ku ootit vähän liian kauan ku lyön mun diagnoosit pöytään ku meen käymään siellä

Nämä ovat mun testit aamulta. Nyt olis sitten dpo ihan sama mut kp26 (tarkistan vielä mut kirjannut oviksen oireet ylös kp16) ja juu toi on paksumpi toi viivanpaikka. Eli mä nyt vaan ovuloin koko ajan ja sit testit sekoilee. CB early on kuitenkin ainut järkevä testi täällä niin sitä tehnyt nyt ku tuli niin outo olo. Eiköhän ne menkat kuitenkin tuu mut outo tuo Digi nyt kun mä en saa kaikissa kierroissa hymyy tohon niin sillä sitä käytän mut nyt ärsyttää ku jo se on hymyillyt ihan tarpeeksi.....

Liitteet

• IMG_20200221_152358.jpg
    IMG_20200221_152358.jpg
    24.9 KB · Katsottu: 226
  • IMG_20200221_133528.jpg
    IMG_20200221_133528.jpg
    18.9 KB · Katsottu: 211
Ja toi haamu on haamu mut kokeilin viime hymyn aikana myös et antaako viivanpaikkaa muttei tehny niin. Ilmeisesti mulla nousee loppukierrossa hormonit noin tujusti

Nämä ovat mun testit aamulta. Nyt olis sitten dpo ihan sama mut kp26 (tarkistan vielä mut kirjannut oviksen oireet ylös kp16) ja juu toi on paksumpi toi viivanpaikka. Eli mä nyt vaan ovuloin koko ajan ja sit testit sekoilee. CB early on kuitenkin ainut järkevä testi täällä niin sitä tehnyt nyt ku tuli niin outo olo. Eiköhän ne menkat kuitenkin tuu mut outo tuo Digi nyt kun mä en saa kaikissa kierroissa hymyy tohon niin sillä sitä käytän mut nyt ärsyttää ku jo se on hymyillyt ihan tarpeeksi.....

On kyllä outo tää sun juttu :wideyed: haluaisin sanoa et toivottavasti olis kaikesta huolimatta sitä itseään mutta toivottelen et pääsisit nyt seuraavaksi asap sinne gynelle :oops: en muista ootko sanonu täällä käyttäväs jotain lääkitystä et voisko ne sekoittaa hormoneja tms.

On kyllä outo tää sun juttu :wideyed: haluaisin sanoa et toivottavasti olis kaikesta huolimatta sitä itseään mutta toivottelen et pääsisit nyt seuraavaksi asap sinne gynelle :oops: en muista ootko sanonu täällä käyttäväs jotain lääkitystä et voisko ne sekoittaa hormoneja tms.
Nyt ei oo mitään lääkettä käytössä, tänään iski migreenikohtauksen ja sit semmonen oksuolo eilisestä lähtien. Olisi joku ihme jos olisin raskaana, dpo9 nyt olisi jos ovis oli kp16 ja nyt on hölmö olo ku mä tänään sen hymyn katoin niin mietin että jos ja dippasin raskaustestiä myös.. mut vähän kyl toivon että nyt asioihin puututaan ja katotaan mitä h**vettii on meneillään.... Ja gynelle pliis. Nyt on pakko käyttää julkista mut eiköhän toi saa ne antaa ajan mä uskon

Takaisin